Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 wrz 2018, 11:07
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 375 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 sie 2012, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Wrzucam i ja mojego osiołka.
Mam nadzieję że moje doświadczenia z dłubaniem przy tym aucie przydadzą się komuś w przyszłości.

Na dobry początek zestaw osłon podwozia. Do fabryki nigdy nie mam zaufania. Wybór padł na opcję ekonomiczną- komplet kopi ASFIR by alledrogo. Dwie osłony wyniosły mnie coś koło 1000zł. Jakoś wykonania niezła. 60% otworów wymagało podpiłowania bo śruby nie wchodziły prawidłowo, ale za tą cenę byłem w stanie spędzić te 30min z pilnikiem. Do wymiany poszły też od razu śruby (samochamujące) i podkładki (szersze).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastęnym zabiegiem było uratowanie IBS'a z Patrola który był i umarł...
Doskonale podpasował na uchwyt firmy Brodit montowany na popierdółce z prawej strony, udającej funkcjonalny schowek. Jedyna ingerencja w konstrukcję to wywiercenie niewiekiego otworu w spodzie dziury, aby przepuścić kablę.
Przekaźnik został umieszczony bezinwazyjnie na słupku obok lewego akumulatora, który orginalnie służy jako wspornik pod kabel łączący oba akumulatory (dołożyłem tylko króki luminiowy profil aby kable się prawidłowo układały). Nie było potrzeby cięcia przewodu, więc w razie W można je na powrót spiąć na sztywno. Na chwilę obecną wszystko działa bez zarzutu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2012, 15:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Coyot zakończył właśnie dłubanie mojego bagażnika. Po moim długim marudzeniu i wymyślaniu patentów udało się wreszcie wymodzić to czego potrzebowałem :) Oczywiście w głowie mam już v3, ale z tym poczekam jeszcze z roczek :)
Ze swojej strony polecam współprace z tym warsztatem.
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2012, 16:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 861
Auto: Hilux
A teraz wrzuć fotkę z długą drabiną na dachu :twisted:. Poza tym trochę krótki, brakuje tych 30cm z przodu. Z małym schodkiem w dół nie odstawałby i miałbyś więcej miejsca :wink:. Na tojtoju będzie druga część ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2012, 16:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Te 30cm zawiera się w tym komentarzu o v3 :P
Myśle nad drugą drabinką, ale jak się troszkę z kasą odkuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2012, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Długa drabina się mieści, podobnie jak 6m. sztangi na trasy freonowe ;) Wszystko jest już przerobione w Y60 na którym miałem UP'a (o podobnych wymiarach) ;) Na dupie są teraz aluminiowe belki więc z punktem podparcia problemu nie ma. Najwiekszy problem jaki się pojawił to potworny huk powyżej 120km/h. Dołoże na początek deflektor w przestrzeli bagażnik- szyba (bagażnik jest akurat tak ustawiony że skos jest w tej płaszczyźnie, przez co wygląda na zdjęciu jak by był za bardzo z tyłu). Jak to nie pomoże to płyta pod podłogę...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2012, 17:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 861
Auto: Hilux
Że się mieści to wiadomo tylko chyba trochę krzywo bez tylnej poprzeczki bagażnika, no i Haluks to nie patrol, paka pracuje osobno od budy :wink:. Poprzeczka wycięta pod drugą część czy w jakimś innym celu ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2012, 18:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
W chwili obecnej belki na dupie są w tej samej płaszczyźnie co podłoga kurnika. Stąd brak tylniego relingu. Pracować osobno sobie może- drabiny ani rurki nie są z porcelany. Mogą się troszkę pooboijać o pakę, będąc dociągnięte pasem tylko na kurniku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2012, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Dziś osiołem dostał wodne ogrzewanie postojowe od Eberspacher'a.
Gdyby ktoś szukał, kilka sprostowań do mitów na które natrafiłem na różnych forach:
-fabrycznie, nowe hiluxy nie posiadają nagrzewnic do których wystarczy dołożyć sterowanie, jak to miało miejsce np. przy starych RAV4.
-nagrzewnica umieszczana jest pod lewym akumulatorem i do niego jest też prowadzona fabryczna instalacja elektryczna.
-pobór paliwa to około 1l. na godzinę
-do SR5 dedykowany jest inny zestaw niż do pozostałych wersji. Wynika to z automatycznej klimatyzacji montowanej w tym modelu.
-wg. producenta zasięg pilota (chyba na pustyni...) to 1000m. Z doświadczenia, przypuszczam że w terenie zalesionym/ zurbanizowym spada on do około 200m.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2012, 0:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Posty: 429
Lokalizacja: Wawa
Auto: HILL D4D, '08
Templar pisze:
-do SR5 dedykowany jest inny zestaw niż do pozostałych wersji. Wynika to z automatycznej klimatyzacji montowanej w tym modelu.


Bzdura. Są SR5 z manualna klima....na szczescie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2012, 1:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
STACHU pisze:
Templar pisze:
-do SR5 dedykowany jest inny zestaw niż do pozostałych wersji. Wynika to z automatycznej klimatyzacji montowanej w tym modelu.


Bzdura. Są SR5 z manualna klima....na szczescie :mrgreen:


Stachu - nie do końca
po lifcie była zmiana specyfikacji i SR5 to była auto klima, sterowanie radiem w kierze, boczne poduchy i pare innych bajerów
to co u nas było TOP, teraz jest drugie od góry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2012, 13:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Ponieważ już od kilku miesięcy używam zabudowy firmy Alpha, postanowiłem opisać kilka moich spostrzeżeń związanych z jej eksploatacją.
Zabudowa oferowana jest obecnie przez firmę Steeler, pod numerem DKUN-TE-01.
Na samym początku zaznaczę że zabudowa trafiła do mnie poniekąd przypadkiem- zamawiałem inny model, niestety dla pana z Toyoty wszystkie wyglądają tak samo. Postanowiłem jednak przetestować to co dostałem...
Obrazek
Zewnętrznie skorupa prezentuje się dobrze. Warstwa licowa została wykonana prawidłowo, bez defektów i sprawia przyjemne wrażenie. Całość jest wykonywana raczej na profesjonalnej maszynie z nasączaniem w podciśnieniu, z przesyceniem około 10% (przynajmniej takie sprawia wrażenie).
W stosunku do poprzedniej wersji różni się większym ścięciem tylniej części. Podobno niektórym się to podoba. Mnie osobiście głównie wkurwia bo tracę przez to przestrzeń ładunkową.
Fabrycznie na dachu zostały umieszczone dwa relingi. Niestety ze względu na podcięcie, umieszczone na nich belki mają bardzo mały rozstaw, przez co ich przydatność jest bardzo ograniczona. Relingi zostały wykonane z aluminiowych profili z plastikowymi zaślepkami- stopami. Całość mocowana jest do dachu za pomocą 8 śrub (po dnie na stopę) fi6. Nośność relingów wynosi 70kg. Nie sprawiają wrażenia jak by były projektowane z zapasem... Szczególnie stopy są dość liche.
Planowałem wymienić je na platformę, niestety okazało się że dach nie jest kwadratowy. Zwęża się on w kierunku końca.
Obrazek
Plastiki zastosowane do wykonania klamek i innych elementów nie wzbudziły mojego zaufania. Materiał wydaje się być dość kruchy i raczej średniej jakości. Pasowanie elementów jest prawidłowe, ale bez szału. Po wewnętrzne stronie można znaleźć drobne szczeliny. Zdecydowanie bardziej podobają mi się te elementy w produktach Road Ranger'a.
Sam zamek przywodzi mi ma myśl to co zakładali kiedyś w Lublinach i Żukach. Dodatkowo został umieszczony we wnęce przez co nieustannie gromadzi się na nim warstwa brudu.
Tylnia szyba jest ogrzewana. Niestety skuteczność tego patentu jest dość umowna. Jedyny efekt jaki na niej uzyskałem to pozbycie się centymetrowych pasków pary, przy temperaturze +10C. O jakimkolwiek odmrażaniu można zapomnieć.
Obrazek
Brakuje mi pod pokrywą jakiejś rączki dzięki której można by wygodniej zamykać klapę bez brudzenia dłoni. Rozwiązania fabryczne nadaje się wyłącznie do zamykania się będąc na pace.
Obrazek
Plusem zabudowy jest bezinwazyjny system mocowania. Nie jest już wymagane wiercenie otworów w burcie. Całość jest dociągana aluminiowym profilem.
Niestety zastosowana podsufitka jest niedemontowalna- została przyklejona na stałe w związku z czym puszczenie pod nią jakichś kabli jest bardzo utrudnione.
Obrazek
Zmieniona została szyba grodziowa. Teraz jest możliwość jej otwarcia celem umycia szyby właściwej. Osobiście, przez pół roku, nie skorzystałem jeszcze z tej opcji. Myjki bezdotykowe w zupełności wystarczają.
Obrazek
Istnieje możliwość uchylenia szyby. Rzecz całkiem przydatna jeśli nocujemy na pace lub wozimy tam coś żywego latem.
W mojej niestety nie działa prawy zatrzask i okno zamyka się podczas jazdy.
Obrazek

Podsumowując: Zabudowa wykonana jest przyzwoicie i działa. Nic nie odpada, ale szału też nie ma. Jeśli wozimy na pace głównie powietrze a zabudowa jest nam potrzebna żeby zakupy nie mokły- czemu nie. Jeśli zapychamy pakę na full- raczej się nie sprawdza. Odczuwalna jest strata miejsca ze względu na ścięciem klapy.
W moim przypadku, drugi raz bym się na nią nie zdecydował i raczej bym tym razem kupił Road Rangera o zwiększonym udźwigu i z podnoszonymi bokami (co oczywiście nie znaczy że byłbym po pół roku z niej zadowolony ;) ).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2012, 16:25 
Offline

Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Toyota Sienna
a Cena - ważny to wskaznik przydatności.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2012, 16:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 451
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Cena zabudowy oferowanej przez firmę Steeler raczej najniższa nie jest. Katalogowo, z lakierowaniem, liczą sobie coś koło 10tyś. Za swoją dawałem po pseudo rabacie 8k. Cenowo Road Ranger wychodzi podobnie za analogiczny model. Taniej można dostać chyba tylko Carry Boy, ale dużo osób pisało że to syf (nie wiem- nie mam).

A- zapomniałem. Do minusów zabudowy mogę także zaliczyć całkowity brak kontaktu ze sprzedawcą. Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi na interesujące mnie pytania natury technicznej (ładowność, sposób mocowania relingu itp.).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2012, 16:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
jeżeli to Steller i kupowane w ASO - obstawiam 10 KPLN (za głupią klapę z laminatu tego samego producenta dałem 5900)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2012, 18:57 
Offline

Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Toyota Sienna
To duze pieniadze za troche laminatu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 375 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group