Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Automat albo znosi bez ceregieli (konstrukcyjnie może znieść 2x większy moment, niż generuje 2L-T) - albo ogarnia się go za grosze (jeżeli zużyty) na rdzeniu z nowego hila. Albo czegokolwiek zbudowanego na skrzynce A34xF - to jedna z bardziej popularnych skrzynek Aisin, montowana nie tylko w toyotach.

Silnik - nominalnie dychawiczny. Ale bez ceregieli tunningowalny - ekstra 100 Nm starczy? :wink: Bo tyle się uzyskuje bez głebszej ingerencji w mechanikę - po prostu wydajniejsza turbina, i ciut wydajniejsza pompa.

Do tej pory nie dźwigałem tych silników wyżej niż 100 Nm in plus - bo do tej pory nie miałem pacjenta z automatem - a na manualnych skrzynkach to jest absolutna granica dla ori sprzęgła ... :wink:

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

Rokfor32 pisze:Automat albo znosi bez ceregieli (konstrukcyjnie może znieść 2x większy moment, niż generuje 2L-T) - albo ogarnia się go za grosze (jeżeli zużyty) na rdzeniu z nowego hila. Albo czegokolwiek zbudowanego na skrzynce A34xF - to jedna z bardziej popularnych skrzynek Aisin, montowana nie tylko w toyotach.

Silnik - nominalnie dychawiczny. Ale bez ceregieli tunningowalny - ekstra 100 Nm starczy? :wink: Bo tyle się uzyskuje bez głebszej ingerencji w mechanikę - po prostu wydajniejsza turbina, i ciut wydajniejsza pompa.

Do tej pory nie dźwigałem tych silników wyżej niż 100 Nm in plus - bo do tej pory nie miałem pacjenta z automatem - a na manualnych skrzynkach to jest absolutna granica dla ori sprzęgła ... :wink:
On ma koło 90 KM i jakieś 180-190 Nm, ~300 niutków było by cacy - dało by się już TIRa wyprzedzić :) A jak z krzywą momentu? Od ilu on wstaje i czy jest płasko?

Co do blokad w LJ78 to standardowo reduktor jest bez dyfra (RWD) i przód dołączany na sprzęgiełkach?

Autko wygląda fajnie, muszę zobaczyć na żywca czy taki antyk będzie mi pasował :roll:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Krzywa momentu wychodzi typowo jak dla silnika TD z wyższym doładowaniem - czyli ostry wznios do około 2500 rpm, potem opadanie. Można zrobić dźwignięcie charakterystyki w górnym zakresie obrotów (czyli powyżej 3 tysi rpm) - ale tego unikam - i nie polecam. Zdjęcie cięcia dawki paliwa wraz ze wzrostem obrotów może zakończyć się rozbiegnięciem tego silnika, i efektownym jego wybuchem, bo rozdłubanie tego regulatora to i odblokowanie zakresu obrotów do których silnik może się dokręcać ... :wink:

Po swapie na turbinę VNT ten silnik uzyskuje około 0,5 bara przy około 1200 rpm, pod obciążeniem. pełne doładowanie ( ok. 1,5 bara) przy około 1600 rpm, plus doładowanie na poziomie pół bara przy hamowaniu silnikiem, czyli brak turbodziury. Moment na poziomie 80% wartości max jest w zakresie około 1600 - 3200 rpm.

Jest na forum temat o tym, wklejałem screeny z pomiaru metodą drogową. Widać jak to wychodzi w porównaniu do serii, czy też do 1KZ-T.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: proto »

Rokfor32 pisze:Do tej pory nie dźwigałem tych silników wyżej niż 100 Nm in plus - bo do tej pory nie miałem pacjenta z automatem - a na manualnych skrzynkach to jest absolutna granica dla ori sprzęgła ... :wink:
A powiedz no RockFordzie jak sobie poradzisz z boostcutem powyżej 1 bara doładowania przy elektronicznie sterowanej pompie :roll:, no chyba że przejdziesz na mechaniczną plus spycenie sterowania skrzynią a wtedy to i 500 niutów nie straszne :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

A - nijak :mrgreen:

Na razie zrobiłem jeden taki swap, do LJ78 właśnie, i po prostu wywaliłem pompę elektroniczną, i wstawiłem zwykłą. Tyle, że auto w manualu - więc po prostu olałem sterowanie TPS (przepustnica zablokowana w pozycji otwartej) - natomiast po wpięciu czujnika obrotów (i tylko tego) komp przestał wywalać kontrolke silnika :wink: Pewnie po czasie się zaświeciła, od niedziałającego TPS - ale w tym przypadku wpływ na prace silnika jest już żaden.

Przy automacie po prostu trzeba zostawić sterowanie przepustnicą, konieczne jest zresztą dla linki od skrzyni - i dopiąć do tego sterowanie mechaniczne pompą. Zakładam, ze dopięcie czujnika RPM również w tym przypadku będzie wystarczające dla ecu silnika - więc i skrzynia powinna banglać jak trzeba.

Ostateczna wersja - to zapodanie sterownika skrzyni z HDJ80.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: proto »

Rokfor32 pisze: A - nijak :mrgreen:
No mistrz po prostu 8)
Rokfor32 pisze: Ostateczna wersja - to zapodanie sterownika skrzyni z HDJ80.
A sygnały z czujników prędkości dla sterownika skrzyni się zgadzają :roll:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem. Ale jak taki temat wejdzie - to będę wiedział ... :mrgreen:

ps. JEDEN sygnał prędkości - wałka zadawczego skrzyni. Sam wiesz, że filozofii z dorobieniem tego koła impulsowego większej nie ma ... :wink:

ps2 - "nijak" - zgodnie z zasadą brzytwy okhama - rozwiązania najprostsze są zwykle najskuteczniejsze ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: BOCIAN »

hetman pisze:Tak się zastanawiam, może rzeczywiście coś dłuższego? Myślałem nawet nad zwiększeniem budżetu w stronę 80ki.. i pozbyciem się MLa

Jak wygląda sprawa automatu w LJ78? Żywotne toto, jak z naprawami? Trochę słaby silnik no ale rakieta to to nie musi być.
@hetman - już Ci się trochę temat skasztanił w stronę tuningowania silnika od motopompy ...

Powozisz ML500, j78 w hautomacie nie jest dla Ciebie.
Będziesz przy max prędkości wysiadał, by wyczyścić lusterka ... a to bywa niebezpieczne ...
Skoro rozważasz ożenić ML'a, zastanów się nad czymś, co jeździ - j120 jeśli mniejszy, j100 jeśli większy - do 40kPLN już powinieneś coś ustrzelić, a i z polskiej dystrybucji trafisz.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: kpeugeot »

Auto ma być na wycieczki a nie do lansu

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: BOCIAN »

kpeugeot pisze:Auto ma być na wycieczki a nie do lansu
Ja z pełnym przekonaniem uważam, że Twoje dwie sztuki 78 są świetne, jedyne i jeździłbym!

Ale twierdzę również, że przesiadka z ML500 na j78 2,4D
Jest jak przesiadka z burdelu, do klasztoru ...

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: proto »

BOCIAN pisze:@hetman - już Ci się trochę temat skasztanił w stronę tuningowania silnika od motopompy ...
Bocian, specjalnie dla ciebie, żeby już całkiem skasztanić wątek.
Jak połączyć w jedno ML500 i LJ78 :?:
Zamiast "tuningować silnik z motopompy" wkładamy 1UZ z automatem.Połączenie jest P&P do układu napędowego w LJ78 i otrzymujemy auto marzeń 8)

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: BOCIAN »

:mrgreen: :twisted: :evil: I znaczek Lexa na silniku ...
:mrgreen: oraz całkiem niedrogo bebechy na taka zamiane ..
http://olx.pl/oferta/lexus-ls400-93r-1u ... 593bc31b5f" onclick="window.open(this.href);return false;
A później .... jak to Q... zatrzymać! :lol:

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

BOCIAN pisze: @hetman - już Ci się trochę temat skasztanił w stronę tuningowania silnika od motopompy ...

Powozisz ML500, j78 w hautomacie nie jest dla Ciebie.
Będziesz przy max prędkości wysiadał, by wyczyścić lusterka ... a to bywa niebezpieczne ...
Skoro rozważasz ożenić ML'a, zastanów się nad czymś, co jeździ - j120 jeśli mniejszy, j100 jeśli większy - do 40kPLN już powinieneś coś ustrzelić, a i z polskiej dystrybucji trafisz.
V8! V8 V8! :twisted:

A tak na poważnie, to zdaję sobie sprawę że J78 to taki pyr, pyr ale raczej na szybko bym nic nie modyfikował silnikowo. ML by został wtedy najpewniej. A może już zapomniałem jak się dychawcem jeździ..?

Chyba bym wolał J80 ze względu na sztywny most ale to już kwoty 40+ za ładne auto. Obawiam się że J100/120 bedzie za delikatne i trochę szkoda mi go będzie w ciaśniejsze miejsca gdzie się łatwo porysować.

To jest 120ka? Sorry nie ogarniam jeszcze tematu i tak się motam pomiędzy różnymi koncepcjami.

http://otomoto.pl/oferta/toyota-land-cr ... ybgst.html

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: BOCIAN »

to w Twoim linku, to j95 ... kontynuatorem tego modelu w linii light duty jest właśnie j120
http://olx.pl/oferta/samochod-toyota-la ... d1b3ba646b" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota wyciągnęła wiele pozytywnych wniosków z j95 robiąc 120
Moje osobiste zdanie jest takie, że to dużo, dużo lepsze auto - dużo więcej też kosztuje :-)

Tu masz fajnego "sztywnomostowca" http://olx.pl/oferta/toyota-land-cruise ... 2009b7be53" onclick="window.open(this.href);return false;
Świetny silnik, świetne auto - pewnie trochę do urwania z ceny - butle LPG da się przerzucić pod podłogę.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu

Post autor: hetman »

No fajne, kolor nie ten ale to nie przeszkadza :) Boje się żeby nie wtopić, muszę jakąś check liste zrobić, ewentualnie SKP. Mamy w tych okolicach kogoś z forum bądź polecany warsztat?

Ten HDJ fajny się wydaje:
http://olx.pl/oferta/toyota-land-cruise ... 3a4afd6b29

Za dużo ich nie ma na rynku u nas :)

ODPOWIEDZ