Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 sty 2019, 14:03
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 paź 2018, 14:25 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 507
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Prawie 230tyś/ 7lat


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2018, 12:03 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 507
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Pierwsze wrażenia z użytkowania BFGoodrich Mud Terrain T/A KM3, na razie drogowe (co chyba najbardziej większość osób interesuje :) ) :
Bardzo pozytywnie. Chwilowo zapominam że zmieniłem opony z AT. Przy prędkościach do 100km/h nie odczułem dyskomfortu akustycznego. Szum jest może minimalnie większy niż na AT, ale nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzić... Znów zapomniałem zabrać miernika przed wymianą opon... Dominującym dźwiękiem jest nadal silnik.
Jeśli chodzi o trakcje to na razie miałem okazję pojeździć po mokrym. Jest zdecydowanie lepiej niż na KM1. KM2 niestety nie posiadałem, więc ciężko porównywać.
W zestawieniu z KO2 odniosłem wrażenie że przyczepność jest podobna, ale po jej zerwaniu, ciężej na KM3 ją odzyskać.

Jeśli chodzi o samą współpracę 265/75R16 z Hiluxem, to jeszcze muszę temat dopracować. Podobno miały współpracować nawet z fabryczną wysokością. U mnie przy +3", przy skręcie i przechyle (wjazd na chodnik) przycierają nadkola.
Może być to spowodowane przez za mały offset felgi (mam teraz +10 a zalecają +30), ale chyba w tej sytuacji podetnę plastik żeby mieć jednak większy rozstaw (i nie kupować kolejnego kompletu felg...).

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2018, 17:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15362
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To ja dorzucę ciekawostkę. W zasadzie to nie wiem czy to ma związek ale: w zeszłym roku zaczęła mi gwizdać tylna główka w Revo. Panowie w ASO potwierdzili. Zaproponowałem że jeśli mam mieć wymieniany talerz z atakiem to sam sobie wymienię bo jest szansa że zrobięnto lepiej. Przyznana mi została wymiana całej kompletnej główki. I obserwacje są następujące choć nie należę do tych co liczą każdy miligram paliwa. Po prostu tankuję. Widzę tylko średnie spalanie na wyświetlaczu.
Nowe auto paliło koło 8,7-9 litrów. Po zmianie kół i wyjącej główce (główka zaczęła wyć przed zmianą) wskazania były na poziomie 11,4. Teraz z nową główką od kilku niesięcy mam 10,7.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 7:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5912
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Do wytworzenia dźwięku trzeba zużyć energię :wink: Wie to każdy posiadacz dupnego subwofera w golfie, bo kable zasilające idą grube jak palce, a jak radio idzie, to światła przygasają ... :wink:

Już nie mówiąc o ogólnym zmniejszeniu sprawności, i wzroście wydzielania ciepła (dżwięk jest efektem ubocznym straty energii wywołanej wibracjami). To wszystko pochłania enerigię - a ta pochodzi z paliwa.

Zimą wyraźnie też czuć bardzo silny opór przekładni głównych, jak jest nalany gęsty olej (zanim zdąży sie rozgrzać). Auto jedzie jak z zaciągniętym ręcznym :wink:

Swoją drogą - żeby sie przekładnia wysypała w nowym hilu, i to używanym raczej lajtowo - słabo trochę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 8:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2120
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Rokfor32 pisze:
Swoją drogą - żeby sie przekładnia wysypała w nowym hilu, i to używanym raczej lajtowo - słabo trochę.

Produkując setki czy tysiące sztuk miesięcznie pewnie może się zdarzyć jakiś słabszy dzień. Gwarancja jest po to żeby takie błędy naprawić. Tutaj jak widać nikt nie robił problemów.

Ciekaw jestem jak są główki regulowane w fabryce. Czy robi to jakaś maszyna czy człowiek. Wiedząc jak się to robi ręcznie, jest spora szansa że człowiek może sp... robotę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 8:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15362
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nadal ręcznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 9:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2120
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
kylon pisze:
Nadal ręcznie.

No to nie mam więcej pytań. Ludzie są mało powtarzalni mimo iż Toyota ma bardzo proste i skuteczne metody kontroli jakości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 10:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15362
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ja wcale też się nie denerwowałem. Po prostu wymienili i jest git.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 10:07 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 507
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
To ze nowa generacja auta nie jest tak dobra jak poprzednia, ludzie powtarzają od kiedy Karl Benz zaczął wprowadzać poprawki w swoim wynalazku.
Sądzę że w fabryce nie robią tego całkowicie "ręcznie" a raczej półautomatycznie wg. ustalonych procedur i z ustawionymi odgórnie narzędziami. Roboty do takiej pracy są po prostu średnio opłacalne.
Jakaś skucha zawsze się trafia, ale sądzę że nadal jest lepiej niż np. w VW z którym na początku miałem nieustanne wizyty w serwisie bo śrubka była niedokręcona albo pasowanie zbyt ciasne...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 16:13 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5912
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Problem jest raczej gdzie indziej - i temu mnie to trochę niepokoi.

Źle złożona przekładnia wyje od razu. Nie po czasie, czy iluś tam tysiach km. Od razu.

A skoro było dobrze - i się wysypało (o wiele za szybko) - to raczej świadczy to o zejściu z jakością. Nie błąd montażu czy regulacji - a błąd (lub co gorsza - świadome działanie) w kwestii jakości użytych materiałów - czy to na samą przekładnię, czy na łożyska.

Obym nie miał racji, i faktycznie jedynie błąd ludzki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 19:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15362
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jessssoooooo. Od początku miałczało! Tylko nie było czasu wcześniej. A potem narastało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 195
Auto: HDJ 100
Obserwując niekończące się dyskusje między panami przypomana mi się z dzieciństwa program Sonda, który natenczas wydawał mi sie arcyciekawy.
Z nieodżałowanym duetem dysputantów Kamiński - Kurek. Jeden sceptyk, drugi entuzjasta ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 20:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:32
Posty: 144
Lokalizacja: Katowice
Auto: KZJ70
O to to. Można pomyśleć, że się dogadali, jak popularyzować forum tak im to nieźle wychodzi :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2018, 22:04 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 507
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Mam zamiar pójść nawet o krok dalej- za miesiąc odbieram nowego SR5 i będę stopniowo obserwował co się urywa i w jakiej kolejności ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2018, 22:58 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 507
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Walka trwa... Ponieważ przedni dyferencjał dostał dropa, nie pasuje już przednia osłona. Trzeba ją solidnie podziurawić- w sumie trzy duże otwory (na razie wyciąłem tylko jeden). W wolnej chwili wspawam tam maskownice. W sumie chyba łatwiej by było po prostu dać calowe dystanse pod śruby, ale za późno na to wpadłem... Przy okazji część zerwanych nakrętek doczekała się naprawy/ wymiany w postaci nitonakrętek z nierdzewki. Jedyny minus to że trzeba było lekko rozwiercić otwory w ramie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Templar i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group