Import z Japonii

Moderator: luk4s7

szelma
Posty: 127
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:54
Auto: RAV4 2,0 , Hilux 2,5 d4d
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: szelma »

Finger 22 r-e to wtrysk

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

A jak tam z miejscem na butle? da rade nie pakować tego do bagażnika? Ile taki RJ może spalić gazu na trasie przy przelotowej 100km/h i kołach 32" MT"?

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: waldek_BB »

ta rj z otomoto to chyba jest Margo? czyli stąd? czyli można zadzwonić i pogadać o wszystkim tak myślę?

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

dzwoniłem ale nie odbiera i nie oddzwania 8)

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: namlooc »

Rokfor32 pisze:Wszystkie toyotowe benzyny z lat '90 sa w zasadzie wysoce niezajebliwe. O ile wcześniej nie zostały potraktowane u nas byle jaka instalacją LPG - bo słabe instalacje lubiały przypalić zawory.
..a jak zajeblą sie juz to.. z doswiadczenia moge powiedziec ze w 3vz-e na 5 cylindrach da sie przejechac minimum 600km :) Minimum bo tylko o tylu wiem :)
22re by juz wymiekal na 3 cylindrach ;)

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

No i teraz rozszerzył mi się zakres poszukiwań :D

ciśnienia nie mam (kasy aktualnie też, ale w razie czego się załatwi) także szukam powoli.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Rokfor32 »

Stare RJ70 były jeszcze na gaźniku, w młodszych był już wtrysk sekwencyjny. Gaźnik z gazem - zawsze będą problemy, mniejsze lub większe, bo ciągłe osuszanie z paliwa gaźnikowi nie służy. Przy wtrysku i instalacjach LPG czwartej generacji - nawet nie pamiętasz, że masz coś niefabrycznego.

5VZ - to J9 lub 4runner. Bardzo fajny silnik, zestrojony do terenówki, z podciągniętą charakterystyką na małych obrotach. Niestety - drogi.

Ciekawą opcją jest 2JZ z lexa GS300. Ino ta starsza wersja, bez VVTi. Inna charakterystyka, szczególnie w odmianie z wałkami typu G (sportowy wałek), są też wersje z turbiną tych silników (z supry). Taki mały "demon", bo te silniki luba wysokie obroty, (acz pojemność robi też i sensownie mocny dół). Fajnie się takim autkiem na reduktorze popitala, bo bez ceregili osiąga wtedy ze 140 km/h, i robi to w stylu audi Q7 ... :mrgreen:

Butla - im większa, tym lepsza. Ja u siebie będe ten problem ogarniał, jak już moja RJ73 sie remontu doczeka, bo teraz butla jest w środku, a auto ma dwa fotele tylko. Docelowo - butla zamiast zbiornika głównego, powinno wejść tam 80L, a na benzyne customowy zbiornik dopasowany do przestrzeni pod kabiną (między osiami), tak, żeby też minimum te 70 L wchodziło.

Mam teraz w 4R malutki zbiornik w miejscu koła zapasowego - daje jakieś 250 km zasięgu na LPG. Da się żyć, ale uciążliwe to jest jednak. Ze 400 km to tak już sensownie sie robi.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

Jeżeli auto ma jeździć w Polsce to faktycznie taka zamiana zbiorników ma sens. Jeżeli jednak (tak jak w moim przypadku) auto ma jeździć również gdzieś dalej to wydaje mi się, że to może być kłopotliwe. Ile ma zbiornik paliwa w RJ?

Rokfor ponawiam pytanie: z jakim spalaniem trzeba się liczyć przy 22 R-E?

Myślę, że załatwienie silnika 5VZ nie będzie wielkiem problem. Powiedz, co jest wtedy potrzebne do swapa?

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Tuco »

2jz jest cięższy od 22re i dłuższy ;) Ale opcja fajna. zapodać twin scroll i będzie niezłe auto na 1/4

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Import z Japonii

Post autor: proto »

Rokfor32 pisze:5VZ - to J9 lub 4runner. Bardzo fajny silnik, zestrojony do terenówki, z podciągniętą charakterystyką na małych obrotach.
Właśnie ten silnik idzie do "zmoty" na bazie J7 na zasadzie P&P do skrzyni R bo okazyjnie udało się pozyskać silnik, dzwon sprzęgła oraz koło zamachowe. Sprawę nieco komplikuje przednia miska olejowa, ale temat do rozwiązania...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Rokfor32 »

Miska nie jest problemem technicznym, bo pasuje z 3VZ z 4runnera, ino finansowym, bo toyota se miski olejowe ceni jakby były pozłacane conajmniej ... :wink: A używek brak zupełny, niestety.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Rokfor32 »

Ponoć - ale z naciskiem na "ponoć", bo nigdy nie udało się mi tego info zweryfikować - ostatnie modele Camry z 3VZ-FE miały już aluminiowe bloki silnika. Te silniki też się nadają - ale trzeba im robić customowy kolektor dolotowy, albo spróbować dopasować z 5VZ-FE, bo z racji poprzecznego ustawienia w Camry ori kolektor, po zapodaniu tego silnika do j7 - sterczał by nad maskę ... :wink: Zaleta - są bardzo tanie w pozyskaniu, i mają naprawdę niezły stosunek waga/pojemność/parametry.

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Norick »

finger pisze:Norick, dla mnie tema jest jeszcze tak mocno "otwarty", że bardziej zastanawiam się nad podejściem niż nad tym, ile kasy mogę wydać. )
To ja poczekam aż ten wątek osiągnie dziesięć stron. Potem pewnie się powieszę albo zaloguję na forum Matiza.
Drogi Paluchu
Zapoznaj się ze stroną
http://www.autopodroznicy.pl/o-nas.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Potem przemyśl te wszystkie, upgrade'y swapy itp. Bo się okaże że najprościej podróżować samolotem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: Addams »

Nooo... wątek ma fest potencjał :mrgreen:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Import z Japonii

Post autor: finger »

Kasztanicie :D luźne dywagacje. Ja mam taki straszny wrodzony pedantyzm, przez co 99% zakupów jest mocno przemyślanych i nigdy się na tym nie przejechałem.

ODPOWIEDZ