biało-czerwone w Katarze

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: czakolo »

właśnie zmontowałem filmik z przejazdu po środkowo-południowym Katarze, zapraszam:
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2012, 19:43 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Gałka »

jeszcze tylko poczuć zapach pustyni... fajny filmik.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Jerzy23 »

Galka chcesz troche piasku z Omanu? :mrgreen:

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: czakolo »

Gałka pisze:jeszcze tylko poczuć zapach pustyni... fajny filmik.
eee tam pustynia jest bez zapachu :wink: co najwyżej ma smak... piasku...
dzięki

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Jerzy23 »

Jak ktos koniecznie potrzebuje tzw. "zapach pustynii" to zawsze moze zanocowac niedaleko beduinskiej osady. Bukiet zapachow dlugi jak w niejednym francuskim winie..
:wink:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Gałka »

Jerzy23 pisze:Galka chcesz troche piasku z Omanu? :mrgreen:
Przywiozłem sobie z UE taką ramkę co ma wewnątrz piaski z różnych pustyń, w różnych kolorach i gradacjach.
tak se czasem popatrzę... przez szybkę :D

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Jerzy23 »

Gałka pisze:
... przez szybkę :D

Zamiast patrzec przez szybke, przylec lepiej do nas. :mrgreen: Napatrzysz sie, ze piasek bedzie ci sie sypal z oczu :mrgreen:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Gałka »

pracuję nad tym i na to...

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Kames »

Pyrka ma ładny wazonik z piaskiem z sachary jeno troszke podpicowany

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: czakolo »

moja 80-tka właśnie dostała pierwsze modyfikacje :wink:
najprostsze - usunięte zostały plastikowe boki z przedniego zderzaka i alu stopnie po bokach - miałem problem z usunięciem tylnych, za dużo śrubek, ale one też wylecą :D
Usunięcie boków trochę odsłoniło tłumik (chyba to tłumik), który pewnie wkrótce się urwie, ale gdy się urwie to trzeba będzie coś zrobić aby następny tak nie wystawał...
Obrazek
więcej zdjęć tu http://picasaweb.google.com/Tomasz.Olew ... eWKatarze#

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Jerzy23 »

pierwsze co robilem w kazdej mojej toyce to wywalalem te aluminiowe progi po bokach. teraz dostep dla lopaty na piachu jest znacznie lepszy. Tlumika nie urwiesz, jak zalozysz wyzsze opony :mrgreen:

Zreszta te dunlopy jakie masz w chwili obecnej nie wytrzymaja dlugo jazdy po skalach. Mnie udalo sie rozwalic dwie opony w trzy tygodnie a jechalem w zasadzie po traku.

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: czakolo »

he he, Dunlopa mam tylko na jednym kole... w ogóle mam na każdym kole inną oponę :D niedługo będą nowe, chyba Hankook MT
dziś właśnie instaluje się nowiutki kit od Dobinsona 2" wyżej... później jeszcze naprawa przecieków i busze...

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Jerzy23 »

MT za ciezkie i za twarde. Moim zdaniem. Jesli chcesz sie bujac po piachu zaloz cos lzejszego.

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: czakolo »

Jerzy23 pisze:MT za ciezkie i za twarde. Moim zdaniem. Jesli chcesz sie bujac po piachu zaloz cos lzejszego.
Problem w tym, że dużo jeżdżę po terenie gdzie są ostre jak brzytwa kamienie i potrzebuje pełnej ochrony... nie dalej jak w ten weekend znajomemu właśnie przecięło cały bok ATeka - totalna masakra - AT są niestety za słabe i mam tylko nadzieję, że przy niskim ciśnieniu MT dadzą radę na piasku...

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: biało-czerwone w Katarze

Post autor: Jerzy23 »

wg mnie BFG AT wytrzymuje jazde po skalach i kamlotach bardzo dobrze. Ja juz drugi rok uzywam, dosc czesto i intensywnie. Po gorach jezdze czesciej niz po piachu. Widzialem rozprute opony, ale najczesciej delikwenci jezdzili z bardzo niskim cisnieniem po kamieniach, albo wjazdzali na ostre skaly. Rzadko tez ofiara padaly BFG AT czy Cooper ST. Najczesciej nie wytrzymuja boki w gumach takich jak Dueler AT albo Michelin LTX AT2.

MT na piachu oczywiscie robi, ale wymaga bardzo niskiego cisnienia rzedu 6-8 psi. To niestety grozi rozczelnieniem znacznie czesciej niz opona z cisnieniem 12-15 psi. BFG AT z cisnieniem 12 psi na piaszczystej pustyni spisuje sie bardzo dobrze, jedynie w skrajnych przypadkach (np. nocna jazda po niskich diunach) spuszczam powietrze do pozimomu 8-10 psi.

Inna sprawa, ze mozesz sobie zapodac do opony Beadlocki, wowczas niema zadnego problemu z niskimi cisnieniami..

ODPOWIEDZ