J7 na co dzień

Moderator: luk4s7

robson
Posty: 75
Rejestracja: 01 sie 2010, 15:15
Auto: była LJ78, jest KZJ73 i KDJ12
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: robson »

co prawda to racja :D
Nic lepszego od KZJ73 nie wymyślisz przetestowałem to osobiście. Od 2011 roku ujeżdżam KZJ o którym pisał Cooder i nie ma problemu z wyprzedzaniem nie tylko tira (intercooler pomaga), a i zabawa w terenie jest przednia (blokada ARB tył pomaga). Tylko przy zakupie omijaj egzemplarze zapuszczone mechanicznie i z kiepską blachą bo dokładka będzie sroga.
Na zachętę fotki z ostatniej zabawy w terenie http://sport4x4.pl/index.php/h2x2" onclick="window.open(this.href);return false; - coraz częściej jest to jedyny KZJ73 na tego rodzaju imprezach :(

Franek_
Posty: 70
Rejestracja: 09 mar 2015, 10:34

Re: J7 na co dzień

Post autor: Franek_ »

Już jestem zdecydowany, KZJ w pierwszej kolejności będę szukał. Jak nic się nie znajdzie, to LJ i tuning. Chyba, że po drodze trafi się HZJ.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: Rokfor32 »

Różnica w cenie między LJ a KZJ jest na tyle duża - że swap silnika robi się sensowny ekonomicznie.

Ale ja bym wtedy nie pakował klekota - a większą benzynkę, np. 5VZ-FE - albo lexowy 1UZ-FE. Wliczając odsprzedaż 2L-T - wychodzi to zupełnie sensownie (vs cena KZJ) - a auto robi sie naprawdę fajniusie :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: kpeugeot »

no patrz i pojawił sie kzj73 http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Franek_
Posty: 70
Rejestracja: 09 mar 2015, 10:34

Re: J7 na co dzień

Post autor: Franek_ »

Gruzin pisze:szukaj KZJ-ta. :wink:
Amen.
I właśnie szukam.
kpeugeot pisze:no patrz i pojawił sie kzj73 http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dokładnie tego=)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: kpeugeot »

tzn kupiłeś???

Franek_
Posty: 70
Rejestracja: 09 mar 2015, 10:34

Re: J7 na co dzień

Post autor: Franek_ »

tzn. obejrzałem. Dwa mankamenty. Auto niby po remoncie blacharskim, ale wykonanym za pomocą szpachli. Sprzedający nie ukrywa tego i nawet zdjęcia pokazał (ma mi je jeszcze przysłać), pytanie kiedy rdza zacznie wyłazić i odczepiać się od samochodu razem z karoserią.

I rzecz druga - skrzypiący hardtop. Przerabiał ktoś temat? Dach miał ponoć delikatne pęknięcia z obu stron (nad głową kierowcy i pasażera), zalepione to jest jakąś szpachlą. I skrzypi. Cały dach, od przedniej szyby po bagażnik. Nie na dziurach, a na asfalcie nawet.

W silniku korbowód wyszedł przez blok, który to blok został wymieniony.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: kpeugeot »

widać że sprzedający to jakiś normalny człowiek - jak ci tyle powiedział

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: vGreg »

Na olx czy allegro ktoś sprzedaje hard top w cenie coś koło 800zł.

Franek_
Posty: 70
Rejestracja: 09 mar 2015, 10:34

Re: J7 na co dzień

Post autor: Franek_ »

Ale hardtop do 70tki (na allegro za 750 PLN)...

Czy wie ktoś, czy jak dach skrzypi, to jest winą hardtopu czy jego niewłaściwego montażu? Żeby nie było, że kupię drugi i będzie ta sama historia...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: Rokfor32 »

Ja miałem do czynienia z kilkoma J73 - i nigdzie dach nie skrzypiał. Ale też i w żadnej nie był po rolce, czy innych przypadłościach. :wink:

Franek_
Posty: 70
Rejestracja: 09 mar 2015, 10:34

Re: J7 na co dzień

Post autor: Franek_ »

Kurczę, w tej dach skrzypi nawet na asfalcie, nie mówiąc o dziurach. Pytanie, czy jak kupię nowy dach, to problem zniknie, czy też coś innego jest nie tak (może zły montaż dachu?)?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: Rokfor32 »

Trudno ocenić. Może być, że ramka szyby to już tylko lakier, i dach nie ma sie czego trzymać ... :wink:

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: J7 na co dzień

Post autor: piter69A »

Hard-top ma inną sztywność od karoserii i nie ma siły, żeby trochę nie skrzypiał. Przy jeżdżeniu w terenie gdzie rama i karoseria są intensywnie skręcane wyraźnie to widać po zdjęciu hardtopu, tj. wytarcia w miejscach styku.
Decydujący jest oczywiście stan podwozia, nadwozia i samego hardtopu. Jeśli we wszystkim jest coś nie tak to efekt końcowy i poziom skrzypienia będzie po prostu bardzo zintensyfikowany.

Franek_
Posty: 70
Rejestracja: 09 mar 2015, 10:34

Re: J7 na co dzień

Post autor: Franek_ »

I prawdopodobnie zamiast j7 będzie 4runner :wink:

ODPOWIEDZ