Bialy FJ Cruiser 2013 RHD z Afryki.

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Unseen
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2022, 00:26
Auto: FJ Cruiser

Bialy FJ Cruiser 2013 RHD z Afryki.

Post autor: Unseen »

Witam wszystkich z Wysp.

Trzy tygodnie temu stalam sie wlascicielem FJ Cruisera. Czailam sie z rok, az wpadl na rynek interesujacy egzemplarz. Import z RPA, produkcja 2013r, wyjechal z Afryki w 2018r i przez Bulgarie (gdzie nie udalo sie go zarejestrowac) trafil do UK w 2020r. Tutaj stal sobie w garazu przez 2 lata, az w koncu poszedl na sprzedaz. Dodatkowy, zbiornik paliwa 87l i Crawl Control sa w standardowym wyposazeniu. Zbiornik jest jednym z powodow, dla ktorych zainteresowalam sie tym egzemplarzem. FJ w niezmienionej formie jest dalej sprzedawany w RPA. Wiekszosc aut na sprzedaz w UK to import z Japonii i wszystkie maja mniej wiecej to samo standardowe wyposazenie. Jest tez troche z kierownica z lewej strony, ale nie chcialam utrudniac sobie zycia i podwyzszac kosztow ubezpieczenia, ktore juz sa wysokie z powodu importu.

Auto ma tylko 53tys km przebiegu, od serwisu w 2017r przejechal 8tys km. Jestem na etapie pakietu startowego. Musialam zaczac od naprawy opony i wymiany drugiej na zapas, zeby w ogole moc jezdzic. Zrobilam juz pelen serwis, nastepne w kolejnosci sa do wymiany opony, teraz sa oryginaly z 2012 i 2013r, a potem zabezpieczenie przed rdza, bo spod jest dziewiczy. Jest tez male uszkodzenie farby na drzwiach do zrobienia, bratanek sprzedajacego otworzyl drzwi na slup w garazu. Poza tym, autu nic nie dolega, sprzedajacy powiedzial, ze nigdy nie jezdzil w terenie, ale co sie dzialo w pierwszych 3 latach i 30tys km, to nie wiadomo. Podobno auto nalezalo do Toyoty, ale tego tez nie moge sprawdzic. Mam tylko ksiazke serwisowa ze wszystkimi serwisami u jednego dealera (sprzedajacego) i fakture zakupu z 2016r.

Opony planuje kupic w fabrycznym rozmiarze 265/70/17 Falkeny WILDPEAK A/T. Z tego co wyczytalam na amerykanskim forum, powinny sprawdzic sie na planowane uzycie samochodu. Z fabryki wyjechal na Dunlopach Grandtrek AT22.

W miedzyczasie rozgladam sie za bagaznikiem dachowym i namiotem, ale okazalo sie, ze mam tylko 25cm miedzy dachem auta, a brama garazowa, wiec ciezko cos znalezc, zeby miescilo sie w tych wymiarach. Przydalaby sie tez jakas plyta pod spod, zakrywajaca katalizatory. Spedzilam ostatnie 2 tygodnie na YT ogladajac rozne bagazniki, namioty i inne akcesoria. Jak przestanie padac, to pojade na pierwszy wypad "pod namiot" z FJ-em. Przetestuje opcje spania w samochodzie w terenie, testowalam juz w garazu, ale to nie to samo. Bede mogla wtedy zdecydowac czy chce jakas mala platforme z tylu czy nie. Mam juz jakas wstepna koncepcje.

Ze wstepnych wyliczen wyszlo mi spalanie 14l/100km na autostradzie (przy jezdzie okolo 100km/h) i w lekkiej zabudowie. Nie jestem pewna czy auto bylo na 100% zatankowane do pelna, bo bylam na stacji z nowymi dystrybutorami, ktore nie odbijaja, tylko paliwo przestaje sie po prostu lac. Zatankowanie pelnego baku troche zajelo (laczna pojemnosc to 159l), w przyszlosci bede dotankowywac 1/4 - 1/2 w zaleznosci od sytuacji. To powinno mi dac lepsze statystyki spalania. Te dwa zbiorniki robia niezle zamieszanie i trudno wyczuc czy wskaznik paliwa mowi prawde czy nie.

Oryginalnie jestem z Wawy i FJ na pewno tam zawita w przyszlym roku, wiec ciesze sie, ze w razie czego bedzie mozna zrobic cos wiekszego na miejscu. Na razie zbieram liste akcesorii do kupienia przy najblizszej wizycie w PL (ewentualne dostawy z Niemiec na polski adres). Amerykanskie forum jest kopalnia wiedzy, ale wszystkie linki prowadza do produktow w USA.

A dlaczego FJ? Widzialam go w filmie i spodobal mi sie. Bralam jeszcze pod uwage Land Cruisera Prado z 2019r. Testowalam dwie sztuki przed podjeciem decyzji. Wyposazenie w wersji Invincible jest super, ale wolalam wziac benzyne z wieksza moca, niz diesla z 177KM. Koni, ani przyczep nie planuje na razie holowac i bede musiala przezyc bez wentylowanych foteli ;-) Testowalam tez Wranglera, ale wrocilam od razu do salonu, zupelnie nie podszedl mi ten samochod i bylo w nim bardzo ciasno w porownaniu do FJa i LC. Zycie z LC na pewno byloby latwiejsze, nie trzeba wydziwiac z ubezpieczeniem, zawsze jest na liscie samochodow przy szukaniu czesci i akcesoriow. FJ jest jak kosmita, nikt nie wie co to jest. Juz wyksztalcilam znajomych w temacie tego modelu i teraz nagle wszyscy mowia, ze widzieli filmik z FJ albo na zywo na ulicy czy parkingu.

Obrazek

Wiecej zdjec: https://photos.app.goo.gl/5mMniSjftK6TZhnf8

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bialy FJ Cruiser 2013 RHD z Afryki.

Post autor: kylon »

Super. I jak rozumiem tam zostaje skoro RHD?

Unseen
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2022, 00:26
Auto: FJ Cruiser

Re: Bialy FJ Cruiser 2013 RHD z Afryki.

Post autor: Unseen »

W najbliższych latach tak. W razie czego przeprowadzi się do PL. Nie mam problemu z jeżdżeniem RHD po prawej stronie.

ODPOWIEDZ