KZJ95 by truten 1999

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

KZJ95 by truten 1999

Post autor: truten »

Elo!

A jednak, po obejrzeniu chyba 7dmiu Land Roverow Disco II, zacząłem poszukiwania TLC J95.
Nie minął chyba 1 m-c, nie wiem czy to zmeczenie materiału zaowocowało tak szybkm zakupem bo pierwsza ktora ogladalem na żywo okazała sie juz moim nowym autem.

Auto z ogłoszenia o którym pisałem o opinie:
https://www.olx.pl/oferta/toyota-land-c ... bb8107073e

Wysłany mechanik ktory pracuje na stacji diagnostycznej znalazł ale po weryfikacji:
- opony do wyrzucenia
- oslona amortyzatora tyl przerdzewiala - mozna na razie jezdzic...
- zapocony jeden przedni amory
- tylne zawieszenie do robienia, wszystkie tuleje wylatane
- z przodu prawa oslona pprzegubu puscila wiec wychodzi smar
- progi od spodu zaczynaja sie dziurki drobne, mozna przypuszczac ze walnac mocniej mlotkiem moze byc tylko gorzej
- spod auta do konserwacji, na laczeniach i zakamarkach pojawila sie juz rdza
- wyciek przy tylnym lewym kole, w sumie nie wiadomo skad dokladnie ... Po weryfikacji praktycznie nie ma tylnych hamulcow a odkladniej roznica pomiedzy hamowaniem lewego i prawego kola wynosi 36% a przy recznym 76%
- silnik ponoc chodzi ladnie, tak samo mosty i reduktor
- z zewnatrz blacharsko tez poprawnie
- rozrzad nie wymieniany od 8 lat i okolo 75 tys km.

Samochód oddałem do mechanika blacharza. Martwi mnie sposob naprawy progow zaproponowany przez blacharza. Chce zalac progi na goraco jakims specyfikiem na bazie zywicy ktory ma zwiazac to co w tych progach jest (to ma zatrzymac korozje), zrobic odprowadzenie wody natomiast juz nie cicac i nie spawac tylko zanitowac dodatkowe progi aluminiowe ktore wzmocnia i nie beda rdzewiec. Nie wiem co tym sadzic.
Blacharz naprawia rowniez klasyki siedzi w temacie od 20 lat, moj kolega ktory u niego robil nie jedno auto takze klasyki mowi zeby mu aufac ...

Tak wiec pakiet startowy rozpoczety, napewno rozrzad, tuleje, oleje i te progi reszt awyjdzie w praniu.

Jak zwykle mam dylemat czy robić lift jak robić to na czym mysle o Lovells i czy kupowac stalowy przedni zderzak, bagaznik dachowy ?
Napewno bede montowac hak.

Pozdrawiam
truten

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: rolkos »

Zderzak stalowy bym sobie całkiem odpuścił. Bagażnik dachowy na początek też, jak pojeździsz to zobaczysz czy by się przydał. Wg mnie nie, w terenie będzie przeszkadzał, na dalsze wyjazdy box lepszy.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: zombi »

Co do progów to nie wiem czy bym się zdecydował na żywicę - taki kzj sam z siebie ma dobre wibracje, do tego jazda na tarkach, kamieniach itd. Ta żywica musi popękać i puścić - tym bardziej, że raczej dokładnie nie wyczyści/odtłuści przed aplikacją żywicy.

Na to progi aluminiowe? Czyli co - nitowane, śruby? Pamiętaj, że połączenie stal aluminium to kolejne dwa problemy do ogarnięcia: miękki materiał wyrobi się na styku z twardym, stal-aluminium zachodzi elektroliza lub inny diabeł i koroduje i jak to powyginać w odpowiedni kształt - chyba że chce ci przykręcić profil prostokątny.

4x4 to nie typowy klasyk to ma wytrzymać cięższe warunki, a nie tylko pokazać się w okresie letnim.

Obejrzyj dokładnie ramę, (nic o ramie nie piszesz), moim zdaniem zabezpieczenie ramy jest ważniejsze od progów.
Bagażnik, zderzak to sobie zostaw na później, jak juz mechanicznie i blacharsko ogarniesz auto i trochę pojeździsz. Sam się dowiesz czy tego potrzebujesz.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: zombi »

EDYTA: podwójny post - do wywalenia. Sam nie umiem

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: truten »

Hello

Tak te aluminiowe progi chce nitowac.
Tez do tego doszedlem na razie z ekwipunku nic nie kupuje, ogarniam auto mechanicznie i te progi.
Rama na szczescie zdrowa i to tez bede robil czy zabezpieczal rame, nadkola, podloge od spodu ;)

Pozdrowka i szerokosci
truten

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: everybike »

Na allegro są od jakiegoś czasu reparaturki progów. Jeszcze 2-3 lata temu nigdzie nie było do J9. Naprawa wiązała się z odtwarzaniem blachy progu co było upierdliwe i znacznie droższe. Wspawaj reparaturki i dobrze zabezpiecz. Nie są drogie.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: zombi »

truten pisze: ...Tak te aluminiowe progi chce nitowac ...truten
Progi to nie tylko ładny wygląd i wydziwienie podnoszące koszty produkcji. Progi usztywniają budę. Brak porządnych progów może wpłynąć na pojawiające się pęknięcia w innych częściach budy - szczególnie po jeździe terenowej.
Wiem, jest też rama. Ale buda w dużej mierze skręca się niezależnie od ramy. Słyszałem, z wiarygodnych źródeł, że jak se klient do 90 wstawił aluminiowe "poduszki" w tylnej części ramy, to mu pękło podszybie - to wszystko jest zależne i działa razem.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dobrze że nie kupiłeś Disco II...
od 2005 miałem kilka dyskotek i myślałem, ze jak stare auto to ciągle musi się sypać
po tym jak immobiliser załączył mi się "na amen" w disco II i przez 3 miesiące nikt nie umiał odpalić auta, to wyleczyłem się ze "znanej angielskiej marki".
Od 3 lat jeżdżę Toyotami i różnica jest kosmiczna!!!

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: truten »

ELo ponownie!!
everybike gdzie widziales reparaturki progow do J9 przeszukalem calego net'a i nigdzie nie moge znalesc.
Daj znac albo podeslij linka jednak progi sa do robienia.

Czy montowanie haka wiaze sie z wierceniem w ramie ? Kupilem uzywke zdjeta z J9 rocznik ten sam i mechanik twierdzi ze musi nawiercac otwory bo nie pasuje i nie ma zadnych fabrycznych otworów?
Pewnie hak to jakas samoróba.

Pozdrawiam
Truten

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: everybike »

http://allegro.pl/prog-reperaturka-prog ... 35291.html

A co do haka to u mnie jest/był mocowany od spodu ramy - są otwory na śruby.

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: KZJ95 by truten 1999

Post autor: truten »

Hak zamontowany
progi wyspawane niestety wciaz czekam na malowanie i skonczenie wymian, ale juz licze dni do odbioru.

Z wazniejszych rzeczy zapomnialem zapytac bo przy zmianie biegow z 1 na 2 i szybsze puszczanie sprzegla cos mi zgrzyta (szarpie) w skrzyni biegow, tylko na 2 biegu i podczas puszczania sprzegla.
Dzieje sie tylko kiedy chce mocniej przyspieszyc na 1nce i wrzucam dwojke i puszczam sprzeglo, czy ktos spotkal sie z takim problemem ?

podejrzewam synchronizator mechanik si eprzejechal i mowi ze wszystko gra ;)

Pozdrawiam
truten

ODPOWIEDZ