Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: saplakataraska »

jak sądzicie jaka tojota jest lepsza >>>
ja mam już zdanie na ten temat ciekawy jestem co wy o tym sądzicie

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: lucjan »

Nie wiem jak użytkuje się 80-tkę, więc nie powinienem porównywać.
heh …, ale setka jest zajebista :mrgreen:

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: Patry »

zależy do czego...

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: misiekG »

100 na wyprawy się nadaje, ale do ostrego orania w błocie :| nie bardzo, da się ale jest drogo :twisted:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: LEX »

To zależy jaki kto ma gust i co chce robić... Do lekkiego off-roadu setka jest o wiele lepsza, bo lepiej wygląda, ma ładniejsze wnętrze i mocniejszy silnik (4.7 V8, diesla w ogóle nie biorę pod uwagę). Do katowania lepiej się nadaje 80-tka, bo ma dwa mosty, mniej bajerów, bardziej kanciastą karoserię (łatwiej motać bagażnik, progi, zderzaki itd.). Akcesoria do setki są o wiele droższe (średnio o 50-100% dla tego samego artykułu). Klocki droższe o 80%, dystanse droższe o 60% (a mają mniej śrub), zderzaki droższe itd. No ale z drugiej strony samochód jest względnie tańszy, bo można niekiedy złapać setkę z 1999 za cenę osiemdziesiątki z 1996. Gdybym miał kasę to bym chętnie zmienił na setkę 4.7, bo sporadycznie wybieram się w błoto i lekka przewaga osiemdziesiątki na ty polu mnie w oczy nie kole. Za to mam wiele frajdy na czarnym, lepsze wyciszenie kabiny, bardziej współczesny design. Chociaż z drugiej strony trzeba docenić fakt, że osiemdziesiątka ma wygodne wnętrze i jednocześnie podwozie ciężarówki, na szosie można gnać 160km/h a zaraz potem przejechać przez rów.

Silnikowo wolę 80-tkę: silnik jest tani, łatwy jest dostęp do elementów silnika. Wszystko jest na wierzchu. Nie narzekam też na żywotność. Niestety jak dla mnie brakuje odrobinę mocy. Wiem, że właściciele 1HD i 2LT (seria 70) się oburzą, ale po postu apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Silnik w setce ma więcej mocy, ale jet w układzie V. Spytajcie się Kylona jak wyśmienicie się naprawia rozrusznik, bo pewnie mu się zdarzyło. Ja jedynie zdradzę informację, że trzeba pół silnika rozebrać (kolektory i wiele innych perdół). W 80-tce schylam się przy lewym kole i odkręcam rozrusznik :-). No ale coś za coś.

Mój ranking to:

1. LC100 benzyna 4.7
2. LC80 benzyna 4.5
3. LC100 diesel 4.2
4. LC80 diesel 4.2

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: Jerzy23 »

Trudno powiedziec, ktory "lepszy". Gdyby na rynku byly 80-tki w dobrym stanie to nie spojrzalbym na 100-tke. Przede wszytskim koszta napraw czy tunningu 100 sa sporo wyzsze. Komfort jazdy na dluzszych trasach nieco lepszy w przypadku 100. Niezalezne zawieszenie robi swoje. Jednak 80-tka swoja prostota i mozliwoscia znalezienia czesci wszedzie budzila wieksze zaufanie. Zwlaszcza daleko od domu..

Mialem okazje z obiema wersjami benzynowymi w wersji 100 i zdecydowanie wybieram prostrza 6 cylindrowa wersje z manualem. Automat z V8 nie odpowiadal mi zupelnie, a wersje manualne UZJ100 sa dosc rzadkie.

Wada tych aut wg. mnie jest uklad kierowniczy. Wspomaganie chodzi gorzej niz np. w Nissanie patrolu Y61 i leje sie z niego prawie w kazdym aucie ktore jezdzi a nie stoi w garazu. Mam juz druga setke i mimo,ze ma tylko 4 lata uklad jest nieszczelny :evil:

Beznadziejne sa tez fotele, zwlaszcza jak trzeba przejechac non stop 500-600 km :|

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: misiekG »

jerzy23, zaprotestuję, z układu kierowniczego nic się nie leje(choć gumy podtrzymujace trzeba często wyminiać), fotele moim zdaniem jedne z wygodniejszych(a troche innymi autami pojeździłem, znajomi z 80 którzy jechali moim sprzętem, mówili o chęci zmiany foteli z 80 na fotele z 100). Co do sztywnego mostu z przodu nie ma co dyskutować, 80 lepsza(bardziej trwała, mniej komfortowa).

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: seburaj »

jak sie leje z maglownicy (przekładni kierowniczej) to trzeba ja po prostu uszczelnić i już - to nie jest jakaś megarobota, zwłaszcza jak leje tylko górą :mrgreen: no bo jak już jest pokorodowany dół to zabawa jest większa i może być wątpliwa

nie wiem jak z cenami i dostepnością części do j80 (nowych i używanych - w tym zamienników) ale do j100 jest często słabo i drogo :roll:

czasami naprawdę słabo i/lub naprawdę drogo :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: Jerzy23 »

MisiekG no to masz szczescie. :mrgreen: Z kazdej mojej LC lalo sie z ukladu kierowniczego. Moze to kwestia klimatu. Piach rozwala wszytskie gumowe elementy w podwoziu. Co do foteli to nie wiem jakie sa w HDJ100 na rynek europejski, ale w mojej roboczej setce sa tragiczne. Podczas dluzszych przelotow musze kilka krotnie zmieniac pozycje oparcia bo nie wyrabiaja mi plecy. Poznalem holendra ktory w swojej FZJ100 wstawil fotel z Volvo XC90, ale wymagalo to troche ekwilibrystyki..

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: igor »

+1 głos na 100 :-)

Oczywiście 80 jest bardziej kultowa, łatwiej o części, trochę bardziej dzielna terenowo...

Porównuje UZJ100 i FZJ80

- Oba auta są naprawdę dobre
- 100 jest o niebo bardziej komfortowa
- Jechałem J80 (końcówka produkcji) i znam J100 2001 i mimo bardzo podobnych desek rozdzielczych w 100 jest po prostu przestronniej
- Bagażnik w 100 jest dużo większy niż w 80 (3 torby, 2 skrzynie, 2 rowery bez rozkręcania, a jeszcze by weszło ho ho ile :)
- Przyjemność z jazdy - różnica w mocy 215 KM a 235 KM wydaje się niewielka, ale I6 a V8 - robi to naprawdę dużą różnicę w dynamice. 80 wydawała mi się mułowata troszkę na automacie, a 100 dynamiczna (nie wspomnę o kulturze pracy)
- Dzielność terenowa - o większej dzielności terenowej 80 decyduje po pierwsze rozmiar, a dopiero po drugie przednie
zawieszenie.
- Różnica w dzielności terenowej wychodzi dopiero przy ostrzejszych zabawach - mało kto chce nawet 80 tak traktować...
- Porównywane przeze mnie wersje miały podobną ilość elektroniki, sterowanych szyb, lusterek, siedzeń, ...
- Siedzenia są wygodne! Mój ojciec jeździ już 9 lat LC100 i nie chce mu się jej pozbyć - pomimo posiadania
innego auta już. Teraz używa go do wożenia rzeczy na budowę :-)

Tym niemniej warto rozważyć obie opcje. Benzyny są tańsze od Diesli (w moich kalkulacjach diesel za długo by mi się zwracał) i FJZ80 można znaleźć poniżej 30tys a UZJ100 nie widziałem poniżej 50.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: konus »

A moim zdaniem wygląda to tak.
Do wypraw:
Tylko i wyłącznie 80/105 i Diesel wszystko jedno jaki. Ze względu na części dostępne w każdym miejscu świata. Do 100 też są? wolne żarty ( poczynając od problemów z felgami a na osprzęcie silnika i półosiach kończąc ).
Do wszystkiego innego:
Tylko i wyłącznie 100 ( kiedy inne modele pomijamy ) czy benzyna czy diesel nie ma to znaczenia a jest to tylko wybór właściciela.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: Jerzy23 »

konus pisze:A moim zdaniem wygląda to tak.
Do wypraw:
Tylko i wyłącznie 80/105 i Diesel wszystko jedno jaki. Ze względu na części dostępne w każdym miejscu świata.....
To mozna zawezic wybor auta wyprawowego jedynie do 80/105 z silnikiem 1-HZ. Np. u arabow niema turbo diesli 4,2. Inna opcja bedzie 4,5 litrowa benzyna. Zdaje sie, ze czesci sa tez powszechnie dostepne.

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: igor »

konus pisze:. Do 100 też są? wolne żarty ( poczynając od problemów z felgami a na osprzęcie silnika i półosiach kończąc ).
Konus, to nie jest tak, że za granicą jest problem z dostępnością części do 100 (felgi, półosie,...).
W Polsce też jest ten problem ;-)

105 - w Polsce biały kruk
80 diesel - przebiegi powyżej 300 tys, dziwne historie z wszystkim (Konus, ile Cię kosztowało wyprowadzenie swojej?)
80 benz - trochę ściągniętych z USA jest, nawet w niezłym czasem stanie

A nasze 3-tygodniowe wycieczki do Maroka i Tunezji to też nie są jakieś szczególne wyprawy :-)

PS. Konus, ja to Cię muszę na wódkę zaprosić i wyciągnąć trochę informacji dalszych na temat plaskaczy.
Czuję się z tym tak jakbym miał żonie podkład do twarzy albo kolor kiecki wybierać.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: konus »

I tu was mam gdyż diesel turbo może być i dieslem bez turbo więc części jak już pisałem są wszędzie.
No i piszę o każdym miejscu na świecie a nie wybranych dwóch czy trzech krajach.

Powszechność stosowania części będzie zdecydowanie większa po prostu.

Oczywiście dla europejczyka najlepszym rozwiązaniem jest HZJ7 gdyż wszędzie gdzie pojedzie ( taki wypadowicz jak my ) dostanie do niej graty ( felgi, napędy, silnik, skrzynia ).

Igor na wódkę będzie ciężko, ale na kawkę jestem jak najbardziej otwarty.

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

Re: Która lepsza J 80 czy j 100 ?

Post autor: saplakataraska »

Przez ostatnie dwa lata miałem równocześnie j 100 i j 80 ; postanowiłem pozbyć się setki , dla mie osobiscie j 80 bardziej pasuje
dlaczego ? na dobra sprawe to setka nie nadaje sie ani w teren ani na autostrade , troche za wielka i za ciężka a poza tym było mi jej szkoda nie jestem taki mocny żeby katować samochód za 100 tyś zł, jadąc w tym roku na wycieczke na południe europy , miałem problem nadążyć za osobówkami , no i zużycie paliwa przy predkości ponad 140 jest bardzo wyokie
dlatego zrezygnowałem z setki
choć komfort w j 100 jest duzo wyższy jak w j 8
ale jak ktoś słusznie napisał ze osiemdziesiatka jedziesz 160 na godz i zaraz potem przejezdzasz przez rów i jedziesz dalej
jesli chodzi o moc to akurat moja osiemdziesiątka jechała tak samo może dlatego że mam wersje z interculerem
no mi zuzycie paliwa w j 80 jest mniejsze

ODPOWIEDZ