Zakup Toyoty proszę o poradę

Moderator: luk4s7

gruberek11
Posty: 2
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:03

Zakup Toyoty proszę o poradę

Post autor: gruberek11 »

Witam!

Mam zamiar kupić toyotę land cruiser rok ok 2003 , silnik 3000 diesel.
Chciałbym spytać się na jakiej zasadzie działa tam napęd? jest cały czas zapięty nie zależnie od prędkości? czy np: na stałe jest tylni a przedni się zapina, jeśli tak jak się go zapina?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: kylon »

To nie Ravka. Cały czas jest zapięty. Działa na zasadzie normalnego napędu 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym zapinanym w razie potrzeby ale ręcznie.

gruberek11
Posty: 2
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:03

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: gruberek11 »

Czyli wsiadając odpalając w standardowym trybie auto jedzie na napedzie x 4?
A jakie są jeszcze tam mozliwośći? rozłączenie mechanizmu? tryb reduktora czy cos?

Jak sprawdzić zawieszenie te regulowane tj, miechy?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: kylon »

Chłopie. Poczytaj troszkę ;-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: Rokfor32 »

W J12 to zależy. wersje na EU mają stałe 4x4, plus blokadę - ale czasem (rzadziutko) trafiają się wesje GCC lub GEN (arabskie lub Afryka) - tam była opcja napędu dołączanego (stały tył - dopinany ręcznie przód) . Przy stałym 4x4 zawsze jest blokada centralnego mechanizmu różnicowego - ale znowu - wesje "golas" - sterowanie blokada z dźwigni, wersje na wypasie - kontrola trakcji, czyli oprócz ręcznego zapinania blokady również opcja kontroli przez komputer.

Miechy - jak auto sie podnosi po odpaleniu - tudziesz reaguje na zmianę nastawy wysokości - znaczy sprawne są ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: kylon »

Podnosi się po odpaleniu jak jest miech dziurawy albo układ. Tak to nic się nie podnosi :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: Rokfor32 »

Lekko dziurawy :mrgreen: Znaczy się - jeszcze daje radę ... :mrgreen: Albo różnica temperatur - auto wychłodzone i zaparkowane w ciepłym garażu się dźwignie po rozgrzaniu nieco - potem, po odpaleniu, ma się wyrównać.

Sprężarka nie jest mega wydajna, więc większa nieszczelność - to kicha :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: kylon »

Rokforek. Dorabiasz teorię teraz brnąc w fizykę :wink:. Forum jest dla ludzi a nie profesorów. Ile Ci się zmieni objętość w wyniku temperatury. Zapewniam Cię że jest to niezauważalne. Zaczniesz zaraz liczyć objętość powietrza w oponach i wpływ temperatury na lift :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: Rokfor32 »

Mogę. Ale się mi nie chce ... :mrgreen:

Ale w miechach - myśle że będzie to mierzalne - i nie na milimetry.

W kapciach wpływ ciśnienia na okrągłość jest minimalny - dopiero przy bardzo niskich wartościach widać od razu. Czyli nie odczuwa soie różnicy wysokości pomiędzy 2,0 a 2,5 bara - ale pomiędzy 0,2 a 0,3 - różnica jest wyraźna. Bo po prostu opona jest nierozciągliwa.

Inaczej jest z miechem - bo w warunkach ustalonej wysokości jego rozciągnięcie (pod stałym obciążeniem) nie zależy od ciśnienia - a od objętości (ilości) powietrza w miechu. A powietrze jest akurat dosyć silnie wrażliwe na zmiane objętości wraz z temperaturą - np. schłodzenie mostu w rzece o ledwie może 60 stopni to już na tyle duża zmiana objętości - że wywołuje istotny spadek ciśnienia. Wystarczający - żeby uszczelniacze nie utrzymały, i wodę zassało :wink:

Matematycznie jest to bardzo prosta sprawa - jest to prosty model przemiany izobarycznej - a ta opisuje się wzorem V/T = const ... :wink:

Dobra - starczy teori ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: zombi »

Dobrze, że kupiłem j9. Mam słabe oceny maturalne z fizyki i taka 120 by mnie zniszczyła ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o pordę

Post autor: kylon »

Nie bardzo kumam co ma na celu to wypisywanie wzorów.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o poradę

Post autor: Rokfor32 »

To bardzo prosty wzór - mówi, że objętość danej masy gazu (czyli zamknięta w miechu pod stałym ciśnieniem) jest liniowo zależna od temperatury tego gazu :wink:

Take se akademickie dywagacje - się proszę nie sugerować pod kątem zakupu wozidła ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o poradę

Post autor: kylon »

Czyta to ktoś kto chce kupić auto i łapie się za głowę. Zaczyna szukać podnoszenia po odpaleniu itp. Chłonnych wiedzy internetowej są setki. Złapałeś się na błędzie to nie obracaj tego we wzory itp. Nic się nie ma podnosić po odpaleniu. Jeśli się unosi to tylko dlatego że układ jest nieszczelny. Koniec - amen. Ja też nie jestem alfą i omegą ale nie mieszajmy ludziom. Ja uczę się codziennie. Tak samo jak komuś doradziłeś jazdę po asfalcie J9 na reduktorze. Jak zwócili Ci chłopaki uwagę że w tym aucie nie bardzo bo międzyosiówka jest to potem dorabianie teorii z łatwym przerobieniem reduktora. Rokforek. Więcej luzu i wiedzy dostępnej dla szarego człowieka. Wiedzę Twą cholernie cenię i jestem pełen podziwu ale niepotrzebnie zamieniasz ją w dyskusje akademickie. Dla 3/4 osób, zwykłych użytkowników wzory nic nie mówią a tylko zaciemniają zrozumienie problemu. Nic osobistego i nic złośliwego. Krócej i bardziej dostępnoe dla zwykłego Kowalskiego.

Pozdrawiam
Kylon

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o poradę

Post autor: Rokfor32 »

Wiesz - to takie przemyslenie jedynie - że skoro z powietrzem dzieje się jak napisałem - to po odpaleniu i sprawnych czujnikach wysokości auto powinno sie skorygować - w górę lub w dół - zależnie od tego czy od zmiany temperatury urosło czy oklapło ... :wink:

A co do reduktora - pisałem ogólnie - o zapobieganiu przegrzewania oleju w skrzyni. Bo bardzo czesto doświadczałem takiego właśnie zjawiska - ostre i trudne podjazdy - i user w aucie z automatem jedzie se normalnie, jak po czarnym - na D i bez reduktora :wink:

Asfalt - wbrew pozorom - wcale nie wyklucza blokowania centralnego dyfra. Sie tego nie zaleca, bo jest to faktycznie niepotrzebne zwiększanie obciążenia dyfrów, półosi i prezegubów - ale tak ogólnie - to zdrowe auto, bez ładunku na pokładzie na poziomie tony ekstra i na nieprzesadzonych wielkością kołach znosi to bez większego stresu. Po prostu któraś guma się uślizguje. Terenówki nie są konstruowane na styk - skoro napęd ma bez pierdniecia znosić przeniesienie całego momentu na jedno kółko (przy trzech blokadach) - to z zapiętą centralną na czarnym też se radzi. Acz - osobiście nie znam zbyt wiele asfaltów az tak stromych (czyli pisałem w domyśle o podjazdach terenowych) - no ale - nie wszystkie przecie widziałem .,.. :wink:

Niemniej - nie jest to dobra praktyka - i jak ktoś faktycznie ma tego typu tematy (ostre podjazdy na czarnym) i auto w automacie - to można ten temat rozwiązać jak opisałem w sąsiednim wątku - można zablokować automatyczne dopinanie centralnej blokady przy zapiętym reduktorze.

Wydawało się mi - że jasno wyraziłem poprzednio co mam na myśli ... :wink:

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Zakup Toyoty proszę o poradę

Post autor: waldek_BB »

jaką masz pule na to auto?

ODPOWIEDZ