LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Ok, to kopie dalej. Te czujniki to ostatnia blokada ktora mnie trzyma

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8368
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Jako ciekawostka - toyotowy przetwornik ciśnienia nie zadziała z czymkolwiek innym, ale na odwrót - to już możliwe bardziej. Acz - nie wiem, czy sie przetwornik taki od zegarów dodatkowych nie sfajczy jednak - zegarek toyoty może pobierać za duży prąd. W końcu czemuś jest tak fikuśnie zasilany, czyli impulsowo.

Tak dokładniej - w zegarach toyoty nie można zastosować tych najprostszych przetworników rezystancyjnych (0-160ohm) bo potrzebna jest "odwrócona" filozofia działania. Ale są też do niektórych wskaźników przetworniki właśnie takie - rezystancyjne, ale z malejącą rezystancją wraz ze wzrostem ciśnienia. Z pamięci - chyba zakres 260 - 30 ohm.

Po co tak kombinować? z dwóch powodów: popierwsze cena, są kilkukrotnie tańsze od tych impulsowych oryginałów, a po drugie - jako że rezystancyjne to jest opcja skalibrowania wskazania rezystorami zewnętrznymi. Jak wiemy, ori wskaźniki toyoty, w tych starszych modelach, są mega niedokładne, a po latach ledwo dygają od minimum.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Jutro wybieram sie na objazd sklepow tuningowych po warszawce z czujnikiem w lapie. Moze ktos bedzie mial cos co bedzie mialo taki sam gwint i sie nada. Najwyzej wezme i podstawke pod filtr i trojnik. Oby tylko cos pasowalo :D

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Zakupilem taką oto podstwake pod filtr oleju. Dziala to tak ze wkreca sie w nia czujniki, na nia nakreca sie filtr oleju i juz :) jutro przymiarki czy to wgl sie spasuje...Obrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Kwestia podstawki pod filtr nie wypalila, z racji innego gwintu. Pomimo ze w zestawie sa 4 rozne adaptery to wszystkie sa za male dla toyoty. Chyba w tamtych czasach nikt nie zamierzał tuningowac w ten sposób lj70 Obrazek
I pytanie:
Na zdjęciu na chłodnicy sa dwa żółte koreczki, pod którymi normalnie jest gwint. Powie mi ktos na co to miejsce? Bo weze juz podpiete, a motylek do spuszczania plynu jest obok... Stara chlodnica nie miala tego i teraz nie wiem... Podpowie ktoś?Obrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

To są króćce do przewodu pod automat. Zaślep je śrubkami wkręconymi na taśmę teflonową i tyle. Chodzi o to że tylko do automatu jest dostępna chłodnica ale to na nic nie rzutuje.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Ooo, dziękuje za info

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Samaeli
Posty: 110
Rejestracja: 29 paź 2012, 22:11
Auto: TLC 100 4.2TD MANUAL 98R
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Samaeli »

A może nie zaślepiać tylko wykorzystać jako chłodnicę oleju silnikowego. Zawsze jakaś opcja dodatkowego chłodzenia. A jak by zastosować podstawke pod filtr z termostatem to miód malina :D :D :D :D

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Tasma teflonowa zakupiona Obrazek kwestia adaptera pod filtr oleju w silniku 1KZ-TE odpada, ze wzgledu na brak towaru na rynku. Mianowicie gwint filtra oleju jest to śruba M24 a wszystkie adaptery koncza sie na M22. Dlatego tez filtr oleju zostawiam w spokoju i pomiar temp oleju także... Cisnienie oleju zamocuje na trójniku w miejscu oryginalnego czujnika ciśnienia, a w zamian zegarka z temp oleju bedzie zegarek doladowania turbinki Obrazek Jutro jadę dalej walczyć, jak wszystko pojdzie zgodnie z planem to w nastepnym tyg Yota wyjedzie na ulice ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Temperaturę oleju najlepiej wspawać gwint na czujnik w misce olejowej a ciśnienie tak jak piszesz z trójnika tylko uważaj bo na czujniku oryginalnym jest gwint stożkowy.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Na razie z racji braku czasu odpuszczę sobie tą temp oleju, ale dzięki za wskazówkę. Co do gwintu to kupiłem trójnik dedykowany do montażu zegarków i tez ma gwint w stozku, takze chociaz to pasuje

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8368
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Ten silnik ma naprawdę spory wymiennik ciepła (olej/woda) w bloku. Co przekłada sie na to, że temperatura oleju jest wystabilizowana do temperatury wody, z dokładnością do dwóch, trzech stopni.

Jeżeli montujesz dodatkowy czujnik/wskaźnik ciśnienia oleju, i użyjesz trójnika - to ja bym wywalił całkiem oryginalny czujnik, i wstawił taki zwykły, zero-jedynkowy, z silną czerwona kontrolką. Bo tego w tym modelu brakuje, i zdarza się zatrzeć silnik na zjazdach/podjazdach, bo człowiek ma inne rzeczy wtedy do ogarniania niż gapienie się na zegary. Kontrolka łatwiej wpada w oczy.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

W sumie to tez jest jakis sposób. Jednak przeznaczeniem tego auta nie sa rajdy, gdzie często trzeba ciagnac sie pod górki lub z nich opuszczac po pieczątki, wiec mysle ze zegarek zda egzamin :)

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8368
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Te uniwersalne są szybkie, więc może i tak. Bo ten toyotowy to ma taką bezwładność, że silnik zdąży stopić panewki, zanim wskazówka opadnie ... :wink:

Tak na marginesie - część tych uniwersalnych wskaźników ciśnienia ma czujnik 0 - 160ohm. Tak mają te tańsze. To trochę niefajna taktyka, bo rozwarcie kabelka (przetarcie, czy zwiększona rezystancja) pokazuje na wskaźniku pełne ciśnienie - ale tak się składa, że ten typ wykorzystuje też starszy opel - frotka na przykład. Zaleta czujnika z frotki jest taka - że sam w sobie jest dwufunkcyjny, czyli ma wbudowany przetwornik rezystancyjny do czujnika - i styk kontrolny do lampki, w jednej obudowie.

Jest też o wiele lepszej jakości, niż te chińskie - ale te ori GM.

Wada - inny gwint, chyba 1/4"

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Okazało sie ze gwint nie jest w środku, tylko na zewnątrz i nie ma jak wkrecic śrubki. O nakretke też ciężko poniewaz to niestandardowy gwint... Macie jakis pomysł na zaslepienie tego? Wsadzic jakis kołek i zakleic to? ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ