Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Moderator: luk4s7

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: czobi »

[KONTYNUACJA]
A zaczęło się od zwykłego ogłoszenia o: http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=7&t=14680

calkiem dobrego parcha wymieniac na ...95!? i to uwazac za rozwojowa wyprawowke,?
moze 3.0 sa gownaine bo renaulta fakt , ale mozna tam wsadzic 4,2 w turbinie
opony rozsadnie mneijsze, i miec pińć razy lepsze auto niz toytoj dziewiecpiec,

mamesku to juz chyba barzdiej w dżipa na mosatch dana wierze... :shock: :mrgreen:

przemysl
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2016, 22:10 przez luk4s7, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałem źródło dyskusji

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: czobi »

... 8minut 32sekundy i 2 lyki wina bialego pozniej

dobra dobra. dzipa cofam , letko ponioslo misia :lol: ale powyzsze podtrzymuje

Rafal1984
Posty: 16
Rejestracja: 08 wrz 2016, 17:46

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rafal1984 »

U mnie jest 2.8 nie 3.0 czyli dobry motor ;)tego nie bede robił na wyprawówke bo jest za krotki,spanie tylko w srodku (żadne namioty dachowe itp. nie wchodzą w grę ) szukam miedzy czasie y61 long ale jest bardzo cieżko (wszystko zgnite)dopiero cos rozsądnego zaczyna sie od modelu Gu4 ,ale kasa tez juz inna ,stad pomysł na 95, i nie ukrywam ze na jakimś delikatnym komforciku podczas prowadzenia tez mi zalezy bo w patrolu to średnio ;)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: sebastian44 »

Może wystarczyłoby budżetu na 120tke? Są fajne wersje saute bez automatycznej klimy, poszerzeń nadkoli w manualu i blokadą tyłu- tansze od tych wyższych, wypasionych wersji. Ja mam J95 ale nie oddam ;)

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: czobi »

no. choc osobiscie linia lightduty w toyocie w ogole mi nei wchodzi i nei gada do mnie,
nasi ogarnieci wyzaczajcy tryndy w mechanice , zeznaja ze 120 zdecydowanie lepsiejsza
pana przemiys;li ta dziwiencpiatke

Rafal1984
Posty: 16
Rejestracja: 08 wrz 2016, 17:46

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rafal1984 »

No tak tylko 120 to widzę ze sa głownie te d4d :/ benzyna to znowu butla w bagażniku ,tam chce miec zabudowę :/no i budżet nie ten ,tak orientacyjnie za zdrową 120 może być w podstawie ile trzeba zapłacić ??

MaciekD
Posty: 41
Rejestracja: 08 wrz 2016, 20:20

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: MaciekD »

D4d źle?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Rafal1984
Posty: 16
Rejestracja: 08 wrz 2016, 17:46

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rafal1984 »

Mam na myśli ,przesadna wrażliwość na jakoś paliwa ,a to dla mnie priorytet

Sławek
Posty: 204
Rejestracja: 12 cze 2009, 16:36
Auto: land 120 2006
Kontakt:

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Sławek »

A nie zauważyłem jakiejś przesadnej wrażliwości D4D na ON a tankowałem w Albani i Ukrainie . Ciekawym skąd ta opinia o wrażliwości?

Rafal1984
Posty: 16
Rejestracja: 08 wrz 2016, 17:46

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rafal1984 »

Pierwsze co rzuciło mi sie w oczy czytając o silnikach 3.0 w j95 to to zeby uważać na d4d ,w j120'jest inny ??
Dopiero zaczynam sie interesować LC wiec moge być w błędzie ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rokfor32 »

D4D jest wrażliwy. Choć może to nie wyjść przy jednorazowym zatankowaniu ujowego ON - ale ogólnie - trzeba o to dbać. Problem w tym, że nawet dbając - temat może się uaktywnić zerojedynkowo ...

Nawet na tym forum były opisywane przypadki szczeźnięcia tych silników skutkiem lejącego wtryskiwacza. Cóż - zdarzyć się może, nawet w starożytnym klekocie - ale przy d4d problem jest w tym - że temat robi się praktycznie bezobjawowo - a nawet jak kto bardzo czuły (paroprocentowy wzrost apetytu na paliwo, jakieś nietypowe przydymianie) - to temat odbywa się błyskawicznie, i ciężko to wychwycić w porę. A koszty reanimacji sa naprawdę spore.

A dwa - silnik nie diagnozuje sie poprawnie praktycznie niczym innym niż kompy serwisowe denso. Co oznacza, że w razie podejrzeń trza szukać aso toyoty, co w zastosowaniu wyprawowym jest koncepcją taka se.

Tak na marginesie - LPG w przypadku benzynowych J12 montuje sie w miejsce koła zapasowego, a nie w bagażniku. :wink: Wchodzi tam butla 103L, czyli około 85L LPG tak realnie.

MaciekD
Posty: 41
Rejestracja: 08 wrz 2016, 20:20

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: MaciekD »

hmmm trochę, że się tak podłączę, mnie to zaniepokoiło. szukam właśnie J95 z D-4D bo te 125km trochę mało....
a benzyna w LPG, zasięg jakby nie za bardzo pod wycieczki,,,,

te awarie wtryskiwaczy w D-4D to faktycznie częsty temat, czy po jakimś przebiegu zaczynają lecieć ?

Rafal1984
Posty: 16
Rejestracja: 08 wrz 2016, 17:46

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rafal1984 »

No i wlasnie cos podobnego słyszałem ,takze Rokfor32 dzieki za wykład,co do ceny tej 120 ma moze ktos wiedzę ile trzeba zaplacic zeby moc tym pojezdzic ,wiem reguły nie ma,patrzyłem tak do kwoty 45 tys ale tylko narazie na obrazkach .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rokfor32 »

Awarie wtryskiwaczy nie są częste, to nie jest podzespół który się wysypuje co 10 tysi km. Ale - wiek aut robi swoje, a sprzedający niechętni są do wkładania w auto 6 - 7 tysi pare dni przed sprzedażą - więc szansa trafienia na problem odpowiednio rośnie.


W systemie d4d problematyczna tez jest pompa - nie jakoś przesadnie, ale też nie jest wieczna, i w końcu padnie, a bez wymiany części elektroniki auta nie da się ich podmieniać z młodszych modeli. Więc w którymś momencie stanie user przed koniecznością zanabycia nowej pompy w aso, bo wszystkie używki będą już z nalotem pół miliona i wyżej :wink:

Ogólnie - to nie jest jakis problem jak auto jeździ wokół komina, a user o nie w miarę poprawnie dba. Np. tak raz do roku robi sobie kontrolę w aso poprawnosci pracy tego systemu - bo sporo o kondycji układu wtryskowego mówią odczyty z kompa sterującego.

Nie ma też problema w zasadzie żadnego - żeby sobie takie auto zrobić jako wyprawówkę - ale pod warunkiem, że na się to auto NOWE :wink: Tu natomiast dywagujemy sobie o przerobieniu J95 d4d z rocznika najwyżej '02, z przebiegiem średnio znanym, a najpewniej mocno "skręconym". Nie powiem - bo oczywiście że sie da - ale robiąc to metoda wymiany na nowe wszystkich newralgicznych podzespołów. A wtedy nijak nie wychodzą żadne rozsądne pieniądze - bo wskakuje się w cenę J12 10 lat młodszego :wink:

Co do zasięgu na LPG - jest to bez większego znaczenia. Taki GRJ12 pali beny na poziomie 15L, gazu też. Po PL jeździ się na LPG, większość Europy również. Natomiast wschód - paliwo ma inną cenę, a różnica w spalaniu w porównaniu do klekota nie jest znowu aż taka dramatyczna, żeby miało to jakoś dramatycznie zaburzać koszty wyprawy.

Rafal1984
Posty: 16
Rejestracja: 08 wrz 2016, 17:46

Re: Szukam j95!!zamiana na Patrol GRII Y61 2000r

Post autor: Rafal1984 »

Widzę ze większość j12 sa 4.0 benzyna V8 ,jeśli faktycznie butla jest w kole to juz brzmi lepiej :)

ODPOWIEDZ