HJ60 by estewes

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: estewes »

Następnie nasza toyota HJ60 zabrała nas na mazurskie jeziora gdzie wraz z przyjaciółmi spędziliśmy wspaniale kilka ciepłych i słonecznych dni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz Nasz toyotka stoi w Starym Sączu gdzie @Rokfor pracuje nad nią,więcej szczegółów już jutro :wink:
Ps.nie mogę się doczekać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 109
Rejestracja: 02 sie 2011, 08:21
Auto: LC HJ 60
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: Adaś »

... turbo ???

zdradź szczegóły Emilu drogi :)

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: estewes »

Turbo Adamie,turbo :D .

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: plum76 »

a to juz wiem z czyjego samochodu bedą części do mojej 40 :mrgreen:
pawel

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: estewes »

Plum widziałem twoją 40-stkę.zawieszenie przednie wygląda zawodowo :wink: .
Ponieważ za parę godzin będę u Rokfora pozwolę sobie wykręcić kilka części z twojej zielonej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: Rokfor32 »

Temat wstępnie zakończony - auto pojechało na testy trakcyjne.

Możliwe, że będzie zakładany jeszcze dodatkowy zawór upustowy, bo się Emilowi nie podoba jak doładowanie wychodzi na ponad 1 bar :wink:

Awatar użytkownika
Gruzin
Komisja Rewizyjna
Posty: 305
Rejestracja: 10 kwie 2008, 22:42
Auto: LJ70 2LT
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: Gruzin »

Oj tam oj tam... :wink:

By-pass'y dobre dla weterana zawałowca :!:
A tu taki zuch w sile wieku i potencyii
, nie upuszczaj mu ciśnienia Rokforku póki jeszcze może chłopak jeden... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: Addams »

Dopóki siła w lędźwiach jest :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: Rokfor32 »

Zapodanie zaworu typu eksternal wastegate nie jest głupim pomysłem, bo to pozwoli podkręcić parametry turbiny dla niskich obrotów. Jak podkręcę tylko na siłowniku geometrii, to w górnym zakresie doładowanie idzie na półtora bara i wyżej. A jak wyreguluję górny zakres - to dolny też leci, i turbina zaczyna pompować dopiero od jakichś 1,5 tyś rpm. (wyregulowana pod kątem dołu osiąga 0,5 bara przy 800 rpm). Jest więc o co powalczyć.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: estewes »

Wróciłem do domu,zrobiłem z turbiną około 350km.Po ostatniej regulacji w piątkowy wieczór (trzymałem Rokfor na nogach prawie do północy :mrgreen: ) wskaźnik doładowania pokazuje 0,9 bara przy normalnej eksploatacji,raz doszło do 1bara gdy pod górkę pedał wcisnąłem do podłogi :mrgreen:autko dostaje kopa od około 1000 rpm.Zostawiam za sobą również chmurę czarnego pięknego dymu :D .W drodze powrotnej wyprzedzałem wszystko jak leciało :mrgreen: Dzięki Rokfor :wink: .

Obrazek

Obrazek

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: Gałka »

jak pojeździsz trochę to napisz jak zmieniło się spalanie po zamontowaniu turbo, z jaką prędkością podróżną najlepiej się jedzie.

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: Remiołek »

A mnie Emilu interesuje temperatura spalin.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: plum76 »

Rokfor teraz Twój znak rozpoznawczy to będą podwójne obejmy na niebieskich wężykach?
Paweł

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: estewes »

Jasiu,w drodze do Polski sprawdziłem spalanie.
Są to wyniki podczas jazdy na autostradzie jeszcze bez turba :wink:
Prędkość 120 km/h spalanie 14,5 litra na 100 km
100 km/h spalanie 10,6 litra
Gdy ustawiłem się z tirami i podróżowałem z prędkością stałą 90 km/h spalanie zeszło do rekordowych 8,9 litra :shock:
Czyli śmieszne 30 kilometrów na godzinę wolniej a koszty paliwa spadają o 1/3 :wink:
Już nie długo będzie możliwość porównania wyników spalania przed i po założeniu turba.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: HJ60 by estewes

Post autor: estewes »

Remik,co do temp.spalin to jak dzisiaj podłącze wskaźnik to jutro dam znać jaka temperatura panuje zaraz za kolektorem wydechowym :D

ODPOWIEDZ