LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Moderator: luk4s7
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Ok, to kopie dalej. Te czujniki to ostatnia blokada ktora mnie trzyma
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8368
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Jako ciekawostka - toyotowy przetwornik ciśnienia nie zadziała z czymkolwiek innym, ale na odwrót - to już możliwe bardziej. Acz - nie wiem, czy sie przetwornik taki od zegarów dodatkowych nie sfajczy jednak - zegarek toyoty może pobierać za duży prąd. W końcu czemuś jest tak fikuśnie zasilany, czyli impulsowo.
Tak dokładniej - w zegarach toyoty nie można zastosować tych najprostszych przetworników rezystancyjnych (0-160ohm) bo potrzebna jest "odwrócona" filozofia działania. Ale są też do niektórych wskaźników przetworniki właśnie takie - rezystancyjne, ale z malejącą rezystancją wraz ze wzrostem ciśnienia. Z pamięci - chyba zakres 260 - 30 ohm.
Po co tak kombinować? z dwóch powodów: popierwsze cena, są kilkukrotnie tańsze od tych impulsowych oryginałów, a po drugie - jako że rezystancyjne to jest opcja skalibrowania wskazania rezystorami zewnętrznymi. Jak wiemy, ori wskaźniki toyoty, w tych starszych modelach, są mega niedokładne, a po latach ledwo dygają od minimum.
Tak dokładniej - w zegarach toyoty nie można zastosować tych najprostszych przetworników rezystancyjnych (0-160ohm) bo potrzebna jest "odwrócona" filozofia działania. Ale są też do niektórych wskaźników przetworniki właśnie takie - rezystancyjne, ale z malejącą rezystancją wraz ze wzrostem ciśnienia. Z pamięci - chyba zakres 260 - 30 ohm.
Po co tak kombinować? z dwóch powodów: popierwsze cena, są kilkukrotnie tańsze od tych impulsowych oryginałów, a po drugie - jako że rezystancyjne to jest opcja skalibrowania wskazania rezystorami zewnętrznymi. Jak wiemy, ori wskaźniki toyoty, w tych starszych modelach, są mega niedokładne, a po latach ledwo dygają od minimum.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Jutro wybieram sie na objazd sklepow tuningowych po warszawce z czujnikiem w lapie. Moze ktos bedzie mial cos co bedzie mialo taki sam gwint i sie nada. Najwyzej wezme i podstawke pod filtr i trojnik. Oby tylko cos pasowalo
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Zakupilem taką oto podstwake pod filtr oleju. Dziala to tak ze wkreca sie w nia czujniki, na nia nakreca sie filtr oleju i juz jutro przymiarki czy to wgl sie spasuje...
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Kwestia podstawki pod filtr nie wypalila, z racji innego gwintu. Pomimo ze w zestawie sa 4 rozne adaptery to wszystkie sa za male dla toyoty. Chyba w tamtych czasach nikt nie zamierzał tuningowac w ten sposób lj70
I pytanie:
Na zdjęciu na chłodnicy sa dwa żółte koreczki, pod którymi normalnie jest gwint. Powie mi ktos na co to miejsce? Bo weze juz podpiete, a motylek do spuszczania plynu jest obok... Stara chlodnica nie miala tego i teraz nie wiem... Podpowie ktoś?
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
I pytanie:
Na zdjęciu na chłodnicy sa dwa żółte koreczki, pod którymi normalnie jest gwint. Powie mi ktos na co to miejsce? Bo weze juz podpiete, a motylek do spuszczania plynu jest obok... Stara chlodnica nie miala tego i teraz nie wiem... Podpowie ktoś?
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
To są króćce do przewodu pod automat. Zaślep je śrubkami wkręconymi na taśmę teflonową i tyle. Chodzi o to że tylko do automatu jest dostępna chłodnica ale to na nic nie rzutuje.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Ooo, dziękuje za info
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
A może nie zaślepiać tylko wykorzystać jako chłodnicę oleju silnikowego. Zawsze jakaś opcja dodatkowego chłodzenia. A jak by zastosować podstawke pod filtr z termostatem to miód malina
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Tasma teflonowa zakupiona kwestia adaptera pod filtr oleju w silniku 1KZ-TE odpada, ze wzgledu na brak towaru na rynku. Mianowicie gwint filtra oleju jest to śruba M24 a wszystkie adaptery koncza sie na M22. Dlatego tez filtr oleju zostawiam w spokoju i pomiar temp oleju także... Cisnienie oleju zamocuje na trójniku w miejscu oryginalnego czujnika ciśnienia, a w zamian zegarka z temp oleju bedzie zegarek doladowania turbinki Jutro jadę dalej walczyć, jak wszystko pojdzie zgodnie z planem to w nastepnym tyg Yota wyjedzie na ulice
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Temperaturę oleju najlepiej wspawać gwint na czujnik w misce olejowej a ciśnienie tak jak piszesz z trójnika tylko uważaj bo na czujniku oryginalnym jest gwint stożkowy.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Na razie z racji braku czasu odpuszczę sobie tą temp oleju, ale dzięki za wskazówkę. Co do gwintu to kupiłem trójnik dedykowany do montażu zegarków i tez ma gwint w stozku, takze chociaz to pasuje
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8368
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Ten silnik ma naprawdę spory wymiennik ciepła (olej/woda) w bloku. Co przekłada sie na to, że temperatura oleju jest wystabilizowana do temperatury wody, z dokładnością do dwóch, trzech stopni.
Jeżeli montujesz dodatkowy czujnik/wskaźnik ciśnienia oleju, i użyjesz trójnika - to ja bym wywalił całkiem oryginalny czujnik, i wstawił taki zwykły, zero-jedynkowy, z silną czerwona kontrolką. Bo tego w tym modelu brakuje, i zdarza się zatrzeć silnik na zjazdach/podjazdach, bo człowiek ma inne rzeczy wtedy do ogarniania niż gapienie się na zegary. Kontrolka łatwiej wpada w oczy.
Jeżeli montujesz dodatkowy czujnik/wskaźnik ciśnienia oleju, i użyjesz trójnika - to ja bym wywalił całkiem oryginalny czujnik, i wstawił taki zwykły, zero-jedynkowy, z silną czerwona kontrolką. Bo tego w tym modelu brakuje, i zdarza się zatrzeć silnik na zjazdach/podjazdach, bo człowiek ma inne rzeczy wtedy do ogarniania niż gapienie się na zegary. Kontrolka łatwiej wpada w oczy.
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
W sumie to tez jest jakis sposób. Jednak przeznaczeniem tego auta nie sa rajdy, gdzie często trzeba ciagnac sie pod górki lub z nich opuszczac po pieczątki, wiec mysle ze zegarek zda egzamin
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8368
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Te uniwersalne są szybkie, więc może i tak. Bo ten toyotowy to ma taką bezwładność, że silnik zdąży stopić panewki, zanim wskazówka opadnie ...
Tak na marginesie - część tych uniwersalnych wskaźników ciśnienia ma czujnik 0 - 160ohm. Tak mają te tańsze. To trochę niefajna taktyka, bo rozwarcie kabelka (przetarcie, czy zwiększona rezystancja) pokazuje na wskaźniku pełne ciśnienie - ale tak się składa, że ten typ wykorzystuje też starszy opel - frotka na przykład. Zaleta czujnika z frotki jest taka - że sam w sobie jest dwufunkcyjny, czyli ma wbudowany przetwornik rezystancyjny do czujnika - i styk kontrolny do lampki, w jednej obudowie.
Jest też o wiele lepszej jakości, niż te chińskie - ale te ori GM.
Wada - inny gwint, chyba 1/4"
Tak na marginesie - część tych uniwersalnych wskaźników ciśnienia ma czujnik 0 - 160ohm. Tak mają te tańsze. To trochę niefajna taktyka, bo rozwarcie kabelka (przetarcie, czy zwiększona rezystancja) pokazuje na wskaźniku pełne ciśnienie - ale tak się składa, że ten typ wykorzystuje też starszy opel - frotka na przykład. Zaleta czujnika z frotki jest taka - że sam w sobie jest dwufunkcyjny, czyli ma wbudowany przetwornik rezystancyjny do czujnika - i styk kontrolny do lampki, w jednej obudowie.
Jest też o wiele lepszej jakości, niż te chińskie - ale te ori GM.
Wada - inny gwint, chyba 1/4"
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...
Okazało sie ze gwint nie jest w środku, tylko na zewnątrz i nie ma jak wkrecic śrubki. O nakretke też ciężko poniewaz to niestandardowy gwint... Macie jakis pomysł na zaslepienie tego? Wsadzic jakis kołek i zakleic to?
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka