BJ42 - na oryginał by Kylon

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Zaparka »

Panie, nófka sztuka, tak niewygladal nowy.
Niesamowite.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Tuco »

Piękne.... :shock: :D

górol
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: górol »

Słów brak :shock: :shock: :D :D

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Addams »

Eee tam, na zdjęciach to jeszcze jakoś wygląda, z bliska widać że rdza wyłazi i szpachla pęka. Wychodzi robienie po taniości i szpachlowanie po nocach na podwórku w przymrozki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 109
Rejestracja: 02 sie 2011, 08:21
Auto: LC HJ 60
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Adaś »

prześmiewca :mrgreen:


SZACUNEK DLA WYKONANEJ PRACY !!


wg mnie tak właśnie urealnia się marzenia
Gratulacje !

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Gałka »

bardzo ładny masz szyberdach! :D A jaki duży !

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Remiołek »

Stare jakieś, kolor se może być, nie ma gadżetów- a generalnie zazdrość to straszna rzecz. Przepiękna :mrgreen: .

Ucałowania w atrapę ślę.

górol
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: górol »

Gałka pisze:bardzo ładny masz szyberdach! :D A jaki duży !
Addams pisze:Eee tam, na zdjęciach to jeszcze jakoś wygląda, z bliska widać że rdza wyłazi i szpachla pęka. Wychodzi robienie po taniości i szpachlowanie po nocach na podwórku w przymrozki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Każdy orze jak może ,ale jeśli jest tak jak mówisz to po taniości zanabył bym z tą rdzą i pękającą szpachlą sie mnie normalnie podoba bardzo :!: :!: :mrgreen: :mrgreen:
Gałka pisze:bardzo ładny masz szyberdach! :D A jaki duży !
To zwie się panorama dach :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Było pięknie i się zesrało :cry:. Człowiek całe życie się uczy.
Po przejechaniu około 10 km zaczęło walić na niebiesko. Zbierały się konsylia itp. Sprawdzanie sprężania i było idealnie równo na wszystkich cylindrach. Sprawdzanie krok po kroku wszystkiego. Powstały teorie że ma się ułożyć i trzeba mu obciążenia. Ale jak olej zaczął wydobywać się rurą wydechową wiedziałem, że z układaniem nie ma to nic wspólnego.

W sobotę zdjąłem sobie kolektor wydechowy aby popatrzeć przez który cylinder wali olej i co :?: - przez wszystkie.
Nie jest dobrze.
No i dziś zdjęta głowica i tłoki są na stole. To proste auto i remonty silników można wykonywać nawet w sklepie :mrgreen:
Niestety mam do wymiany pierścienie , tłoki i tuleje :evil: - ale co się stało :?: :?:

Okazało się, że na wszystkich tłokach górny pierścień zakleszczył się w rowkach. W wyniku śledztwa doszedłem, że w starszych rocznikach były dwa rodzaje tłoków i dwa rodzaje pierścieni. Jako, że ktoś już wcześniej dłubał w tym silniku (tak wynikało z oględzin uszczelek przy rozbiórce 4 lata temu) zamienił mi tłoki na starsze. Wymiarowo są dokładnie takie same ale różnią się małą fazką w rowku na ten jeden pierścień. Kupiłem po VIN-ie auta tuleje i pierścienie a Ci co mierzyli powiedzieli, że tłoki są w idealnym stanie i nie kupować. Ani oni podczas pasowania ani ja podczas składania nie zauważyłem zonka. Co ciekawe ten niewłaściwy pierścień wchodzi idealnie w rowek i mierzy się szczelinomierzem idealnie luzy. Niestety podczas całkowitego ściśnięcia w tulei pierścienie zacinają się w tłoku.

Na szczęście w tym silniku nie ma szlifów tylko wymienia się całość z tulejami. Taki zestaw już zamówiłem w Terrain Tamerze i muszę tylko skonstruować przyrząd do wyjęcia tulei bez rozbierania reszty silnika 8) Podstawa przyrządu już jest. teraz tylko trzeba u tokarza zrobić uchwyt.

A miało być tak pięknie........ :wink:

Jeszcze będzie :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Maru123
Posty: 427
Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Auto: KDJ95 02'
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Maru123 »

głowa do góry- można powiedzieć że pierwszą naprawę masz już za sobą :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

Będę miał jak ją zrobię :wink:. Na razie trochę psycha siadła :cry:

LEŚNY
Członek Zarządu
Posty: 633
Rejestracja: 26 gru 2010, 19:35
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: LEŚNY »

kylon pisze:Na razie trochę psycha siadła :cry:
Trochę się nie dziwię, ale jak spojrzysz wstecz ile za Tobą przy tym aucie to za momencik się podniesie :wink:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Addams »

Eee tam, dobrze się stało, trochę już nudzileś w tym wątku przez ostatni rok (czy tam dwa :mrgreen: ), teraz jest zwrot akcji, dobrze dobrze

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: Addams »

A ile razy mówiłem żeby zapalić to cholerstwo zawczasu?!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

I wykrakałeś :mrgreen: Odpalenie pewnie nic by nie dał bo to wyszło po kilku godzinach pracy i pierwszych ruchach pojazdu.

ODPOWIEDZ