J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Moderator: luk4s7
J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Zamierzam zabezpieczyć podwozie samochodu za pomocą płyt osłonowych z aluminium.
Aluminium nie stal ponieważ zależy mi aby modyfikacje samochodu zbytnio nie podnosiły jego wagi, poza tym raczej nastawienie na wyprawy i delikatny teren czyli o ile to możliwe omijanie ekstremalnych przepraw.
Decyzja o montażu wynika z braku doświadczenia w jeździe w terenie. Zakładam że na początku może to skutkować złym oszacowaniem możliwości a uważam, że bezpieczniej ewentualnie uszkodzić osłonę niż podzespoły.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Jaka jest przybliżona waga kompletu osłon?
2. Czym różnią się płyty Coyot Racing od ASFIR?
3. Jak mają się osłony tych producentów do fabrycznych Toyoty?
4. Czy są jakieś negatywne skutki stosowania osłon? Czytałem, że błoto się zbiera ale zakładam, że to kwestia dokładniejszego mycia podwozia.
5. Czy płyty dedykowane do 150 (5dr.) pasują również do 155 (3dr.)? Które tak, które nie?
6. Jak wygląda kwestia serwisowania samochodu z takimi dodatkowymi osłonami? W razie potrzeby zdjęcie ich to nie problem?
Aluminium nie stal ponieważ zależy mi aby modyfikacje samochodu zbytnio nie podnosiły jego wagi, poza tym raczej nastawienie na wyprawy i delikatny teren czyli o ile to możliwe omijanie ekstremalnych przepraw.
Decyzja o montażu wynika z braku doświadczenia w jeździe w terenie. Zakładam że na początku może to skutkować złym oszacowaniem możliwości a uważam, że bezpieczniej ewentualnie uszkodzić osłonę niż podzespoły.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Jaka jest przybliżona waga kompletu osłon?
2. Czym różnią się płyty Coyot Racing od ASFIR?
3. Jak mają się osłony tych producentów do fabrycznych Toyoty?
4. Czy są jakieś negatywne skutki stosowania osłon? Czytałem, że błoto się zbiera ale zakładam, że to kwestia dokładniejszego mycia podwozia.
5. Czy płyty dedykowane do 150 (5dr.) pasują również do 155 (3dr.)? Które tak, które nie?
6. Jak wygląda kwestia serwisowania samochodu z takimi dodatkowymi osłonami? W razie potrzeby zdjęcie ich to nie problem?
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Oryginalne osłony są z mięciutkiej blachy i bardzo szybko ulegają zniszczeniu. Oczywiście inne płyty też można zniszczyć ale trzeba się już namęczyć. Osłony zbiornika nie ma potrzeby zakładać. Oryginalna jest z metalu i troszeczkę grubsza niż pozostałe. Oczywiście można ale nie trzeba.
Osłona przedednia jest taka sama w wersji 3D i 5D ale zazwyczaj są produkowane do wersji bez KDSS - to bardzo ważne. Osłona kupiona do auta bez tego systemu spowoduje kolizję łącznika z ową. W efekcie stukanie i można sobie popsuć i KDSS i płytę. Płytę oczywiście można przerobić. Trzeba ją troszkę zmodyfikować.
Asfir i wszelkie zamienniki to różnica w materiale. Oczywiście w obu przypadkach chroni ale Asfir jest wytrzymalszy. Osłona Coyota ma wycięte otwory pod mocowania łącznika KDSS ale są wtedy z przodu dwa wielkie wycięte prostokąty. To kwestia co komu pasuje wizualnie.
Płyty skrzyni i reduktora w 3D i 5D są prawie takie same ale różnią się zestawem montażowym.
Osłona przedednia jest taka sama w wersji 3D i 5D ale zazwyczaj są produkowane do wersji bez KDSS - to bardzo ważne. Osłona kupiona do auta bez tego systemu spowoduje kolizję łącznika z ową. W efekcie stukanie i można sobie popsuć i KDSS i płytę. Płytę oczywiście można przerobić. Trzeba ją troszkę zmodyfikować.
Asfir i wszelkie zamienniki to różnica w materiale. Oczywiście w obu przypadkach chroni ale Asfir jest wytrzymalszy. Osłona Coyota ma wycięte otwory pod mocowania łącznika KDSS ale są wtedy z przodu dwa wielkie wycięte prostokąty. To kwestia co komu pasuje wizualnie.
Płyty skrzyni i reduktora w 3D i 5D są prawie takie same ale różnią się zestawem montażowym.
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
kylon poraz kolejny dziękuję za odpowiedź, widzę że na Ciebie można liczyć w każdym temacie
Ja mam wersje najuboższą PRADO i nie mam KDSS (chyba że o czymś nie wiem ), także widzę że nie powinno być problemu z dołożeniem osłon.
Rozumiem, że skoro nic nie wspominasz o ewentualnych problemach wynikających z montażu osłon to pewnie ich nie ma albo są nie istotne, czy tak?
I jeszcze jedno pytanie, czy osłony pasują do fabrycznych otworów montażowych czy raczej jest z tym różnie lub w ogóle wymagają jakiegoś nawiercania?
Ja mam wersje najuboższą PRADO i nie mam KDSS (chyba że o czymś nie wiem ), także widzę że nie powinno być problemu z dołożeniem osłon.
Rozumiem, że skoro nic nie wspominasz o ewentualnych problemach wynikających z montażu osłon to pewnie ich nie ma albo są nie istotne, czy tak?
I jeszcze jedno pytanie, czy osłony pasują do fabrycznych otworów montażowych czy raczej jest z tym różnie lub w ogóle wymagają jakiegoś nawiercania?
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
tak jak ASFIR , tak COYOT montuje się w otwory fabryczne . montaż jest bardzo prosty . wersja prado nie posiada systemu KDSS
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Dzięki za odpowiedź. Faktycznie jeżeli producenci trzymają normę to wygląda to banalnie, poniżej link do filmiku jaki znalazłem dla żółtodziobów takich jak ja , tu akurat osłony ASFIR:
https://www.youtube.com/watch?v=3y-VZmbd2Uw
https://www.youtube.com/watch?v=3y-VZmbd2Uw
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Czasem trzeba w płycie powiększyć fasolkę. Częściej w zamienniku. Jeśli nie masz KDSS to zbędne są pod niego otwory w wpłycie przez które może nabierać się syf. Musisz sobie przekalkulować. Fajne są też osłony N4 z aluminium 8 mm.
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
We wrześniu będą w Europie płyty przednie Asfira do wersji z KDSS zatem nie trzeba będzie nic przerabiać.
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Całkiem przekonująco brzmi te dodatkowe 2mm we wspomnianych osłonach n4.
Nie mogę tylko nigdzie namierzyć jak mają się one cenowo do konkurencji.
Napisałem do producenta, może mają jakiś cennik detaliczny.
Przy okazji na stronie producenta trafiłem na opis sugerujący że montaż osłony mostu jest trudny i wymaga spawania - tak tłumaczy to google - ja niestety francuskiego nie znam - a wersja angielska strony i tak ma opisy po francusku
Macie jakieś doświadczenie z montażem tych osłon?
I jeszcze jedno, czy płyty przednie pod silnik nie stykają się z płytami pod wyciągarkę?
Chodzi mi o to czy możliwa jest sytuacja w której np. osłona silnika Coyot nie pasuje razem z płytą pod wyciągarkę ASFIR i dla ułatwienia montażu powinno się komplet kupić od jednego producenta.
Chyba że to śmieszne i te osłony montuje się zupełnie gdzie indziej
Nie mogę tylko nigdzie namierzyć jak mają się one cenowo do konkurencji.
Napisałem do producenta, może mają jakiś cennik detaliczny.
Przy okazji na stronie producenta trafiłem na opis sugerujący że montaż osłony mostu jest trudny i wymaga spawania - tak tłumaczy to google - ja niestety francuskiego nie znam - a wersja angielska strony i tak ma opisy po francusku
Macie jakieś doświadczenie z montażem tych osłon?
I jeszcze jedno, czy płyty przednie pod silnik nie stykają się z płytami pod wyciągarkę?
Chodzi mi o to czy możliwa jest sytuacja w której np. osłona silnika Coyot nie pasuje razem z płytą pod wyciągarkę ASFIR i dla ułatwienia montażu powinno się komplet kupić od jednego producenta.
Chyba że to śmieszne i te osłony montuje się zupełnie gdzie indziej
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
przednia osłona ASFIR nie koliduje z płytą pod wyciągarkę COYOT
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2016, 16:56
- Auto: JGC WJ 4,0
- Kontakt:
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
jeśli ktoś byłby zainteresowany mam w ofercie osłony polskiego producenta Heavy Cruiser HC w 2 wersiach stali i 1 aluminium
osłona silnika i mostu przód pod oryginalny zderzak
stal 5mm .Cena detal 1090zł.
stal 4mm Cena detal 990zł.
aluminium konstrukcyjne 6mm Cena detal 1290zł
te osłony mam też w wesji pod zderzak stalowy ARB lub HC
są tez dostepne
osłona środkowa przednia pod zderzak ARB
osłony lewa i prawa przednia pod zderzak Arb
osłona skrzyni biegów i reduktora
osłona zbiornika paliwa
Adapter do zderzaka ARB pod ślizg do syntetycznej liny
zapraszam możliwy montaż u mnie w warsztacie kontakt Marcin 501612948
osłona silnika i mostu przód pod oryginalny zderzak
stal 5mm .Cena detal 1090zł.
stal 4mm Cena detal 990zł.
aluminium konstrukcyjne 6mm Cena detal 1290zł
te osłony mam też w wesji pod zderzak stalowy ARB lub HC
są tez dostepne
osłona środkowa przednia pod zderzak ARB
osłony lewa i prawa przednia pod zderzak Arb
osłona skrzyni biegów i reduktora
osłona zbiornika paliwa
Adapter do zderzaka ARB pod ślizg do syntetycznej liny
zapraszam możliwy montaż u mnie w warsztacie kontakt Marcin 501612948
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Kolego. Na razie każdy Twój post to jest reklama a tu zasady panują zgoła inne. Twoje ogłoszenie zostało skasowane prawdopodobnie przez któregoś z moderatorów. Wykup reklamę i pisz wtedy do woli.
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Ale zawsze mozesz wrzucic to do dzialu gielda i dac w tytule "sprzedam"
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
Dał. Ogłoszenie
Miało ze sto linijek z logami, cennikiem itp
Miało ze sto linijek z logami, cennikiem itp
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2016, 16:56
- Auto: JGC WJ 4,0
- Kontakt:
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
ale tak chyba powinno wyglądać poważne ogłoszeniekylon pisze:Dał. Ogłoszenie
Miało ze sto linijek z logami, cennikiem itp
Re: J155 (150 3dr) - osłony / płyty osłonowe
zatem zrób profesjonalny banerek . Ogłoszenia giełdowe są dla osób prywatnych