LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

A zmieniłeś na właściwą pompę z KZT?

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Nie, zostala 2,4 póki co... Zobaczymy co da sie zrobić, jak bedzie zle, to wtedy bede zmieniał.

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Wydasz dwa razy pieniądze.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Dokładnie :mrgreen:

Pompy z 2L-T to 9 lub 10mm tłoczek (zależnie od rocznika). Pompa z 1KZ-T to 12mm.

Plus kilka "niuansików" w regulatorach dawki ... :mrgreen:

Tak ogólnie - wydatek dawki paliwa w klekocie to korelacja średnicy tłoczka i skoku krzywki tłoczącej. Ale - nie są to wartości współzamienne. Czyli - nie da się skompensować mniejszego tłoczka wyższa krzywką - a przynajmniej nie jest to kwestia 1:1:. Czemu - bo rzutuje to na czas (lub inaczej kąt obrotu wału)w którym jest wtryskiwane paliwo. Mały tłoczek wymaga wysokiej krzywki - ale nie da się zastosować zbyt "ostrej" krzywki (z bardzo stromym wzniosem) - bo po pierwsze takich nie ma - a po drugie opory jakie takowa by generował są w stanie ukręcić wałek napędowy pompy.

Czyli - tak uogólniając: mały tłoczek i wysoka krzywka oznacza wydłużenie czasu wtrysku w funkcji kąta obrotu wały korbowego. Fizycznie to się przekłada na wydłużenie czasu spalania paliwa - co oznacza że silnik tak ustawiony żre paliwo i generuje wysokie EGT - bo zamiast zamieniać ciepło z paliwa na pracę - wywala gorące spaliny na turbinę. Czyli na turbinie EGT idzie w wartości rzędu 900 stopni i wyżej - a mocy nadal nie ma :wink:

Z mojego doświadczenia wychodzi, że bardzo fajne efekty dawało zastosowanie krzywek z silników z bezpośrednim wtryskiem (do 2L-T). Ori krzywka (z pamięci pisze) ma wznios na poziomie 2mm, wznios mniej więcej podobny do opadu (kształt krzywki) - czas tłoczenia jest więc mocno rozciągnięty. Krzywki z silników DI, które stosowałem - po pierwsze miały wznios na poziomie 2,7 (czasem wyżej, ale rzadko, bo ciężko je ustrzelić), i kąt wzniosu znacznie "szybszy". Ciężko to ocenić na oko, a do dokładnych pomiarów trza spec sprzęt - ale mniej więcej taki set dawał o połowę krótszy czas wtrysku (tej samej dawki) względem ori pompy. Na tym samym tłoczku.

Efekt jest taki, że silnik pracuje bardziej "twardo", podobnie jak silniki DI - ale jest wyraźnie mocniejszy (i nie sa to "odczucia", a dane zbierane akcelerometrem), mniej pali, i mniej się grzeje.

Ori pompa z 1KZ-T ma "łagodną" krzywkę, i niezbyt duży jej wznios - podobnie jak w 2L-T, około 2mm. Ale przy tłoczki 12mm robi to odpowiednią dawkę. Teoretycznie w Twoim wypadku wystarczy zmienić głowiczke pompy, zachowując resztę bebechów z 2L-T, i powinno zadziałać jak trzeba. Kłopot w tym - że głowiczki 12mm są "ciut" słabo osiągalne.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Mam cala pompe z silnika 1KZ-TE, wiec teoretycznie, mozna by z dwoch zlozyc jedna dobra? Jak bylem na Islandii slyszalem ze do tych silnikow stosuja pompy z pajero 2,8td i ze fajnie to jezdzi. Z tego co slyszalem to Ty Rokforze byles troche czasu tam u nich, masz jakies doswiadczenie? ;)

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Nie połączysz pompy z 2LT2 z 1KZT-E :-(

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Ech, ciagle pod gorke

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Bo robisz od dupy strony i nie słuchasz mądrzejszych ;-)

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Staram się robić jak mądrzejsi nakazują, szkoda tylko ze silnik kupiłem od j9. Może faktycznie komputer o którym mówiłeś byłby prostszym rozwiązaniem


Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

kylon pisze:Nie połączysz pompy z 2LT2 z 1KZT-E :-(
Prawda - głowiczka jest inna. Potrzebna jest głowiczka 12mm, ale z pompy sterowanej mechanicznie. Przy EFI jest inaczej zbudowany tłoczek, i nie da sie nic z tym zrobić.

Pompy z pajero dają radę, mimo że mają tłoczek 11mm - ale to działa na dokładnie takiej zasadzie, jak opisałem wyżej: wydłuża się czas wtrysku. nie odczuwa się togo w normalnej jeździe - ale wychodzi przy dużym obciążeniu i wyższych obrotach, w takich warunkach silnik zaczyna się przegrzewać . Co w połączeniu z niekoniecznie solidną głowicą - może się zemścić na kwotę sporo wyższą - niż porządnie poskładana pompa :wink:

Z braku opcji na głowiczke 12mm (sensownej logistycznie i cenowo) się bym może i zdecydował na pompę z pajero - ale raczej z wymieniona krzywką na DI. Żeby zachować krótkie czasy wtrysku - nawet jeżeli max dawka (ze względu na mniejszy tłoczek) miała by nie być utrzymana. Tak na moje oko, poparte sporym już doświadczeniem w temacie, to tłoczek 11mm na krzywce 2,7 DI powinien bez problemu obrobić ten silnik, przynajmniej w nominalnych parametrach. Przy wyższym doładowaniu mogło by być maławo - ale zakładam, że na razie mowa o seryjnym 0,7 bara.

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: RAT »

Jastrząb może jednak warto żebyś poszukał takiej pompy z KZT , Kylon i Rokfor znają się na temacie, a szkoda żebyś wydawał niepotrzebnie kasę na nieskuteczne przeróbki.
Gość od którego kupiłeś silnik chwalił się że ma taka pompę jak potrzebujesz na FB , gość z Sanoka - Sanok4x4 ma nicka na allegrogo tez kiedyś miał z tego co pamiętam, może z jakiegoś Hiluxa KZT znajdziesz bo to chyba częściej trafia do nas z Anglii na części .

Jak już tyle czekasz i motasz z tym silnikiem to lepiej poczekać, poszukać i zrobić to jak Toyota zbudowała.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Wiem, wiem, poprostu ciekawila mnie sprawa tych pomp od pajero... Czas i tak juz nie gra roli. Bede szukał pompy od 1KZT. Szkoda tylko ze ta od 1KZTE jest troche bezużyteczna

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: RAT »

Jastrząb pisze:Wiem, wiem, poprostu ciekawila mnie sprawa tych pomp od pajero... Czas i tak juz nie gra roli. Bede szukał pompy od 1KZT. Szkoda tylko ze ta od 1KZTE jest troche bezużyteczna Obrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
No nie inaczej ale temat sprzedawcy powinno się poruszyć dodatkowo bo gość teoretycznie zna się na temacie, a wciska kity i sprzedał Ci kompletny swap, ale do 90/95 a wiedział że idzie do 70 więc to nie jest uczciwe ! Teraz Ty się bujasz któryś miesiąc i szukasz części a on ma w dupie temat bo kasę zgarnął.
Masakra , cholera mnie bierze na takich sprzedawców

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Głowiczka 11mm wraz z ostrą krzywką (z bezpośredniego wtrysku) jest osiągalna, za drobne. I nie jest to pajero :wink: Któraś kijanka, z pamięci nie podam modelu.

Zawsze to lepsze będzie, niż ori pompa z 2L-T, tak samo zresztą jak szukanie świętego grala w postaci pompy z 1KZ-T.

Mogę takie coś wyskładać - ale niestety nie korespondencyjnie. Bo nieseryjne bebechy mogą powodować, że pompę trzeba ustawiać inaczej niż na znakach silnika, i trza wiedzieć, jak się do tego zabrać. To samo z późniejszym poprawnym ustawieniem kąta wtrysku.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Czyli rozumiem profesorze że jakbym Cię odwiedził to coś by się dało zrobić? :)

ODPOWIEDZ