Kronos by Coyot :)

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Kronos by Coyot :)

Post autor: mopar »

.... każdy coś dłubie , to i ja się pochwalę....niebawem fotki 8)

Kameleon

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: Kameleon »

No w końcu coś ciekawego na rajdowej scenie Toyotek w Polsce.
Od dawna czekam na publikacje o projekcie Hilux V8 "KRONOS"

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: mopar »

....więc pokrótce, kolejny mój projekt to budowa samochodu do amatorskiego ścigania w imprezach cross-cantry...
bazą tego projektu jest toyota hilux 2.5 d4d z 2007 roku. Auto z nie byle jakim rodowodem - zostało pozyskane prosto z francuskiego rynku , którym startowała gwiazda muzyki pop w marokańskim rajdzie dla kobiet : Rallye Aicha des Gazelles.
poza ramą i częścią nadwozia niewiele z hiluxa zostanie 8) ... nową jednostką napędową jest ośmio cylindrowy , mocno zmodyfikowany silnik, znany m/in. z lexusa- 1UZ-FE 8) połączony fabrycznie z automatyczną przekładnią i skrzynią redukcyjną z toyoty T-100 pochodzącej z amerykańskiego rynku.... Przednie oryginalne zawieszenie IFS zostało zastąpione sztywnym mostem z innej bardzo popularnej wiodącej japońskiej marki 8) .... tyle wstępu ... fotki niebawem :wink:

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: endurance »

mówiłem, że rajdy Cross-Country to przyszłość :)
Mopar powiedz prawdę to Ty zbudowałeś Hiluxy dla Overdrive Racing ? :)
tylko po co te sztywne mosty... aaa tak STAGE 2 będzie na niezależnym!

bacznie obserwujący
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: kylon »

Moparro :wink:
Wy to chyba budujecie jakąś machinę oblężniczą do scenografii Władcy Pierścienia dla armii Saurona z Mordoru.
Kilka spostrzeżeń laika, który coś tam kuma z mechaniki, fizyki i budowy maszyn :wink:
Spostrzeżenia są luźne i nie mają na celu nic :!: To tylko spostrzeżenia. Proszę nie szukać podtekstów :!: .

Most:
- na razie dokładacie masy. Owszem wzmacniacie go ale do taranowania.
- przyłbica stanowi niezły hamulec przy cofaniu i napieraniu do przodu. Nie wspomnę o magazynowaniu kolejnej masy błota
- rośnie masa nieresorowana
- spawy ciągłe i tak ogromna ilość spawów może spowodować wykrzywienie pochwy. Na pewno spowodowała no chyba, że robione to było zgodnie ze sztuką.
- mosty gną się zupełnie nie tam gdzie go wzmocniliście :wink: czyli ta konstrukcja jest fajna do taranowania a jak wiadomo na cross country taranowania nie ma tylko szybkość i skoki. Ten most temu nie pomoże :cry:.

Rama:
- znowu zbędna masa. To co zyskujecie silnikiem zaczynacie tracić na masie. Auto będzie szybko kręciło kolkami w powietrzu- nic więcej. Jeśli nawet się napędzi to coś się urwie w podzespołach.
- spawasz od spodu wzmocnienia i nawiercasz. Po to aby więcej nawalić tam błota które waży :?: Ono nie będzie tak wysoko skakać jak na Baja 1000 bo zawieszenie powinno zostać niezależne :wink:. Jeśli skoczy to przód zanurkuje i będzie bum. Dodajecie bardzo ciężki most z przodu, konstrukcja amorów i pewnie nie małe koła sądząc po wysokości zawieszenia.
- belki powinny być od nowa zrobione a nie sztukowane. Raz masa a dwa to popękają spawy. Oczywiście być może nie bo wszystko zależy od ilości tej stali ale z punktu widzenia konstrukcyjnego nie tędy droga.
- mocowania amorków 8) - zupełnie nie ten użyty materiał ze względu na własności wytrzymałościowe. Zupełnie inaczej bym zaprojektował te mocowania. Tak przednie jak i tylne.
- taka ilość stali i spawów znowu wykręca ramę która traci swoją geometrię.

Ciekaw jestem ile będzie ważył ten samochód po budowie :?:
Mimo wszystko trzymam kciuki za efekt końcowy

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: mopar »

most z f.b. nie jest do kronosa ....

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: kylon »

Ok. Co nie zmienia faktu ze poza dodaniem mela przeróbka niczemu ni służy poza zużyciem prądu :wink:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: Addams »

Jaka waga kalkulowana?
Też jestem ciekaw geometrii ramy i mostu po takim grzaniu :?
Powodzenia, fajnie ze Ci się chce, zamiast kupować Cayenkę :wink:
U mnie podobny projekt (ale przeprawowy) stanął z braku czasu :(

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: francek »

Do cross country takiego jak np. Breslau w wersji rumuńskiej wystarczy HZJ-tka byle sprawna i spokojnie można pomykać :D Większa moc powoduje tylko większą ilość zagubień na trasie i sporo defektów - widziałem na własne oczy. Sztywny most z przodu to akurat fajna sprawa bo te niezależne wydumki kosztują zylion a i tak się mielą. No chyba, że na grubo i zawias za zylion euro. Zresztą mamy w Polsce gotową konstrukcję i się nazywa Grat 2. Ciekaw jestem produktu finalnego i mam nadzieje, że się gdzieś pościgamy :D

czaya
Klubowicz
Posty: 563
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
Auto: www.ready2go.pl
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: czaya »

też jestem ciekaw pierwszego startu 8)

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: Gałka »

gdzie te fotki?

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: Kwiatec »

na fejsie jasiu na fejsie

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 306
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:12
Auto: Y61 GU4
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: grzes »

ktos by tu wkleil...
fejsbuk mi obcy i nie zamierzam tego zmieniac... 8)

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: qberus »

Jeśli wierzyć Google to zaczynał tak :D

Obrazek

Obrazek

Na fejzbuku możesz podejrzeć bez rejestrowania http://pl-pl.facebook.com/CoyotRacing" onclick="window.open(this.href);return false;. Spodziewałem się lekkiego szybkiego Luxa a to na czołg wygląda :wink:. Czemu sztywny most z przodu ?

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Kronos by Coyot :)

Post autor: Tuco »

Czekam z niecierpliwością i trzymam kciuki. Nietypowy sposób wykonania górnych mocowań amortyzatorów, ja bym pomyślał o wykonaniu z giętej rury bezszwowej o podwyższonej udarności. Mopar może jakieś dodatkowe wzmocnienia dasz. Może mieć tendencję do pękania

ODPOWIEDZ