Jak dobrze ocenić auto - J10

Moderator: luk4s7

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: gwt »

sebastian44 pisze:Pomyśl też nad zakupem czegoś skromniejszego na początek, 100tka to jest high level jeżeli chodzi o samochody terenowe, jeden z najlepszych ale też jeden z najdroższych w zakupie i eksploatacji.
Można kupic na początek coś mniejszego nawet niekoniecznie ze stajni toyoty za 1/4 budżetu który teraz planujesz.
Pierwotnie myślałem o LR Disco II, z samochodów terenowych ten podoba mi się najbardziej i to pod każdym względem (design, wymiary, ergonomia jazdy, etc...), co z tego skoro pod względem designu model zdecydowanie problematyczny. Budżet na zakup mam zaklepany, więc nie w tym problem. Jednak nie lubię wyrzucać pieniędzy w błoto bez względu na to czy to 5żł czy kilkadziesiąt tysięcy. Jestem w stanie zapłacić kasę za coś co faktycznie jest tym jak jest przedstawiane. Obawiam się jednak zakupu miny i to jest problem.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: gwt »

usunąłem post bo poszedł 2 razy
Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 23:06 przez gwt, łącznie zmieniany 1 raz.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: gwt »

czobi pisze:Hosanna nie najprosciej dac zarobic komus kto sie zna i
Zbriefowac poczekac nie pisac tu pracy magisterskiej.
To dobre rozwiązanie. Znasz kogoś, komu mogę dać zarobić, bo szkopuł w tym, że ja nie znam. Próbowałem namówić kogoś kto się zna i nie zagrało.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: sebastian44 »

gwt pisze: Pierwotnie myślałem o LR Disco II, z samochodów terenowych ten podoba mi się najbardziej i to pod każdym względem (design, wymiary, ergonomia jazdy, etc...), co z tego skoro pod względem designu model zdecydowanie problematyczny. Budżet na zakup mam zaklepany, więc nie w tym problem. Jednak nie lubię wyrzucać pieniędzy w błoto bez względu na to czy to 5żł czy kilkadziesiąt tysięcy. Jestem w stanie zapłacić kasę za coś co faktycznie jest tym jak jest przedstawiane. Obawiam się jednak zakupu miny i to jest problem.
Ja bym kupił na początek niezardzewiałą Vitarę, Gallopera czy innego Pajeraka za 12 tysięcy, pojezdził, ponaprawiał i sprzedał ze stratą kilku tysięcy. W przypadku 100tki nieumiejętny zakup i użytkowanie w terenie może kosztować nie kilka ale kilkadziesiąt tysięcy.

Kupowanie największego i najdroższego auta terenowego na rynku na sam początek to troche tak jakby ktoś kto nigdy nie pływał na omedze kupił sobie od razu jacht pełnomorski.

Ja zaczynając przygodę z 4x4 miałem starą 70tkę, utopiłem ją kilka razy, poobcierałem, wjechałem w miejsca w których wcale nie chciałem sie znaleść (oczywiscie wszystko z niewiedzy a nie z woli rozwalenia auta). Ale sie nauczyłem i nie bolało finansowo. Gdybym obecne auto utopił tak jak wtedy 70tkę to byłoby mi bardzo przykro :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: luk4s7 »

gwt pisze:Znasz kogoś, komu mogę dać zarobić, bo szkopuł w tym, że ja nie znam.
Gdybyś uzupełnił w profilu skąd jesteś to na pewno byłoby łatwiej kogoś zwerbować.
sebastian44 pisze:W przypadku 100tki nieumiejętny zakup i użytkowanie w terenie może kosztować nie kilka ale kilkadziesiąt tysięcy.
Kolega pisze że ma budżet i dodatkowo chce zaginać czasoprzestrzeń więc looooz :mrgreen:

A teraz już bez szydery - spokojnie kupuj co Ci się podoba. Każdy ma swój sposób na zdobywanie doświadczenia oraz plan na używanie samochodu. No i swoje źródełko (rzekę?) szelestów :D

Zgadzam się że zaczęcie od budżetowego auta jest sensowne i dość tanie. Sam zaczynałem od Samurajów i jak dzisiaj przypomnę sobie koszty (które wtedy wydawały mi się oooogromneeeee!) to się uśmiecham. Nie stać mnie jednak dziś na nieszanowanie Toyoty, ale i ciśnienie na topienie i upalanie mam już za sobą.
Oczywiście są i tacy co się uśmiechają słysząc kwoty które mnie przyprawiają o mdłości, no ale takie już jest życie…

Nie sądzę żeby ktoś to się zna na autach, przy odpowiedniej zapłacie nie bujnął się z Tobą gdzie trzeba. To tylko kwestia kwoty i sympatycznego podejścia.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: gwt »

Jestem z W-wy, a konkretnie z Ursynowa. Niestety, nie widzę możliwości wystawienia w opisie profilu miasta a tylko współrzędne geograficzne. Widzę, że sporo osób ma podaną lokalizację (miasto) ale na stronie konfiguracji profilu nie mam takiej opcji. Czy to jest do odblokowanie przez moderatora?

Ale do rzeczy. Absolutnie doceniam każdy głos w sprawie bo jest dla mnie cenny. Jeszcze nie dawno celowałem zakup LR DII po faceliftingu czyli z lat 2003-2004. Temat odpuściłem, mimo, że najdroższe modele były dwa razy tańsze od LC100. Zdaję sobie sprawę z kosztów zarówno zakupu jak i faktu posiadania. To nie są małe pieniądze, ale po analizie zdecydowałem, że jestem w stanie. I ta dyskusja niepotrzebnie (choć szczerze doceniam wasz głos) zdryfowała w obszar ważny ale poboczny w stosunku do moich potrzeb w zakresie porad.

Dziś moje pytanie nie brzmi czy LC100 czy coś innego tylko jak kupić LC100 i nie wtopić. Jak rozpoznać dobry egzemplarz 10 letniego auta i kupić auto na rodzinne auto wycieczkowo-wyprawowe, które posłuży przez długie lata. Zakładam, że przez długie lata bo moim zamysłem nie jest extrem tylko rodzinne spędzanie czasu w ciekawych miejscach (2 dzieci prawie dorosła być może już nie będzie chciała, ale mamy jeszcze malutkiego synka).

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: luk4s7 »

gwt pisze:Jestem z W-wy
No to masz tu w czym wybierać jeśli chodzi o warsztaty które Ci prześwietlą auto. Chłopaki są nieśmiałe i nie chcą się specjalnie reklamować, ale chociażby patrząc na banery na tym forum coś wybierzesz :) Dobrym źródłem informacji jest też strona www i pokazane na nich foty z konkretnych realizacji. Dają całkiem dobry ogląd poziomu wiedzy i jakości wykonywanych prac.
Szukaj więc blisko domu - opłaci się na wiele sposobów: nie najeździsz się, fachowy przegląd przed sprzedażą i miejsce gdzie Ci pakiet startowy zrobią.
gwt pisze:Niestety, nie widzę możliwości wystawienia w opisie profilu miasta a tylko współrzędne geograficzne.
Ooo widzisz. Faktycznie jest coś nie tak. Po ostatnich problemach technicznych faktycznie zniknęło to pole. Zgłoszę adminowi.
gwt pisze:Ale do rzeczy
Podzielam pogląd :wink: Jeśli znajdziesz coś godnego wizualnie i cenowo uwagi to koniecznie zrób przegląd przed kupnem. I już.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: gwt »

Znalazłem ale auto jest 400km od Wwy. Wysłałem pare zdjeć na forum ale w sumie nie specjalnie dużo sie dowiedziałem choć oczywiście zdaje sobie sprawę ze ocena ze zdjeć to ciężka sprawa. Byłem tez w jednym z renomowanych serwisów 4x4 z pytaniem czy ktoś mógłby ze mną pojechać na ocenę ale chyba jest wysoki sezon i rachunek ekonomiczny wyjazdu na taka ocenę wyglada nieatrakcyjnie. Ale ja tez z jednej strony nie mam gigantycznego ciśnienia bo z uwagi na naszego malucha najwcześniejszy wyjazd nie wcześniej niż za rok. Ale z drugiej strony wiecie jak to jest: skoro decyzja ad auta zapadła do bym chciał mieć jak najszybciej:) Mam garaż, dwie raczej prawe ręce wiec mógłbym cieszyć sie z samej obsługi czy dostosowywania auta.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: kylon »

Moim zdaniem najlepiej jednak jest przyprawadzić auto do serwisu najbliższego możliwego kupna. To nie element ekonomiczny powoduje, że nie chciałem wysłać mechanika tylko:
- pracuje on w miejscu zatrudnienia i wystawianie delegacji itp to też koszta i papierkologia.
- na miejscu są narzędzia, podnośnik, komputer serwisowy itp.
- ma zabrać sprzęt na wycieczkę, który codziennie pracuje?
- przegląd przed zakupowy robi dwóch mechaników przez 3 godziny i ja zaglądam. Co można zrobić na placu u kogoś czy podwórku? Popatrzeć, postukać i pogdynać.
Oczywiście to już jest jakaś forma weryfikacji ale dużo mniejsza niż w warunkach warsztatowych. Samochodów do nas na tekie przeglądy przybywa do nas sporo z całej Polski i ludzie sobie jakoś radzą. Pomarańczowa kanapa nie jedną transakcję przyjęła ;-)
Nie da się w pietnaście czy dwadzieścia minut nauczyć kogoś przeglądania auta żeby mu wszystko powiedzieć co i jak. To jest wiedza zdobywana przez lata. Jeśli chcesz samemu zdiagnozować auto to pozostaje tylko czytanie dogłębne forum. Nie oczekuj, że od razu milion osób napisze Ci wszystko dokładnie co zrobić z każdą śrubką w ciągu godziny. To nie korporacja a forum koleżeńskie.
Zanim pojedziesz 400 km poproś właściciela aby zrobił jak najwięcej zdjęć. To już pomoże i któryś z nas coś według nich może powiedzieć. Jeśli się nie chce właścicielowi zrobić fotek to go olej bo znaczy że wcale nie chce mu się sprzedać auta. Wielu moich znajomych określa sobie krąg poszukiwań do 100 km. Może to jest rozwiązanie. Albo czekać na okazję na forum. Wklejaj auta. Może ktoś z Polski już je oglądał albo zna.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: gwt »

Kylon, najzwyczajniej się z Tobą zgadzam (prawie w 100% - o tym będzie dalej). Co więcej, mój komentarz ad braku możliwości wyjazdu z profesjonalistą nie odnosił się do niezadowolenia z efektów naszej rozmowy a był odpowiedzią na sugestię luk4s7, że powinienem na oględziny pojechać z kimś kto się zna na sprawie. Przywołałem swój argument tylko na potwierdzenie, że to nie takie łatwe. Gdyby nie ta sugestia nigdy nie wpadł bym na pomysł, żeby o tym wspominać, ani tym bardziej zgłaszać jakieś pretensje. Nie mam absolutnie, żadnych zastrzeżeń co do Twojej odmowy. Po prostu spytałem się Ciebie o taką możliwość, żeby nie pluć sobie w brodę, że nie skorzystałem ze wszystkich dostępnych opcji.
Tak nawiasem mówiąc, to jeszcze raz dziękuję za ciekawą rozmowę i jakiś zasób wiedzy, który na pewno przyswoiłem - z pewnością mam już punkt odniesienia co do tego czego się spodziewać oglądając auto.

Nie zgadzam się jednak w 100% z Twoją wypowiedzią, bo niestety podaż tych aut jest relatywnie niewielka, bo to nie Golf czy inny Focus, że można przebierać jak w ulęgałkach. I stawiając bardzo sztywne kryteria można się zestarzeć i ciągle żyć marzeniami. Nie jest też tak, że każdy sprzedający idzie na każde stawiane warunki co do możliwości sprawdzania auta. Bynajmniej nie dla tego, że auto jest jakieś kulawe tylko dlatego, że nie ma chęci/czasu/zaangażowania na takie dyrdymały. Sprawa jest jasna: jaki koń jest to widzisz, mówię co wiem i jak jest, nie ściemniam, tu są papiery, ale nie będę się woził dalej niż 10km na żadne sprawdzania. Ze strony sprzedającego krótka piłka, co wcale nie musi oznaczać, że auto jest nie OK. Nie ma 10 letnich aut idealnych więc moim z kolei celem jest weryfikacja stanu i swojej propozycji cenowej do aktualnego stanu auta. Do tego potrzebna jest wiedza, umiejętności w optymalnym wariancie nawet dodatkowe narzędzia typu komputer, etc... To oczywiste, że maksymalizując wykorzystanie narzędzi, minimalizujemy ryzyko. Aktualnie potrzebuję zbalansować ryzyko. I tak się dzieje, mam już historię serwisowa auta (ASO), byłem w kolejnym warsztacie, oglądałem inne auta, jeszcze dodatkowo trochę poczytałem, etc... Być może uda mi się nie wtopić.

Natomiast zupełnie niepotrzebnie 3/4 tekstu w tym wątku nie dotyczy tematu: który dla przypomnienia brzmi "Jak dobrze ocenić auto - J10". Konkluzja z tych wszystkich postów wydaje się jedna: pojechać do serwisu na sprawdzenie. Kropka. Parafrazuję klasyka: zgadzam się a nawet jestem przeciw.
To trochę tak jak by komuś kto utkwił w czarnej d...e, z awarią i prosi o wsparcie/podpowiedź powiedzieć: najlepiej jedź do serwisu. Jeśli z różnych przyczyn takie rozwiązanie jest słabo aplikowalne to ja szukam rozwiązań alternatywnych. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jednak już dziś mogę powiedzieć, że szukając sporo się dowiedziałem i mam nadzieję, że ta wiedza będzie przydatna.

Tak zupełnie nawiasem mówiąc to jestem okazjonalnym czytelnikiem kilku forum tematycznych w tym jednego związanego z motocyklami i sam kilkukrotnie pomagałem zupełnie świeżym osobom obczaić temat zakupu łącznie z fizyczną pomocą w ocenie sprzętów. Dlatego cieszę się, że żyjemy w czasach gdzie (mając jakąś elementarną podbudowę) relatywnie łatwo jest przy pomocy innych osób wejść na poziom kiedyś dostępny tylko dla wybranych specjalistów. Dobrze, że ten wątek zostaje może komuś się jeszcze przyda.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: Tuco »

Jeśli w rejonie w którym jest auto jest ASO możesz tam zabrać samochód. Mam dobre doświadczenia z niektórymi ASO Toyoty. Napisz w jaki rejonie znalazłeś auto, będzie łatwiej pomóc.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: staf »

"Jak dobrze ocenić auto - J10". Konkluzja z tych wszystkich postów wydaje się jedna: pojechać do serwisu na sprawdzenie. Kropka. Parafrazuję klasyka: zgadzam się a nawet jestem przeciw.
Jeżeli mogę dodać do tego swoje 0,03 zł - uważam że w przypadku zakupu takiego samochodu wiele do powiedzenia ma... sam kupujący. W końcu są to używane, kilkunastoletnie, drogie w zakupie i eksploatacji pojazdy. Nie sprzedają się codziennie (przeważnie nie tak prędko jakby się chciało), więc dysponując gotówką spokojnie możesz negocjować 5-10 tys. w dół. Jak nie, to bez pospiechu szukaj dalej (pakiet startowy też swoje kosztuje)...

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: Troxil »

Czobi dobrze prawi, albo kupujesz auto z kimś kto się zna, albo sam od 1-go właściciela bezwypadkowe, z książką serwisową i płacisz słono, albo zamykasz oczy i kupujesz w ciemno np. w Holandii bez wizyty, ja wypróbowałem wszystkie sposoby i jakoś nidgy nie miałem problemów. No ale ja się urodziłem w niedzielę... poza tym lubię nowe doświadczenia... a nie lubię nudy i pisania w nieskończoność...

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: gwt »

Wprawdzie kolejny wpis odbiega od tematu wątku ale Troxil masz rację: trzeba podejmować decyzje.
Kupiłem auto J100 :D , z przebiegiem nie małym ale cały czas w opiece ASO. Z mojej strony wątek wydaje się zamknięty, chyba, że będzie się rozwijał dalej przez potrzeby innych wchodzących w temat. Jeśli będzie taka potrzeba i ja coś dodam z własnych doświadczeń.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Jak dobrze ocenić auto - J10

Post autor: luk4s7 »

Gratulacje!
No to się pochwał co nabyłeś, jak to wygląda i jakie dalsze plany.

ODPOWIEDZ