Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kylon »

A ja na ten przykład uważam że Tough Dog zupełnie się nie sprawdza. Kiedyś wszystkie Tomsowozy je miały. Po każdej wyprawie musiałem je wymieniać. Oczywiście o gwarancji nie było mowy. Sypały się gumy, ciekły. A owe pokrętełka do regulacji w połowie wyjazdu odpadały pourywane przez kamienie itp. - są niestety z tworzywa. Ot taka to moja opinia. A jak coś padło to trzy miesiące czekania. Ja i moi klienci tyle czekać nie mogą.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Moje były założone na parchu. Katowane naprawdę mocno w terenie. Auto skakało, karczowało las i ogólnie było dewastowane w ramach ułańskiej fantazji. Finalnie, po trzech latach, wysypało się w nim praktycznie wszystko poza elementami od ToughDoga. Pokrętła faktycznie nie były najlepszym pomysłem to miały tendencje do haczenia się w terenie i sam dwa urwałem. Złączki to pneumatyki za to przeżyły do końca- mają niższy profil i poprzez wygięcie, zamiast się urywać, po prostu się ześlizgują.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: proto »

To jest konkretny zawias - 2,5" :D
http://www.profender4x4.com/products/OE ... nce2_5.php
Dostępny też w wersji ze zbiornikiem i zewnętrzną regulacją
2 sezony rajdowe w "Czarnej Mambie LS1" i się nie poddały :mrgreen:

evjann
Posty: 8
Rejestracja: 27 cze 2017, 12:29
Auto: Hilux 05

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: evjann »

proto pisze:To jest konkretny zawias - 2,5" :D
http://www.profender4x4.com/products/OE ... nce2_5.php
Dostępny też w wersji ze zbiornikiem i zewnętrzną regulacją
2 sezony rajdowe w "Czarnej Mambie LS1" i się nie poddały :mrgreen:
gdzie to można kupić w eu?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

I za ile? :D Wygląda jak ciekawa alternatywa, ale coś mi mówie że budżet nie ten :)

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: proto »

Do Patrola i LC120 kupowałem amory 2,5" u Przemka w Bushtaxi
Jest też wersja 2" dostępna od ręki - http://bushtaxi.pl/product.php?id_produ ... brand=1-44
Jako ciekawostka- TT przylepia na nie swoją nalepkę i sprzedaje jako Pro Shocks

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kylon »

A miałeś w ręku obydwa amorki czy tak z opowieści o tym TT. Ja sobie zadałem trud w celu porównania i są to podobne tylko produkty a nie naklejka od TT naklejona na Profendera.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3396
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: luk4s7 »

Templar pisze:Czy leci z nami admin?
Leci, Leci... czekałem aż emocje opadną i robię czystkę :)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Walki ciag dalszy. Dystrybutor szybko i bez problemu przysłał na podmianę sprężyne Dobinsons +2", pod ciezki zderzak z wyciągarką. Od sprężyny Amady są dłuższe o jeden zwój. Amortyzator Amada jest od fabrycznego dłuższy o 1cm. Walka o złożenie macphersona trwała pół dnia i zakonczyła się połowicznym sukcesem (jeden skręcony, drugi wystrzelone ze ściągacza- ściagacz bynajmniej nie z allegro). Zawsze jest tak wesoło?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Rokfor32 »

Nie. tylko w przypadku ostro przewymiarowanych sprężyn ... :wink: Ale nawet w przypadku serii nie złożysz tego w rękach.

A - i NIE jest to system "McPerson" ... :mrgreen: Tak dla zasady ... :wink:

Tak z czystej ciekawości - wdzięczny będę, jeżeli zapodasz nam tutaj wynik pomiaru skoku zawiasu ale w DÓŁ. Czyli zakres pracy od pozycji statycznej, do rozciągnięcia amora.

Mam swoją teorię na temat liftowych zawiasów, i jestem ciekaw takowego pomiaru. Dla jednego z budżetowych zestawów. :wink:

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Nie wiem czy zdąże przed tym jak je do kontenera wypier****e.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Napisz jak w jaki sposób mam wykonać pomiar to postaram się ogarnąć.
Kolumna MacPhersona - no fakt.. doczytałem :) A przez całe życie mi ludzie wmawiali że jak jest Coilover to jest to macperson... Człowiek się uczy całe życie.
Ogólnie wracam do punktu wyjścia- co wsadzić za miesiąc, żeby się nie wkurwiać...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Rokfor32 »

Całkiem zwyczajnie - oś koła do krawędzi zderzaka jak auto normalnie stoi, i jak je podniesiesz na podnośniku (koło w powietrzu).

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Mi to się wydaje że głównym problemem będzie tu teraz fabryczny Upper Control Arm.

BTW:
http://www.wyprawa4x4.pl/amortyzator-pr ... owany.html ?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Kolejny update. Sprężyna Dobinsonsa na pokładzie. Różnica w lifcie vs Amada... 3"...
Na pokładzie nie ma jeszcze wyciągarki wiec pewnie troszke siądzie.
Skok w dół to niestety tylko 50mm. Wszystko wisi na upper arm i bez wymiany nie zadziała.
Obrazek

Czy jestem zadowolony? Adekwatnie do zainwestowanych środków. Decyzja o zakupie TT już chyba zapadła, ale chyba nie tyle z niezadowolenia co zamiłowania do lepszych rowiązań i przyplywu gotówki w firmie.

ODPOWIEDZ