Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Moderator: luk4s7

Jabar
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Post autor: Jabar »

Szukam dla siebie auta - ktore ma sluzyc za dożywotni fun-car :)

Po pierwsze auto bede kupowac w kraju wszelkiej szczesliwosci i najzielenszego dolara i na poczatku tam bede go uzytkowal (powiedzmy ze wakacyjnie - typu wypad do Meksyku na miesiac). Nim go sprowadze do Polski chcialbym jeszcze dojechac kawalek dalej - i tutaj bedzie do ustalenia czy na polnoc za krag polarny, czy tez w strone Darien Gap.
Mam jako takie mozliwosci zakupu i sprawdzenia auta w stanach (mimo pomieszkiwania w Polsce) wiec wybor dostepnych modeli ogranicza sie tylko do wersji benzynowych. Z mozliwosci finansowych jasno wynika ze moze to byc seria 80-ta lub 100-ka. I chyba (co zrozumiale) bardziej 80ka bo za roznice paru tysiecy dolarow mozna ja jeszcze nieco dozbroic - zakladajac ze pakiet "startowy" bedzie podobny (mowa o koncowce produkcji jednego i poczatku drugiego - czyli koncowka lat 90tych). Czyli de facto 4,5l rzedowka badz 4,7l V8. Ani jeden ani drugi nie wydaje sie byc wyzylowany w jakikolwiek sposob. Z wyjazdu do Boliwii pamietam wszechobecne LC serii 80 ktore dymaly we wszystkich kierunkach po Salarze i "gorkach" w okolicy Tupizy (wysokosci 5000+mnpm).
co byscie doradzili? co powinno byc trwalsze (porownuje auta uzytkowane w identyczny sposob). WIem ze starszy ma gorszy komfort - choc i tak o niebo lepszy niz duzo tanszy 4Runner.
Nie wiem czy szukac wersji z blokadami dyfrow przod tyl - czy nie ma to sensu?

Najpewniej autem bede podrozowal z rodzina - wiec nie bedzie fura szykowana do ekstremalnych przepraw - ma po prostu pewnie i bezpiecznie zawiezc mnie tam gdzie prowadza kiepskie szutrowe gorskie drogi np w Meksyku czy na Alasce, ciagania sie pod gore, namiotow na dachu itd nie przewiduje - bo to nie takie przeznaczenie pojazdu.
Zakladajac ze pojde w starszy model (oczywiscie kryterium "mniej zajezdzony" jest nadrzedne) to lepiej LX450 czy TLC?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Post autor: plum76 »

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 450#p96552

to poczytaj, ta była fajnie zrobiona ale chyba sie własnie sprzedała.
co do jazdy na 5000mnp to tam potrzebne auto z Turbo bo wolnossace mogą się dławić z powodu rzadkiego powietrza.
Pawel

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Post autor: Adam »

W przypadku benzyny taka wysokość nie jest problemem, dla wolnossącego diesla tak.
U mnie w HDJ100, na 5000m, letnie paliwo powodowało, że silnik rano nie miał wystarczającego monentu obrotowego żeby ruszyć skrzynię AT. Ale tak jak zacząłem, w benzynie tego problemu w ogóle nie ma.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Post autor: plum76 »

Jabar pisze: Nie wiem czy szukac wersji z blokadami dyfrow przod tyl - czy nie ma to sensu?
moje doświadczenie podpowiada że blokady na dwóch mostach to przesada w turystyku, na tył wystarcza ale i tak rzadko będziesz jej używał jeżeli w ogóle. Jeżeli tam gdzie planujesz jeździć sa miejsca aby zaczepić wyciągarkę to ja bym w nią zainwestował bo to ona mnie najczęściej ratuje z opresji.

Paweł

Jabar
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Post autor: Jabar »

Diesla nie ma co brac pod uwage ;)
Takie cos znalazlem http://www.autotrader.com/cars-for-sale ... ex=5&Log=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Przebieg az sie wierzyc nie chce - ale tez cena razy dwa w stosunku do innych...

Awatar użytkownika
Maru123
Posty: 427
Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Auto: KDJ95 02'
Kontakt:

Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Post autor: Maru123 »

Jabar czy Ty to Ty? :mrgreen: -------> http://www.wpzs.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

pamiętam Cię z forum OCP :wink:

Jabar
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8

Post autor: Jabar »

:mrgreen: ano ja :lol:
Po czyms takim juz sie nie wraca do normalnosci ;)

ODPOWIEDZ