LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Jak mam koło zamachowe i koło pompy na znakach to wałek rozrzadu będąc tez na znaku, ktore zawory powinien otwierać/zamykac?

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Pytanie pierwsze. W komorze silnika nie mam wiazki do tej kostki na pompie wtryskowej. Co tu powinno byc wpiete? I pytanie drugie. Krocce wychodzace z pompy. Od czego to, Co do nich powinno byc wpiete ?ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Króćce to woda z układu chłodzenia. O elektrykę to nie wiesz kogo zapytać?

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Powinny byc polaczone z tymi? Faktycznie, dobrze wiem ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Jeśli to woda to tak. To forma regulacji w zależności od temperatury. Woda się grzeje i króciec wychodzi z puszeczki ;-)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kpeugeot »

nie

te króćce koło pompy hamulcowej to paliwo

szerszy zasilanie pompy, węższy powrót

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Na wtyczce - dwa piny to czujnik obrotów silnika, trzeci to gaszenie silnika (odcięcie paliwa). Widać do czego idą kabelki, wiec piny sa odróżnialne. Piny do czujnika obrotów sa bez znaczenia jak chodzi o kolejność.

W instalacji LJ powinny być odpowiednie kable żeby to połączyć - mowa o wiązce silnikowej 2L-T. Oczywiście możesz też zrobić nową wiązkę, od złącza na nadkolu. Do identyfikacji pinów w złączu nadkola trza serwisówkę z opisem pinów we wtyczce - lub ręcznie je zidentyfikowac. Np. na podstawie rozbebeszonej wiązki z silnika 2L-T.

Podgrzewanie regulatora "ssania" na pompie (bo to pokazuje drugie zdjęcie, a dokładniej jest to przyspieszacz kąta wtrysku na zimnym silniku) - w 1KZ-T jeden z króćców idzie do wyjścia z plastra chłodnicy oleju, drugi do spec króćca w głowicy.

Wersje TE nie mają ani jednego, ani drugiego. Możesz zatem albo zmodyfikować plaster chłodnicy oleju i głowicę (są "ślepe" nadlewy w obu lokacjach), albo wpiąć to na trójnikach w tor nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Rokfor32 pisze: Podgrzewanie regulatora "ssania" na pompie (bo to pokazuje drugie zdjęcie, a dokładniej jest to przyspieszacz kąta wtrysku na zimnym silniku) - w 1KZ-T jeden z króćców idzie do wyjścia z plastra chłodnicy oleju, drugi do spec króćca w głowicy.

Wersje TE nie mają ani jednego, ani drugiego. Możesz zatem albo zmodyfikować plaster chłodnicy oleju i głowicę (są "ślepe" nadlewy w obu lokacjach), albo wpiąć to na trójnikach w tor nagrzewnicy.
Coraz lepiej się robi :D Z każdym powiadomieniem na forum o odpowiedzi, boję się co przeczytam ;)

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

A mógłbyś rokforze podesłać fotkę lokacji tych króćców? A za gaszenie silnika nie odpowiada elektrozaworek?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Króciec z głowicy gdzieś nawet mam bo zdarzało się że korodował i ciekło przez niego ale prościej Ci będzie zrobić na trójnikach.

Połowa głowicy pod kolektorem ssącym.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

kylon pisze:Króciec z głowicy gdzieś nawet mam bo zdarzało się że korodował i ciekło przez niego ale prościej Ci będzie zrobić na trójnikach.
Składam wniosek o przeszukiwanie modlińskiej :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Na zdjęciu pod karteczką jest widoczny jaśniejszy otworek.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

A tu masz na zdjęciu wkręcony koreczek. Zdjęcie z odwróconą głowicą i przykręconym kolektorem.
https://www.landcruiserclub.net/communi ... or.130304/

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Tak jak Kylon pisze. Ale jakakolwiek ingerencja w głowicę w tym miejscu to dopiero po zdemontowaniu kolektora dolotowego - inaczej nie ma miejsca dla wiertarki i gwintownika. Podobnie z plastrem chłodnicy oleju - króciec wychodzi ciasno za pompą wtryskową. Potrzebne sa też króćce do osadzenia - do głowicy jest wkręcany, i osiągalny, ale w plastrze w oryginale to zalana tulejka, więc trzeba dorobić lub dokupić, króciec z gwintem. I mieć odpowiedni gwintownik. Do całości wypada jeszcze dokupić ori wężyki, bo są mocno powyginane, i uniwersalne słabo sie udaje ukształtować, żeby się załamania się nie tworzyły.

Foty mogę zrobić, bo akurat mam auto w takiej konfiguracji - ale to jutro :wink:

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

ok, będę wdzięczny za zdjęcia. Kolektor akurat dziś zacząłem ściągać, ale nie w tym celu... :lol: Chociaż te króćce i węże są dość bezproblemowo dostępne?

ODPOWIEDZ