Jeśli ma być w naprawdę trudny teren, to między 80 a 90 podstawowa różnica to właśnie przedni most.
90 ma już niezależne przednie zawieszenie, czyli coś co jest genialne na drodze, ale wyjątkowo się nie sprawdza w terenie "bardzo trudnym".
Nie jest to chyba miejsce na opisywanie różnic między sztywnym mostem a niezależnym zawieszeniem, bo można znaleźć w necie masę informacji o tym.
Do trudnego terenu nie wymyślono nic lepszego od sztywnych mostów.
Może w rajdach szybkościowych niezależne zawieszenie się sprawdza, ale nie w bardzo ciężkim terenie.
Na pewno 80 i 90 dają radę w terenie, ale 80 jest bardziej pod ekstremalny teren (w sensie - do modyfikacji, dzięki którym może jeździć na kołach dużych, są blokady, wzmocnienia, zderzaki itd) a do 90 już trochę mniej szpeju pod ekstremalny teren
delikatniejsze auto trochę, mało kto szykuje je na przeprawy. W sumie 90 nie trzeba jakoś specjalnie szykować w zwykły teren.
Dużo taniej będzie kupić i zmodyfikować w bardzo trudny teren tańsze auto np patrola Y60 albo y61 niż tlc 80.
Ceny części do 80 mogą niemiło zaskoczyć. Jest mało części używanych a te które są, są kilkukrotnie droższe niż do Nissana, w serwisie obu marek są podobne ceny części. Zamienników oraz części do tuningu więcej będzie jednak w Polsce do Nissana. Przygotowanie y61 w trudny teren to wydatek rzędu 30-40 tys za auto, jako bazę, plus 40 tys modyfikacje. Przygotowanie Tlc 80 to wydatek dużo większy, za dobrą bazę trzeba dać co najmniej 60 tys plus modyfikacje też wyjdzie około 60 tys.
Dlatego tak mało tlc 80 jeździ w trudnym terenie w Polsce, a dużo w bogatszych krajach
Nissan y61 to mistrz świata w prędkości rdzewienia, słaba rama, jest pełno tych aut na rynku i to we w miarę dobrym stanie bo z Hiszpanii i Francji przyjeżdżają. Kultowe nie są i raczej nigdy nie będą, więc ich ceny są w miarę rozsądne w przeciwieństwie do cen 80-tek Toyoty.
Toyota Land Cruiser J8 to już jest kultowe auto, z którego korzystały służby wszystkich państw
oraz "autobus" przeprawowy w Afryce, Azji i Australii. Sztywne mosty, silniki genialne, o wiele lepsze niż Nissana 2,8 i 3 a nawet 4,2. Elektryka niezawodna w porównaniu z Nissanem.
Ciekawostka - Prezydent jeździ Toyotą 200 pancerną
nie wiem tylko, czy, tak jak pancerne BMW, które rozbili, ta Toyota też była kupiona rozbita w Niemczech?
http://www.dziennik.pl/amp/538897,toyot ... r-bmw.html
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek