HJ 61 by nixon

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: nixon »

Dodam dla pełniejszego obrazu że ciśnienia ładowania mam na normalnym poziomie.

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: nixon »

Czy w razie 'W' warto zainteresować się czymś jak w linku, czy brać pod uwagę tylko ASO?

http://www.ebay.com.au/itm/MAMBA-Bolt-O ... 1691393268" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: Rokfor32 »

Czerwona lampka oznacza, że masz przekroczone ciśnienie doładowania powyżej wartości dopuszczalnej przez fabrykę. W praktyce zwykle oznacza to padniętą membranę w siłowniku upustowym (czyli siłownik nie działa, i nie działa regulacja ciśnienia turbo) - jest to też przyczyna rzucania olejem po korpusie turbiny.

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: nixon »

Siłownik zamontowany na turbinie, tak? Jest częścią zamienną tenże czy występuje tylko z turbiną ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: Rokfor32 »

Występuje jako część zamienna. Ale jak już - to zanabądź taki z J8 - będzie fabrycznie ustawiony na wyższe doładowanie, niż ori z J6.

Awatar użytkownika
kilometr
Posty: 19
Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: kilometr »

Rokfor32 pisze:Czerwona lampka oznacza, że masz przekroczone ciśnienie doładowania powyżej wartości dopuszczalnej przez fabrykę. W praktyce zwykle oznacza to padniętą membranę w siłowniku upustowym (czyli siłownik nie działa, i nie działa regulacja ciśnienia turbo) - jest to też przyczyna rzucania olejem po korpusie turbiny.
Wstawiłem sobie wczoraj manometr w układ ciśnienia od turbo i okazało się, że mam pod obciążeniem za dużo, czyli dochodzi do 0.75bar, a max dla 1HD-T to 0.64kg/cm2. Mam głupie pytanie. Czy coś się stanie jak tak będę jeździł dalej? Sprężarka nie cieknie. Na logikę, większe ciśnienie, większa moc. Ale ja się nie znam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: Rokfor32 »

Od samego ciśnienia nic się nie stanie.

A co do logiki ... :wink:

Większe ciśnienie to jedynie większe straty na niepotrzebne sprężanie zbędnego powietrza. Żeby było więcej mocy - trza podsypać więcej paliwa, łącznie z powietrzem. Czyli zmienić nastawy pompy.

Ale - więcej powietrza przy tej samej dawce paliwa w dizloku - to niższa temperatura spalin. Dlatemu czasem się tak właśnie robi - celowo dźwiga ciśnienie powyżej dawki obsługiwanej przez pompę, żeby obniżyć EGT .

Problem jest gdzie indziej - taki odczyt oznacza - że po prostu przestał działać siłownik upustowy turbiny. I - jednocześnie oznacza - że turbina jest na wykończeniu, bo zdrowa turbina z dziurawym siłonikiem bez ceregieli przekracza półtora bara ... :wink:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: proto »

Rokfor32 pisze:Problem jest gdzie indziej...
Zbyt pochopna diagnoza Sherlocku :mrgreen:
Należy zdjąć całkowicie wężyk z "bączka" i wtedy zobaczyć czy turbo napompuje więcej, bo może jest podłożona podkładeczka pod "bączek" żeby go zdystansować , żeby turbo właśnie dawało troszkę większe ciśnienie :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: kylon »

A chyba auto Nixona to dobrze działa. To czemu kasztanicie komuś wątek :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: Rokfor32 »

Kamil - nie podkładeczka - a ... spręzyneczka :mrgreen: Tak było u Niksonowej - sam oną zapodawałem ... :mrgreen:

podkładka pod bąka zmienia próg otwarcia - ale słabo koryguje górę (wewnętrzna sprężyna w tym typie jest trochę za miękka, i bąk za szybko otwiera się całkowicie). Dopdatkowa sprężyna na trzpieniu ładnie podniosła cała charakterystykę.

Ale - to akurat nie o Niksonowej mowa - a o Kilometrowej. i śmiem zakładać - że modyfikacji jednak nie było - tym bardziej że ori bąk w 12H-T otwiera się na ... 0,3 bara :wink: Podkładki na 0,7 przy ori sprężynie musiały by mieć około 1cm grubości - trudno takowych nie zauważyć ... :mrgreen:

Dwa - podobną sytuację miałem przy Piotrowej LJ78 - bąk ewidentnie szczelony - i max doładowanie to 0,9. Dopiero dźwignięcie dawki powodowało delikatne przekroczenie jedynki (sygnalizowane na desce diodą) - manometr wchodził na 1,1. Przy strzelonym bąku - i zupełnie zatkanym wastegate :wink:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: proto »

Odpowiedział bym ci Rokforze, ale się boję, że znowu dostaniemy opiernicz za "kasztanienie" forum Kylona więc przywołany do porządku milczę...
:mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: kylon »

Temat jest bardzo fajny tylko warto pisać w odpowiednim miejscu. Potem się wkurzacie, że nie można znaleźć tego co trzeba. Mam nadzieję, że nie została urażona Twa bardzo delikatna duma :mrgreen: - odpisuj a niech mody przeniosą to w jakiś fajny wątek. O ile jeszcze takowi są.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: Addams »

Niby sooo...
Skończcie te rozważania tutaj a potem przeniosę to do oddzielnego wątku. No chyba że foch przeważy :wink:
Trzeba się na poważnie zastanowić jakby to forum Kylonowi odebrać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , żeby Kamil nie czuł lęku

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: nixon »

Zeby nudy w temacie nie zabrakło, będzie cięcie - gięcie :)
2424217.jpg

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: HJ 61 by nixon

Post autor: BOCIAN »

Żeby Ci ręka uschła!
:evil:

ODPOWIEDZ