BJ42 - na oryginał by Kylon

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Addams »

o nie nie! :wink:
Mój mechanik znajdzie się w FJcie. Jak się Kylon zacznie rozglądać konkretnie, to znamy dwa pewne źródełka.
O ile dobrze pamiętam, dysze spryskiwacza ma także za miedzą Diebo Taile, wystawia też na Ebayu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Ma ale to są zamienniki bo i ja mam zamienniki z Terrain Tamera na półce. Oryginały zakończone w produkcji a ja chciałem mieć szare tak jak to powinno być 8)

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: plum76 »

hej
jakbyś zmienił zdanie


pawel

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Wszyscy coś piszą i jeżdżą swymi czterdziestkami to ja coś napiszę. Pozazdrościłem Adamsowi oraz Plumowi i też wyprowadziłem ją na spacer. Odpaliła od razu bez jąknięcia mimo, że ostatni raz kluczyk był przekręcony w listopadzie zeszłego roku. Jakoś tak czasu nie było i ciągle coś innego do roboty.
W między czasie walczyłem z chłodnicą. Oryginalna mimo, że wyglądała super ciekła w kilku miejscach. oddałem do naprawy ale niestety po uruchomieniu ponownie ciekła ciekła (tuż przed targami Off-road Show 2013). W grudniu wkurzyłem się i zakupiłem usługę wymiany całego rdzenia na nowy. Miało być pięknie i cudownie, a wyszło jak zawsze. Kwota nie mała ale Panowie sobie zrobili ją krótszą o 8 mm wynikiem czego nie pasowała metalowa osłona wiatraka. Kurna :!: - szlag mnie trafił ale chciałem pojeździć - no bo montaż dopiero teraz. Zrobiliśmy małe dystanse bo przecież nie będę ciął osłony a oddam na reklamację zimą co ustaliłem telefonicznie. Nareszcie sucho.
W autko pozostały dwa problemy do rozwiązania.
Jeden to wał. Zmieniłem wieszaki z OME na oryginalne aby troszkę obniżyć auto. Resory Trailmastera jakie mam podnoszą o 7 cm, a przez to, że mam skrzynię z piątką robi się spory kąt na wale. Skrzynia owa jest dłuższa od czwórkowej o jakieś 15 cm. Prawdopodobnie zmienię na Terrain Tamera +5 cm.
Podczas sobotniej rodzinnej wycieczki na działeczkę zapakowałem narzędzia i na trawce dokonałem oględzin. I co zobaczyłem :shock: - kurna podczas wyważania wału zostały podmienione krzyżaki. Dałem oryginały a zamontowane zostały GMB :evil: - teraz to sobie mogę. Wały robione były 3 lata temu. A co za tym idzie po przejechaniu 933 km GMB się wytłukło na maksa. Zakupić muszę na nowo oryginały i zrobię wał od początku ale to po wymianie resorów. No chyba że wymyślę krzyżaki o zwiększonym kącie pracy.
Drugi problem to dziwne zachowanie układu kierowniczego. Wszystko jest nowe i nie ma najmniejszych luzów a kierownica potrafi się przestawić po skręcaniu w miejscu. Dodam że nie mam wspomagania kierownicy. Tu też podejrzewam resory ale jeszcze się temu dokładnie przyjrzę.

Zatem od kilku dni pośmigałem sobie czterdziesteczką tu i tam. Do pracy z pracy, ze szkoły do szkoły po dzieciaki i weekendowo na działkę. W sobotę nawet po domowe zakupy :mrgreen:
Dziś wstawiona ponownie do puszki bo samochodów tyle na warksztacie, że nie ma gdzie tego upychać. Ale jak nadarzy się okazja to wyjmnę 8) - zwłaszcza że muszę się kopnąć nią w jedno miejsce 1000 w jedna stronę 8)

A i w odpowiedzi na poprzedniego posta była zbliżona oferta kupna 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Od czasu do czasu coś sobie dłubnę albo coś sobie kupię. Obecnie zbieram wszystkie nowe knobki na desce i idzie mi całkiem sprawnie. Brakuje już tylko trzech. A tymczasem znalazłem na Bliskim Wschodzie mały zapasik który jest już u mnie w szafie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Wciąż sobie szukam rarytasków i co jakiś czas kupię coś nie coś. tym razem udało mi się kupić nowe oryginalne koło pasowe do wspomagania do mojego autka. Pompę nowa fabrycznie mam. Teraz doszło koło pasowe ;-). Jeszcze ze dwa lata i skompletuje całe wspomaganie - he he...

Obrazek

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Gałka »

zwłaszcza że muszę się kopnąć nią w jedno miejsce 1000 w jedna stronę 8)

jakieś targi, wystawka, kiedy?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Rokfor32 »

Uchwyt, Kylonie. :wink: I napinacz. a pompa spasuje pewnie z innego modelu ... :mrgreen:

Wiem, że swoją masz na 100% oryginał - ale jak nie zapomnę to zapodam fotę jak rozwiązałem temat w Piekażowej. Nietypowo - ale praktycznie bez ingerenci w oryginalność auta (wyjątkiem jest wałek od kierownicy - jest skrócony około 16 cm. Ładnie też wpasowała się pompa z 22R - acz napinacz ... cóż, się jeszcze zobaczy. Koncepcyjnie jak w 2H czy 2L-T - ale jakoś blisko mostu to wychodzi ...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Ale ja mam resztę ;-) tylko w używkach.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Rokfor32 »

No - to dlaczemu jeszcze nieposkładane?? :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Szewc bez butów chodzi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Rokfor32 »

A. to tak jak u mnie ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Nakrętka, podkładki i klin kupione. Można kółeczko zamontować na pompie :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Rokfor32 »

A na następnym wspólnym iwencie znowu Ci auto trytytką podrasuję ... :mrgreen: :mrgreen:

A poważniej - ogarnąłeś ten defekt w pompie? bo to nie ma tak być, jak miałeś u Piotra. Ta dżwigienka od pompy nie ma latać jak psu jajca - ma być dociśnięta wewnętrzną sprężyną do zderzaka dawki max.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Od tamtej pory autko stoi nieruszone :mrgreen:

ODPOWIEDZ