Czas na nową sztukę!
Moderator: luk4s7
Czas na nową sztukę!
Panowie, proszę was o poradę żeby się nie wpakować w niepotrzebne problemy. Moja FJ 95 3.0 D4D już prawie wyzionęła ducha po kilku latach w terenie. Ostatnio przytrafiła mi się rolka i chyba już nie ma sensu tego reanimować. Samochód był standardowo przygotowany - lift 2", wyciągarka, stalowy zderzak, osłony silnika i skrzyni, polibusze z poliuretanu, usunięte stabilizatory przód/tył. Generalnie, co mi najbardziej doskwierało to przednie zawieszenie - nie wytrzymywało zbyt długo w połączeniu z Simexem i ciężką nogą. Wymiana przegubów 2 razy w miesiącu. Na dzień dzisiejszy mam chyba w tej kwestii większe doświadczenie niż ASO
Myślę o zakupie HDJ 80 4.2TD, czy to dobry wybór? Będzie wytrzymalsza? Samochód nie jeździ po drogach (jedynie na stację benzynową ok. 5km) dlatego myślę o zakupie "angola" - będzie taniej, a jak coś to rozumiem, że da radę zrobić przekładkę?. Jeżdżę głównie w lesie w głębokim błocie i śniegu oraz po sporych, skalistych górkach. Proszę o poradę, a poniżej kilka fotek mojego "trupka"- służył całej rodzinie 18 lat Po głowie chodził mi też "pancerny" patrol + swap silnika.
Czas start! Offroad
Urwany przegub, złamana obudowa wyciągarki - powrót 7km na nogach do drogi głównej A na drugi dzień piękna wiadomość zostawiona od ekipy jeżdżącej Patrolami
Po rolce
Myślę o zakupie HDJ 80 4.2TD, czy to dobry wybór? Będzie wytrzymalsza? Samochód nie jeździ po drogach (jedynie na stację benzynową ok. 5km) dlatego myślę o zakupie "angola" - będzie taniej, a jak coś to rozumiem, że da radę zrobić przekładkę?. Jeżdżę głównie w lesie w głębokim błocie i śniegu oraz po sporych, skalistych górkach. Proszę o poradę, a poniżej kilka fotek mojego "trupka"- służył całej rodzinie 18 lat Po głowie chodził mi też "pancerny" patrol + swap silnika.
Czas start! Offroad
Urwany przegub, złamana obudowa wyciągarki - powrót 7km na nogach do drogi głównej A na drugi dzień piękna wiadomość zostawiona od ekipy jeżdżącej Patrolami
Po rolce
Czas na nową sztukę!
FJ95? Nie żebym się od razu czepiał ale Toyota nigdy takiego auta nie wyprodukowała
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Czas na nową sztukę!
Do takiego orania kup 70tke
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Czas na nową sztukę!
70 może nie wytrzymać
może 120
może 120
Re: Czas na nową sztukę!
jak fura tylko do orania a czarne to tylko do tankowania to pod prostuj na tyle dach aby szybę wkleić, boczne szyby uzupełnij i katuj aż do śmierci zawodnika (j9), w między czasie złap fajną j7 i już, j8 jest droższe w utrzymaniu i bardziej podatne na usterki przy takim traktowaniu.
a tego powyżej spytaj czemu j7 jeździ a nie j12
a tego powyżej spytaj czemu j7 jeździ a nie j12
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Czas na nową sztukę!
Ja jeżdzę J12 chyba z oczywistych powodów ale do tego zastosowania polecałbym J7
I to chyba w wersji HD z 4.2D i wzmocnionymi mostami. Moja była J73 w wersji HD wygrywa rajdy u nowego właściciela i patrzac po tym co juz przeżyła musze powiedzieć że to mocne auto.
I to chyba w wersji HD z 4.2D i wzmocnionymi mostami. Moja była J73 w wersji HD wygrywa rajdy u nowego właściciela i patrzac po tym co juz przeżyła musze powiedzieć że to mocne auto.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Czas na nową sztukę!
Pysiu sam pokazywałem j125 i chwaliles. Lj nie wytrzyma. Hzj wytrzymakmiecio pisze:jak fura tylko do orania a czarne to tylko do tankowania to pod prostuj na tyle dach aby szybę wkleić, boczne szyby uzupełnij i katuj aż do śmierci zawodnika (j9), w między czasie złap fajną j7 i już, j8 jest droższe w utrzymaniu i bardziej podatne na usterki przy takim traktowaniu.
a tego powyżej spytaj czemu j7 jeździ a nie j12
Re: Czas na nową sztukę!
Nie słuchaj tych powyżej.....kup HDJ 80.....zazdrość przez nich przemawia....
Re: Czas na nową sztukę!
Wersja ciezka patrol 4.2 zrób ramę, budę i ciuraj, średnia 70/73 tylko nie przesadzaj z kołami, wersja lekka stary hill na sztywnych mostach. W tych toyotach przeważnie nieszczęsny 2.4 siedzi, ale da się tym jeździć. 120ka do mocnego ciurania nie ma sensu.
Re: Czas na nową sztukę!
Nie... no jeżeli 80 to nie śmierdziel przecież, tylko FZJjezus pisze:Nie słuchaj tych powyżej.....kup HDJ 80.....zazdrość przez nich przemawia....
Re: Czas na nową sztukę!
FZJ niby 205 kucy, ale przy 35 cala słaby moment i zbyt dużo trzeba obrotami nadrabiać... a to szybko kopie do jądra ziemi w terenie. taś taś lepiej do mnie przemawia...... nawet przy średniej 130 km/h na autostradzie.
Re: Czas na nową sztukę!
W Ołtarzewie w GT4 stoi FZJ80 i czeka właśnie na zestaw turbo, chłopaki będą niedługo montować i na hamownię, Więc się pewnie da trochę więcej wycisnąć. Tylko znajdź teraz dobry egzemplarz.
Re: Czas na nową sztukę!
można z niego wykrzesać całkiem sporo
https://engineswapdepot.com/?p=9544
https://engineswapdepot.com/?p=27104
https://engineswapdepot.com/?p=9544
https://engineswapdepot.com/?p=27104
Re: Czas na nową sztukę!
Przy 450 KM skrzynia nie daje rady. Sprawdzone.
Re: Czas na nową sztukę!
Z tego co wiem w GT4 sprowadzają set do skrzyni z Australii, ale samochód też ma mieć rozsądną moc.