Kronos by Coyot :)
Moderator: luk4s7
Kronos by Coyot :)
.... każdy coś dłubie , to i ja się pochwalę....niebawem fotki
Re: Kronos by Coyot :)
No w końcu coś ciekawego na rajdowej scenie Toyotek w Polsce.
Od dawna czekam na publikacje o projekcie Hilux V8 "KRONOS"
Od dawna czekam na publikacje o projekcie Hilux V8 "KRONOS"
Re: Kronos by Coyot :)
....więc pokrótce, kolejny mój projekt to budowa samochodu do amatorskiego ścigania w imprezach cross-cantry...
bazą tego projektu jest toyota hilux 2.5 d4d z 2007 roku. Auto z nie byle jakim rodowodem - zostało pozyskane prosto z francuskiego rynku , którym startowała gwiazda muzyki pop w marokańskim rajdzie dla kobiet : Rallye Aicha des Gazelles.
poza ramą i częścią nadwozia niewiele z hiluxa zostanie ... nową jednostką napędową jest ośmio cylindrowy , mocno zmodyfikowany silnik, znany m/in. z lexusa- 1UZ-FE połączony fabrycznie z automatyczną przekładnią i skrzynią redukcyjną z toyoty T-100 pochodzącej z amerykańskiego rynku.... Przednie oryginalne zawieszenie IFS zostało zastąpione sztywnym mostem z innej bardzo popularnej wiodącej japońskiej marki .... tyle wstępu ... fotki niebawem
bazą tego projektu jest toyota hilux 2.5 d4d z 2007 roku. Auto z nie byle jakim rodowodem - zostało pozyskane prosto z francuskiego rynku , którym startowała gwiazda muzyki pop w marokańskim rajdzie dla kobiet : Rallye Aicha des Gazelles.
poza ramą i częścią nadwozia niewiele z hiluxa zostanie ... nową jednostką napędową jest ośmio cylindrowy , mocno zmodyfikowany silnik, znany m/in. z lexusa- 1UZ-FE połączony fabrycznie z automatyczną przekładnią i skrzynią redukcyjną z toyoty T-100 pochodzącej z amerykańskiego rynku.... Przednie oryginalne zawieszenie IFS zostało zastąpione sztywnym mostem z innej bardzo popularnej wiodącej japońskiej marki .... tyle wstępu ... fotki niebawem
Re: Kronos by Coyot :)
mówiłem, że rajdy Cross-Country to przyszłość
Mopar powiedz prawdę to Ty zbudowałeś Hiluxy dla Overdrive Racing ?
tylko po co te sztywne mosty... aaa tak STAGE 2 będzie na niezależnym!
bacznie obserwujący
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mopar powiedz prawdę to Ty zbudowałeś Hiluxy dla Overdrive Racing ?
tylko po co te sztywne mosty... aaa tak STAGE 2 będzie na niezależnym!
bacznie obserwujący
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kronos by Coyot :)
Moparro
Wy to chyba budujecie jakąś machinę oblężniczą do scenografii Władcy Pierścienia dla armii Saurona z Mordoru.
Kilka spostrzeżeń laika, który coś tam kuma z mechaniki, fizyki i budowy maszyn
Spostrzeżenia są luźne i nie mają na celu nic To tylko spostrzeżenia. Proszę nie szukać podtekstów .
Most:
- na razie dokładacie masy. Owszem wzmacniacie go ale do taranowania.
- przyłbica stanowi niezły hamulec przy cofaniu i napieraniu do przodu. Nie wspomnę o magazynowaniu kolejnej masy błota
- rośnie masa nieresorowana
- spawy ciągłe i tak ogromna ilość spawów może spowodować wykrzywienie pochwy. Na pewno spowodowała no chyba, że robione to było zgodnie ze sztuką.
- mosty gną się zupełnie nie tam gdzie go wzmocniliście czyli ta konstrukcja jest fajna do taranowania a jak wiadomo na cross country taranowania nie ma tylko szybkość i skoki. Ten most temu nie pomoże .
Rama:
- znowu zbędna masa. To co zyskujecie silnikiem zaczynacie tracić na masie. Auto będzie szybko kręciło kolkami w powietrzu- nic więcej. Jeśli nawet się napędzi to coś się urwie w podzespołach.
- spawasz od spodu wzmocnienia i nawiercasz. Po to aby więcej nawalić tam błota które waży Ono nie będzie tak wysoko skakać jak na Baja 1000 bo zawieszenie powinno zostać niezależne . Jeśli skoczy to przód zanurkuje i będzie bum. Dodajecie bardzo ciężki most z przodu, konstrukcja amorów i pewnie nie małe koła sądząc po wysokości zawieszenia.
- belki powinny być od nowa zrobione a nie sztukowane. Raz masa a dwa to popękają spawy. Oczywiście być może nie bo wszystko zależy od ilości tej stali ale z punktu widzenia konstrukcyjnego nie tędy droga.
- mocowania amorków - zupełnie nie ten użyty materiał ze względu na własności wytrzymałościowe. Zupełnie inaczej bym zaprojektował te mocowania. Tak przednie jak i tylne.
- taka ilość stali i spawów znowu wykręca ramę która traci swoją geometrię.
Ciekaw jestem ile będzie ważył ten samochód po budowie
Mimo wszystko trzymam kciuki za efekt końcowy
Wy to chyba budujecie jakąś machinę oblężniczą do scenografii Władcy Pierścienia dla armii Saurona z Mordoru.
Kilka spostrzeżeń laika, który coś tam kuma z mechaniki, fizyki i budowy maszyn
Spostrzeżenia są luźne i nie mają na celu nic To tylko spostrzeżenia. Proszę nie szukać podtekstów .
Most:
- na razie dokładacie masy. Owszem wzmacniacie go ale do taranowania.
- przyłbica stanowi niezły hamulec przy cofaniu i napieraniu do przodu. Nie wspomnę o magazynowaniu kolejnej masy błota
- rośnie masa nieresorowana
- spawy ciągłe i tak ogromna ilość spawów może spowodować wykrzywienie pochwy. Na pewno spowodowała no chyba, że robione to było zgodnie ze sztuką.
- mosty gną się zupełnie nie tam gdzie go wzmocniliście czyli ta konstrukcja jest fajna do taranowania a jak wiadomo na cross country taranowania nie ma tylko szybkość i skoki. Ten most temu nie pomoże .
Rama:
- znowu zbędna masa. To co zyskujecie silnikiem zaczynacie tracić na masie. Auto będzie szybko kręciło kolkami w powietrzu- nic więcej. Jeśli nawet się napędzi to coś się urwie w podzespołach.
- spawasz od spodu wzmocnienia i nawiercasz. Po to aby więcej nawalić tam błota które waży Ono nie będzie tak wysoko skakać jak na Baja 1000 bo zawieszenie powinno zostać niezależne . Jeśli skoczy to przód zanurkuje i będzie bum. Dodajecie bardzo ciężki most z przodu, konstrukcja amorów i pewnie nie małe koła sądząc po wysokości zawieszenia.
- belki powinny być od nowa zrobione a nie sztukowane. Raz masa a dwa to popękają spawy. Oczywiście być może nie bo wszystko zależy od ilości tej stali ale z punktu widzenia konstrukcyjnego nie tędy droga.
- mocowania amorków - zupełnie nie ten użyty materiał ze względu na własności wytrzymałościowe. Zupełnie inaczej bym zaprojektował te mocowania. Tak przednie jak i tylne.
- taka ilość stali i spawów znowu wykręca ramę która traci swoją geometrię.
Ciekaw jestem ile będzie ważył ten samochód po budowie
Mimo wszystko trzymam kciuki za efekt końcowy
Re: Kronos by Coyot :)
most z f.b. nie jest do kronosa ....
Re: Kronos by Coyot :)
Ok. Co nie zmienia faktu ze poza dodaniem mela przeróbka niczemu ni służy poza zużyciem prądu
Re: Kronos by Coyot :)
Jaka waga kalkulowana?
Też jestem ciekaw geometrii ramy i mostu po takim grzaniu
Powodzenia, fajnie ze Ci się chce, zamiast kupować Cayenkę
U mnie podobny projekt (ale przeprawowy) stanął z braku czasu
Też jestem ciekaw geometrii ramy i mostu po takim grzaniu
Powodzenia, fajnie ze Ci się chce, zamiast kupować Cayenkę
U mnie podobny projekt (ale przeprawowy) stanął z braku czasu
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Kronos by Coyot :)
Do cross country takiego jak np. Breslau w wersji rumuńskiej wystarczy HZJ-tka byle sprawna i spokojnie można pomykać Większa moc powoduje tylko większą ilość zagubień na trasie i sporo defektów - widziałem na własne oczy. Sztywny most z przodu to akurat fajna sprawa bo te niezależne wydumki kosztują zylion a i tak się mielą. No chyba, że na grubo i zawias za zylion euro. Zresztą mamy w Polsce gotową konstrukcję i się nazywa Grat 2. Ciekaw jestem produktu finalnego i mam nadzieje, że się gdzieś pościgamy
-
- Klubowicz
- Posty: 563
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
- Auto: www.ready2go.pl
- Kontakt:
Re: Kronos by Coyot :)
też jestem ciekaw pierwszego startu
Re: Kronos by Coyot :)
gdzie te fotki?
Re: Kronos by Coyot :)
na fejsie jasiu na fejsie
Re: Kronos by Coyot :)
ktos by tu wkleil...
fejsbuk mi obcy i nie zamierzam tego zmieniac...
fejsbuk mi obcy i nie zamierzam tego zmieniac...
Re: Kronos by Coyot :)
Jeśli wierzyć Google to zaczynał tak
Na fejzbuku możesz podejrzeć bez rejestrowania http://pl-pl.facebook.com/CoyotRacing" onclick="window.open(this.href);return false;. Spodziewałem się lekkiego szybkiego Luxa a to na czołg wygląda . Czemu sztywny most z przodu ?
Na fejzbuku możesz podejrzeć bez rejestrowania http://pl-pl.facebook.com/CoyotRacing" onclick="window.open(this.href);return false;. Spodziewałem się lekkiego szybkiego Luxa a to na czołg wygląda . Czemu sztywny most z przodu ?
Re: Kronos by Coyot :)
Czekam z niecierpliwością i trzymam kciuki. Nietypowy sposób wykonania górnych mocowań amortyzatorów, ja bym pomyślał o wykonaniu z giętej rury bezszwowej o podwyższonej udarności. Mopar może jakieś dodatkowe wzmocnienia dasz. Może mieć tendencję do pękania