LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Moderator: luk4s7

Alf
Posty: 10
Rejestracja: 10 kwie 2016, 22:56

LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: Alf »

W Polsce można kupić LC J15 z pneumatyka na tylnej osi jedynie. W Europie Zachodniej są wersje z pneumatyką obu osi - przydatne w terenie bo można auto podnieść jak osiądzie na brzuchu. Czy ktoś wie jak można załatwić zakup nowego J15 z pneumatyką obu osi w Polsce? Czy idzie przeforsować to u dealera czy lepiej kupić np we Francji gdzie jest V6 z pneumatyką obu osi? Może ktoś ma jakieś kontakty gdzie uderzyć w tej sprawie?

MichalKJP
Posty: 115
Rejestracja: 22 gru 2014, 00:41

Re: LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: MichalKJP »

Ponieważ mam pneumatykę na tylnej osi i już trochę na jej serwisowanie wydałem, mogę powiedzieć tylko jedno - dobrze się nad tym zastanów.

Jeśli chodzi o teren i pneumatykę, to auto lepiej sobie podnieść przed wjazdem w teren. Druga sprawa jest taka, że ta pneumatyka jest dość delikatna. Na razie jeszcze nie musiałem jej naprawiać przez zniszczenie czegoś w terenie. Kompresor mam osłonięty, ale miechy mają tylko taką harmonijkę na osłonę i boję się, że to nie wystarczy. Czas pokaże :mrgreen:

Alf
Posty: 10
Rejestracja: 10 kwie 2016, 22:56

Re: LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: Alf »

Dzięki za odpowiedz! Ja mam cytrynęz hydropneumatyka i jest ok a w dodatku land rover disco czy Jeep GC sa na pneumatyce i jakoś dają rade wiec mysle ze nie jest tak źle z ta pneumatyka w LC żeby nie powiedzieć ze lepiej.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: kylon »

Coś chyba mylisz modele i systemy.

Alf
Posty: 10
Rejestracja: 10 kwie 2016, 22:56

Re: LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: Alf »

A o ile można podnieść tylne zawieszenie? Słyszałem że o 5 cm ale pneumatyka jest miedzy tylną sztywną osia a karoserią więc nie zwiększa się prześwitu z tyłu.

Alf
Posty: 10
Rejestracja: 10 kwie 2016, 22:56

Re: LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: Alf »

Już tak sobie myślę że może faktycznie kupić wersję o 10 tys tańszą bez tej pneumatyki... Niby Jeep GC i Land Rover ja maja i jest OK ale pytanie na ile to pomaga w terenie?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: plum76 »

ALF tak czytam kolejne posty i wychodzi jakbyś nie wiem w jaki teren tym autem chciał jechać.
Auto możesz zawiesić i na mostach a wtedy pstryczek elektryczek nie pomoże. Pomyśl czy nie lepiej zainwestować w drugi komplet opon do terenu.
Pneumatykę daje komfort jazdy a do turystyki offroad raczej wystarczy, no chyba że chcesz ambitnie podejść do offroad. Wtedy trzeba zastanowić się czy nowe auto jest sens pakować w błoto.

paweł

MichalKJP
Posty: 115
Rejestracja: 22 gru 2014, 00:41

Re: LC J15 z pneumatyką na przedniej osi

Post autor: MichalKJP »

@plum76

Pneumatyczne zawieszenie teoretycznie daje większy komfort w jeździe po drogach szutrowych. W tym co można nazwać "prawdziwym terenem" takim autem i tak nie pojedziesz szybko, bo rozwalisz przednie zawieszenie. W "prawdziwy teren" pneumatyka jest słabo przydatna. Szczególnie z przodu, gdzie jest dużo bardziej narażona na uszkodzenia niż z tyłu.

Jeździłem 120 z pneumatyką po różnych drogach i 150 bez pneumatyki i szczerze mówiąc, to jakoś dużej różnicy dzięki tej pneumatyce nie poczułem. Nie wiem - może nie mam dobrego wyczucia :)

Fakt, że dzięki pneumatyce można podnieść sobie w teren auto o te 2", ale jeśli o mnie chodzi, to gdyby to nie były takie duże koszty (moje wszystkie wydatki rozłożyły się po prostu w czasie), to wyrzuciłbym to cholerstwo i zamontował jakieś porządne zawieszenie ome czy tt z małym liftem. Teraz z przodu mam +1" i dużej różnicy na zwykłej drodze nie czuję. Dalej da się jeździć szybko na autostradzie.

ODPOWIEDZ