Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: Heniu »

Przecież to miejski SUV, emocji z wykorzystaniem 4x4 w przyrodzie tu nie będzie . Bez urazy ale po co ten cały test?

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: Cruiser »

No czymś nasze kobiety też muszą jeździć....

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: kylon »

Dokładnie. Wielu moich znajomych ma jako drugie auto SUV-a. Ravka nawet na razie nie ma 4x4. Dopiero w kwietniu. A i prawda taka że jeszcze kilka lat i będziemy tylko o hybrydach pisać. Temat przeczytało prawie 500 osób zatem chyba jednak komuś się to przyda. Sam się obecnie motam co kupić Kamili.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: rafal187 »

Kylon, jak zona niepotrzebuje czegos bardzo duzego i prestizowego to polecam nowa vitare. Zona jezdzi od czerwca 2018 i bardzo chwali. W zimie super naped na 4 kola i spalanie okolo 6 l benzyny. No i cena okolo 80 tysi zaleznie od wersji

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: kylon »

Musi się przesiąść z Kugi w coś większego bo dzieciaki rosną. Suzuki ma fajne opinie ale jest dla nas za małe.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: kylon »

Im człowiek więcej jeździ tym więcej widzi.
I tak np. fajnie podwyższone są manetki, tak że widać na nich idealnie funkcyjne opisy.

Obrazek

Obrazek

Szanowna małżonka potwierdziła zbyt mocne ogrzewanie kierownicy. Faktycznie w pewnym momencie staje się nieprzyjemnie ciepłe.

Dziś podczas wycieczki spadł deszcz i podobnie jak w Revo samochód momentalnie w środku zaparował. Wręcz zrobiło się jak we mgle. Dopiero włączenie klimatyzacji rozwiązało problem.

Znaleźliśmy również w ustawieniach opcję wyświetlania okładki płyty zatem jest ok. Ciekaw jestem jak to wszystko działa. W telefonie mam inną okładkę a na ekranie auta inną. Mimo, że tego samego albumu. Wot taka ciekawostka.

Obrazek

Z tematów damskich w każdym daszku przeciwsłonecznym jest podświetlane lustereczko.

Obrazek

A jak lustereczko to o lusterkach i kamerze warto wspomnieć. Jakość kamery wstecznej wydaje się być lepsza niż w Land Cruiserze. Nie mniej jednak jest spore rybie oko. Jak dla mnie najlepsza kamera wśród obecnie sprzedawanych Toyot (4x4 lub SUV) zamontowana jest w Hiluxie Revo.

Obrazek

W wyższych modelach mamy jeszcze wyświetlacz dodatkowej kamery w lusterku wstecznym. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie zwłaszcza gdy mamy zapakowany bagażnik po sufit. Czyli tak zwana opcja wakacyjna. Warto zwrócić uwagę na naklejkę na tylnej szybie przyklejaną już u nas w kraju - StopSmogGoHybrid. Otóż zdarza się, że trafia przyklejona na kamerę w tylnej szybie no i słabo widać ;-).

Bardzo mi się podobają gumiane wstaweczki na gałeczkach i drzwiach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: luk4s7 »

Odnosząc się do zarzutów po co i na co ten „test” - nie jest to żaden test, a dzielenie się wrażeniami z krótszych lub dłuższych jazd SUvem jednej z najpopularniejszych marek w Polsce. Wszystko na temat i rzeczowo. Z pełnym przekonaniem jednak można pominąć ten wątek i zaczytywać się w pełni męskich remontach aut dla prawdziwych twardzieli co to zamiast jeść miód wolą rzuć pszczoły

A wracając do meritum - w LC też są takie światełki i lusterka do makijażu, a auto jakby bardziej męskie. Taki znak czasów. Widocznie faceci też się malują

Okładki albumów się p...ą czasami i tyle również w innych autach Toyoty. Sprawdzałem w co najmniej 3. Nie wiem od czego to zależy. Może słabego zasięgu? W mieście jakby problem rzadziej obecny. Po wiochach częściej brakuje albo coś się myli. Często nie ma wcale choć na telefonie stoi jak byk.

Co do parowania to mam wrażenie że problemem jest wolna praca wentylatora przy ustawieniu na Auto. Wystarczy skierować nawiew na szybę (i nogi bo inaczej zwykle się nie da) i zwiększyć obroty wiatraka i przy tej samej temp. parowanie znika. Zwykle mam ustawione na 17-18°C i paruje jak pada. Zastosowanie w/w metody pomaga bez klimy i zwiększania temp. na przykład na 21°C.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: kylon »

Czy w nowej Ravce jest dużo miejsca? Moim zdaniem jest. Bagażnik jest bardzo przestronny. Nie będę podawał litrów bo możecie sprawdzić sobie w katalogu ale producent podaje że jest większy niż w poprzedniej wersji. Brak koła zapasowego umożliwia schowanie dodatkowych rzeczy pod podłogą co jest dużym plusem. Trzeba od razu dokupić jakąś wykładzinę antypoślizgową. To co jest fabrycznie stanowi lodowisko dla rzeczy. Wstawione dziś dwie siatki na zakrętach latały po całym bagażniku. Te same siatki w Kudze nie latają. Jest tam fajna fabryczna wykładzina.

Obrazek

Obrazek

Tak jak wspominałem wcześniej gość 176 cm wzrostu i wadze 100 kg a przynajmniej ja mam kłopot z lewym kolanem. Trzymanie lewej nogi wyprostowanej na specjalnie przygotowanym trzymadełku w podłodze jest raczej pozycją nienaturalną. Gdy stopę przestawię bliżej fotela kant klamki wbija mi się w bok kolana. Jak dla mnie jest to mocno uciążliwe. Tego problemu nie widzi Łuki ani Kamilka. Zatem należy to zrzucić na moją sylwetkę - ot pech taki. Przy prawej nodze też ciasnawo. Trzeba schudnąć i tyle. Ravka jest dla młodych ludzi oraz kobitek. Grubasy takie jak ja muszą pocierpieć.

Obrazek

Obrazek

Z tyłu moje dzieciaki od razu zauważyły więcej miejsca niż w Kudze. I to prawda. Przedni fotel z ustawieniami dla mnie z tyłu również pozostawia mi swobodę luźnego poruszania kulasami.

Obrazek

cdn...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: kylon »

Chwila przerwy w opisie bo praca ale takie fotki dziś zrobiłem w Toyocie Wiśniewski.

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: Cruiser »

Czy, że nowe potrzebuje więcej tlenu i chłodzenia?
Podeszli do tematu na grubo. Całkiem nową facjatę jej zafundowali. Moim zdaniem na plus.

kokos
Posty: 90
Rejestracja: 08 kwie 2018, 09:04

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: kokos »

A ile trzeba czekać na taką ravke w hybrydzie 4x4?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: luk4s7 »

Dopiero w kwietniu mają się pojawić pierwsze sztuki. O konkretne kombinacje napędu i wyposażenia pytałbym w salonie.
Toyota zamawia na stock dużo aut w określonych, „środkowych”, łatwo sprzedających się (i zupełnym przypadkiem najbardziej dochodowych ) konfiguracjach. Pozostałych jest mało albo trzeba zamówić do produkcji i czekać ~4 miesiące.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: kylon »

Przydaśki czyli różne schoweczki. W Ravce jest tego dużo. Mi szczególnie przypadł do gustu podłużny schowek w desce. Długi po stronie pasażera i krótki po stronie kierowcy. Szybko można położyć coś małego i lekkiego. No i nie ukrywam że dizajnersko fajnie to wygląda. Stanowi spójność z resztą ładnie zaprojektowanej deski.

Obrazek

Obrazek

W wielu autach mam problem gdzie sensownie odłożyć telefon. Zazwyczaj jest to miejsce na napoje. W nowej Ravce mamy dwa osobne miejsca. Na napoje i telefon. To na telefon posiada wbudowaną ładowarkę bezprzewodową. Zupełnie jak w nowych meblach IKEA. Kładziesz i samo się ładuje. Niestety nie przetestowałem tego urządzenia z braku posiadania nowoczesnego telefonu z takową funkcją. Obok ładowarki znajduje się gniazdo zapalniczki oraz gniazdo USB. To drugie jest obecnie chyba najważniejsze w samochodzie.

Obrazek

Obrazek

Z tyłu dzieciaki mają do dyspozycji swoje gniazda oraz swoje miejsca na kubek w podłokietniki. Jedynym minusem jest niskie umiejscowienie gniazdek co może prowadzić do częstego wyrywania lub połamania przez brykające dzieciaki. Kto podróżuje sporo z małolatami wie, że w pewnym momencie przychodzi głupawka na tylnym pokładzie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W sieci pojawiają się już artykuły o nowej Ravce które jak ktoś napisał są nieobiektywne. Nie ma się czemu dziwić. Pisane są przez ludzi korumpowanych wycieczkami tu i tam. Mnie to dynda zatem mogę śmiało pisać o wadach jak i zaletach.
W kolejnym odcinku skupimy się na samej jeździe - jak to tak na prawdę jest czyli moje odczucia.

cdn...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: luk4s7 »

Tak rozmawialiśmy z Kylonem jeszcze o wrażeniach dot. Rav4 i w sumie zauważyliśmy ten sam problem wynikający z braku 4x4 - zrywanie przyczepności przy ostrzejszym ruszaniu.
Od 6 lat przyzwyczajony jestem do jazdy LC ze stałym 4x4 i kompletnie zapomiałem że przy dynamicznym ruszaniu autem 4x2 czasem koła zabuksują. Na przykład na asfalcie pokrytym piaskiem czy włączając się dynamicznie do ruchu z szutrowej drogi. Tutaj w Rav4 zdarzyło mi się to ze 2 razy. Fakt że cisnąłem trochę bardziej niż normalnie jeżdżę, fakt również że LC nie jest tak zrywny jak to Rav4, więc z natury rzeczy rusza się spokojniej. Mimo wszystko chciałbym sprawdzić ile da 4x4 w tej Ravce. W kwietniu mają się podobno pojawić wersje 4x4.

Hybryda 4x4 ma tylne koła napędzane elektrycznie. Oglądałem parę filmów z poprzednim Rav4 gdzie nie udaje się wyskoczyć z rolek jeśli tylko jedno tylne koło ma przyczepność. W nowym modelu jest to poprawione. Torque Vectoring się to nazywa czy jakoś tak. Po prostu większy moment może być dostarczony do tylnych kół i inteligentniej przenoszony między poszczególnymi kołami/osiami. Ciekawe jak to się będzie spisywało w praktyce.

Dla porównania pamiętam lata temu jazdę Rav4 II 2.0 D4-D którą znajomi rodziców kupili nową. Wjechałem nią do lasu na piaszczystą drogę. Przydepnąłem ostro i zaczęły buksować przednie koła i po wyraźnej chwili (pewnie 1s albo coś podobnego) dołączyło tył, lekko szarpnęło i auto pojechało na czterech. Lata później zrobiłem ten sam test na Rav4 IV 2.0 VVT-i (czyli właśnie schodzący model) i żadnego dołączania tyłu nie zauważyłem. Działo się to tak, jakby auto jechało na stałe na 4x4. Oczywiście oba auta były w trybie automatycznym - nie włączałem trybu Sport (w nowszym modelu) ani nie włączałem przyciskiem 4x4 w układzie 50/50.
Jak widać jest postęp. Ale oba auta miały spalinowe silniki więc i bardziej klasyczne rozwiązanie napędu. Rav4 hybrydowe poprzedniej generacji miało mniej dopracowany rozkład momentu. Nowy ma szanse być dużo lepszym w tym aspekcie.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Rav4 2019 - wrażenia, opinie, uwagi

Post autor: Cruiser »

O właśnie to! Ja też byłem zdezorientowany jeżdżąc zastępczą RAVką Hybrid 2x4 poprzedniej generacji. Zrywało przyczepność przodu przy każdym dynamicznym ruszaniu. 198 kucy? Może to za dużo na takie auto?

ODPOWIEDZ