HZJ stopy

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: Cruiser »

Eeeeeeeee. Ale w zderzaku chyba są mniej narażone na dewastację? Ja zostanę przy takiej opcji jak była czyli w słupku tylko wsteczne i pmgielne. Stopa, sorry za OT. :oops:

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: stopa »

Ja tez tak miałem ale wczesniej juz przewidywalem swiatla w słupku. Wtedy jeszcze wesem nie produkował wersji pozycja/stop w jednej lampce. Z doswiadczenia moge Ci powiedziec ze moj przeciwmgielny ktory został w zderzaku musze dosc czesto czyscic bo przestaje swiecic. Przypuszczam ze z pozostałymi lampami byłoby tak samo. Tak wiec w slupku sa duzo bardziej praktyczne. Mozesz zrobic podwojna instalacje i niech sie swieca i jedne i drugie. Lampy na slupki jak sie dobrze zakrecisz to za 30 zl szt kupisz
A nie miales troche za małego rozstawu mocowan zderzaka na rame???

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: Kwieczor »

zgadzam się w pełni z przedmówcą - w moim były pajeraku, którego oszczędzałem dużo mniej, niż hila i często uprawiał orkę - lamy w zderzaku permanentnie były albo zalane (jednak po 15 minutach się woda sączyła do środka), albo zapchane błotem, albo korodowały lub obrywały się kabelki.
Zderzak tylni - jeżeli tylko nie jest zamkniętą belką - działa jak lemiesz i nabiera w siebie co się da

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: Cruiser »

@ stopa
Był za mały rozstaw. Przypuszczam, że to wynika z faktu, że rama mimo wszystko jest trochę inna niż w KZJ a japanesy wzmacniając ją trochę przyłożyli na grubości. Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce z lampami. Jak dla mnie to one są tylko na sztukę żeby przejechać chwilę po czarnym bo większość czasu auto spędza w błocie. W ten weekend mam ochotę gdzieś powalczyć więc wyrwałem szybko auto z podnośnika i pojechałem do domu. Jak przyjdą lampy z Wesema będę się bawił z podłączaniem. Kiedyś przerabiałem w MR2 lampy tylne na US Spec i też dało radę więc problemu nie będzie. :)

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: estewes »

Stopa,ale pięknisia z tej twojej HZJ-tki :wink:

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: stopa »

Cruiser pisze:@ stopa
Był za mały rozstaw. Przypuszczam, że to wynika z faktu, że rama mimo wszystko jest trochę inna niż w KZJ a japanesy wzmacniając ją trochę przyłożyli na grubości. Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce z lampami. Jak dla mnie to one są tylko na sztukę żeby przejechać chwilę po czarnym bo większość czasu auto spędza w błocie. W ten weekend mam ochotę gdzieś powalczyć więc wyrwałem szybko auto z podnośnika i pojechałem do domu. Jak przyjdą lampy z Wesema będę się bawił z podłączaniem. Kiedyś przerabiałem w MR2 lampy tylne na US Spec i też dało radę więc problemu nie będzie. :)
Za mały rozstaw wynika z faktu zlych pomiarow konstruktora :mrgreen: Pierwszy produkcyjny zderzak był mierzony własnie na KZJocie. Ale cos z tym KZJotem chyba bylo minimalnie nie tak. Pytam z ciekawosci bo ja juz go montowalem na dwoch toykach i mialem ten sam problem. Na szczescie mozna z tym zyc. Jesli wogole bedzie jeszcze jakas partia nowych zdezrakow produkowana to juz z poprawką

Jesli ma byc do błota to tym bardziej radziłbym Ci od razu zainwestowac w lampy w slupku. Wykrecenie tych lamp wessema ze zderzaka ktory jest juz na aucie nie jest ani proste ani przyjemne - zwłaszcza w zimowa noc na drodze po zabawie w błocie :wink: . Obrócenie szkła w obudowie zeby je zdjac tez po 1 miesiacu uzywania nie jest łatwe. Robiłem to to wiem :wink: Te wtyczki ktore sa w zestawie sa do dupy. Chociaż je zmien na jakies konkretne i ucszczelniane.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: kylon »

O tej poprawce to ja już słyszę ponad dwa lata. Mocowanie koła też nie pasuje do oryginalnej felgi aluminiowej Toyoty. Tylko stalowa albo nie fabryczna. To też miało być zmienione i do tej pory jest babol.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: stopa »

kylon pisze:O tej poprawce to ja już słyszę ponad dwa lata. Mocowanie koła też nie pasuje do oryginalnej felgi aluminiowej Toyoty. Tylko stalowa albo nie fabryczna. To też miało być zmienione i do tej pory jest babol.
Problem niestety jest w zbycie tych zderzaków. Na jeden sprzedany do 70ątki pewnie przypada 50 do landrowera czy patrola. Z tego co wiem to do dzis jeszcze zostało przynajmniej kilka zderzaków z pierwszej prototypowej i bardzo niewielkiej partii. Dopóki sie ona nie sprzeda dopóty nie bedzie nowej z poprawkami. Moj zderzak wrocił do ich warsztatu bo go chcialem nieco stuningowac ale dzieki temu całkiem gratis i z ich inicjatywy przybyło pare nowych poprawek. Mogli obejrzec sprzet po prawie 2 letniej eksploatacji i przy okazji posłuchac moich zastrzezen. Ogolnie bardzo pozytywnie oceniam wspolprace. Tylko czy bedzie sie im wogole jeszcze chcialo cos dłubac do, jak sie okazuje, tak niszowego z ich punktu widzenia auta :|

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: stopa »

estewes pisze:Stopa,ale pięknisia z tej twojej HZJ-tki :wink:
Pieknisia wisi w środku :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: Kwiatec »

a mi to sie podoba twój tylny hak... baaardzo skąd można taki mieć :))

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: stopa »

Kwiatec pisze:a mi to sie podoba twój tylny hak... baaardzo skąd można taki mieć :))
http://www.autoakcesoria.com.pl/pl/skle ... eqor,.html" onclick="window.open(this.href);return false;

poszukaj - juz nie pamietam dokladnie jaki jest rozstaw srub ale znalazlem pasujacy idealnie. Hak niestety musial byc nieco zmodyfikowany - wystajacą od góry blokade sprzegu trzeba zeszlifowac równo z górna plaszczyzna bo koliduje z otwieranymi drzwiami. Ale spoko - to 5 min roboty

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: Cruiser »

Ale przy podniesionej budzie tego problemu chyba nie powinno być? Pytam bo wywaliłem podczas montażu oryginalną belkę z mocowaniem haka a taki pasowałby mi.
A kinetyk do takiego podpinałeś?

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: Kwiatec »

Cruiser pisze:Ale przy podniesionej budzie tego problemu chyba nie powinno być? Pytam bo wywaliłem podczas montażu oryginalną belkę z mocowaniem haka a taki pasowałby mi.
A kinetyk do takiego podpinałeś?
kinetyka naogół sie nie podpina do haków służących do holowania przyczep.... :?

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: Addams »

Kwiatek podpina się, dlaczego nie?

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: HZJ stopy

Post autor: stopa »

Cruiser pisze:Ale przy podniesionej budzie tego problemu chyba nie powinno być? Pytam bo wywaliłem podczas montażu oryginalną belkę z mocowaniem haka a taki pasowałby mi.
A kinetyk do takiego podpinałeś?
no kwestia jakis 2,5 cm. Wiec jesli buda podniesiona wyzej niz te 3 cm to spoko... a kinetyka podpinałem, ale to nie była taka mega wtopa :)

ODPOWIEDZ