Nowy LC Prado

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy LC Prado

Post autor: luk4s7 »

sebastian44 pisze:
hetman pisze:Sorry za offtop, ale nie wydaje mi się że j12 nie miał blokady biegu. Każdy 15 letni automat ma przynajmniej blokadę 1,2,3 do jazdy w górach.
Jasne że ma, ja mam normalnie blokade 1,2,3, całą transapline zrobiłem hamując silnikiem wiec jednak sie da ;)
Owszem, jest taki coś jak kojarzę w ojca J12. Jednak w nowym masz niemalże pełną możliwość sterowani biegami prawie jak w manualu. Prawie bo jednak sam potrafi wrzucić na wyższy jak za mocno wzrosną obroty.

Teoretycznie więc działa to różnie choć w praktyce może być podobny efekt czyli hamowanie silnikiem jak potrzeba.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Nowy LC Prado

Post autor: hetman »

Ale to je to samo, blokada biegu to blokada biegu. 120 chyba miewała 4 biegowy automat więc ma blokade wszystkich dostępnych przełożeń ;). Producenci tylko zwykle różnie rozwiązują temat selekcji blokady danego biegu. Może to być dodatkowa pozycja 1,2,3 na skrzyni a w nowszych autach jest selektor konkretnego przełożenia dodatkowym ruchem drążka bądź przyciski/manetki.

ML w górach też mi kiedyś 3 zrzucił przy długim zjeździe jak obroty były bardzo wysokie i nie dawał rady wyhamować. Być może też chodzi o grzanie się skrzyni, ale tego to już nie wiem.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Nowy LC Prado

Post autor: sebastian44 »

W nowszych 120 były 5tki. Ja zauważyłem że nawet jak sobie wrzuce że ma być dwójka to skrzynia i tak zredukuje dopiero wtedy kiedy auto odpowiednio zwolni, nie wrzuci tego biegu na pałę. Tak czy inaczej było zupełnie znośnie jeśli chodzi o hamowanie silnikiem, chociaż oczywiscie diesel w manualu by mocniej hamował. Za to przy wjezdzie pod górę automat jest genialny, nie trzeba sie zastanawiać na jakim biegu wziąć ten stromy zakret albo kiedy zredukować bo silnik ledwo dycha.

bajurski
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2018, 19:20

Re: Nowy LC Prado

Post autor: bajurski »

Witam,

byłem niedawno w siedzibie Wyprawa 4x4. Oj cudeńka tam widziałem. LC z lat 90-tych w stanie lepszym niż fabryczny z nowiutkim silnikiem i inne... Bardzo mili i kompetentni
ludzie. Szef pofatygował się osobiście na spotkanie ze mną. Wielkie dzięki za poświęcony czas. Na pewno oddam im samochód do konserwacji ( jak już go będę miał).

W jednym z poprzednich postów była informacja, że do Prado oferuje się zestaw naprawczy, zamiast koła zapasowego. Jednak jest to prawda, ale nie w Polsce. Taka konfiguracja jest do zamówienia w Niemczech. Ogólnie ceny za zachodnią granicą są wyższe, przy dosyć ubogiej konfiguracji w wersjach podstawowych (brak kamery cofania itp.) Ciekawe jest u Niemców to, że jeśli położy się im kasę na stół, za nowy samochód można dostać do 20% rabatu.

Będąc w ASO w Bytomiu na jeździe próbnej, spotkałem bardzo kompetentnego sprzedawcę. Wysłałem mu mailem kilka pytań dotyczących nowej wersji Prado. Obiecał, że się dokładnie zorientuje i odpisze mi. Jak będę już miał tą odpowiedź, podzielę się nią z wami.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wszystkie sugestie, które teraz na spokojnie trawię....

ODPOWIEDZ