Szukam dla siebie auta - ktore ma sluzyc za dożywotni fun-car
Po pierwsze auto bede kupowac w kraju wszelkiej szczesliwosci i najzielenszego dolara i na poczatku tam bede go uzytkowal (powiedzmy ze wakacyjnie - typu wypad do Meksyku na miesiac). Nim go sprowadze do Polski chcialbym jeszcze dojechac kawalek dalej - i tutaj bedzie do ustalenia czy na polnoc za krag polarny, czy tez w strone Darien Gap.
Mam jako takie mozliwosci zakupu i sprawdzenia auta w stanach (mimo pomieszkiwania w Polsce) wiec wybor dostepnych modeli ogranicza sie tylko do wersji benzynowych. Z mozliwosci finansowych jasno wynika ze moze to byc seria 80-ta lub 100-ka. I chyba (co zrozumiale) bardziej 80ka bo za roznice paru tysiecy dolarow mozna ja jeszcze nieco dozbroic - zakladajac ze pakiet "startowy" bedzie podobny (mowa o koncowce produkcji jednego i poczatku drugiego - czyli koncowka lat 90tych). Czyli de facto 4,5l rzedowka badz 4,7l V8. Ani jeden ani drugi nie wydaje sie byc wyzylowany w jakikolwiek sposob. Z wyjazdu do Boliwii pamietam wszechobecne LC serii 80 ktore dymaly we wszystkich kierunkach po Salarze i "gorkach" w okolicy Tupizy (wysokosci 5000+mnpm).
co byscie doradzili? co powinno byc trwalsze (porownuje auta uzytkowane w identyczny sposob). WIem ze starszy ma gorszy komfort - choc i tak o niebo lepszy niz duzo tanszy 4Runner.
Nie wiem czy szukac wersji z blokadami dyfrow przod tyl - czy nie ma to sensu?
Najpewniej autem bede podrozowal z rodzina - wiec nie bedzie fura szykowana do ekstremalnych przepraw - ma po prostu pewnie i bezpiecznie zawiezc mnie tam gdzie prowadza kiepskie szutrowe gorskie drogi np w Meksyku czy na Alasce, ciagania sie pod gore, namiotow na dachu itd nie przewiduje - bo to nie takie przeznaczenie pojazdu.
Zakladajac ze pojde w starszy model (oczywiscie kryterium "mniej zajezdzony" jest nadrzedne) to lepiej LX450 czy TLC?
Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8
Moderator: luk4s7
Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 450#p96552
to poczytaj, ta była fajnie zrobiona ale chyba sie własnie sprzedała.
co do jazdy na 5000mnp to tam potrzebne auto z Turbo bo wolnossace mogą się dławić z powodu rzadkiego powietrza.
Pawel
to poczytaj, ta była fajnie zrobiona ale chyba sie własnie sprzedała.
co do jazdy na 5000mnp to tam potrzebne auto z Turbo bo wolnossace mogą się dławić z powodu rzadkiego powietrza.
Pawel
Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8
W przypadku benzyny taka wysokość nie jest problemem, dla wolnossącego diesla tak.
U mnie w HDJ100, na 5000m, letnie paliwo powodowało, że silnik rano nie miał wystarczającego monentu obrotowego żeby ruszyć skrzynię AT. Ale tak jak zacząłem, w benzynie tego problemu w ogóle nie ma.
U mnie w HDJ100, na 5000m, letnie paliwo powodowało, że silnik rano nie miał wystarczającego monentu obrotowego żeby ruszyć skrzynię AT. Ale tak jak zacząłem, w benzynie tego problemu w ogóle nie ma.
Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8
moje doświadczenie podpowiada że blokady na dwóch mostach to przesada w turystyku, na tył wystarcza ale i tak rzadko będziesz jej używał jeżeli w ogóle. Jeżeli tam gdzie planujesz jeździć sa miejsca aby zaczepić wyciągarkę to ja bym w nią zainwestował bo to ona mnie najczęściej ratuje z opresji.Jabar pisze: Nie wiem czy szukac wersji z blokadami dyfrow przod tyl - czy nie ma to sensu?
Paweł
Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8
Diesla nie ma co brac pod uwage
Takie cos znalazlem http://www.autotrader.com/cars-for-sale ... ex=5&Log=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Przebieg az sie wierzyc nie chce - ale tez cena razy dwa w stosunku do innych...
Takie cos znalazlem http://www.autotrader.com/cars-for-sale ... ex=5&Log=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Przebieg az sie wierzyc nie chce - ale tez cena razy dwa w stosunku do innych...
Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8
Jabar czy Ty to Ty? -------> http://www.wpzs.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
pamiętam Cię z forum OCP
pamiętam Cię z forum OCP
Re: Setka czy osiemdziesiątka - benzyna I6 ver V8
ano ja
Po czyms takim juz sie nie wraca do normalnosci
Po czyms takim juz sie nie wraca do normalnosci