LC 100 4,7 pomoc przy zakupie

Moderator: luk4s7

bonopingwin
Posty: 50
Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
Kontakt:

LC 100 4,7 pomoc przy zakupie

Post autor: bonopingwin »

Mam na oku Land Cruisera 100 , rocznik 2000

przebieg ok 300.000 km w oryginale

cała obsługa w aso ale po pierwszych oględzinach :

duuuuuużo rudej na ramie - wydaje się powierzchowna , jakieś tam drobne blaszki, osłonki na tylnym moście - zżarte p[rawie zupełnie, czy są miejsca specyficzne gdzie sprawdzić ?

korozja na karoserii w jednym miejscu - parch na nadkolu

auto widać, że latane po terenie, topiona nie była ale mocno widać offroadowe dosyć mocne i intensywne użytkowanie...

z szybkiej obserwacji
nie robi blokada tylnego mostu (podobno już od paru lat)
nie robi blokada centralna międzyosiówki
podobno wymieniają olej w skrzyni przy każdej wymianie oleum w silniku bo kolor oleju ze skrzyni podobno nie nastraja pozytywnie


zawias o dziwo robi
klima, silnik wydaje się oki...
hamulce podobno wytrzymywały pół roku...

kabina znośna choć do określenia "super" jest daleka


zakładam, że po zakupie lista "do zrobienie" znacznie się powiększy bo patrząc na poziom obsługi ASO obawiam się, że ich serwis sprowadzał się do wymiany oleju i tyle...


cena jest dosyć atrakcyjna jednak czy warto pchać się w takiego lekkiego trupa czy jednak odpuścić sobie
i kupić poliftowy, 4 lata młodszy , 100 x piękniejszy , i niestety ponad dwa razy droższy ?

czy cena na początku atrakcyjna nie zabije mnie potem ?

wiem, że to wróżenie z fusów ale macie jakieś doświadczenia ?

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: LC 100 4,7 pomoc przy zakupie

Post autor: BOCIAN »

OOOOOO! Widzę kolejny wielbiciel "zielonego jaja", co próbuje się przechrzcić :-)

Witaj!

Podobne rozterki przeżywam, jak Ty! - Skąd jesteś? Napisz w profilu.
Ja po 7-mej sztuce Discovery zgrzeszyłem z LC :-)

Kupiłem J100 1HD-FTE, czyli 4,2TD mocno zmęczoną, w kwietniu. Czyli w zasadzie silnik inny niż ta, którą rozważasz - reszta podonie.
Walczę z nią od tamtego czasu...
Objawy u mnie są podobne do opisywanych pzrez Ciebie: Ruda w błotnikach - u mnie wszystkie, ruda w ramce szyby czołowej, ruda w klapie bagażnika, oba progi shrot. O dziwo u mnie reszta jest niezła: rama i podłoga zdrowe. Blokada tylna padaka, to standard, u mnie tez nie robi. Ja mam manual w odróżnieniu do Ciebie, też ciut stęka. Reszta jest pancerna.
Nie wiem ile masz za niego zapłacić, ale nie bój się kosztów startowych w Toyo - są niższe niż w Discovery. Blacharkę ja ogarniam calą i to jest poważny koszt. Przy zcym jeżeli piszesz, że możesz ją kupić za połowę ceny egcemplarza cywilnego, w miarę zadbanego - bierz. Zrobisz sobie auto do Off i wyjdziesz na cenę auta zadbanego.

Ja osobiście odrzucałem auta po 2002, jako że nie chciałem jeszcze badziewniejszego układu kierowniczego (przy zastosowaniu off), oraz pakietu dodatkowej elektroniki po lifcie.

Napisz na priv jakieś szczegóły to ocenimy, co robić.

bonopingwin
Posty: 50
Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
Kontakt:

Re: LC 100 4,7 pomoc przy zakupie

Post autor: bonopingwin »

cześć, jestem z Legnicy :)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC 100 4,7 pomoc przy zakupie

Post autor: seburaj »

bonopingwin pisze: czy cena na początku atrakcyjna nie zabije mnie potem ?
zabije...
zabije Cię doprowadzenie do stanu igła, bo do setki drogie wszystko jest baaaaardzo

chyba, ze coś się zmienilo przez ostatnie parę lat, ale nie sadzę :mrgreen:

ale to naprawdę super auto, wdzięczne niesamowicie - warunek - niezmęczony egzemplarz !!

ODPOWIEDZ