HDJ100 - wyprawówka na piasek

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Janusz
Posty: 42
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC

HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Janusz »

Od dłuższego czasu nie mogę się pozbyć Nissana i wrócić do Toyoty, ale że zdecydował się na ten krok mój szacowny ojciec i że ja mu tą Toyotę wyszukałem, pojechałem i fizycznie dokonałem zakupu i maczałem koncpepcyjnie palce przy jej przerabianiu to ją tu opiszę, a co! Bo efekt jest całkiem fajny (zdjęcia wrzucę jak się naucze jak to się robi na forum)

Za bazę posłużyła HDJ100 z 2003 roku, czyli po face lifcie i z nowym 5-biegowym automatem (taka miała być - bo z tą skrzynią mniej pali) Szukałem długo rzadkiej u nas wersji - bez drewienka i skóry ale z innymi dodatkami jak klimatronik, elektryka i audio ze wzmaczniaczem i paroma innymi bajerami - nie jesteśmy purytanami - wyprawówka ma być wygodna i komfortowa. Samochód był też wyposażony we wszystkie nowoczesne systemy trakcji ASC, A-TRC układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu VGRS(nie mylić ze zmienna siła wspomagania - tam naprawde zmienia się przełożenie przekładni kierowniczej w zależności od prędkości (sic!) - i kilka innych wynalzków które bym chętnie zamienił na zwykłe 100% blokady ale na razie elektronika została i na razie jakoś sobie radzi (nawet lepiej niż się spodziewałem)

Samochód był modyfikowany głównie z myślą o wyjazdach do Afryki Północnej, na razie był tylko w Albanii i Rumunii na krótkich wyjazdach - w których się sprawdził jako bardzo wygodny i niezawodny aczkolwiek w trudniejszych momentach jakby trochę bardziej ocieżały i mniej dzielny terenowo niż długi Patrol czy HDJ80

Oto wyposażenie dodatkowe samochodu:

- drążki kierownicze OME HD, spreżyny z tyłu OME +400kg
- amortyzatore OME LTR (o dziwo w przeciwieństwie do moich w Patrolu tu nie najlepiej się sprawdzają, i bedą zakładane nowe OME Nitrochargery Sport
- wszystkie możliwe osłony alumioniowe osłony podwozia Asfir - od dołu wygląda prawie jak rajdówka - w przedniej cześci cały gładki
- drugi zbiornik paliwa na 200l !!! łacznie wchodzi więc 290l :mrgreen:
zbiornik został wykonany na zamówionie ale cała instalacja od wlewu, układu paliwowego i elektroniki jest oryginalna Toyotowska od dwuzbiornikowej 105-tki
- przedni zderzak stalowy zrobiony na zamówienie - tak aby miał jak największy kąt natarcia.
- Ksenonowe halogeny Helli przeciwmgielne (dydykowane do VW Bory) wtopione w zderzak. (niektórzy powiedzą że takie ksenony to fanabieria, ale fantastycznie sprawdzają się w gęstej mgle po wyłączeniu normalnych świateł)
-wyciągarka Superwinch EP 9.0 z liną syntetyczną - niektórzy powiedzą że to za słabe do tak ciężkiego samochodu, ale pamiętając że ten samochód nie służy do topienia w błocie po klamki wystarcza, była testowana kilkukortnie w Rumunii - daje rade bez problemu.
- Tylny zderzak firmy African Outback - z dorobionym mocowaniami na koło zapasowe i kanistry.
- progi pod hi-lifta przykręcone do ramy
- felgi to alu Toyotowskie - pomalowane na czarno 8) i opony BFG 295/75/R16 - taki rozmiar to 34" i naprawdę dobrze się komponują z tak duzym i cieżkim samochodem - zarówno wizualnie jak i praktycznie.
- aluminiowy bagażnik African Outback - fajny bo lekki
- dodatkowe oświetlenie Helli w każdym kierunku
- Webasto powietrzne
- cały samochód obklejony folią - białą i czarną (oryginalnie był szary metalik)
- w środku standard: GPS Garmina, CB, pokrowce na siedzeniach, tylko dwa przednie siedzenia - z tyłu miejsce do spania dla 1 osoby
- na dach na wyjazdy zakładany jest namiot dachowy dla drugiej osoby.
- kompresor schowany z tyłu w nadkolu, butla z powietrzem pod samochodem
- akrylowe osłony na światła EGR
- pneumatyczna trąba do trąbienienia (baaardzo głośna :) )
- przetwornica na dwa gniazdka

Na razie to tyle - czeka na swój pierwszy Afrykański wyjazd, w planach są jeszcze zwiększenie mocy silnika, może ortopedyczne fotele, pewnie po pierwszym dłuższym wyjeździe wpadnie coś jeszcze.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: estewes »

Tak opisujesz swoją 100,wrzuć jakieś fotki :wink:

Awatar użytkownika
Janusz
Posty: 42
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Janusz »

Oto fotki
Załączniki
DSC_1379.JPG
(130,71 KiB) Pobrany 1032 razy
DSC_1377.JPG
(141,69 KiB) Pobrany 1032 razy
DSC_1374.JPG
(134,66 KiB) Pobrany 1032 razy

Awatar użytkownika
Janusz
Posty: 42
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Janusz »

O jeszcze dwie:
Załączniki
DSC_1508.JPG
prawie jak campingowóz :)
(125,51 KiB) Pobrany 1032 razy
DSC_1981.JPG
(91,28 KiB) Pobrany 1032 razy

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: jezus »

Super..... :D

BigU
Posty: 1016
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: BigU »

Śliczna 100-ta :D Brawo !

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: pablo200 »

Janusz toć ty krajan chłopie powitać ursynów :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Janusz
Posty: 42
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Janusz »

No kilka Toyot się kręci jeszcze po Ursynowie :-)

Ja co prawda wyprowadziłem się jakiś czas temu na Służew ale sercem wciąż URS - Toyotka też tam garażuje w rodzinnym garażu.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Kames »

Witaj Janusz mam takowe pytanko gdzie została zakupiona ta roleta na bagazniku i jak mozesz podac cene .poszukuje takiego ustrojstwa a twoja wygląda obiecująco.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: kylon »

Fiamma

Awatar użytkownika
Janusz
Posty: 42
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Janusz »

Dokładnie. Ale uprzedzam że to kawał mela, który trzeba wozić przy dachu. Jest to patent ojca który stawia na komfort i faktycznie przydaje się zarówno w deszczu jak i palącym słońcu, ale ja bym osobiście wybrał jakiś lrzejszy patent - gdzieś coś takiego widziałem tylko nie pamiętam teraz gdzie - wyglądało na podobną powierzchnie ale bez tej całej obudowy, mechanizmów otwierających i masywnych wsporników i wyglądało na dużo lrzejsze.

Awatar użytkownika
Louis
Posty: 56
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:35
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Louis »

Super wozidło :)

A namiot dachowy to jakiej firmy? I jak się sprawował?

Awatar użytkownika
Janusz
Posty: 42
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Janusz »

Namiot Boxtent - polskiej produkcji - nie wiem czy jednak mogę polecać inne namioty tej marki bo ten to tzw prototyp :mrgreen: - dostaliśmy go od producenta do przetestowania w Tunezji nowego materiału który zamierzał wprowadzić do produkcji i zrobienia zdjeć do promocji - i nie wiem czy został wprowadzony do innych namiotów - ten w każdym razie sprawdził się super - zarówno w Tunezji jak i w Rumunii - i na upały, na deszcze, na duże różnice temperatury miedzy nocą a dniem. Co najważniejsze nie zbiera się wilgoć w środku, bardzo fajnie szybko się otwiera i zamyka po zamknięciu jest szczelny i całość jest nie najcięższa i w odporna na gałęzie. Z minusów brakuje jakiegoś dobrego patenu na mocowanie go do bagażnika dachowego i żeglarskie klamerki do domykania go po zamknięciu są trochę irytujące.

Mieliśmy go oddać po testach ale tak nam przypadł do gustu że go nie oddaliśmy :D - i zastąpił u nas oryginalną Maggioline - która też była w bardzo dobra, ale cięższa i patent z otwieraniem i zamykaniem na korbkę bardziej męczący.

Awatar użytkownika
Louis
Posty: 56
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:35
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: Louis »

Janusz pisze:Namiot Boxtent - polskiej produkcji.
Tak myślałem. Rodzinę mam ze Złocieńca, chyba trzeba będzie wpaść w odwiedziny... :wink:
Podobają mi się tego typu rozwiązania, sztywna ściana to pewnie lepsza ochrona przed wiatrem i deszczem. Tylko jak to zamontować na pickupie? :|

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek

Post autor: wolf »

Louis pisze:
Janusz pisze:Namiot Boxtent - polskiej produkcji.
Tak myślałem. Rodzinę mam ze Złocieńca, chyba trzeba będzie wpaść w odwiedziny... :wink:
Podobają mi się tego typu rozwiązania, sztywna ściana to pewnie lepsza ochrona przed wiatrem i deszczem. Tylko jak to zamontować na pickupie? :|
Jezeli masz twarda zabudowe paki to nie bedzie problemu - tak mi oznajmili w Boxtent.

ODPOWIEDZ