LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
W sklepie z hydrauliką siłową znajdziesz odpowiednie nakrętki/korki.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Byłem w takowym sklepie i mnie odeslali dlatego pisze z pytaniem.
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Ryzykuje głupie pytanie - niema problemu że część chłodnicy nie będzie pod ciśnieniem? w sensie ta część która miała chłodzić olej skrzyni teraz będzie pusta ?
(w innej branży wymienniki mają pracować po zalaniu całości)
ps. A jak mierzysz temp. wody? wpiąłeś się już gdzieś?
(w innej branży wymienniki mają pracować po zalaniu całości)
ps. A jak mierzysz temp. wody? wpiąłeś się już gdzieś?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Ta chłodnica wygląda jak Nissens, jeden z większych aftermarketowych producentów chłodnic. Do takowej, ino do LR, bez problemu dobierałem końcówki z hydrauliki. Oczywiście że nie idealnie pasujące - ale na tyle, żeby dało się łatwo zaadoptować.
Co do wymiennika - nie ma oficjalnego info, ale tak się po prostu robi, i nie ma problemów. Czyli pozostawia pusty.
Co do wymiennika - nie ma oficjalnego info, ale tak się po prostu robi, i nie ma problemów. Czyli pozostawia pusty.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Dobre oko Rokforze, to wlasnie Nissens. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zdemontowac chlodnice i z calym elementem udac sie do hydrauliki wysokocisnieniowej. Kwestia zegarow w tym aucie wygladala dobrze tylko w mojej glowie... Trojnik nie ma gwintu w az takim stozku jak czujnik toyoty i nie mozna go wkrecic w blok silnika... Takze chyba podepne jednak oryginalny czujnik cisnienia oleju, a co do zegarow to pomysle co z nimi zrobic... Jedyny adapter ktory pasuje to ten do czujnika temp cieczy i prezentuje sie tak:
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Dlaczego zamontowałeś na dolnym króćcu chłodnicy?
Na dole płyn już jest ostudzony przez chłodnice. Według mnie lepiej na wejściu do chłodnicy czyli na górze, wtedy będziesz widział jaka temp. płynu wychodzi z silnika.
Takie moje sugestie, mechanikiem nie jestem.
Ja przy oryginalnym silniku 2LT mam właśnie na górnym wężu i fajnie widać kiedy otwiera się termostat bo wtedy zaczyna temp rosnąć na dodatkowym wskaźniku, oryginalny mam w oryginalnym miejscu fabrycznym.
Na dole płyn już jest ostudzony przez chłodnice. Według mnie lepiej na wejściu do chłodnicy czyli na górze, wtedy będziesz widział jaka temp. płynu wychodzi z silnika.
Takie moje sugestie, mechanikiem nie jestem.
Ja przy oryginalnym silniku 2LT mam właśnie na górnym wężu i fajnie widać kiedy otwiera się termostat bo wtedy zaczyna temp rosnąć na dodatkowym wskaźniku, oryginalny mam w oryginalnym miejscu fabrycznym.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
W 1kzte termostat jest na dole, czyli mam zamontowane na wyjsciu z silnika, czyli przed schlodzeniem dodatkowo tez bede mial czujnik fabryczny zachowany.
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
przecież to nie ma sensu
gorąca woda do chłodnicy musi iść od góry i spadając się schładzać w drugą stronę sobie tego nie wyobrażam
gorąca woda do chłodnicy musi iść od góry i spadając się schładzać w drugą stronę sobie tego nie wyobrażam
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Także nie widziałem odwrotnego przepływu w chłodnicy ale teoretycznie jest to możliwe bo to jednak obieg wymuszony pompą a nie grawitacyjny. Bez sensu jest jednak pompowanie przeciw naturze więc raczej ciepła woda trafia na górę chłodnicy a zimna wraca dołem.
Jeżeli termostat jest na dole to może występuje tu układ z termostatem na wejściu - pilnuje on wtedy temperatury wody wracającej do silnika a nie wychodzącej.
W takim układzie czujnik temperatury na wężu chłodnicy będzie pokazywał zbyt niską temperature bo interesująca jest temperatura za termostatem - zmiaszana ciepła woda "krótkiego obiegu" i zimna z chłodnicy.
Znalazłem gdzieś informacje, że termostat na wejściu lepiej (szybciej) reaguje na zmiany zewnętrzne i zapobiega chwilowemu wpuszczaniu zimnej wody z chłodnicy do silnika.
Np termostat na wyjściu gdy zwiększymy obciążenie silnika (np. ruszymy z postoju) dostanie cieplejszą wodę i zacznie otwierać odpływ do chłodnicy. Ta woda będzie przez jakiś czas cieplejsza (bo trochę jej jest w silniku) a w tym czasie do silnika wpłynie nawet całkiem zimna woda z chłodnicy. Dopiero jak dopływ zimnej wody objawi się ochłodzeniem na wylocie z silnika termostat ograniczy ten przepływ.
Przy termostacie na wejściu miesza on wodę chłodząca tak aby temperatura wejściowa była stała. Na wyjściu z silnika jest możliwy wzrost temperatury w stosunku do pracy na luzie bo więcej ciepła oddaje silnik ale ta zmiana jest mniejsza niż podanie zimnej wody z chłodnicy.
Tyle teoria z netu
Jeżeli termostat jest na dole to może występuje tu układ z termostatem na wejściu - pilnuje on wtedy temperatury wody wracającej do silnika a nie wychodzącej.
W takim układzie czujnik temperatury na wężu chłodnicy będzie pokazywał zbyt niską temperature bo interesująca jest temperatura za termostatem - zmiaszana ciepła woda "krótkiego obiegu" i zimna z chłodnicy.
Znalazłem gdzieś informacje, że termostat na wejściu lepiej (szybciej) reaguje na zmiany zewnętrzne i zapobiega chwilowemu wpuszczaniu zimnej wody z chłodnicy do silnika.
Np termostat na wyjściu gdy zwiększymy obciążenie silnika (np. ruszymy z postoju) dostanie cieplejszą wodę i zacznie otwierać odpływ do chłodnicy. Ta woda będzie przez jakiś czas cieplejsza (bo trochę jej jest w silniku) a w tym czasie do silnika wpłynie nawet całkiem zimna woda z chłodnicy. Dopiero jak dopływ zimnej wody objawi się ochłodzeniem na wylocie z silnika termostat ograniczy ten przepływ.
Przy termostacie na wejściu miesza on wodę chłodząca tak aby temperatura wejściowa była stała. Na wyjściu z silnika jest możliwy wzrost temperatury w stosunku do pracy na luzie bo więcej ciepła oddaje silnik ale ta zmiana jest mniejsza niż podanie zimnej wody z chłodnicy.
Tyle teoria z netu
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
W KZT górny wąż chłodnicy jest gorący a dolny chłodny. Tyle w temacie ;D
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Pozwólcie że zobrazuję przedstawioną sytuację bo pisać mi się nie chce. Moje lenistwo pozwoliło również na znalezienie odpowiednich ilustracji w internecie.
W skrócie. Czujnik temperatury powinien być na górnym wężu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W skrócie. Czujnik temperatury powinien być na górnym wężu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Nie wnikając w szczegóły techniczne wystarczyło pomacać węża na pracującym silniku żeby sprawa była jasna Rozumiem że to było utrudnione kiedy silnik przyjechał na palecie, ale jednak
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Zmylil mnie ten termostat. W takim razie bede musiał przemienić, szkoda ze juz waz pociąłem
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Młody jesteś. Dasz radę
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
No i dałem! dziś pocialem drugi wąż i zamocowalem adapter z czujnikiem chlodnica jest znow na swoim miejscu i zostalo mi tylko skonczyc wydech i elektryke... Juz nie moge doczekać sie przejazdzki .
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka