7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Moderator: luk4s7

Interceptor
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2017, 23:20
Auto: Toyota Celica Supra MKII '85, Mercedes W124 300 Turbodiesel 4 Matic

7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: Interceptor »

Witajcie. Proszę o poradę bo już sam nie wiem czego potrzebuję.

Co chcę aby auto posiadało (choć wiem że część rzeczy jest zbędna)
- duża terenówka z opcją na 7 osób (rodzinka - dzieciaki w fotelikach + miejsce dla teściowej :) ),
- w miarę cicha i wygodna żeby spokojnie dojechała z Trójmiasta do Zakopca lub zagranica w górskie rejony – Afryki na razie nie planuję zwiedzać, ale do Włoch czy Grecji mogłaby się dotoczyć…
- ramowa konstrukcja (chce czuć się bezpiecznie, choć pewnie nowe samonośne SUV-y są tak samo sztywne i bezpieczne tym bardziej jak rama w tej reszcie pordzewiała :) )
- prostota budowy, ograniczona elektronika aby mieć możliwość porobienia czegoś samemu,
- dobry dostęp do części w PL teraz i za paręnaście lat. Tak jak pisałem wyżej nie planuję Afryki, ani Mongolii.
- stały napęd 4x4 (na śnieg),
- blokady i reduktor (jak mi odbije i będę chciał co nieco poćwiczyć na Kaszubach)
- mile widziana skrzynia manualna bo nie lubię jak konwerter w automatach trzyma wysokie obroty silnika. Chyba, że będzie automat który tak nie robi.
- predyspozycje na klasyka. Co by nie tracił za dużo na wartości.
- budżet 50 tys. – 60 tys. zł.

Typy:
LC 100 4,2 TD lub V8
LC 120 D4D
LC 80 4,2 TD
G W463 300TD
Patrol Y61 2,8TD

Patrol niestety nie ma full time 4WD no i rudzieje. LC 120 wydaje mi się już trochę skomplikowany i niestety to D4D trochę o nim poczytałem i tak jakoś nie ufam. G klasa strasznie droga, paliwożerna i trochę ciasna, ale to twardy Merc legenda i zawsze będą do niego części. Bo do starego Mercedesa kupisz wszystko. LC100, LC80 to często zajeżdżone 2 osobówki lub są topione i przerdzewiałe. Może być też kiedyś kiepsko z częściami. Mam już Toyotę z lat 80 i wiem że w ASO słabo z tym. Z tego wszystkiego najodpowiedniejszy wydawał mi się pomimo tego LC 100 i już nawet byłem zdecydowany i takie oglądałem. Pozostała tylko kwestia odpowiedniego silnika (diesel czy PB+LPG), ale coś ostatnio zbłądziłem. Zbłądziłem w stronę LC 80 i kloca Gelendy. Po prostu te auta trochę bardziej mi się podobają przez swoją kwadraturę. Ale czy te stare kwadraty kupione za 50 000 – 60 000 będą się jeszcze nadawały do jeżdżenia gdzieś dalej niż wokół komina czy po lesie?

Decyzja musi być przemyślana bo w tym budżecie jest sporo czasami nowszych aut m.in. takie SUV-Y jak Q7, XC90, czy Merc GL które też kuszą wymiarami, czasami niższym wiekiem, ale przede wszystkim komfortem jazdy po asfalcie na którym auto którego poszukuje będzie się głównie poruszało.

Najlepiej by było mieć „typowego” SUV-a na asfalty i jakiegoś parcha w teren na ale wiadomo jak to z $$$ jest…

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: plum76 »

a jeździłeś którymś z tych aut?
Trudno wyrobic sobie opinie bez testu organoleptycznego. Każdy ma inne wymagania i oczekiwania, z drugiej strony nie ma auta do wszystkiego.
Jak chcesz twardą terenówke i limuzyne to szukaj LC100.
Mniejsza to LC120, była teraz z nami na Ukrainie i powiem ci że to auto wiele potrafi jak kierowca wie jak je używać i nie boi się o lakier. Potem na autostradzie i 140km/h pojedziesz oboma powyzszymi.
Jak zadbasz i doinwestujesz na początku to posłuży ci i z 10 lata bezawaryjnie.
paweł

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: jezus »

Jak twarda sztuka to LC 100 lub LC 80. Silnik ? 4.2 TD . Benzyny są idiotoodporne ale spalanie zabija a dobrze zamontowanego lpg w tych autach ze świecą szukać. Ostatnio wpadła mnie w oko taka na allegro.... https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-la ... zdDTs.html , nie tania , nie znam auta, ale dość obiecująco wygląda. Nie rozumiem do końca "chcienia" posiadania skrzyni manualnej w tych modelach ale tu akurat jest. Przy tym winda mechaniczna. Spuścić do 50 koła i brać na dożywocie....

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: dohap »

Zadnej sensownej G za 50-60 tys nie kupisz. 300td w tym przedziale cenowym to zmeczone zyciem i pracą auta. Mimo nadludzkich wysiłkow wlascicieli i garstki znajacych sie mechanikow. A na pewno nie w Polsce w tej chwili. Pulap wejscia 150 za rozsadny silnik typu 270 lub 300.
80-tka nie przewiezie 7osob. Poza tym znajdz niezmeczoną 80tke... sam chetnie kupie.
120tki nie wiedziec czemu sa w cenie 100tek. Na szczescie jest tego pół allegro, na nieszczescie 99% to d4d, wiele to trupy a wlascicielom pomylily sie reklamowe bzdety z rzeczywistoscią.
100tki w dobrym stanie trzymają cene i mozesz za tyle nie kupic. Te ktore sa tanie to czesto miny. Aczkolwiek Bocian sprzedaje tanio taką mocno doinwestowaną...tylko z powidu koloru mozesz jej nie znslezc w glebszym błocie...
Jak podwyzszysz pulap mozesz trafic 200tke, moze wyjsc podobnie do najdrozszych na rynku 100tek. A to inne auto i na ogol od pierwszego wlasciciela, a nie trup niewiadomego pochodzenia. Zawias wytrzymalszy od 100tki.

Awatar użytkownika
radomada
Klubowicz
Posty: 465
Rejestracja: 06 lut 2009, 13:14
Auto: FJ40
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: radomada »

Mnie bardziej zainteresowała informacja że posiadasz Toyotę Supra Celikę MK II z 1985.
Syn Marcin ma z taką samą z tego roku białą 2.8
Chętnie wymienimy uwagi na PV

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: jezus »

80-tka nie przewiezie 7osob. Poza tym znajdź niezmęczoną 80tke....
Dlaczego tak sądzisz ? skoro 80-ka rejestrowana na 7 osób z siedmioma miejscami.
Zapodana w linku z allegro ma podane 500tyś km. Jeżeli to prawda i była spokojnie użytkowana to jest jej połowa żywota dopiero. 8)
Kolega szuka czegoś prostego i z blokadami. 120 czy 200 fajne ale nie proste, bez kompletu blokad i poza budżetem.
Chciałem zapodać link do 100-ki Bociana ale w opisie jest by auto było możliwie w stanie klasycznym.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: dohap »

Bociana jest w stanie bardzo klasycznym. Ma lakier z bardzo starej palety, kompletny klasyk. Ale cena jest mega atrakcyjna.
Masz racje, 80tka 7 os moze miec w dowodzie, ale to nie jest wielkosc na 7 osob.
Wierzysz ze ta toyka byla spokojnie uzytkowana? Diesel w manualu? Z wyciagarką mech? Ja nie wierze, ale moze za duzo czasu towarzysko z „importerami” spedzam i brak mi wiary w sprzedawcow z pewnych regionow.

Interceptor
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2017, 23:20
Auto: Toyota Celica Supra MKII '85, Mercedes W124 300 Turbodiesel 4 Matic

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: Interceptor »

Dzięki za spory odzew.
Tak mam Suprę MKII. Moja to ta co była w TVN Turbo Samochód Marzeń Kup i Zrób. Też biała. radomada piszcie jak macie pytania.

Wracając do LC. Ta 80 z ogłoszenia też zwróciła moją uwagę. Od razu bym ją zrobił na żółte blachy bo ma 25 lat. No ale właśnie ten wiek i przebieg. dohap dobrze pisze. Czort wie kto jak ją użytkował. Równie dobrze może mieć 700 i więcej. Może się umówię i pojadę ją zobaczyć.
Z drugiej strony była ze dwa tyg temu 100 4.2TD od pierwszego właściciela po pełnym lifcie z automatem 5. Za 65 poszła i to szybko. Z tego co mi wiadomo ktoś wpłacił zaliczkę bez oglądania... I za taką 100 tyle bym dał.

Gdybym miał brać 80 jako lokatę kapitału to brałbym tą https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-la ... 0341aad5da Bo może faktycznie ma na ten przebieg papiery. Tylko że budżet nie ten no i szkoda by było kolejne kilometry nią tłuc... Tylko w garaż pod koc. A tak nie mogę zrobić bo już jeden zabytek co więcej stoi niż jeździ już mam.

Manuale lubię bo często hamuję silnikiem, na zjazdach, podczas podjeżdżania do skrzyżowania, przed zakrętem mam już wrzucony bieg na którym będę już wychodził z zakrętu taki już styl jazdy. No i nie lubię jak samochód jedzie jednostajnie jak skuter, ale to najczęściej zdarza się przy małych silnikach. Automatami jeździłem i jak się trafi dobre auto to nie będę wybrzydzał.

Co do wielkości samochodu, wystarczy jak wygodnie pojedzie nim 6 osób w 3 rzędach. 7 osób napisałem bo na tyle po prostu są rejestrowane (lub nawet na 8 osób)

LC 200 to już cena 100 tys. PLN. Nie powiem diesel V8 to jak w Scanii silnik no i ten wypas w środku. Ale ten 4.2 TD w J10 też pięknie chodzi. Wszystkie te mercedesowkie 300 i 350 to traktory przy nim. I chyba macie racje co do Gelendy. Z resztą gdzieś czytałem jak ktoś pisał że 11 lat jeżdził G300 TD i uznał że to były stracone 11 lat gdy przesiadł się na 100.

G jeździłem. Tylko troche porobionym 350 TD OM603. Jest moim zdaniem toporna. To już Patrol Y60 wydawał mi się łatwiejszy w prowadzeniu.

Co do auta Bociana. Widziałem ogłoszenie. Czytałem cały jego wątek. Ma to czego bym chciał tylko, że jest za mocno porobiona. Lakier mi nie przeszkadza, nawet wolę welur od skóry, ale jest za ciężka, duże koła na miasto i w trasy. Nie wiem też jak ta zawiecha się zachowuje. Czy nie jest po prostu za twardo. Pytanie ile by kosztowało cofnąć się bliżej oryginału?

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: jezus »

Szybciej bym obstawiał na tą za 20tysia jełro że jej przebieg jest o jedynkę z przodu pomniejszony.....250tysia km. to jak dobrze pamiętam najczęściej kręcony stan licznika u handlarzy .... :-)
Chyba największym kosztem w 25 letniej 80-ce są rdzewiejące elementy budy , mechanicznie strasznie ciężko zjebać to auto.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: rolkos »

Tak czytam i czytam. Przejedź się 120. Silnik D4D jest trochę demonizowany. U mnie się sprawdza 351tyś. przebiegu bez problemów. Jeśli nie chcesz D4D polują na 4.0 1GR.
Największy problem to cofnięte liczniki w wielu egzemplarzach.

--
Paweł

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: sebastian44 »

Interceptor pisze:Witajcie. Proszę o poradę bo już sam nie wiem czego potrzebuję.


Typy:
LC 100 4,2 TD lub V8
LC 120 D4D
LC 80 4,2 TD
G W463 300TD
Patrol Y61 2,8TD
LC100 i LC 120 są porównywalne do Twoich zastosowań, ja wybrałem LC120 w benzynie bo jest młodsze i troche mniejsze. 100 to już naprawdę duże auto którego gabaryty mogą czasem sprawiać problemy przy parkowaniu albo w terenie.
LC80 to już wiekowy wóz, na asfalt lub wycieczkę do Włoch to moim zdaniem bez sensu, raczej model na dalekie wyprawy z elementami cięższego terenu.
Na G się nie znam ale cudów nie ma, za tą sama kwotę kupisz LC w lepszym stanie a toyoty w niczym nie ustępują.
Patrol odpada, 2.8 TD bedzie strasznym mułem, 3.0 sa problematyczne.

A tak naprawdę kup jak sie trafi okazja i to co bedzie w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: rolkos »

Warto też zwrócić uwagę że większość ubezpieczycieli sprzedaje assistance Europa dla samochodów maksimum 15 letnich. Jednak spokojniej się jedzie wiedząc że w razie problemu jakaś lawet podjedzie i zabierze samochód do warsztatu, a dzieci do hotelu.

albertkuz
Posty: 22
Rejestracja: 23 sie 2010, 21:13
Auto: Brak
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: albertkuz »

[...]

G jeździłem. Tylko troche porobionym 350 TD OM603. Jest moim zdaniem toporna. To już Patrol Y60 wydawał mi się łatwiejszy w prowadzeniu.

[...]

Ta G to chyba moja była :)
Toporna to jest i owszem, ale nie za bardzo porobiona, wydaje mi się jednak, że stare patrole dużo toporniejsze.

Sam szukam teraz LC 120/150 do miasta jakbyście coś słyszeli to jestem chętny

AK

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: Zibi »

Uważam, ze jesli to mają być wyjazdy typu włochy to szukaj jak najmłodszego samochodu z nowych modeli, wygodnego, oszczednego. Czyli LC 120-150. 80-tki mam od kilku lat, mialem kilka sztuk, setkę podobnie - mam już 5 rok. To diametralnie inne samochody - setką potrafiłem zrobić 1200 km dziennie i wysiadać wypoczęty. W 80-tce już tego komfortu nie ma ale dobrze utrzymana odpłaci się bezawaryjnością w ciężkim terenie. Ale własnie padło slowo klucz - cięzki teren - jesli go nie przewidujesz to bierz to co młodsze a wygodniejsze.

Interceptor
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2017, 23:20
Auto: Toyota Celica Supra MKII '85, Mercedes W124 300 Turbodiesel 4 Matic

Re: 7 os. terenówka bez modów na daily na długie lata

Post autor: Interceptor »

albertkuz pisze:
Ta G to chyba moja była :)
Toporna to jest i owszem, ale nie za bardzo porobiona, wydaje mi się jednak, że stare patrole dużo toporniejsze.

Sam szukam teraz LC 120/150 do miasta jakbyście coś słyszeli to jestem chętny

AK
Cześć Albert. Tak Twoja :) Co ty sprzedajesz swoją Gienię? Porobiona w sensie dozbrojona. No wiesz masz lifta, większe koła, inną zawiechę, trochę jest dociążona bagażnikiem dachowym i blachami od spodu (z tego co pamiętam). Toporne są wszystkie G bo takie mają być. Jak jeździłem Y60 po Kolibkach, czułem się tak samo jak w mojej Suprze. Wspomaganie, gaz, sprzęgło, długość i skok lewarka zmiany biegów, takie same uczucia bo auta zbliżone rocznikowo i oba robione przez skośnookich tylko Patrol większe bydle. G to jednak inna myśl techniczna. Nie wiem jak mam to opisać. Jak przestanie padać ugadamy się i przejedziesz się dla odmiany ponad 30 letnim japońcem.
rolkos pisze:Tak czytam i czytam. Przejedź się 120. Silnik D4D jest trochę demonizowany. U mnie się sprawdza 351tyś. przebiegu bez problemów. Jeśli nie chcesz D4D polują na 4.0 1GR.
Największy problem to cofnięte liczniki w wielu egzemplarzach.

--
Paweł
No właśnie gdyby nie te kręcone liczniki, pewnie bym bez zawahania szukał silnika d4d. Dlatego wybór 1HD nawet przekręconego wydaje mi się bezpieczniejszy.
Zibi pisze:
Ale własnie padło slowo klucz - cięzki teren - jesli go nie przewidujesz to bierz to co młodsze a wygodniejsze.
Nie przewiduję i chyba faktycznie muszę szukać młodszych egzemplarzy.

ODPOWIEDZ