Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Moderator: luk4s7
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1238
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Tylko 120 -ka to o wiele większa moneta w zakupie niźli seria J7 i IFS z przodu, co niestety powoduje upierdliwość z manżetami. Ale za to na czarnym jedzie się jak osobówką
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Francek a tak poza tym to wszystkie są gówniane więc bez znaczenia co wybierze prawda?
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1238
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Dokładnie tak - przekonasz się jeszcze. Jedyne mosty, które Toyka proponuje to te stare duże od Bj-ta. Reszta to na koła maks 33/10,5.
Ja bym wolał j7 niźli 120-kę. Ale i tak co Patrol to Patrol. Nie znaczy to jednak, że nie buduję kolejnej wyprawówki na Hiluxie. Tę markę z oferty Toyoty poważam bowiem najbardziej
Ja bym wolał j7 niźli 120-kę. Ale i tak co Patrol to Patrol. Nie znaczy to jednak, że nie buduję kolejnej wyprawówki na Hiluxie. Tę markę z oferty Toyoty poważam bowiem najbardziej
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8337
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Most z BJ różni się wyłącznie przekładnią. No, kosz satelitów tez jest większy, niż w wersjach LD - ale półosie i przeguby są takie same. I to jest zresztą to - co ulega zniszczeniu w razie przeciążenia - wybuchaja przeguby.
Tyle - że na poprawnie ustawionej przekładni 8" tez najpierw odlatują przeguby - mój tatusiek osobiście to wytestował I nie jakieś fajowate zamienniki - odstrzelił oryginały Ale przekładnia była chwile wcześniej wymieniana - i przy okazji ustawiona jak trzeba. W dodatku - teoretycznie najsłabsza - bo 5,29. I wytrzymała, i to w pracy na rewersie (mój starszy postanowił na stalówce szarpać do tyłu jak kinetykiem) ...
35" te mosty znoszą bez stresu - ale przy moim stylu jazdy, a nie Twoim ...
Tyle - że na poprawnie ustawionej przekładni 8" tez najpierw odlatują przeguby - mój tatusiek osobiście to wytestował I nie jakieś fajowate zamienniki - odstrzelił oryginały Ale przekładnia była chwile wcześniej wymieniana - i przy okazji ustawiona jak trzeba. W dodatku - teoretycznie najsłabsza - bo 5,29. I wytrzymała, i to w pracy na rewersie (mój starszy postanowił na stalówce szarpać do tyłu jak kinetykiem) ...
35" te mosty znoszą bez stresu - ale przy moim stylu jazdy, a nie Twoim ...
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1238
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Przy Twoim to znoszą i 38 Mój nie jest taki nachalny ale wolę jednak mosty Patrola
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8337
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Dopiero Y61 ma sensowny przedni (duże przeguby), na tyle jednak ciągle brak wersji FF. Owszem, tylny jest przez to pogrubiony (półosie) - tyle że przez to mocno ciężki.
Y60 ma przegubiki nie przeguby, a K160 to już całkiem faja, jak chodzi o przód.
Toyotowy set z J8 jest w zasadzie idealny - ino w zestawieniu z mniejszym silnikiem. Bezwładność tego kowadła 4,2 jest za duża dla przedniej przekładni. Ale taki zestaw w lżejszym aucie i z benzyną - nie ma się czego czepić.
W 4R przednia przekładnia jest jeszcze mniejsza niż w J7. Mój nie był oszczędzany - i nigdy problemów z tym nie miałem, na 33/12,5" kapciach.
Y60 ma przegubiki nie przeguby, a K160 to już całkiem faja, jak chodzi o przód.
Toyotowy set z J8 jest w zasadzie idealny - ino w zestawieniu z mniejszym silnikiem. Bezwładność tego kowadła 4,2 jest za duża dla przedniej przekładni. Ale taki zestaw w lżejszym aucie i z benzyną - nie ma się czego czepić.
W 4R przednia przekładnia jest jeszcze mniejsza niż w J7. Mój nie był oszczędzany - i nigdy problemów z tym nie miałem, na 33/12,5" kapciach.
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1238
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Sorry Rokfor ale ...... w Patrolu ukręcenie przegubu to tylko faja na zapiętej przedniej blokadzie. O J8 się wypowiadałem wielokrotnie - to gównolit nad gównolitami. Nawet w Suzuce Konradowej padało jak mucha Ja mam ciężką nogę ale w Patrolu nigdy nie ukręciłem przegubu ( w Y60 ), z mostami Toyki mam do czynienia począwszy od J8, poprzez J7 i przykro mi ale ten malutki atak i słabowite przeguby wytrzymują maksymalnie 33/10,5 przy mocniejszej jeździe. Zresztą to nie tylko moje zdanie
Do Hila zakładam 32 na 9,5 bo to maks co te mosty wytrzymają. Bj-ty hd dają radę z Boggerami 33/14,5 ale przegubów umieliłem już z tuzin. To tyle z praktyki
Większość ludzi zna mosty Patrola i wie, że są 2 razy pancerniejsze niźli jakakolwiek Toyka - odwrotnie do silników
Do Hila zakładam 32 na 9,5 bo to maks co te mosty wytrzymają. Bj-ty hd dają radę z Boggerami 33/14,5 ale przegubów umieliłem już z tuzin. To tyle z praktyki
Większość ludzi zna mosty Patrola i wie, że są 2 razy pancerniejsze niźli jakakolwiek Toyka - odwrotnie do silników
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8337
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Większość mostów toyoty dostępnych w używce to zajeżdżony złom, który ludziska zakładają nawet bez zaglądnięcia do środka Wiesz - to nie są modele, co się rozbiera na części bo auto ma 10 lat i stare już jest
J8 przedni w używce ma w 9 na 10 przypadkach zużyte wielowypusty na półośkach, i wywalone elementy kosza satelitów - efekt stałego 4x4, dużego i mocnego silnika - i masy auta. W porównaniu z tym mosty patrola z napędem part time sa jak nówki - może z 5% przebiegu w porównaniu do HDJ80.
W NS mam znajomego, co się tylko nissanami zajmuje - czasem bywam u niego, to miałem okazję sobie porównać niektóre graty I wierz albo nie - różnice sa niewielkie: te same średnice półosiek, podobnej wielkości przeguby, mechanizmy różnicowe, etc. Zresztą - pewnie doświadczyłeś sam jak spada ta "legendarna" wytrzymałość nissana jak się zapoda patrolowe mosty do HDJ ...
Mosty toyoty mają istotną cechę - są budowane na jednakowych podzespołach w kilku - kilkunastu wersjach. Na ten przykład most z J8 ma szerokość normalną 162cm (rozstaw mocowania kół) - ale zakładając inne piasty (z J7) wyjdzie z tego 156. Z pasującymi bolt on zaciskami z J9 Z kolei most z J7 (140) z piastami z 4R robi się 147. Ale chyba największy plus to możliwość łatwego dobrania przełożeń, i w szerokim mocno zakresie - od 3,7 do 5,29 (5,71 dla mostów 9,5"), są też szybsze niż 3,7 - ale idzie wtedy dedykowana do nich główka.
Też się z Tobą zgadzam, że do ciężkiej jazdy przekładnia 8" to trochę mało. I mam na to nawet plan - sie bowiem okazuje, że przy niedużej modyfikacji da się zapodać główkę Y61 (przednią) do toyoty
J8 przedni w używce ma w 9 na 10 przypadkach zużyte wielowypusty na półośkach, i wywalone elementy kosza satelitów - efekt stałego 4x4, dużego i mocnego silnika - i masy auta. W porównaniu z tym mosty patrola z napędem part time sa jak nówki - może z 5% przebiegu w porównaniu do HDJ80.
W NS mam znajomego, co się tylko nissanami zajmuje - czasem bywam u niego, to miałem okazję sobie porównać niektóre graty I wierz albo nie - różnice sa niewielkie: te same średnice półosiek, podobnej wielkości przeguby, mechanizmy różnicowe, etc. Zresztą - pewnie doświadczyłeś sam jak spada ta "legendarna" wytrzymałość nissana jak się zapoda patrolowe mosty do HDJ ...
Mosty toyoty mają istotną cechę - są budowane na jednakowych podzespołach w kilku - kilkunastu wersjach. Na ten przykład most z J8 ma szerokość normalną 162cm (rozstaw mocowania kół) - ale zakładając inne piasty (z J7) wyjdzie z tego 156. Z pasującymi bolt on zaciskami z J9 Z kolei most z J7 (140) z piastami z 4R robi się 147. Ale chyba największy plus to możliwość łatwego dobrania przełożeń, i w szerokim mocno zakresie - od 3,7 do 5,29 (5,71 dla mostów 9,5"), są też szybsze niż 3,7 - ale idzie wtedy dedykowana do nich główka.
Też się z Tobą zgadzam, że do ciężkiej jazdy przekładnia 8" to trochę mało. I mam na to nawet plan - sie bowiem okazuje, że przy niedużej modyfikacji da się zapodać główkę Y61 (przednią) do toyoty
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Jako, że zakładałem wątek to się przyznam do zakupu Francowej 78ki 120ka jak dla mnie do ciurania za droga, rozważałem 95.. ale, że lubię klasyki padło na 78ke a ML narazie zostaje na co dzień i na wycieczki po czarnym.
Teraz ogólne pytanie o serie 70, czy silnik to w ogóle ma poduchy na mocowaniach? Czy to też kwestia zawieszenia budy? Coś mi się zdaje, że trochę nią za mocno telepie mimo wszystko i dało by się sprawę trochę ugłaskać.
Teraz ogólne pytanie o serie 70, czy silnik to w ogóle ma poduchy na mocowaniach? Czy to też kwestia zawieszenia budy? Coś mi się zdaje, że trochę nią za mocno telepie mimo wszystko i dało by się sprawę trochę ugłaskać.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
to fajnie
będzie pan zadowolony
oczywiście sa dwie poduchy pod silnikiem i jedna wieloskładnikowa pod skrzynia biegów
ale że silnik był ostatnio wymieniany to przypuszczam ze są dobre
będzie pan zadowolony
oczywiście sa dwie poduchy pod silnikiem i jedna wieloskładnikowa pod skrzynia biegów
ale że silnik był ostatnio wymieniany to przypuszczam ze są dobre
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
a no i oczywiście widzimy się na zlocie TLC camp 2016
mam nadzieję że znowu uda się stanąć wszystkim długaskom koło siebie
mam nadzieję że znowu uda się stanąć wszystkim długaskom koło siebie
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Swoją drogą jak to jest z tymi cenami. Ile mniej więcej kosztuje J7 w dobrym stanie?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
ale jaka J7
J70-J73 koło 20 -30 tys
KZJ 70 25-40 tys
no i ceny juz nie spadają a wręcz rosną
oczywiście można kupic J70 w cenie 8-14 tys ale to raczej wtedy autko do zabawy
J70-J73 koło 20 -30 tys
KZJ 70 25-40 tys
no i ceny juz nie spadają a wręcz rosną
oczywiście można kupic J70 w cenie 8-14 tys ale to raczej wtedy autko do zabawy
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Gdzie więcej info na ten temat można znaleźć, ktoś już to robił z forum?proto pisze:Zamiast "tuningować silnik z motopompy" wkładamy 1UZ z automatem.Połączenie jest P&P do układu napędowego w LJ78 i otrzymujemy auto marzeń
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8337
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Jest kila różnych realizacji, i na 1UZ-FE, i na innych silnikach. Ja właśnie kończę jeden taki projekt, 1UZ-FE, ale w J8.