120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

Irko, a po co? Koło jest pod podwoziem. Z mojego doświadczenia rzadko z niego korzystam. A z kanistrów z wodą znacznie częściej ;)
No i klapa jak kanistry są puste jest bardzo lekka.

kokos
Posty: 90
Rejestracja: 08 kwie 2018, 09:04

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: kokos »

Ja mam i koło i kanistry. Przy zalanym do pełna niestety już kosi troszkę klapę.Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

Własnie tego chciałem uniknąć, u mnie obciążenie na klapie przy pełnych kanistrach tylko troche przekracza to co przewidział producent.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: hetman »

Widziałem jak koło pod autem robi za kotwice ;) widok wyrwanych mocowań hmmm :) cudownie :D

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

hetman pisze:Widziałem jak koło pod autem robi za kotwice ;) widok wyrwanych mocowań hmmm :) cudownie :D
W J120 to koło w ogóle nie wystaje od spodu, jest schowane we wnęce ramy, wiec nie widzę powodu dlaczego miałoby robic za kotwice. O jakich mocowaniach mowisz? U mnie kolo wisi na łańcuchu i to jest jego jednyne mocowanie. Jakos nie wyobrażam sobie co musiałoby sie dziać żeby to koło wyrwało spod podwozia.

PS w wiekszości modeli toyoty z tyłu pod podwoziem jest zamiast koła zbiornik paliwa który wystaje bardziej niż koło.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: PblO »

Też nie bardzo rozumiem w jaki sposób koło schowane pod podłogą może robić za kotwicę... akurat u mnie jest podobnie jak w 120 i koło jest tym, co najmniej jest podatne na "kotwiczenie", natomiast doskonale rozumiem, jak destrukcyjny wpływ ma kolo na tylną klapę - to rozwiązanie też posiadam.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

U mnie auto wieszało się na przednim niezależnym zawieszeniu i na zbiorniku który jest z lewej strony miedzy osiami. A no i zderzak z tyłu rył przy zjezdzaniu z górki. Po lifcie ten problem praktycznie zniknął. Z kołem nie było żadnego problemu.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: hetman »

Może w 120 jest to lepiej rozwiązane jak piszecie.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

Mały update bo dawno nic nie było.

Nie pisałem jak mam rozwiązany system pompowania kół, zainstalowałem kompresor T-max 65 l/min koło tylnej kanapy. Użyłem oryginalnych dwóch otworów żeby przykrecic płytkę montażową do stopnia a do niej z kolei przytwierdzić kompresor. Wszystko bez ingerencji w auto, można zdemontować bez śladu. Kable poprowadzone od akumulatora rynienkami przy drzwiach. Wyjście na przewód ciśnieniowy szybkozłączką przytwierdziłem do płytki żeby nie ciągnąć za sam kompresor podczas pompowania. U mnie sie sprawdza a kompresor służy dzielnie już w trzecim aucie także mogę polecić ten wybór ;) Obrazek

Z drugiej strony w analogiczny sposób znalazła miejsce gaśnica:
Obrazek

Dodatkowo wczoraj wymieniłem akumulator na większy, w tym samochodzie oryginalnie był jeden mały aku 60 Ah. Żeby włożyć większy wystarczyło wymienić plastikową tackę na taka pochodzącą od diesla. Poniżej porównanie rozmiarów tacek:
Obrazek

A tutaj efekt po wymianie, teraz auto ma uczciwe 95 Ah i 830 A rozruchowego co w porównaniu z oryginalną pojemnoscią przewidzianą do rozruchu pozwala zachować pewien margines na obsługę dodatkowych urządzeń takich jak lodówka lub wyciągarka.

WUŁALA :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

Odnośnie mocowania kanistrów na klapie, rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze, użytkuję je dość często i jest bardzo praktyczne, zarówno ułatwia przewożenie paliwa jak i wody. Przerobilem swoje rozwiązanie trochę używajac dwóch profili aluminiowych 100x50 zamiast stalowych które były pierwotnie. Dzieki temu wszystko zyskało dodatkową sztywność i całość bez kanistrów waży około 9 kg.
Poniżej zdjecie przykładowe podczas krótkiego wypadu w teren ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: luk4s7 »

Kompresor to fajna sprawa na pokładzie bo pozwala bez stresu zmieniać ciśnienie w oponach w każdej chwili. Jak się go nie ma to jakoś człowiek mniej chętny do upuszczania wiedząc że musi potem dojechać na ciśnieniu np. 1,2 BAR kilkanaście km po czarnym do jakiejś stacji. A tak - cyk, pyk i napompowane. Dobrze że T-max się sprawdza. Kupując kiedyś rozważałem go, ale z braku opinii wziąłem co inne.

A co tam masz za kieszenie na oparciach fotelu? Wygląda to całkiem przyzwoicie. Ja wziąć szukam czegoś. Robię to leniwie i bez napinki. Czuję że musi przyjść odpowiedni czas na to...

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

Łukaszu wprawne oko ;)

Mam takie nakładki na tył siedzień z Alliexpress. Plus dokupione do nich różne mocowane kieszenie w systemie molle. W sumie sie to sprawdza, można fajnie zorganizować sobie przechowywanie pewnych drobiazgów. Ale same nakładki są dość "plastyczne", tzn jak powiesimy na nich cos cieższego to z czasem zaczynaja troche zwisać jak na załączonych obrazkach. @Rolkos planuje wprowadzić do swojej oferty akcesoriów takie sztywne panele molle które by się lepiej zachowywały pod obciążeniem.
Obrazek
Obrazek

Co do kompresora, uważam że jest niezbędny. Ostatnio wyjechałem na plażę i tam piasek był na tyle sypki że nie dało się wyjechać bez upuszczenia powietrza do 1 bara.
Obrazek
Dodatkowo najbliższa stacja z kompresorem na przykład na Ukrainie jest .... w Polsce ;)

Jeszcze jedną modyfikacje wprowadziłem, nic wielkiego ale warte wspomnienia. Znana jest przypadłość łamiących się kluczyków w J120. Rozwiązałem ten problem kupując obudowe z chowanym grotem. Wszystko pasuje plug&play. Teraz mocowanie grota jest znacznie sztywniejsze i nie ma zagrożenia że tak łatwo to połamiemy. No i mamy troche bardziej kompaktowy kluczyk.
Obrazek

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: RAT »

zdjęcia nie robią

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: sebastian44 »

Komuś jeszcze nie działaja? Ja je widzę i chyba Łukasz też....

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: 120 z Egiptu w Polsce by Sebastian

Post autor: PblO »

Na kompie widzę, na tel. nie

ODPOWIEDZ