T4R Chinook

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

AbuAliHussain
Posty: 84
Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
Auto: J120
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: AbuAliHussain »

Nie jest. Dlatego zmieniasz co pięć lat

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: aadamuss »

Abu rozjasnij temat i napisz co wiesz :-)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

AbuAliHussain
Posty: 84
Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
Auto: J120
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: AbuAliHussain »

Jeśli akumulator jest notorycznie niedoładowany długo nie pożyje.
Później cos może skrobnę, ale generalnie akumulator ołowiowy nie ładuje się napięciem 12 wolt.
Optymalne jest około 14.4V do 15.7. Ale jak jest głęboko rozładowany to i 15-16V.
Trzeba uważać na prąd jakim się ładuje, bo zbyt duży powoduje nadmierne gazownie i a wtedy pomału masa czynna z elektrod odpada.
Oczywiście ciut inne zalecenia są do akumulatorów zamkniętych.
Te nasz są tylko bezobsługowe. Mało kto wie co to tak naprawdę znaczy. Wedle norm bezobsługowy to tyle, że nie trzeba
ciągle sprawdzać poziomu elektrolitu, a raz na trzy miesiące/pół roku. Też się zdziwiłem jak poczytałem o tym.
Koreczki są. Często chytrze ukryte ale są. Ostatnio faktycznie może ich nie być,ale są odpowietrzniki.
Tu się nie sprawdzi poziomu elektrolitu i nie doleje, a parować i uciekać może.
Prawdziwie bezobsługowe to są te szczelne żelowe AGM. no ale one kosztują.

I to że wiem powyższe rzeczy, wcale nie oznacza, że swoje akumulatory sprawdzam jak należny.
Zdarzało mi się zostawić samochód na pół roku a wtedy najczęściej z akumulatorem można się pożegnać.
No chyba, że jest to stary samochód bez żadnej elektroniki (alarm na przykład) która cichcem wysysa prąd.
Samochód osobowy w spoczynku pobiera 15-30mA. Z prostej matematyki wynika, ze akumulator 60Ah zostanie wyssany do zera w ciągu 60 do 135 dni (2-4 miesiące).
Nie mierzyłem jeszcze ile mój LC bierze w spoczynku, bo jeżdżę nim na co dzień i mam 2x100Ah.

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: consigliero »

AbuAliHussain pisze:Jeśli akumulator jest notorycznie niedoładowany długo nie pożyje.
Później cos może skrobnę, ale generalnie akumulator ołowiowy nie ładuje się napięciem 12 wolt.
Optymalne jest około 14.4V do 15.7. Ale jak jest głęboko rozładowany to i 15-16V.
Trzeba uważać na prąd jakim się ładuje, bo zbyt duży powoduje nadmierne gazownie i a wtedy pomału masa czynna z elektrod odpada.
Oczywiście ciut inne zalecenia są do akumulatorów zamkniętych.
Te nasz są tylko bezobsługowe. Mało kto wie co to tak naprawdę znaczy. Wedle norm bezobsługowy to tyle, że nie trzeba
ciągle sprawdzać poziomu elektrolitu, a raz na trzy miesiące/pół roku. Też się zdziwiłem jak poczytałem o tym.
Koreczki są. Często chytrze ukryte ale są. Ostatnio faktycznie może ich nie być,ale są odpowietrzniki.
Tu się nie sprawdzi poziomu elektrolitu i nie doleje, a parować i uciekać może.
Prawdziwie bezobsługowe to są te szczelne żelowe AGM. no ale one kosztują.

I to że wiem powyższe rzeczy, wcale nie oznacza, że swoje akumulatory sprawdzam jak należny.
Zdarzało mi się zostawić samochód na pół roku a wtedy najczęściej z akumulatorem można się pożegnać.
No chyba, że jest to stary samochód bez żadnej elektroniki (alarm na przykład) która cichcem wysysa prąd.
Samochód osobowy w spoczynku pobiera 15-30mA. Z prostej matematyki wynika, ze akumulator 60Ah zostanie wyssany do zera w ciągu 60 do 135 dni (2-4 miesiące).
Nie mierzyłem jeszcze ile mój LC bierze w spoczynku, bo jeżdżę nim na co dzień i mam 2x100Ah.
Zasadniczo to najważniejsze jest nim jeździć , a tego mojemu brakuje , cóż takie życie . W moto rekord , wytrzymał mi 5 sezonów , ale ostatni podczas startu gps zasilany z instalacji can był wyłączany bo dla niego prądu brakowało , sam rozruch był bardzo marny a kontrola akumulatora nakazała jego wymianę . Nowy wymagał trochę kombinacji podczas instalacji

Obrazek

Obrazek

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: consigliero »

Obrazek

Krótki wypad za miasto

Obrazek

Jakieś zamki z cegły

Obrazek

Gorąco , dobrze że trochę cienia było

Obrazek

No i woda , wprawdzie ciepła ale zawsze woda, tylko zjeżdżalnia mocno paliła kąpielówki

Obrazek

Obrazek

Szybki przejazd na północ i wieczorem wino

Obrazek

No i syfon

Obrazek

Obrazek

Na koniec w końcu jakaś normalna jazda , trochę gór , jakiś odcinek zamkniętej drogi , zostawionej na pastwę losu , spotkanie z kotami

Obrazek

I nocleg w dziwnym miejscu i do tego najdroższy , dobrze że wino było zakupione wcześniej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Powrót do domu już w niższej temperaturze , nawet pokropiło , kawałek,route 66 a w kraju jak zwykle korki

Obrazek

W domu sprawdzenie czy 4 Runner odpala , odpalił , krótka wizyta na wsi i auto znowu stoi , podobnie jak to drugie . W międzyczasie próba X-ADV hondy , mieszane uczucia , chyba wolę normalny motocykl . Nowa Africa też raczej nie jest dla nas

Obrazek

Obrazek
Pozostaje nasz motocykl i nadmiar samochodów .

szelma
Posty: 127
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:54
Auto: RAV4 2,0 , Hilux 2,5 d4d
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: szelma »

Dlaczego ? "do mojego auta nie da się prosto podłączyć przez OBD ".

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: consigliero »

szelma pisze:Dlaczego ? "do mojego auta nie da się prosto podłączyć przez OBD ".
Bo w tym aucie OBD jest takie niezbyt pełne.
W temacie wycieczek , chyba się uda dopiąć swego

Obrazek

Dziś przyszło potwierdzenie , bilety powrotne już są , muszę tylko się przemieścić z Aten do Tel Aviv.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: aadamuss »

Coś częściej tutaj piszesz niż na forum bmw :-) Udanego wyjazdu - ja kiedyś dojechałem na moto pod granicę syryjska ale dalej był problem i chyba nawet lepiej że nie dojechałem dalej choć wtedy było spokojniej. Pozdr adam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: consigliero »

A o czym mam pisać ? Zasadniczo nic mi się ostatnio nie połamało , tylko diagnosta podczas ostatniego przeglądu zwrócił uwagę na wypalony odbłyśnik w lampie . No ale paliła się przez prawie 200 kkm to może ma prawo . Próbowałem zregenerować ale fachowiec odradził bo konstrukcja lampy nie ułatwia jej rozklejenia i może się skończyć zniszczeniem szkła . Nowa w sklepie 1717 w moim serwisie będę ją miał za 1200 . Dołożę sobie jeszcze ledy bo wadą wyjazdu w tym terminie jest szybko zapadająca ciemność . Za to w marcu powinno być lepiej a na przełomie maja i czerwca jak będziemy próbowali wrócić przez Cypr , Turcję , Gruzję , Rosję to będzie zdecydowanie lepiej .

Samochód niestety głównie stoi , zwłaszcza teraz gdy próba wyruszenia z centrum miasta powoduje wkurw totalny




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: consigliero »

Pewien etap w życiu zakończony , nowemu właścicielowi radości z użytkowania samochodu, nam pozostaje Dacia i motocykl przynajmniej na razie .
Obrazek

Obrazek

Obrazek

A za tydzień droga na południe . Pozostaje tylko pytanie czy jechać po prawej , czy po lewej stronie niebieskiej kreski. Za wyborem prawej strony przemawia transfagaras oraz mniej upierdliwe granice. Lewa ma , być może , obietnicę wyższej temperatury

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: zachary »

consigliero pisze:...
Obrazek

A za tydzień droga na południe . Pozostaje tylko pytanie czy jechać po prawej , czy po lewej stronie niebieskiej kreski. Za wyborem prawej strony przemawia transfagaras oraz mniej upierdliwe granice. Lewa ma , być może , obietnicę wyższej temperatury
Jechałem dwa razy i po prawej i po lewej / patrząc na zamieszczoną przez Ciebie mapę a nie jadąc do celu ;) / i dla mnie lewa lepsza. Po prawej zawsze coś było nie tak :wink:

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: consigliero »

Patrząc na pogodę chyba pojadę jak najszybciej w dół
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: aadamuss »

Udanego wyjazdu :-) tam z pogodą będzie już tylko lepiej. Pozdr adam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: consigliero »

Udało się ruszyć około 10 we wtorek i najbardziej zmarzłem na odcinku do Bańskiej Bystrzycy . W pewnym miesiącu na Słowacji było nawet 16 stopniObrazek
Po zachodzie słońca robi się paskudnie chłodno, skończyłem dzień w Suboticy
Obrazek
Rano śniadanie
Obrazek
Nawet słońce się pokazało, temperatura w granicach 10 stopni i duży wiatr . Zestaw kurtka letnia plus podkoszulek wdzianko i kamizelka , na to wszystko nałożona goreteksowa przeciwdeszczówka, powodował że nie wychłodziłem się zbyt szybko. Takie spostrzeżenie obyczajowe , w każdej knajpie w Serbii ludzie fajczą bez skrępowania i nie ma co pytać o salę dla niepalących . Omijam Belgrad bokiem jadąc przez Zrenjanin , może nie był to najlepszy pomysł , drogi proste sporo ciężarówek a od czasu do czasu inwestycja drogowa , trzy pasy w każdą stronę i 50 km/h na całym odcinku. Wszechobecny industrial , głównie w postaci dymiących kominów . Staję na obiad już na autostradzie w kierunku Nis i tam decyduję podłączyć się do prądu z kamizelką . To był bardzo dobry ruch , od tej pory bilans energetyczny mam na plusie . Przez tyle lat jazdy nigdy nie zdarzyło mi się mieć ani zaobserwować tzw wystrzału opony , wczoraj się o niego otarłem . Gdy dojeżdżałem do ciężarówki aby ją wyprzedzić najpierw albo prawie jednocześnie zobaczyłem jak ją ściągnęło na prawo , huk kawałki opony w powietrzu i jednocześnie naczepa odbija się od barierki mostu i leci na mój pas . Na szczęście byłem w miarę bezpiecznej odległości , ale samochody jadące za mną po tym zdarzeniu mocno zostały z tyłu.
Cały czas mam zgryz jak jechać , do wyboru mam ciągnąć na Macedonię lub jechać na Sofię , decyduję że jednak Bułgaria. Po przekroczeniu granicy , dzięki zniesieniu roamingu bookuję miejsce w hotelu . W cenie spa z którego skwapliwie korzystam zwłaszcza z sauny
Obrazek

Obrazek

Dziś mam nadzieję dotrzeć do Grecji i liczę na 17 stopni w ciągu dnia , pożyjemy zobaczymy.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: T4R Chinook

Post autor: aadamuss »

Super, że piszesz o temperaturach - cieplej się robi :-) Może w przyszłym roku uda mi się w październiku wyjechać w tamtym kierunku i zastanawiam się jak daleko trzeba jechać żeby było ciepło. Pozdr adam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ