Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: francek »

Tylko 120 -ka to o wiele większa moneta w zakupie niźli seria J7 i IFS z przodu, co niestety powoduje upierdliwość z manżetami. Ale za to na czarnym jedzie się jak osobówką :)

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: finger »

Francek a tak poza tym to wszystkie są gówniane więc bez znaczenia co wybierze prawda? :lol:

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: francek »

Dokładnie tak - przekonasz się jeszcze. Jedyne mosty, które Toyka proponuje to te stare duże od Bj-ta. Reszta to na koła maks 33/10,5.
Ja bym wolał j7 niźli 120-kę. Ale i tak co Patrol to Patrol. Nie znaczy to jednak, że nie buduję kolejnej wyprawówki na Hiluxie. Tę markę z oferty Toyoty poważam bowiem najbardziej :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Most z BJ różni się wyłącznie przekładnią. No, kosz satelitów tez jest większy, niż w wersjach LD - ale półosie i przeguby są takie same. I to jest zresztą to - co ulega zniszczeniu w razie przeciążenia - wybuchaja przeguby.

Tyle - że na poprawnie ustawionej przekładni 8" tez najpierw odlatują przeguby - mój tatusiek osobiście to wytestował :mrgreen: I nie jakieś fajowate zamienniki - odstrzelił oryginały :mrgreen: Ale przekładnia była chwile wcześniej wymieniana - i przy okazji ustawiona jak trzeba. W dodatku - teoretycznie najsłabsza - bo 5,29. I wytrzymała, i to w pracy na rewersie (mój starszy postanowił na stalówce szarpać do tyłu jak kinetykiem) ... :wink:

35" te mosty znoszą bez stresu - ale przy moim stylu jazdy, a nie Twoim ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: francek »

Przy Twoim to znoszą i 38 :) Mój nie jest taki nachalny ale wolę jednak mosty Patrola :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Dopiero Y61 ma sensowny przedni (duże przeguby), na tyle jednak ciągle brak wersji FF. Owszem, tylny jest przez to pogrubiony (półosie) - tyle że przez to mocno ciężki.

Y60 ma przegubiki nie przeguby, a K160 to już całkiem faja, jak chodzi o przód.

Toyotowy set z J8 jest w zasadzie idealny - ino w zestawieniu z mniejszym silnikiem. Bezwładność tego kowadła 4,2 jest za duża dla przedniej przekładni. Ale taki zestaw w lżejszym aucie i z benzyną - nie ma się czego czepić.

W 4R przednia przekładnia jest jeszcze mniejsza niż w J7. Mój nie był oszczędzany - i nigdy problemów z tym nie miałem, na 33/12,5" kapciach.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: francek »

Sorry Rokfor ale ...... w Patrolu ukręcenie przegubu to tylko faja na zapiętej przedniej blokadzie. O J8 się wypowiadałem wielokrotnie - to gównolit nad gównolitami. Nawet w Suzuce Konradowej padało jak mucha :) Ja mam ciężką nogę ale w Patrolu nigdy nie ukręciłem przegubu ( w Y60 ), z mostami Toyki mam do czynienia począwszy od J8, poprzez J7 i przykro mi ale ten malutki atak i słabowite przeguby wytrzymują maksymalnie 33/10,5 przy mocniejszej jeździe. Zresztą to nie tylko moje zdanie :)
Do Hila zakładam 32 na 9,5 bo to maks co te mosty wytrzymają. Bj-ty hd dają radę z Boggerami 33/14,5 ale przegubów umieliłem już z tuzin. To tyle z praktyki :mrgreen:
Większość ludzi zna mosty Patrola i wie, że są 2 razy pancerniejsze niźli jakakolwiek Toyka - odwrotnie do silników :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Większość mostów toyoty dostępnych w używce to zajeżdżony złom, który ludziska zakładają nawet bez zaglądnięcia do środka :wink: Wiesz - to nie są modele, co się rozbiera na części bo auto ma 10 lat i stare już jest :wink:

J8 przedni w używce ma w 9 na 10 przypadkach zużyte wielowypusty na półośkach, i wywalone elementy kosza satelitów - efekt stałego 4x4, dużego i mocnego silnika - i masy auta. W porównaniu z tym mosty patrola z napędem part time sa jak nówki - może z 5% przebiegu w porównaniu do HDJ80.

W NS mam znajomego, co się tylko nissanami zajmuje - czasem bywam u niego, to miałem okazję sobie porównać niektóre graty :wink: I wierz albo nie - różnice sa niewielkie: te same średnice półosiek, podobnej wielkości przeguby, mechanizmy różnicowe, etc. Zresztą - pewnie doświadczyłeś sam jak spada ta "legendarna" wytrzymałość nissana jak się zapoda patrolowe mosty do HDJ ... :wink:

Mosty toyoty mają istotną cechę - są budowane na jednakowych podzespołach w kilku - kilkunastu wersjach. Na ten przykład most z J8 ma szerokość normalną 162cm (rozstaw mocowania kół) - ale zakładając inne piasty (z J7) wyjdzie z tego 156. Z pasującymi bolt on zaciskami z J9 :wink: Z kolei most z J7 (140) z piastami z 4R robi się 147. Ale chyba największy plus to możliwość łatwego dobrania przełożeń, i w szerokim mocno zakresie - od 3,7 do 5,29 (5,71 dla mostów 9,5"), są też szybsze niż 3,7 - ale idzie wtedy dedykowana do nich główka.

Też się z Tobą zgadzam, że do ciężkiej jazdy przekładnia 8" to trochę mało. I mam na to nawet plan - sie bowiem okazuje, że przy niedużej modyfikacji da się zapodać główkę Y61 (przednią) do toyoty :wink:

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

Jako, że zakładałem wątek to się przyznam do zakupu Francowej 78ki :) 120ka jak dla mnie do ciurania za droga, rozważałem 95.. ale, że lubię klasyki padło na 78ke a ML narazie zostaje na co dzień i na wycieczki po czarnym.

Teraz ogólne pytanie o serie 70, czy silnik to w ogóle ma poduchy na mocowaniach? :lol: Czy to też kwestia zawieszenia budy? Coś mi się zdaje, że trochę nią za mocno telepie mimo wszystko i dało by się sprawę trochę ugłaskać.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

to fajnie

będzie pan zadowolony

oczywiście sa dwie poduchy pod silnikiem i jedna wieloskładnikowa pod skrzynia biegów

ale że silnik był ostatnio wymieniany to przypuszczam ze są dobre

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

a no i oczywiście widzimy się na zlocie TLC camp 2016

mam nadzieję że znowu uda się stanąć wszystkim długaskom koło siebie :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: rolkos »

Swoją drogą jak to jest z tymi cenami. Ile mniej więcej kosztuje J7 w dobrym stanie?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

ale jaka J7

J70-J73 koło 20 -30 tys
KZJ 70 25-40 tys

no i ceny juz nie spadają :) a wręcz rosną :)

oczywiście można kupic J70 w cenie 8-14 tys ale to raczej wtedy autko do zabawy

Awatar użytkownika
marzyniu
Posty: 53
Rejestracja: 15 gru 2015, 06:23
Auto: Honda crv mk1 :) i lj78
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: marzyniu »

proto pisze:Zamiast "tuningować silnik z motopompy" wkładamy 1UZ z automatem.Połączenie jest P&P do układu napędowego w LJ78 i otrzymujemy auto marzeń 8)
Gdzie więcej info na ten temat można znaleźć, ktoś już to robił z forum?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Jest kila różnych realizacji, i na 1UZ-FE, i na innych silnikach. Ja właśnie kończę jeden taki projekt, 1UZ-FE, ale w J8.

ODPOWIEDZ