Oradek i moja LJ73 z 1991

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: aadamuss »


Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: kpeugeot »

Czemu temperatura taka wysoka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: kylon »

W skrzyni biegów można zmienić zębatki od linki prędkościomierza. Jest ich kilka przełożeń.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: Rokfor32 »

Prawda - ale ruch nie jest za duży, pozwala na korektę na poziomie tak 10, może 12%.

Pamiętać też wypada, że kalibruje się drogomierz, nie szybkościomierz. Wskazanie prędkości standardowo jest zawyżone fabrycznie o około 10% w górę. A tak dokładniej - to nie tyle o 10% (tak wypada przy 100 km/h) - a o 10 km/h. Liczniki toyoty mniej więcej o stałą wartość kłamią w całym zakresie, a nie proporcjonalnie.

To też się da skalibrować, przynajmniej w J7, przestawiając po prostu wskazówkę na osi. Mi się udało licznik w J7 skalibrować do 1 km/100 na drogomierzu, i do 3 km/h na szybkościomierzu - w porównaniu ze wskazaniami GPS.

ps. Grzebanie w liczniku to taka dosyć zegarmistrzowska robota, i łatwo tam uszkodzić elementy jak się nie wie jak dany detal działa, i robi coś siłowo. Tak że - najlepsza opcja to se kupić zapasowy licznik, i na nim sie podoktoryzować najpierw :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: kpeugeot »

Etam
Na kolach235/85r16
Jest predkosciomierz prawie idealny
Zaś drogomierz zaniza o 7-8%

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: oradek »

Hej, mam pytanie do znawców.
Silnik 2LT-II co może powodować że po rozgrzaniu gaśnie?

Nie chodzi o moje autko, zaznaczę, żeby była jasność.

Zwykle taka awaria to wina czujnika położenia wału, ale w tym silniku chyba nie ma takiego czujnika. Niewiele jest elektroniki, więc bardzo mnie zdziwił taki objaw.

Silnik na zimno odpala, więc działa.

Coś się dzieje po rozgrzaniu.

Co takiego się może dziać z tym silnikiem, który nie ma przecież prawie żadnej elektryki, czujników nic. Co mechanicznego po rozgrzaniu może powodować gaśnięcie?

Znajomy wymienił wtryski, instalację paliwa od silnika do zbiornika i wciąż ma to samo.

Co może powodować gaśnięcie silnika? Help :)

Moje autko tymczasem znów uziemione. Przejechało może 100km i padła zregenerowana przekładnia kierownicza, auto straciło możliwość skrętu w lewo, miało możliwość 30 stopni ruchu w prawo. Trafiła więc przekładnia znów do Kylona. Zobaczymy co się stało, jak wróci z warsztatu, który zajmuje się regeneracją.


Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: Rokfor32 »

Pewnie nie wszystkie kulki sie im odnalazły ... :mrgreen:

Co do silnika - może być za późny kąt wtrysku. Na zimno pompa go sobie przyspiesza - ale po rozgrzaniu wraca on do wartości nastawionej. Jeżeli będzie zbyt opóźniony - to silnik będzie gasnąć (dymiąc przy tym na biało).

Może też być po prostu zużyta pompa wtryskowa, i po rozgrzaniu tracić ciśnienie wstępne, lub wysokie. Jeżeli sekcja tłocząca będzie za bardzo wyruchana, żeby zrobić ciśnienie wyższe niż otwarcie wtryskiwaczy - to nie wtryśnie do silnika ani kropelki :wink:

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: rafal187 »

Jak masz ciepły silnik i nie chce odpalić, spróbuj polać zimną wodą pompę wtryskową żeby ostygła i próbuj odpalać.
To ci "powie" czy problem jest w samej pompie czy coś innego

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: Rokfor32 »

Bo mogą być jeszcze porozciągane zawory, i na gorąco silnik może tracić kompresję.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: oradek »

Panowie! Dzięki! Jesteście wielcy. Może odkupię od kolegi auto w takim razie, pod warunkiem, że uda mi się poprawić błąd i nim dojechać do domu :)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: oradek »

Przekładnia wróciła, przejrzana została i wymienione uszczelki, podobno była dobra... Niby gdzie indziej jest problem... Hmmm...

Nie wiem dlaczego nie kręciła w lewo, ani kołami, ani sama miała ograniczony ruch, zobaczę teraz, jak będzie się ruszać, zanim założę.

Ciekaw jestem co jeszcze mogło się zablokować, że auto skręca tylko w prawo?

Macie jakieś pomysły?

Światła są na razie na dodatkowym włączniku :/
Druciarstwo straszne - wiem.
Ma być tak tylko tymczasowo...

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: kpeugeot »

w uazie jak poleciał przegub to tak było

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: kylon »

Krzyżak w kolumnie kierowniczej, zgięty drążek, tak jak Peugeot pisze przegub itp.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: tynio »

jeśli przegub to jak się zapnie 4x4 to powinien skręcać przynajmniej ja tak miałem

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Oradek i moja LJ73 z 1991

Post autor: oradek »

Ok, czyli raczej trzeba będzie rozbierać przedni most.

Trzymajcie kciuki, żeby jednak nie :/

Przekładnia po demontażu, przed oddaniem do serwisu, miała ograniczony ruch do 30 stopni, jutro sprawdzę, jak jest teraz.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

ODPOWIEDZ