Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

Witam, rozglądam się za drugim autkiem z przeznaczeniem na jazdę poza czarnym. Umiarkowany teren, lekka przeprawa, rajd nieustający itp.

Jeśli to miała by być Toyota, za którą wersją się rozglądać? Lubie auta większe, ale wiem że w terenie długie wersje są naturalnie mniej zwrotne i łatwiej się zawiesić. Poza liftem i sensownymi oponami, docelowo miały by być wzmocnienia pod hi-lift plus wyciągarka co by po traktor za często nie biegać.

Budżet z ogarnięciem auta (pakiet startowy) to max 35k

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

w ile osób jeździsz?

czy auto tylko w błoto czy tez dalsze wycieczki?

jak do wszystkiego to lj78

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

Jeszcze się nie zdefiniowałem, ale na pewno nie będzie to auto tylko w błoto, planuje też wycieczki po kraju, może kiedyś gdzieś bliżej do sąsiadów (Rumunia, Bułgaria), choć auto 4x4 z nastawieniem na czarne mam (stary ML). Na razie to 2 osoby co będzie dalej to zobaczymy jak złapie bakcyla :)

Czytałem trochę o LJ78 tutaj na forum, nie będzie za długi do lasu i na amatorskie lajtowe rajdy (przeprawy turystyk)?

Jak wygląda sprawa liftu? Podnosi się ją tak samo jak LJ70? Ogólnie trochę martwi mnie dostępność części blacharskich i innych dupereli, bo mechanicznie to LJ70?

Chcę od czegoś zacząć przygodę, patrzę też na jeepy (XJ), parcha trochę skreśliłem przez problematyczne diesle (wolałbym benzynę ale to ciężko znaleźć i nie ta kaska).

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

Z liftem nie ma problemu

turystycznie się raczej między drzewami nie jeździ - więc raczej nie ma problemu

jeśli chodzi o blacharskie tematy - wg mnie stan blacharki jest na tyl;e dobry że nie trzeba się tym przejmować a w najgorszym razie tylne boczne elementy sa na pewno do kupienia bo model do dzis wygląda prawie bez zmian

XJ w teren musi byc zmodyfikowany i to dość mocno - inaczej wszędzie siada

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

LC - ale 73, silnik jaki tam preferujesz (ja wole benzyny). Albo 4runner - ten sam rozstaw osi - ale mniejsza - za to dłuższa kabina. W tym budżecie można spokojnie 4R postawic na przednim sztywnym moście, jak kto uważa, że IFS dla niego za słaby.

Generalnie do zabawy w terenie lepiej unikać wozów z masą powyżej 2T.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

moja ma 1999 :)

73 fajna ale mnie nie pasuje za ma hardtop

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

chodzi też o stan aut - znalezienie 70 lub 73 w stanie lj78 to prawie graniczy z cudem :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

To osobna kwestia - piszę o zastosowaniu danego modelu do terenu - J73 jest najbliżej ideału. W sam raz rozstaw osi, żeby nie telepało na każdej dziurze, kąty rampowe takie same jak w krutkiej J70.

Nie wiem co Ci nie pasuje w hardtopie - to nie jest tekturka, nawet rolując auto ciężko go połamać, a na delikatne oparcia o drzewa jest odporniejszy od blachy. A w razie cięższego urazu - po prostu się go wymienia - zupełnie inny poziom roboty i kosztów niz naprawa pokrzywionego metalowego dachu :wink:

No i - nie zardzewieje żeby nie wiem co ... :mrgreen:

4R ma ten sam rozstaw osi co J73 - ale ma szerszy rozstaw kół, i niższe nadwozie. i inna konstrukcję spodu - bez liftowania ma tyle prześwitu, co podniesione 2"J7. Jest przez to znacznie stabilniejszy na przechyłach - ale kabina w porównaniu do J7 jest klaustrofobiczna. Długa (na tyle że bez większych problemów da się spać w bagażniku) - ale wąska i niska :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

hardtop jest dużo głośniejszy i mniej komfortowy

Mam lj70
Mam lj78
Mam hila/4runner w benzynie

choć uwielbiam hilla - to jednak najbardziej uniwersalnym i wygodnym autem jest lj78

jak błoto po klamki - to biorę lj70
jak np. rajd ale taki prawdziwy - wyczyn z trapami hilftem itd - bez uzywanie wyciągarki - biorę hila

na wycieczki na trasę - dla żony na wakacje, na lekki teren, na wycieczki rodzinne tylko lj78
po lifcie 2 cale i kołach 33, plus snorkel to wystarczająco dzielne autko

:)

Acha mam rodzinę 2+2

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Się mylisz w kwestii hardtopu - jak jest wszystko złożone jak trzeba - to nic nie skrzypi, czepić się nie ma czego.

Długo sam nie wiedziałem, z czym ludki maja problem w hardtopie - bo w mojej J73 nigdy problema nie miałem - aż do momentu, kiedy na swap turbiny przyjechała taka jedna, w stanie blacharskim "mocno po przejściach", i z tą kompozytowa ramką szyby z allegro :wink:

I - to auto to faktycznie była tragedia w kwestii hałasu - wydawało z siebie piszcząco - pierdzące dźwięki nawet na gładziutkim asfalcie ... :mrgreen:

Mam też przecie frotkę z hardtopem - i też problemów z tym typem dachu nie ma.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: plum76 »

Rokfor nie powołuj się na Frotkę bo ona płot podtrzymuje aby się nie przewrócił i pewnie stoi tak od kilku dekad.
paweł

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

Tak patrze po ogłoszeniach i z serii 7X w kraju to jedynie 70 jako tako się pojawia..??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

plum76 pisze:Rokfor nie powołuj się na Frotkę bo ona płot podtrzymuje aby się nie przewrócił i pewnie stoi tak od kilku dekad.
paweł

A - w grubym błędzie jesteś - frotka numer dwa już od pół roku jest ożywiona :mrgreen: Ba - nawet mam do niej skołowany ori softtop - acz silnie się zastanawiam nad sensem jego używania ... :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

lj73 trochę jest

ale szukaj jako land cruisera a nie 73 bo nie każdy wie
LJ78 sa na rynku do sprzedazy 3
dwie moje i jedna Franca

Dziś zwiedzałem swoją poligon Wrocławski - w szoku byłem jak ładnie się zachowuje na oponie 235/85 r16 AT
musze odwieźć brązową do lublina i hilla przytargać na MT - będzie miał się gdzie bawić :)

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

Tak się zastanawiam, może rzeczywiście coś dłuższego? Myślałem nawet nad zwiększeniem budżetu w stronę 80ki.. i pozbyciem się MLa

Jak wygląda sprawa automatu w LJ78? Żywotne toto, jak z naprawami? Trochę słaby silnik no ale rakieta to to nie musi być.

ODPOWIEDZ