J95 czy J120

Moderator: luk4s7

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

J95 czy J120

Post autor: gajdus »

Witam
czytam forum od paru godzin dużo się dowiedziałem, ale odpowiedzi na moje najważniejsze pytanie nie znalazłem, jeśli takowy temat już jest to proszę o najwyższy wymiar kary i przejażdżkę po lesie na sznurku za LC ;)

Do rzeczy:
Potrzebuje auta dużego, wygodnego i niezawodnego.
Jazda:
Asfalt(80%)
Polne drogi które zimą i wiosną często nie są przejezdne dla osobówek(20%)
Teren zabudowany/poza terenem zabudowanym(40%/60%)
Dłuższe trasy(10%)
Autostrady i drogi ekspresowe(20%)
Samochód będzie się musiał czasami(2-5%) zmierzyć z bardzo ciężką przyczepą, cięższą niż dowód rejestracyjny pozwala, 3 tony nie będą przesadą. Silnik koniecznie diesel, skrzynia koniecznie manualna.
Wiek ma znaczenie niestety albo stety ma być to auto z tego wieku czyli 2 z przodu.
Słuchając opinii i czytając co google na ekran przyniesie postanowiłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie LC.
Tylko zastanawiam się nad modelem...
Budżet jest ~50 tys. na początku miało być do 40, ale w razie potrzeby i 55 przejdzie(co nie zmienia faktu, że im mniej tym lepiej ;))

który model polecalibyście do w/w czynności? Czy da się znaleźć w tych pieniądzach ładne J120 i czy nada się ono do tego? Czy może lepiej wyszukać jakieś bardzo zadbane J95, włożyć parę zł w dodatki i nie pchać się w nowoczesność.
Czy z Toyotami jest jak z innymi markami np. audi czy mercedes im nowsze tym gorsze(jak ktoś ma zadbane 20 letnie auto to jest w lepszej sytuacji niż ten co ma nowe :|). Rynek aut zmierza w taką stronę że boje się nowszych samochodów :|

proszę o wasze opinie, na pewno będę się nimi mocno sugerował. Tak więc w miarę prawdę niż chwalenie swego mimo, że się nie zna cudzego ;)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: plum76 »

hej
ja bym szukał 120, nowsza.
Ale tutaj raczej gust bedzie decydował bo technicznie wg twojego opisy jak chcesz używać to nie ma znaczenia który wybierzesz.

Paweł

ArekM
Członek Zarządu
Posty: 195
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:39
Auto: KZJ70-'96/'22, KDJ150-'12.
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: ArekM »

Ja latam od lipca KDJ 95 2002 r. i jestem zadowolony :D.
Jeśli chodzi o 120 to auto bardzo fajne. Miałem okazję pojeździć taką z 2004 lub 2005 (200 KM, automat).
Chodziła jak wściekła :D .
Jest tylko problem z ceną. Do dobrej 120 trzeba dołożyć połowę lub drugie tyle co za 95 :( .

Sławek
Posty: 204
Rejestracja: 12 cze 2009, 16:36
Auto: land 120 2006
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Sławek »

miałem podobne wymagania i wybrałem 120. jakbym wybierał znowu to bym wybrał 120 - szukałem 95 ale w dobrym stanie to raczej ciężko, lepiej dołożyć, poczekać, dołożyć i kupić 120.... tylko cena za 120 to fakt powala .

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

Sławek pisze:miałem podobne wymagania i wybrałem 120. jakbym wybierał znowu to bym wybrał 120 - szukałem 95 ale w dobrym stanie to raczej ciężko, lepiej dołożyć, poczekać, dołożyć i kupić 120.... tylko cena za 120 to fakt powala .
powala tzn? za 50 tys wystarczy czy w tej cenie to same trupy chodzą?

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Kwieczor »

gajdus pisze:
Sławek pisze:miałem podobne wymagania i wybrałem 120. jakbym wybierał znowu to bym wybrał 120 - szukałem 95 ale w dobrym stanie to raczej ciężko, lepiej dołożyć, poczekać, dołożyć i kupić 120.... tylko cena za 120 to fakt powala .
powala tzn? za 50 tys wystarczy czy w tej cenie to same trupy chodzą?
40 tys za tzw "okazję" przy 120 - gdzie możesz spotkać zadbane 90 za ponad 50 tys
w okolicach 50 chodzą 12 z początku produkcji, najczęściej import (czytaj faktyczny stan, przeszłość i przebieg nieznane)

ale i tak celowałbym w 120 - to dużo bardziej "cywilizowane" auto, niż 90 i gdyby nie to, że ja traktorzysta jestem - celowałbym właśnie w 120

a już krótka to jeździ jak marzenie :)

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: consigliero »

Oczywiście w benzynie

górol
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: górol »

gajdus pisze:powala tzn? za 50 tys wystarczy czy w tej cenie to same trupy chodzą?
Dokładnie to jeżdżące trupy ,wiem bo sam kiedyś szukałem ,chociaż myślę że w tej kasie no może ciut więcej coś sensownego się znajdzie z początku produkcji.Warunek tylko i wyłącznie nie sprowadzana :twisted:
http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-C26998769.html
http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-k ... 64531.html

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Kwieczor »

consigliero pisze:Oczywiście w benzynie
oczywiście, że tak :)

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

Kwieczor pisze:
consigliero pisze:Oczywiście w benzynie
oczywiście, że tak :)
gajdus pisze:Silnik koniecznie diesel
...czyli co 120 w dieslu nie kupować?

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: consigliero »

moje subiektywne zdanie , cztery cylindry w dieslu w tym aucie to zbrodnia, a 9 na 10 aut ma kręcony licznik . Za dziesiątym razem się poddałem .
Jest to moja subiektywna ocena

Sławek
Posty: 204
Rejestracja: 12 cze 2009, 16:36
Auto: land 120 2006
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Sławek »

za 50 to nawet nie wiem czy jest sens szukać ja startowałem od 60 i skończyłem na 90 za to jestem mega zadowolony

Sławek
Posty: 204
Rejestracja: 12 cze 2009, 16:36
Auto: land 120 2006
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Sławek »

a i moim zdaniem disel i tylko disel ;) takie skromne moje zdanie

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: Zaparka »

jak kolega Gajdus chce 4x4, ma ciezka przyczepe i do tego chce wydac do 50.000zl., to niech nieszuka LC120 bo nieznajdzie, niech popatrzy na USA Chevroleta Tahoe z okolo 2002r. chodza okolo 35.000zl i niektore sa i z lpg,
dobry silnik Vortec 5,3 i 3 tunowa przyczepa pociagnie bez problemow.

gajdus
Posty: 19
Rejestracja: 24 sty 2013, 23:16
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 czy J120

Post autor: gajdus »

Sławek pisze:za 50 to nawet nie wiem czy jest sens szukać ja startowałem od 60 i skończyłem na 90 za to jestem mega zadowolony
no o tym jest ten temat między innymi... czy jest sens szukać j120 czy przy tym budżecie tylko J95 wchodzi w rachubę

raczej tak jak się spodziewałem będę musiał szukać J95

Z tego co się doczytałem D4D w J120 ma problemy z wtryskami chociaż niby ten sam silnik to troszkę przerobiony i te troszkę dotyczy właśnie między innymi wtrysków, które niestety padają, a tanie nie są.
Dodatkowo J120 jest jak ktoś zauważył dużo nowocześniejszym autem, naszpikowanym elektryką która to sama w sobie nie poprawia bezawaryjności auta ;-)
i po trzecie J120 rzadko bywa w manualu

poprawcie jeśli się mylę

co do pochodzenia: mówicie lepiej krajowe bo jeśli nie to nie wiadomo jakie te pochodzenie jest... no dotychczas wszystkie krajowe auta jakie miałem raczej nie były udane.. najlepsze było te które sam sprowadziłem z dojczlandii. Czy w tym przypadku jest inaczej? nie bawić się w ściąganie auta na własną rękę?
Nie liczę, że na tym zarobię(raczej wydam więcej), ale Niemcy trochę inaczej dbają o samochody, maja "troszeczkę"lepsze drogi i często serwisują tylko w aso. Co o tym sądzicie?

ODPOWIEDZ