Spalanie silnika V6 w 150-tce
Moderator: luk4s7
Spalanie silnika V6 w 150-tce
Miałem okazję przetestować spalanie (jak to ktoś z forumowiczów napisał wcześniej "zmodernizowanego") silnika V6 Toyoty,czyli to co mam pod maską Odległość Ustroń - Berlin,czyli około 600 km. W przeddzień wieczorem zatankowałem bak do pełna nowatorską nazwą Shella FuelSave 95 na Świętoszówce koło Skoczowa,a rano na zimnych oponach skontrolowałem ciśnienie. Obciążenie auta było następujące - żona (56kg),ja (82kg) i około 30kg bagażu,czyli niecałe 170kg w sumie. Na odcinku Ustroń - Katowice z prędkością spokojną 70-80km/h spalił 11,2l benzyny. Po ponownym dotankowaniu w Katowicach FS95 sprawdziłem spalanie już przy prędkości 120km/h na odcinku do Berlina. Okazało się,że wyniosło 14,6l,gdzie należy dodać tylko jeden postój oraz nieznaczne spadki prędkości do 100km/h oraz wolniejszy przejazd przez stare rejony graniczne. Czy te wartości są duże czy może w sam raz tego nie wiem,ale w sumie auto ma swoją masę,opory powietrza no i 4.0 do połknięcia Podczas całej podróży używany był tempomat oraz klimatyzacja. Także obiecywane wartości toyotowskie odnośnie spalania są o około 25% zaniżone w broszurach Jednakże podróż przebiegła w bardzo komfortowych warunkach,było bardzo cicho wewnątrz,a fotele super,bo nie dawały odczuć zmęczenia i przejechanego dystansu
- tato Jacka
- Posty: 66
- Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:17
- Auto: GRJ150L - GCC spec.
- Kontakt:
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Co prawda moje doswiadczenia zwiazane ze spalaniem GRJ-ota odnosza sie do "troszke" innych warunkow eksploatacyjnych , ale nawet przy :
- 45*C za oknem,
- skokach od swiatel do swiatel w zapchanej katarskiej stolicy (max. 80km/h),
- wlaczonej non-stop klimie (nierzadko nawet obu centralkach) i coolboxie,
- przy obciazeniu kierownikiem i zalanymi po korek zbiornikami paliwa (150L)
spalanie nigdy nie przekroczylo 14.6L/100km. A przy usilnym trzymaniu sie trybu ECO na wyswietlaczu mozna zejsc nawet ponizej 13.7L (tylko, kto by sie chcial trzymac trybu eco, gdy benzyna jest tutaj po 0.85gr/l ).
Autostrada bez szalenstw, czyli 120km/h z tempomatem, z kierownikiem solo i klima - 11.6L/100km.
A-ha - auto "hula" na fabrycznych Dunlopach AT-kach 20 Grandtrek 265/65R17.
Generalnie - pojazd-bajka z mozliwoscia szybkiego (jesli trzeba) i b. komfortowego poruszania sie zarowno po czarnym, jak i poza nim (sprawdzone).... I jeszcze te 6-cio piszczalkowe organy hammonda pod maska idace pelnym basem! Bezcenne
- 45*C za oknem,
- skokach od swiatel do swiatel w zapchanej katarskiej stolicy (max. 80km/h),
- wlaczonej non-stop klimie (nierzadko nawet obu centralkach) i coolboxie,
- przy obciazeniu kierownikiem i zalanymi po korek zbiornikami paliwa (150L)
spalanie nigdy nie przekroczylo 14.6L/100km. A przy usilnym trzymaniu sie trybu ECO na wyswietlaczu mozna zejsc nawet ponizej 13.7L (tylko, kto by sie chcial trzymac trybu eco, gdy benzyna jest tutaj po 0.85gr/l ).
Autostrada bez szalenstw, czyli 120km/h z tempomatem, z kierownikiem solo i klima - 11.6L/100km.
A-ha - auto "hula" na fabrycznych Dunlopach AT-kach 20 Grandtrek 265/65R17.
Generalnie - pojazd-bajka z mozliwoscia szybkiego (jesli trzeba) i b. komfortowego poruszania sie zarowno po czarnym, jak i poza nim (sprawdzone).... I jeszcze te 6-cio piszczalkowe organy hammonda pod maska idace pelnym basem! Bezcenne
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Czy te wyniki to wyświetlane w samochodzie, czy wyliczane na podstawie ilości wlanych litrów i przejechanej drogi? Nie jeden już zauważył, że wskazanie "komputera" zawyża. Śmiem twierdzić, że w np. V8 to nawet nawet jakieś 10%.MiPoX pisze:... Także obiecywane wartości toyotowskie odnośnie spalania są o około 25% zaniżone w broszurach
Ja korzystam z tempomatu tylko na równej autostradzie. Na zwykłych (oczywiście polskich) drogach jazda z tempomatem zwiększa spalanie.
Takie moje obserwacje.
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Ja zawsze mierzę ilość dolanego paliwa do przejechanego dystansu dlatego za każdym razem pomiary robię po zatankowaniu do pełna. Wartości z komputera pokładowego zawsze są nieprecyzyjne,choć w VW miałem różnicę tylko 0,6 litra więcej z komputera niż z pomiaru "bakowego".
Odnośnie moich pomiarów to zapinałem tempomat i w razie ograniczenia prędkości hamowałem i też włączałem tempomat na tych 100km/h. Właściwie mogłem zabrać ze sobą miskę i moczyć w niej stopy,bo na całej trasie Katowice - Berlin użyłem hamulca raptem kilka razy Ja mam akurat opony standardowe 265/60R18 Bridgestone Alenza,a temperatura zewnętrzna była między 23 a 26st.
Czy te Arabskie V6 jadą też na 95 czy macie paliwo innej wartości jak np. w USA?
Odnośnie moich pomiarów to zapinałem tempomat i w razie ograniczenia prędkości hamowałem i też włączałem tempomat na tych 100km/h. Właściwie mogłem zabrać ze sobą miskę i moczyć w niej stopy,bo na całej trasie Katowice - Berlin użyłem hamulca raptem kilka razy Ja mam akurat opony standardowe 265/60R18 Bridgestone Alenza,a temperatura zewnętrzna była między 23 a 26st.
Czy te Arabskie V6 jadą też na 95 czy macie paliwo innej wartości jak np. w USA?
- tato Jacka
- Posty: 66
- Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:17
- Auto: GRJ150L - GCC spec.
- Kontakt:
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Przy niemoralnie niskiej (w porownaniu do polskich) - cenie 1 QR/ltr (0.86 pln) za najwyzsza oktanowo 97-tke - jezdzimy wlasciwie tylko na niej (zgodnie zreszta z rekomendacja Toyoty dla nowych aut). Ale sa takze i "95-tka" i nawet "Premium 90" 0.85 QR/ltr (0.73 pln/ltr).
...ale to w kraju, w ktorym Emir, jednym dekretem (wydanym bez uprzedzenia ) podniosl ostatnio "lokalsom" zarobki (niemale zreszta) o 60-100% ... co spowodowalo masowy wysyp "na miasto" plaskaczy typu California, Gallardo, czy i innych SLS-ow AMG, nad ktorymi latwiej przejechac gora, niz ominac ... Niezaprzeczalna miloscia Katarczykow pozostaje jednak nadal TLC "w V-osemce", wiec kolejne dostawy poliftingowych dwusetek, tudziez Lexow 570 - schodza jak swieze bulki.... Zreszta "po" Land Cruisery zawsze byla tu kolejka (na nowe auto trzeba czekac miesiac) co powoduje kuriozalna sytuacje, ze za egzemplarz uzywany (np. 3-latek w b.dobrym stanie) - mozna dostac rownowartosc nowego auta bez przebiegu . Po prostu nikomu nie chce sie czekac.... A przeciez na wydmach upalac trzeba.... (dot. miejscowych).
Reasumujac, wybierzmy sobie moze (?) takiego Emira co to i Dekret fajny (patrz powyzszy przyklad) wyda, benzyne za grosze sprzeda, a i klimatyzowany stadion zbuduje....jak trzeba I do interesow glowe mial bedzie (czytaj: np. wcisnie leszczom LNG po mocno zawyzonej cenie... ) .... Chociaz, to chyba nie bylyby jednak demokratyczne wybory... prawda?!
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
U nas raczej takiej ceny nie było i nie będzie,za to jest cena (dzisiaj tankowałem) 5,92 zł/l za FS95 Jutro wybieram się do Wiednia,więc znowu potrenuję spalanie V6 Nie wiem,czy to prawda,ale ponoć z biegiem czasu auto ciut mniej powinno palić Zresztą wnioski będę miał z własnych doświadczeń i obliczeń
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Dobrze napisane - mozesz sie tylko pobawic, bo o malym spalaniu mozesz zapomniec, silnik ten nigdy nie bedzie dociazony, a co za tym idzie bedzie malo ekonomiczny.MiPoX pisze:U nas raczej takiej ceny nie było i nie będzie,za to jest cena (dzisiaj tankowałem) 5,92 zł/l za FS95 Jutro wybieram się do Wiednia,więc znowu potrenuję spalanie V6 Nie wiem,czy to prawda,ale ponoć z biegiem czasu auto ciut mniej powinno palić Zresztą wnioski będę miał z własnych doświadczeń i obliczeń
Moze napisz ile pali przy agresywnej jezdzie - to bedzie ciekawe - przeciez do tego jest taki silnik.
ekonomiczne silniki to silniki okretowe ktore pracuja w granicach 100% wydajnosci i nic innego nie slychac jak tylko turbine/ny.
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Typowo agresywna to na torze wyścigowym i pewnie łyknie z 30l albo i więcej. Mój poprzedni samochód,którym miałem okazję przejechać kilka kółek Toru Poznań zeszłego lata,Cayenne S,brał 43l/100km (silnik V8,4.8l,400KM,500Nm,masa 2280kg). Tylko kto takimi autami "lata" po torze Ja tam byłem w celach zarobkowych i skorzystałem z okazjiMAC332 pisze:Moze napisz ile pali przy agresywnej jezdzie - to bedzie ciekawe - przeciez do tego jest taki silnik.
Większym zainteresowaniem dla mnie jest droga do Wiednia - może nie należy do najbardziej płaskich,ale ja specjalnie wybrałem drogi drugorzędne przez góry a nie autostrady. Ponad 300 kilometrów,w tym z góry i pod górę,trochę wzmoży apetyt,ale pewnie 20l nie przekroczy Zresztą pełny i w miarę wiarygodny "apetyt" auta miewają po 10.000 km,kiedy silnik,skrzynia i całe podzespoły napędowe są dotarte. Teraz to jest taka "zabawa jazdą" - przynajmniej ja tak praktykuję z każdym autem. Dopiero później okazuje się co silnik potrafi
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Wlasnie chodzxi mi o bardziej agresywna jazde po drogach publicznych, na torach to mozna i 50l przekroczyc,
Trasa do Wiednia moze byc dobrym testem.
Trasa do Wiednia moze byc dobrym testem.
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Coś z tym Berlinem i przeliczeniem paliwa musiałem przekłamać w obliczeniach Dzisiaj po przejechaniu 364km przez Źilinę i Bratysławę do Wiednia dolałem dokładnie 41,93 litra czyli wynika,że spalił 11,5l/100km Nie używałem dzisiaj tempomatu. A jazda była naprawdę różna,poprzez wspinania się po przełęczach do jazdy chwilami 150km/h. Coś w tych przeliczeniach w Berlinie za dużo kilometrów musiałem zrachować,chyba,że więcej mi Aral nalał do zbiornika nim automat "odbił" Będę jutro wracał tą samą drogą i porachuję na nowo - ale tym razem włączę tempomat od czasu do czasu
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Kolejne dzisiejsze pomiary z użyciem tempomatu przyniosły efekt 10.2l/100km czyli od obiecywanych 8,6l wg Toyoty "poza miastem" trochę więcej...ale te "fabryczne" dane są zawsze zaniżone Starałem się trzymać prędkości rzędu 100km/h. Wynika z tego,że obliczenia z Berlina były fałszywe...a miałem nadzieję,że przejechanie takiego dystansu będzie najlepszym doświadczeniem i odzwierciedleniem faktycznego apetytu V6-tki No cóż,teraz w tygodniu będzie możliwość sprawdzenia ile pije w mieście,bo mam kilka spraw do pokręcenia się po Bielsku i Katowicach:)
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
10.2 mówisz, 10.2... No jak dla mnie bomba. Ja osobiście czekam z niecerpliwością na "picie" w mieście. Stawiam na 13,76 w Bielsku i 14,21 w Katowicach. Przy obecnej aktywności słońca odczytów z komputera pokładowego powinieneś dokonować koło 15:15 przy wyłączonych światłach mijania i systemie audio.
- tato Jacka
- Posty: 66
- Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:17
- Auto: GRJ150L - GCC spec.
- Kontakt:
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Pyrka ... Pyrka... Nie uwzgledniłeś w wykresach wpływu Golfsztromu, holajzy (bo zawsze troche ryksztosuje) i nieterminowego wyjścia jesiotrów na tarło!!! Że o dywergencji i widocznych ograniczeniach w porastaniu granitu zespolami boimki dwurzędowej - nie wspomnę! ... I teraz to już na prawdę nasz kolega MiPox nie bedzie wiedzial, ile mu ten samochód pali i do czego mu to potrzebne
I jak tu teraz żyć
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Panowie, 4.0 V6 i 14.6 l/100km? Wspaniale! Zazdraszam.
Moje 3.0 D4D, niby takie eco-coco pali regularnie 12.5 litra w mieście, przy bardzo dziadkowej jeździe niemal cały czas na zielonym "Eco". Jest to prawie 50% więcej od obietnic producenta...
Moje 3.0 D4D, niby takie eco-coco pali regularnie 12.5 litra w mieście, przy bardzo dziadkowej jeździe niemal cały czas na zielonym "Eco". Jest to prawie 50% więcej od obietnic producenta...
Re: Spalanie silnika V6 w 150-tce
Ale to 14,6 to jednak w trochę innych warunkach A 12,5 w mieście to jednak nie jest 50% więcej od obietnic producenta (9,7 w mieście). Zresztą normy wg. których mierzy się zużycie paliwa to kilka godzin na hamowni, gdzie odbywa się pomiar pod różnym obciążeniem, różnymi prędkościami, zmienną temperaturą. I bardzo dużo zależy od tego jak dobrze producent przygotował komputer sterujący silnikiem do tego, żeby rozpoznał, że dokonowyany jest np. pomiar wg. normy ECE i poprzestawiał mapy. Tak robią produceni w nowych autach. Więc takie właśnie np. normy ECE można sobie...