Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kylon »

Wyprodukuj, zainwestuj a wtedy będziemy my też mogli oceniać czy za duże czy małe pieniądze. Choć uważam, że tego rodzaju komentarze niczemu nie służą

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Zaparka »

Kylon,
produkujeme tak samoloty, a buda na pake nielata, szklo nie musi byc certyfikowane, ani kleje a te zwykle niekosztuja tyle.
Jedyna inwestycja jest forma a pompa podcisnieniowa.
Za te pieniadze kupis skorupy jachtu na Mazury.
Takowe komentarze wyrazaja mój pogląd, ja ciagle mysle ze jestem na Forum a niekrytyzuje ceny wystawionego przedmiotu, tylko akcesoria zakupione do samochodu.
Mozliwe, ze kosztuje w zakupie 6 tys. a Toyota zaokragla do 10.000.
Ag.Reklamowa chce kupić u mnie balon za 160.000 a klientowi wciska za 250.000 i wcale sie z tym nieczuja zle.
Rozumiem, ja tez jesteś przez klientow nagabywany, ze wszystko drogie i sa tacy co by chcieli doplacic aby wzieli.
Takowe to zycie ostatnio.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kylon »

No to wiesz, że produkuje się aby zarabiać a nie oddawać :wink:. Każdy ma prawo do kalkulacji swojej ceny. Cena Road Rangera koło 10 to normalna cena z klapami. Toyota tylko nie ogarnia opcji wzmacnianych bo nie potrafią podać konkretnych obciążeń które wymaga producent. Sprzedawca po prostu nie ma o tym bladego pojęcia. On sprzedaje to co daje mu punkty i premię czyli chromowana rurka jest najlepszym off roadowym doposażeniem samochodu terenowego :mrgreen: Teraz jest promocja na hard topy RR do Hila w fajnej cenie więc można kupić go taniej ale sprzedawca w Toyocie woli sprzedać takiego za 10K. Przy piwie kiedyś mogę Ci powiedzieć dlaczego woli sprzedać Alfę niż RR :mrgreen:

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Zaparka »

Chyba Rollsa niz Alfę?
Widzialem Dodga Pickupa i zauwazylem po bokach korby schowki zamykane, dostępne z zewnątrz,
piękne rozwiazanie dodatkowych zamykanych schowkow, nawet sie to nierzuca w oczy.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

W dniu dzisiejszym dojechał do mnie panel Ledhider SM 120W (12 led x 10W) flood. Skusiła mnie stosunkowo atrakcyjna cena. Początkowo planowałem zakupić kombinowane oświetlenie spoot+ 2x flood ale zachęcony przez sprzedawcę i zamieszczone na stronie sklepu zdjęcia zdecydowałem się na pojedynczy moduł 120W.
Kilka informacji ze strony sklepu:
Jednorzędowy panel składa się z 12 szt 10W led cree, łączna moc 120W, 10320 lumenów, 4 łapy mocujące. Obudowa aluminiowa z radiatorem. Każda z umieszczonych w panelu diód posiada indywidualny odbłyśnik skupiający światło i soczewkę ze szkła akrylowego. Zasilanie 9-30V.
Typ światła: rozproszone
Wymiary panelu: 508 x 64 x 92 mm
Waga: 3,0 kg
Pobór prądu przy 12V: 10A
Klasa wodoszczelności: IP67
Temperatura barwowa światła: 6500K
Obudowa: aluminium
W komplecie z lampą otrzymujemy zaprawioną wtyczkę żeńską po połączenia z naszą instalacją. Zastosowane kable to 2x2,5mm2. Wydają się one lekko przewymiarowane. Przy tym poborze prądu i przewodach o długości 5m, 1,5mm2 powinny wystarczyć.
Panel dedykowany jest do przykręcenia łapami w dół. Jeśli zdecydujemy się na podwieszenie go do góry nogami będziemy mieli ograniczoną możliwość regulowania kąta pochylenia (sam niedługo będe go tak zakładał...).
Całość wykonana jest dość przyzwoicie. Farba położona jest równo, bez zacieków i innych defektów. Łapy posiadają gumowe wkładki na powierzchni styku z miejscem montażu. Małe zastrzeżenia można mieć do miejsc gdzie był odcinany kanalik wlewowy. Nie zostały one szczególnie estetycznie obrobione.
Soczewki posiadają dodatkową szybkę ochronną (poliwęglan?). Po przejechaniu po niej palcem czuć drobne wypukłości.
Same diody są Cree co powinno gwarantować pracę na należytym poziomie.
Wkrótce montaż i opinia z pracy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: STACHU »

A cena z ciekawości?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Zapłaciłem 1450zł.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Oświetlenie główne nadal oczekuje na montaż, więc w ramach zabicia czasu wrzuciłem takie maleństwo do kabiny:
Obrazek
Lampka do czytania dla pilota Osram Copilot 20 cm
Żarówka 5W 12V
Kolejny odzyska z Y60. Lampka dostępna jest w dwóch wersjach: 20 i 50cm. Zdecydowałem się na krótszą aby uniknąć bujania się ramienia na nierównościach. Moim zdaniem idealna była by 30cm.
Przy obecnym miejscu montażu lampka pozwala na stosunkowo wygodne czytanie makulatury przez pasażera. Wymusza niestety lekkie pochylenie. Pierwotnie miała być zamontowana we wnęce nad IBS'em, ale wystarczyło na chwilę spuścić elektryka z oczu...

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

W dniu dzisiejszym, udało się zakończyć z sukcesem montaż snorkela firmy Safari. Całość odbyła się w Coyot 4x4.
Obrazek
Obrazek
Jako ciekawostkę można zauważyć że Safari obniżyła nieco jakość. Szwy są bardziej widoczne a cobra nie ma już wymiennej kratki. Ogólnie odnosze wrażenie że całość wygląda na poziomie chińczyka którego mam w Y60... Tylko cena troszkę wyższa... :roll:

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 93
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: sMAJSTER »

templar
przeoczyłeś w relacjach belkę przednią bagażnika , podaj co to za producent i jak się ja mocuje do dachu

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Belek nie opisywałem bo pojawiły się tylko na chwilę, ze względu na konieczność wożenia długich ładunków w firmie. Aktualnie czekam na system Rhino Rack, który coś dojechać nie może od 2 miesięcy... Jak wszystko się uda, za tydzień wrzucę krótką reckę.
Producentem belek jest mieszcząca się u mnie po sąsiedzku firma Amos. Belki są wkręcane bezpośrednio w dach. Użyłem do tego nitonakrętek które pozostały po bagażniku Coyota. Producent belek przewidział montaż za pomocą jednej śruby umieszczonej centralnie. Ja rozwierciłem podstawę w dwóch skrajnych punktach (tak miałem osadzone nitonakrętki więc lepiej wykorzystać obie). Pierwotnie miałem założone dwie sztuki, ale tył musiałem zdjąć- przez dupną zabudowę nie idzie wypoziomować wszystkich belek (tył ucieka w dół).
Główną zaletą belek jest ich cena. Wersja wypasiona z Al kosztuje 170zł/szt. Nośność to realnie (do jazdy a nie postoju) około 100kg na zestaw (ostatnio woziłem sztangi po 5m o podobnym ciężarze- skrzypiało, ale bez problemu przejechałem z tym 100km).
Producent ma jeszcze drugą wersję (niższą, ale szerszą- trzeba wiercić w dachu a nie w rynience).
Oba montaże występują jeszcze w wersji "pod uszczelkę".
Fotki wrzucę jutro, bo dziś już zimny i ciemno ;)

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: MAC332 »

Templar pisze: W dniu dzisiejszym dojechał do mnie panel Ledhider SM 120W (12 led x 10W) flood.
Wkrótce montaż i opinia z pracy.
Czekamy na opinie z pracy :D

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Recka oświetlenia została wstrzymana przez brak bazy do jego montażu. Jak tylko bagażnik pojawi się na dachu, pospinam wszystko do kupy :)
W międzyczasie dojechały ze Stanów przełączniki Carling. Upatrzyłem sobie wersję z podwójnym, czerwonym podświetleniem.
Obrazek
Uznałem że najlepszym rozwiązaniem będą przełączniki on-off-on ustawione w konfiguracji "praca z długimi"-off-"praca samodzielna".
O samych przełącznikach chyba nie muszę dużo pytać- solidne, nieźle wykonane. Klapka ma stosunkowo krótki skok i odskakuje po delikatnym wciśnięciu (co może być wadą przy przypadkowym przełączaniu). Jeszcze nie założyłem, ale wygląda na to że bez problemu wchodzą w miejsca fabrycznych zaślepek Toyoty.

Awatar użytkownika
Maru123
Posty: 427
Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Auto: KDJ95 02'
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Maru123 »

też jestem ciekaw jak to świeci :) choć mi po głowie chodzi listwa Rigid Industries 20'' :roll: http://www.rigidindustries.com/product-p/eseries20.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Więcej informacji ad. belek:
-otwory montażowe po bagażniku Coyote.
Obrazek
Belka z przodu, z nowego systemu Koala.
Obrazek
Belka ze starego systemu. Wydać że zaślepki mocno odstają na boki co (szczególnie z większej odległości) niezbyt dobrze się prezentuje. Dodatkowo pasowanie i grubość plastików jest gorsze niż w przypadku Koali.
Obrazek
Zestawienie obu belek obok siebie. Wyraźnie widać różnice w wysokości i rozstawie obu systemów.
Obrazek

Dodatkowo, warto zaznaczyć, że system Koala, w przeciwieństwie do starego, występuje w wersji z poprzeczką pod kontem do podstawy (do aut z wypukłymi dachami, jak Hilux).
Ponownie napiszę, że oba systemy są dostępne zarówno w wersji wkręcanej, jak i "pod uszczelkę".
Jeśli chodzi o jakość, mogę spokojnie polecić ich poprzeczki z Al. Nasze samochody serwisowe od kilku z powodzeniem na nich jeżdżą. Niestety nie mogę tego samego napisać o poprzeczkach stalowych- są one dość cienkie, podatne na uszkodzenia, mało aerodynamiczne (głośne) i rdzewieją na potęgę.

ODPOWIEDZ