Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 lut 2015, 17:22
Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Ahoy przygodo
Pozwólcie że zacznę mój wątek tutaj, a później się go pewnie odpowiednio poprzerzuca.
Jest nas w ekipie 5 osób i po wyprawach mniej i bardziej ambitnych, siedzi nam w głowie ten pomysł.
Żeby dojechać do bieguna zimna, tych wiosek w Jakucji. Zorganizować musimy wszystko począwszy od samochodów, przez konieczny do przeżycia sprzęt jak i zawsze przydadzą się wskazówki praktyczne.
Moje pierwsze 2 pytania:
1/ Który LC?
Poziom wiedzy o mechanice wśród nas jest raczej podstawowy. Coś ze sprzętu zapasowego wiadomo że ze sobą zabierzemy (pewnie wspólnie ustalimy co), ale który z modeli nadaje się najlepiej? Mało-brak elektroniki, łatwa do nauczenia się wymiana rzeczy które na bank się spier...ą. Jak podejść do tematu?
2/ Skąd?
Czy sprowadzać coś z Rosji czy Skandynawii? Czy wersje na tamte rynki były inne w związku z warunkami zimowymi?
Pozwólcie że zacznę mój wątek tutaj, a później się go pewnie odpowiednio poprzerzuca.
Jest nas w ekipie 5 osób i po wyprawach mniej i bardziej ambitnych, siedzi nam w głowie ten pomysł.
Żeby dojechać do bieguna zimna, tych wiosek w Jakucji. Zorganizować musimy wszystko począwszy od samochodów, przez konieczny do przeżycia sprzęt jak i zawsze przydadzą się wskazówki praktyczne.
Moje pierwsze 2 pytania:
1/ Który LC?
Poziom wiedzy o mechanice wśród nas jest raczej podstawowy. Coś ze sprzętu zapasowego wiadomo że ze sobą zabierzemy (pewnie wspólnie ustalimy co), ale który z modeli nadaje się najlepiej? Mało-brak elektroniki, łatwa do nauczenia się wymiana rzeczy które na bank się spier...ą. Jak podejść do tematu?
2/ Skąd?
Czy sprowadzać coś z Rosji czy Skandynawii? Czy wersje na tamte rynki były inne w związku z warunkami zimowymi?
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Primo - kiedy tam chcecie jechać ? Zimą ?
Jeżeli tak to webasto i podgrzewanie paliwa musowo musi być. Jeżeli latem to raczej wszędołaz -no chyba, że to wioski wokoło traktu kołymskiego.
Secundo- Samochód z Rosji, Skandynawii to średni pomysł, głownie ze względu na koszty.
Bierzcie najzwyklejszą Toykę 70 albo 78 z 2.4 wolnossącym albo Hiluxa na sztywniaku i będzie Pan zadowolony. Albo Patrola 4.2 albo jakiegoś HZJ-ta.
Pojazd solidnie przygotujcie i wymieńcie co się da i w drogę .....
Tam zresztą wszystko co japońskie naprawicie
Jeżeli tak to webasto i podgrzewanie paliwa musowo musi być. Jeżeli latem to raczej wszędołaz -no chyba, że to wioski wokoło traktu kołymskiego.
Secundo- Samochód z Rosji, Skandynawii to średni pomysł, głownie ze względu na koszty.
Bierzcie najzwyklejszą Toykę 70 albo 78 z 2.4 wolnossącym albo Hiluxa na sztywniaku i będzie Pan zadowolony. Albo Patrola 4.2 albo jakiegoś HZJ-ta.
Pojazd solidnie przygotujcie i wymieńcie co się da i w drogę .....
Tam zresztą wszystko co japońskie naprawicie
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Na 5 osób to chyba najlepiej ciężarówkę poprostu, jak Koperski
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 lut 2015, 17:22
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
póki co jest nas 7 osób + pies więc już bierzemy pod uwagę 3 takie same samochody, żeby oczywiście części zastępcze pasowały do wszystkich
wyjazd zimą, żeby zdjęcie z -70 sobie zrobić pewnie tak to dodamy żeby żadne wiosenne roztopy nas nie spotkały. A powrót to pewnie koleją, jeżeli oczywiście jest w ofercie przewóz samochodów.
w temacie sprzętu już dziękuję z góry, ale do tej listy pewnie dopiero siądziemy jak już autka będą
edit: z tymi samochodami z innych rynków, to wiem że na przykład Avensisy czy Verso na rynku Norweskim różnią się podzespołami ze względu na warunki (jutro dowiem się czym szczególnie) w stosunku do rynków południowych jak Włochy.
Bo na przykład dobrze wyglądają te afrykańskie LC które na safarii popindalają, ale to jak goła blacha wygląda i czy w ujemnych temperaturach to w ogóle pojedzie.
wyjazd zimą, żeby zdjęcie z -70 sobie zrobić pewnie tak to dodamy żeby żadne wiosenne roztopy nas nie spotkały. A powrót to pewnie koleją, jeżeli oczywiście jest w ofercie przewóz samochodów.
w temacie sprzętu już dziękuję z góry, ale do tej listy pewnie dopiero siądziemy jak już autka będą
edit: z tymi samochodami z innych rynków, to wiem że na przykład Avensisy czy Verso na rynku Norweskim różnią się podzespołami ze względu na warunki (jutro dowiem się czym szczególnie) w stosunku do rynków południowych jak Włochy.
Bo na przykład dobrze wyglądają te afrykańskie LC które na safarii popindalają, ale to jak goła blacha wygląda i czy w ujemnych temperaturach to w ogóle pojedzie.
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Samolot, zaprzęg reniferów czy też skutery śnieżne, powrót samolotem i...... wspominki przy kominku podsumowujące oszczędności czasu i dudków na przygotowanie trzech jeździedeł.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
od zawsze producenci produkują inne auta na tereny o klimacie zimnym a inne na klimat ciepły
waszym największym wrogiem jest niska temperatura więc diesel - to problemy
zas benzyna jest fajniejsza w ten region ale mniej ekonomiczna
napisz jaki macie budżet na zakup aut to będzie łatwiej coś doradzić
waszym największym wrogiem jest niska temperatura więc diesel - to problemy
zas benzyna jest fajniejsza w ten region ale mniej ekonomiczna
napisz jaki macie budżet na zakup aut to będzie łatwiej coś doradzić
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 lut 2015, 17:22
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
niestety nie mogę zrobić edit2:
a to w sumie temat również na początek. Przedmiotem dyskusji jest również rozwiązanie nad aranżacją wnętrza i dachu samochodu. Osobiście jestem za rozwiązaniem: pozostawienie siedzeń w środku+namioty+bagaż na dachu. Ale może inne rozwiązania są ambitniejsze jak: wolna przestrzeń w środku albo rozkładany namiot na dachu
@jezus: ale do samolotu mógłbym zabrać tylko 20L wódki i przy kominku wspominał jedynie te -70
@kpeugeot: inwestycja w samochody wierzę że skończy się jej zwrotem po sprzedaży samochodów po wyprawie, wyobrażam sobie że sprzęt i przeróbki będą droższe od samego samochodu; a co do kosztów wyprawy to pociągami do Murmańska na zorze polarne wydaliśmy po ok 1600 zl/os wiec przy obecnym kursie rubla kosztowałaby nas tamta wyprawa 800zl
a to w sumie temat również na początek. Przedmiotem dyskusji jest również rozwiązanie nad aranżacją wnętrza i dachu samochodu. Osobiście jestem za rozwiązaniem: pozostawienie siedzeń w środku+namioty+bagaż na dachu. Ale może inne rozwiązania są ambitniejsze jak: wolna przestrzeń w środku albo rozkładany namiot na dachu
@jezus: ale do samolotu mógłbym zabrać tylko 20L wódki i przy kominku wspominał jedynie te -70
@kpeugeot: inwestycja w samochody wierzę że skończy się jej zwrotem po sprzedaży samochodów po wyprawie, wyobrażam sobie że sprzęt i przeróbki będą droższe od samego samochodu; a co do kosztów wyprawy to pociągami do Murmańska na zorze polarne wydaliśmy po ok 1600 zl/os wiec przy obecnym kursie rubla kosztowałaby nas tamta wyprawa 800zl
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Namiot przy -70? Macie jaja, no ale raczej one Wam odpadną
Pomyśl o tej ciężarówce, poczytaj Koperskiego. Zredukujesz koszty, zwiększysz wygodę
Pomyśl o tej ciężarówce, poczytaj Koperskiego. Zredukujesz koszty, zwiększysz wygodę
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Drogi Jacku.
Co jakiś czas pojawiają się na Forum "wystrzałowe tematy"- Jaka Toyota jest najlepsza na podróż dookoła świata, na syberię, do realizacji marzeń itd. i zazwyczaj kończy się to wielkim G....M
Przybliż nam proszę, swoje dokonania w zakresie podróży, w tym samochodem ,abyśmy mogli doradzić ci jak najlepiej gdy już będziesz zdecydowany czego potrzebujesz ( a nie tego co wydaje ci się że chcesz )
Co jakiś czas pojawiają się na Forum "wystrzałowe tematy"- Jaka Toyota jest najlepsza na podróż dookoła świata, na syberię, do realizacji marzeń itd. i zazwyczaj kończy się to wielkim G....M
Przybliż nam proszę, swoje dokonania w zakresie podróży, w tym samochodem ,abyśmy mogli doradzić ci jak najlepiej gdy już będziesz zdecydowany czego potrzebujesz ( a nie tego co wydaje ci się że chcesz )
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Czego Wam życzę, ale nie liczył bym na to. Trzeba by spełnić dwa warunkiPeaceful Inhaler pisze:... inwestycja w samochody wierzę że skończy się jej zwrotem po sprzedaży samochodów po wyprawie, ...
A) kupić wyjątkowo tania auto,
B) we własnym zakresie wykonać pakiet startowy, przerobić i naprawić po powrocie. - a w pierwszym poście pisałeś, że mechanicznie raczej słabo.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 lut 2015, 17:22
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Drodzy Przyjaciele
1/ przy -70 wiadomo że będziemy korzystali z gościnności lokalnej i noclegów dostosowanych do warunków lokalnych - namiot to w trasie sobie wyobrażałem awaryjnie, korzystając z innych lokalnych przybytków i gościnności po drodze
2/ Spojrzałem na tego Koperskiego - jest jakiś kontakt do niego? Może by chciał sprzedać ten swój wóz po wyprawie, co po przeliczeniu i porównaniu kosztów mogłoby się okazać logicznym rozwiązaniem
3/ Moje doświadczenie w podróży to 62 kraje, z czego niestety tylko ta Rosja pociągami zimą. Wspólnie z ekipą podchodzimy do tematu celowo - tym nowym celem jest biegun zimna.
4/ Ja to jestem akurat 'człowiek przypadek' bo jak inaczej nazwać osobę która dostaje mandat za wyprzedzanie na ciągłej motocyklem w Tanzanii albo drugi za PRÓBĘ skrętu w prawo w Kenii. Odnajduję się w roli pilota i prowadzenie zostawiam bardziej doświadczonym.
5/ Jestem zdecydowany by przeżyć i w taki sprzęt chcemy zainwestować. Z oczywistego braku doświadczenia nigdy bym nie pomyślał choćby o zabraniu piły łańcuchowej na taką wyprawę, a po namyśle okazuje się być niezbędnym elementem.
6/ Mechanicznie słabo, ale wszystkie przeróbki załatwimy w zakładzie jednego z uczestników. A jak trzeba będzie to się wystawi oferty sprzedaży nie tylko na polskich portalach.
1/ przy -70 wiadomo że będziemy korzystali z gościnności lokalnej i noclegów dostosowanych do warunków lokalnych - namiot to w trasie sobie wyobrażałem awaryjnie, korzystając z innych lokalnych przybytków i gościnności po drodze
2/ Spojrzałem na tego Koperskiego - jest jakiś kontakt do niego? Może by chciał sprzedać ten swój wóz po wyprawie, co po przeliczeniu i porównaniu kosztów mogłoby się okazać logicznym rozwiązaniem
3/ Moje doświadczenie w podróży to 62 kraje, z czego niestety tylko ta Rosja pociągami zimą. Wspólnie z ekipą podchodzimy do tematu celowo - tym nowym celem jest biegun zimna.
4/ Ja to jestem akurat 'człowiek przypadek' bo jak inaczej nazwać osobę która dostaje mandat za wyprzedzanie na ciągłej motocyklem w Tanzanii albo drugi za PRÓBĘ skrętu w prawo w Kenii. Odnajduję się w roli pilota i prowadzenie zostawiam bardziej doświadczonym.
5/ Jestem zdecydowany by przeżyć i w taki sprzęt chcemy zainwestować. Z oczywistego braku doświadczenia nigdy bym nie pomyślał choćby o zabraniu piły łańcuchowej na taką wyprawę, a po namyśle okazuje się być niezbędnym elementem.
6/ Mechanicznie słabo, ale wszystkie przeróbki załatwimy w zakładzie jednego z uczestników. A jak trzeba będzie to się wystawi oferty sprzedaży nie tylko na polskich portalach.
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Koperski ciągnie się aktualnie po śniegach Rosji. Szukaj go na FB. Z tego co wiem to auto też szybko do PL nie zawita.Peaceful Inhaler pisze: 2/ Spojrzałem na tego Koperskiego - jest jakiś kontakt do niego? Może by chciał sprzedać ten swój wóz po wyprawie, co po przeliczeniu i porównaniu kosztów mogłoby się okazać logicznym rozwiązaniem
https://www.youtube.com/watch?v=gh1I760eTMA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
To ja moze dodam cos od siebie. Organizujemy ta wyprawe wspolnie i chyba nie jestesmy az tak zieloni jak zakladacie. Generalnie radzimy sobie jak chocby w Rosji jadac skuterami snieznymi w odlegle zakatki polwyspu Kolskiego.
Problem w tym, ze ta wyprawa bedzie dluzsza i samochodami - bo tak uwazamy ze bedzie ciekawie.
Dlatego szukamy rady dotyczacej auta, przerobek, wyposazenia, sprzetu, czy nawet jedzenia na taka wyprawe.
Ja mam pewne doswiadczenie z jazda w terenie, ale przede wszystkim nie na syberii, nie zima i nie na tak dlugo. Szukamy po prostu porad bardziej doswiadczonych w tych warunkach.
Co do budzetu. Nie spodziewamy sie, ze bedzie tanio, ale tez nie chcemy wydac fortuny.
Problem w tym, ze ta wyprawa bedzie dluzsza i samochodami - bo tak uwazamy ze bedzie ciekawie.
Dlatego szukamy rady dotyczacej auta, przerobek, wyposazenia, sprzetu, czy nawet jedzenia na taka wyprawe.
Ja mam pewne doswiadczenie z jazda w terenie, ale przede wszystkim nie na syberii, nie zima i nie na tak dlugo. Szukamy po prostu porad bardziej doswiadczonych w tych warunkach.
Co do budzetu. Nie spodziewamy sie, ze bedzie tanio, ale tez nie chcemy wydac fortuny.
Re: Rosja - Biegun Zimna - samochód, sprzęt, porady
Auto Koperskiego to w zasadzie całkowicie standardowy Man Kat, on nim (nimi, ma chyba ze 3) zarabia na życie więc o sprzedaży nie ma raczej mowy. W Waszym przypadku wymagałby sporej adaptacji, one wszystkie są 3 osobowe ale dostawienie z tyłu dodatkowej kabinki kosztem sypialnego kontenera to niewielkie wyzwanie. To auto chłodzone powietrzem, ogrzewane przez potężne webasto, co do funkcjonalności przy tak niskich temperaturach nie ma porównania z osobówką. Koperski w nim mieszka, zapala w dniu wyjazdu, gasi po powrocie. Oleje w tych temperaturach mają konsystencję lepiku, utrzymuje je się w stanie rozgrzanym.
Podeślę dzisiaj jego mail, chciałem z nim jechać do Rosji ale cena mnie zniszczyła , czy na przyjacielską poradę możecie liczyć- nie wiem. Katy dostępne są z minimalnymi przebiegami na zachodnioeuropejskich demobilach po 30 tys, w Polsce drogie bo zabytkowe, kolekcjonerskie, jedyne takie, pierdu pierdu..
Powodzenia, plan ambitny
Podeślę dzisiaj jego mail, chciałem z nim jechać do Rosji ale cena mnie zniszczyła , czy na przyjacielską poradę możecie liczyć- nie wiem. Katy dostępne są z minimalnymi przebiegami na zachodnioeuropejskich demobilach po 30 tys, w Polsce drogie bo zabytkowe, kolekcjonerskie, jedyne takie, pierdu pierdu..
Powodzenia, plan ambitny