hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Do tego dochodzi prostota obsługi elektryka, można na kabelku albo bezprzewodowo. Bardzo wygodne.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 paź 2018, 10:13
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Dzieki za info, macie może link do epc dla j8 hzj80?Zdjęcia znajdziesz w necie bądź po schematach z EPC sobie to obczaisz .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
J8 nie ma instalacji 24V. Jedynie na czas rozruchu aku sa spinane w szereg - ale normalnie wszystko pracuje (w tym ładowanie) na 12V.
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Tak tylko napisałem ... ale dla chcącego nic trudnego. Podstawa ( 2 x aku) już jest.Rokfor32 pisze:J8 nie ma instalacji 24V. Jedynie na czas rozruchu aku sa spinane w szereg - ale normalnie wszystko pracuje (w tym ładowanie) na 12V.
Oczywiście winda na 12V też spokojnie styknie.
W sumie na tyle auta mam odseparowane, tylko dla tylnej windy (12V) dwa aku...razem 4 na pokładzie...
Ale całe przesłanie służyło pochyleniu się nad sensem kupna i zakładaniu mechanika.
Sama procedura jej użytkowania jest jak lista kontrolna w samolocie...
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
ori mechanik toyoty lub patrola to bardzo delikatny sprzęt jest Lepiej zapodać brdm-a i mieć spokój. W teren ciężki to raczej tylko Patrol, bo te mityczne mosty z 80-ki z gównolitu są zbudowane i klękają nad wyraz często Za to Patrol 4.2 to kowadło z o wiele gorszym motorem niż 1hdft i idzie do jądra ( no chyba, że go "odlekczysz" do około 2300 kg to wtedy jedzie wierzchem na 35x12,5) Motor 1hz słabiutki dołem ale niezajebliwy. Wybór trudny bo te egzemplarze są już leciwe i potrzebują worka szelestów, żeby je odbudować. Ideał to 1hdft na mostach Patrola z mechanikiem ale to wymaga strasznej rzeźby !!!!
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Nie takiej strasznej - i spokojnie wystarcza jedynie przedni most z Y61. Można też wszczepić samą przekładnie do mostu J8 (czyli w most z J8 wspawać centralną część pochwy z patrola). Wymaga to też dodatkowej przeróbki kosza satelitów patrola, żeby spasować koła koronowe pod półośki J8 - niezbyt trudne, ale trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać - no i mieć czym to zrobić.
Zalety - zostają mocowania wahaczy i system skrętu w oryginale. Wada - most jest już customowy, i jakakolwiek poważna awaria (np. zgięcie mostu) powoduje, że trzeba go od nowa dorabiać.
Zalety - zostają mocowania wahaczy i system skrętu w oryginale. Wada - most jest już customowy, i jakakolwiek poważna awaria (np. zgięcie mostu) powoduje, że trzeba go od nowa dorabiać.
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Franc, Rokfor przestańcie fantazjować na temat mostów z Y61 czy BRDMa . Człowiek po prostu chce kupić stare auto, wydać na nie mnóstwo pieniędzy i cieszyć się jazdą w terenie ( zabudowanym)
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Ciekawy wątek czy tak też jest w HDJ 100? Tak słyszałem ale jak patrzę jakie są połączenia, czyli oba plusy spięte razem a każdy minus do błotnika to wychodzi, że cały czas są spięte równolegle. Jak z tego miałoby wyjść szeregowo?Rokfor32 pisze:J8 nie ma instalacji 24V. Jedynie na czas rozruchu aku sa spinane w szereg - ale normalnie wszystko pracuje (w tym ładowanie) na 12V.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Tylko J8 ma ten system. Jest wtedy spec przekaźnik, który zmienia spięcie aku z równoległego na szeregowe (i tylko na czas rozruchu).
Generalnie - jest to pomysł taki se - może ciut lepszy rozruch w bardzo zimnych okolicznościach, ze względu na niższe natężenie prądu przy 24V - ale kosztem dosyć awaryjnego systemu konwersji napięcia (nie że jakoś bardzo często - ale jednak zdarza się wysypanie tego systemu). Mus jest tez mieć w dobrej kondycji oba aku - szczeźnięcie jednego to problemy z odpalaniem.
Generalnie - jest to pomysł taki se - może ciut lepszy rozruch w bardzo zimnych okolicznościach, ze względu na niższe natężenie prądu przy 24V - ale kosztem dosyć awaryjnego systemu konwersji napięcia (nie że jakoś bardzo często - ale jednak zdarza się wysypanie tego systemu). Mus jest tez mieć w dobrej kondycji oba aku - szczeźnięcie jednego to problemy z odpalaniem.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 paź 2018, 10:13
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Dziękuję panowie za info, zakupiłem już tego hzj80 - prosiłbym o poradę co jest najlepszego dostępnego na rynku do podniesienia zawieszenia o 2 cale oraz do body liftu też o 2 cale - tak żebym mógł założyć koło 35 cali?
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
Budy nie musisz podnosić....
Zawieszenie, osobiście proponuje OME lub koni, w zupełności na lata wystarczy.
Masz możliwość dopasowania do wagi pojazdu.
Zawieszenie, osobiście proponuje OME lub koni, w zupełności na lata wystarczy.
Masz możliwość dopasowania do wagi pojazdu.
Re: hdj80 vs hzj80 - co wybrać
No to pochwal się co tam kupiłeś...