LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

W sklepie z hydrauliką siłową znajdziesz odpowiednie nakrętki/korki.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Byłem w takowym sklepie i mnie odeslali dlatego pisze z pytaniem.

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: waldek_BB »

Ryzykuje głupie pytanie - niema problemu że część chłodnicy nie będzie pod ciśnieniem? w sensie ta część która miała chłodzić olej skrzyni teraz będzie pusta ?
(w innej branży wymienniki mają pracować po zalaniu całości)

ps. A jak mierzysz temp. wody? wpiąłeś się już gdzieś?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Ta chłodnica wygląda jak Nissens, jeden z większych aftermarketowych producentów chłodnic. Do takowej, ino do LR, bez problemu dobierałem końcówki z hydrauliki. Oczywiście że nie idealnie pasujące - ale na tyle, żeby dało się łatwo zaadoptować.

Co do wymiennika - nie ma oficjalnego info, ale tak się po prostu robi, i nie ma problemów. Czyli pozostawia pusty.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Dobre oko Rokforze, to wlasnie Nissens. ;) W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zdemontowac chlodnice i z calym elementem udac sie do hydrauliki wysokocisnieniowej. Kwestia zegarow w tym aucie wygladala dobrze tylko w mojej glowie... Trojnik nie ma gwintu w az takim stozku jak czujnik toyoty i nie mozna go wkrecic w blok silnika... Takze chyba podepne jednak oryginalny czujnik cisnienia oleju, a co do zegarow to pomysle co z nimi zrobic... Jedyny adapter ktory pasuje to ten do czujnika temp cieczy i prezentuje sie tak:Obrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: rafal187 »

Dlaczego zamontowałeś na dolnym króćcu chłodnicy?
Na dole płyn już jest ostudzony przez chłodnice. Według mnie lepiej na wejściu do chłodnicy czyli na górze, wtedy będziesz widział jaka temp. płynu wychodzi z silnika.
Takie moje sugestie, mechanikiem nie jestem.

Ja przy oryginalnym silniku 2LT mam właśnie na górnym wężu i fajnie widać kiedy otwiera się termostat bo wtedy zaczyna temp rosnąć na dodatkowym wskaźniku, oryginalny mam w oryginalnym miejscu fabrycznym.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

W 1kzte termostat jest na dole, czyli mam zamontowane na wyjsciu z silnika, czyli przed schlodzeniem ;) dodatkowo tez bede mial czujnik fabryczny zachowany.

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kpeugeot »

przecież to nie ma sensu

gorąca woda do chłodnicy musi iść od góry i spadając się schładzać w drugą stronę sobie tego nie wyobrażam

stachu_l
Posty: 420
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: stachu_l »

Także nie widziałem odwrotnego przepływu w chłodnicy ale teoretycznie jest to możliwe bo to jednak obieg wymuszony pompą a nie grawitacyjny. Bez sensu jest jednak pompowanie przeciw naturze więc raczej ciepła woda trafia na górę chłodnicy a zimna wraca dołem.
Jeżeli termostat jest na dole to może występuje tu układ z termostatem na wejściu - pilnuje on wtedy temperatury wody wracającej do silnika a nie wychodzącej.
W takim układzie czujnik temperatury na wężu chłodnicy będzie pokazywał zbyt niską temperature bo interesująca jest temperatura za termostatem - zmiaszana ciepła woda "krótkiego obiegu" i zimna z chłodnicy.
Znalazłem gdzieś informacje, że termostat na wejściu lepiej (szybciej) reaguje na zmiany zewnętrzne i zapobiega chwilowemu wpuszczaniu zimnej wody z chłodnicy do silnika.
Np termostat na wyjściu gdy zwiększymy obciążenie silnika (np. ruszymy z postoju) dostanie cieplejszą wodę i zacznie otwierać odpływ do chłodnicy. Ta woda będzie przez jakiś czas cieplejsza (bo trochę jej jest w silniku) a w tym czasie do silnika wpłynie nawet całkiem zimna woda z chłodnicy. Dopiero jak dopływ zimnej wody objawi się ochłodzeniem na wylocie z silnika termostat ograniczy ten przepływ.
Przy termostacie na wejściu miesza on wodę chłodząca tak aby temperatura wejściowa była stała. Na wyjściu z silnika jest możliwy wzrost temperatury w stosunku do pracy na luzie bo więcej ciepła oddaje silnik ale ta zmiana jest mniejsza niż podanie zimnej wody z chłodnicy.
Tyle teoria z netu :-)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: sebastian44 »

W KZT górny wąż chłodnicy jest gorący a dolny chłodny. Tyle w temacie ;D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Pozwólcie że zobrazuję przedstawioną sytuację bo pisać mi się nie chce. Moje lenistwo pozwoliło również na znalezienie odpowiednich ilustracji w internecie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W skrócie. Czujnik temperatury powinien być na górnym wężu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: sebastian44 »

Nie wnikając w szczegóły techniczne wystarczyło pomacać węża na pracującym silniku żeby sprawa była jasna :mrgreen: Rozumiem że to było utrudnione kiedy silnik przyjechał na palecie, ale jednak ;)

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Zmylil mnie ten termostat. W takim razie bede musiał przemienić, szkoda ze juz waz pociąłem

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Młody jesteś. Dasz radę ;-)

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

No i dałem! Obrazek dziś pocialem drugi wąż i zamocowalem adapter z czujnikiem :) chlodnica jest znow na swoim miejscu i zostalo mi tylko skonczyc wydech i elektryke... Juz nie moge doczekać sie przejazdzki Obrazek. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ