HDJ100 - wyprawówka na piasek
Moderator: luk4s7
HDJ100 - wyprawówka na piasek
Od dłuższego czasu nie mogę się pozbyć Nissana i wrócić do Toyoty, ale że zdecydował się na ten krok mój szacowny ojciec i że ja mu tą Toyotę wyszukałem, pojechałem i fizycznie dokonałem zakupu i maczałem koncpepcyjnie palce przy jej przerabianiu to ją tu opiszę, a co! Bo efekt jest całkiem fajny (zdjęcia wrzucę jak się naucze jak to się robi na forum)
Za bazę posłużyła HDJ100 z 2003 roku, czyli po face lifcie i z nowym 5-biegowym automatem (taka miała być - bo z tą skrzynią mniej pali) Szukałem długo rzadkiej u nas wersji - bez drewienka i skóry ale z innymi dodatkami jak klimatronik, elektryka i audio ze wzmaczniaczem i paroma innymi bajerami - nie jesteśmy purytanami - wyprawówka ma być wygodna i komfortowa. Samochód był też wyposażony we wszystkie nowoczesne systemy trakcji ASC, A-TRC układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu VGRS(nie mylić ze zmienna siła wspomagania - tam naprawde zmienia się przełożenie przekładni kierowniczej w zależności od prędkości (sic!) - i kilka innych wynalzków które bym chętnie zamienił na zwykłe 100% blokady ale na razie elektronika została i na razie jakoś sobie radzi (nawet lepiej niż się spodziewałem)
Samochód był modyfikowany głównie z myślą o wyjazdach do Afryki Północnej, na razie był tylko w Albanii i Rumunii na krótkich wyjazdach - w których się sprawdził jako bardzo wygodny i niezawodny aczkolwiek w trudniejszych momentach jakby trochę bardziej ocieżały i mniej dzielny terenowo niż długi Patrol czy HDJ80
Oto wyposażenie dodatkowe samochodu:
- drążki kierownicze OME HD, spreżyny z tyłu OME +400kg
- amortyzatore OME LTR (o dziwo w przeciwieństwie do moich w Patrolu tu nie najlepiej się sprawdzają, i bedą zakładane nowe OME Nitrochargery Sport
- wszystkie możliwe osłony alumioniowe osłony podwozia Asfir - od dołu wygląda prawie jak rajdówka - w przedniej cześci cały gładki
- drugi zbiornik paliwa na 200l !!! łacznie wchodzi więc 290l
zbiornik został wykonany na zamówionie ale cała instalacja od wlewu, układu paliwowego i elektroniki jest oryginalna Toyotowska od dwuzbiornikowej 105-tki
- przedni zderzak stalowy zrobiony na zamówienie - tak aby miał jak największy kąt natarcia.
- Ksenonowe halogeny Helli przeciwmgielne (dydykowane do VW Bory) wtopione w zderzak. (niektórzy powiedzą że takie ksenony to fanabieria, ale fantastycznie sprawdzają się w gęstej mgle po wyłączeniu normalnych świateł)
-wyciągarka Superwinch EP 9.0 z liną syntetyczną - niektórzy powiedzą że to za słabe do tak ciężkiego samochodu, ale pamiętając że ten samochód nie służy do topienia w błocie po klamki wystarcza, była testowana kilkukortnie w Rumunii - daje rade bez problemu.
- Tylny zderzak firmy African Outback - z dorobionym mocowaniami na koło zapasowe i kanistry.
- progi pod hi-lifta przykręcone do ramy
- felgi to alu Toyotowskie - pomalowane na czarno i opony BFG 295/75/R16 - taki rozmiar to 34" i naprawdę dobrze się komponują z tak duzym i cieżkim samochodem - zarówno wizualnie jak i praktycznie.
- aluminiowy bagażnik African Outback - fajny bo lekki
- dodatkowe oświetlenie Helli w każdym kierunku
- Webasto powietrzne
- cały samochód obklejony folią - białą i czarną (oryginalnie był szary metalik)
- w środku standard: GPS Garmina, CB, pokrowce na siedzeniach, tylko dwa przednie siedzenia - z tyłu miejsce do spania dla 1 osoby
- na dach na wyjazdy zakładany jest namiot dachowy dla drugiej osoby.
- kompresor schowany z tyłu w nadkolu, butla z powietrzem pod samochodem
- akrylowe osłony na światła EGR
- pneumatyczna trąba do trąbienienia (baaardzo głośna )
- przetwornica na dwa gniazdka
Na razie to tyle - czeka na swój pierwszy Afrykański wyjazd, w planach są jeszcze zwiększenie mocy silnika, może ortopedyczne fotele, pewnie po pierwszym dłuższym wyjeździe wpadnie coś jeszcze.
Za bazę posłużyła HDJ100 z 2003 roku, czyli po face lifcie i z nowym 5-biegowym automatem (taka miała być - bo z tą skrzynią mniej pali) Szukałem długo rzadkiej u nas wersji - bez drewienka i skóry ale z innymi dodatkami jak klimatronik, elektryka i audio ze wzmaczniaczem i paroma innymi bajerami - nie jesteśmy purytanami - wyprawówka ma być wygodna i komfortowa. Samochód był też wyposażony we wszystkie nowoczesne systemy trakcji ASC, A-TRC układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu VGRS(nie mylić ze zmienna siła wspomagania - tam naprawde zmienia się przełożenie przekładni kierowniczej w zależności od prędkości (sic!) - i kilka innych wynalzków które bym chętnie zamienił na zwykłe 100% blokady ale na razie elektronika została i na razie jakoś sobie radzi (nawet lepiej niż się spodziewałem)
Samochód był modyfikowany głównie z myślą o wyjazdach do Afryki Północnej, na razie był tylko w Albanii i Rumunii na krótkich wyjazdach - w których się sprawdził jako bardzo wygodny i niezawodny aczkolwiek w trudniejszych momentach jakby trochę bardziej ocieżały i mniej dzielny terenowo niż długi Patrol czy HDJ80
Oto wyposażenie dodatkowe samochodu:
- drążki kierownicze OME HD, spreżyny z tyłu OME +400kg
- amortyzatore OME LTR (o dziwo w przeciwieństwie do moich w Patrolu tu nie najlepiej się sprawdzają, i bedą zakładane nowe OME Nitrochargery Sport
- wszystkie możliwe osłony alumioniowe osłony podwozia Asfir - od dołu wygląda prawie jak rajdówka - w przedniej cześci cały gładki
- drugi zbiornik paliwa na 200l !!! łacznie wchodzi więc 290l
zbiornik został wykonany na zamówionie ale cała instalacja od wlewu, układu paliwowego i elektroniki jest oryginalna Toyotowska od dwuzbiornikowej 105-tki
- przedni zderzak stalowy zrobiony na zamówienie - tak aby miał jak największy kąt natarcia.
- Ksenonowe halogeny Helli przeciwmgielne (dydykowane do VW Bory) wtopione w zderzak. (niektórzy powiedzą że takie ksenony to fanabieria, ale fantastycznie sprawdzają się w gęstej mgle po wyłączeniu normalnych świateł)
-wyciągarka Superwinch EP 9.0 z liną syntetyczną - niektórzy powiedzą że to za słabe do tak ciężkiego samochodu, ale pamiętając że ten samochód nie służy do topienia w błocie po klamki wystarcza, była testowana kilkukortnie w Rumunii - daje rade bez problemu.
- Tylny zderzak firmy African Outback - z dorobionym mocowaniami na koło zapasowe i kanistry.
- progi pod hi-lifta przykręcone do ramy
- felgi to alu Toyotowskie - pomalowane na czarno i opony BFG 295/75/R16 - taki rozmiar to 34" i naprawdę dobrze się komponują z tak duzym i cieżkim samochodem - zarówno wizualnie jak i praktycznie.
- aluminiowy bagażnik African Outback - fajny bo lekki
- dodatkowe oświetlenie Helli w każdym kierunku
- Webasto powietrzne
- cały samochód obklejony folią - białą i czarną (oryginalnie był szary metalik)
- w środku standard: GPS Garmina, CB, pokrowce na siedzeniach, tylko dwa przednie siedzenia - z tyłu miejsce do spania dla 1 osoby
- na dach na wyjazdy zakładany jest namiot dachowy dla drugiej osoby.
- kompresor schowany z tyłu w nadkolu, butla z powietrzem pod samochodem
- akrylowe osłony na światła EGR
- pneumatyczna trąba do trąbienienia (baaardzo głośna )
- przetwornica na dwa gniazdka
Na razie to tyle - czeka na swój pierwszy Afrykański wyjazd, w planach są jeszcze zwiększenie mocy silnika, może ortopedyczne fotele, pewnie po pierwszym dłuższym wyjeździe wpadnie coś jeszcze.
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Tak opisujesz swoją 100,wrzuć jakieś fotki
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Oto fotki
- Załączniki
-
- DSC_1379.JPG
- (130,71 KiB) Pobrany 1032 razy
-
- DSC_1377.JPG
- (141,69 KiB) Pobrany 1032 razy
-
- DSC_1374.JPG
- (134,66 KiB) Pobrany 1032 razy
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
O jeszcze dwie:
- Załączniki
-
- DSC_1508.JPG
- prawie jak campingowóz :)
- (125,51 KiB) Pobrany 1032 razy
-
- DSC_1981.JPG
- (91,28 KiB) Pobrany 1032 razy
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Super.....
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Śliczna 100-ta Brawo !
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Janusz toć ty krajan chłopie powitać ursynów
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
No kilka Toyot się kręci jeszcze po Ursynowie
Ja co prawda wyprowadziłem się jakiś czas temu na Służew ale sercem wciąż URS - Toyotka też tam garażuje w rodzinnym garażu.
Ja co prawda wyprowadziłem się jakiś czas temu na Służew ale sercem wciąż URS - Toyotka też tam garażuje w rodzinnym garażu.
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Witaj Janusz mam takowe pytanko gdzie została zakupiona ta roleta na bagazniku i jak mozesz podac cene .poszukuje takiego ustrojstwa a twoja wygląda obiecująco.
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Dokładnie. Ale uprzedzam że to kawał mela, który trzeba wozić przy dachu. Jest to patent ojca który stawia na komfort i faktycznie przydaje się zarówno w deszczu jak i palącym słońcu, ale ja bym osobiście wybrał jakiś lrzejszy patent - gdzieś coś takiego widziałem tylko nie pamiętam teraz gdzie - wyglądało na podobną powierzchnie ale bez tej całej obudowy, mechanizmów otwierających i masywnych wsporników i wyglądało na dużo lrzejsze.
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Super wozidło
A namiot dachowy to jakiej firmy? I jak się sprawował?
A namiot dachowy to jakiej firmy? I jak się sprawował?
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Namiot Boxtent - polskiej produkcji - nie wiem czy jednak mogę polecać inne namioty tej marki bo ten to tzw prototyp - dostaliśmy go od producenta do przetestowania w Tunezji nowego materiału który zamierzał wprowadzić do produkcji i zrobienia zdjeć do promocji - i nie wiem czy został wprowadzony do innych namiotów - ten w każdym razie sprawdził się super - zarówno w Tunezji jak i w Rumunii - i na upały, na deszcze, na duże różnice temperatury miedzy nocą a dniem. Co najważniejsze nie zbiera się wilgoć w środku, bardzo fajnie szybko się otwiera i zamyka po zamknięciu jest szczelny i całość jest nie najcięższa i w odporna na gałęzie. Z minusów brakuje jakiegoś dobrego patenu na mocowanie go do bagażnika dachowego i żeglarskie klamerki do domykania go po zamknięciu są trochę irytujące.
Mieliśmy go oddać po testach ale tak nam przypadł do gustu że go nie oddaliśmy - i zastąpił u nas oryginalną Maggioline - która też była w bardzo dobra, ale cięższa i patent z otwieraniem i zamykaniem na korbkę bardziej męczący.
Mieliśmy go oddać po testach ale tak nam przypadł do gustu że go nie oddaliśmy - i zastąpił u nas oryginalną Maggioline - która też była w bardzo dobra, ale cięższa i patent z otwieraniem i zamykaniem na korbkę bardziej męczący.
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Tak myślałem. Rodzinę mam ze Złocieńca, chyba trzeba będzie wpaść w odwiedziny...Janusz pisze:Namiot Boxtent - polskiej produkcji.
Podobają mi się tego typu rozwiązania, sztywna ściana to pewnie lepsza ochrona przed wiatrem i deszczem. Tylko jak to zamontować na pickupie?
Re: HDJ100 - wyprawówka na piasek
Jezeli masz twarda zabudowe paki to nie bedzie problemu - tak mi oznajmili w Boxtent.Louis pisze:Tak myślałem. Rodzinę mam ze Złocieńca, chyba trzeba będzie wpaść w odwiedziny...Janusz pisze:Namiot Boxtent - polskiej produkcji.
Podobają mi się tego typu rozwiązania, sztywna ściana to pewnie lepsza ochrona przed wiatrem i deszczem. Tylko jak to zamontować na pickupie?