LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

walek rozrzadu i wal korbowy sa na znakach, wiec jak przestawic kolo pompy tez na znak, skoro jak nim krece to kreci sie tez wal korbowy?

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Wybaczcie moja niewiedze ale nigdy nie mialem doczynienia z rozrzadem na kolach zebatych i niespodziewalem sie takiej niemilej niespodzianki ;)

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Jak zdejmiesz jedno koło to musisz ustawić wszystkie i tak powinno się to robić.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8336
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Przekręć wał o 360. Wówczas koło od pompy przekręci się o 180 - i wszystkie trzy będą na znakach.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8336
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Przy takim kręceniu (z nieruchomym wałkiem rozrządu) trzeba to robić delikatnie, bo tłoki spotkają sie z zaworami (jak wałek stoi to któreś zawory muszą być uchylone, i tłok się z nimi spotka). Po prostu przechodząc przez zwrotne położenie trzeba przez chwilę kręcić obydwoma wałkami - a potem ten rozrządu cofnąć na znaki.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

I zastanawiaj się dalej kto co przestawił i po co 8) :mrgreen: A może szlifierką zrób nowy rowek, zmień ilość zębów na pasku. Rzeźb dalej ;-) Młody jesteś. Dasz radę. Przecież jak coś pierdyknie to wyjmiesz kosza z kołami kolejne. A potem kolejne, kolejne, kolejne ........ Może warto uczyć młodego człowieka jak powinno to być właściwie zrobione. Od razu niech zobaczy czy zaraz mu się nie rozsypie potrójne koło bo już tam ktoś rzeźbił.

Jakiego koloru jest silikon od dekla kół? Szary czy inny?

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Wydaje mi sie ze szary ale pewnosci nie mam, musialbym sprawdzic.

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8336
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem, czy się dobrze rozumiemy.

Rozrządu zębatego nie tykasz - on jest dobrze ustawiony, ino przekręcony względem wałka rozrządu o jeden obrót wału korbowego. Myślałem, że to jest oczywiste - ale dla pewności napiszę: w silniku spalinowym przełożenie między wałem korbowym, a pompą i wałkiem rozrządu jest równiutkie 2:1. Koło od pompy jest połączone na stałe z wałem korbowym z przełożeniem 2:1 - więc jak zrobisz teraz jeden obrót wałem (przy zdjętym pasku rozrządu) - to znaki ustawią się wszystkie trzy prawidłowo - i tak jak ma być dla ori pompy.

Zapomniałem już, że Ty tam miałeś zapodaną nieseryjną pompę (plus to co pisałem wyżej o przekręconym wałku pompy dla 1KZ) - temu żeby silnik odpalił ktoś ustawił wałek rozrządu względem koła pompy przekręcone o 180.

Jeżeli nadal nie łapiesz - to po prostu ustaw wszystko na znakach, bez wnikania czemu tak :wink: I będzie dobrze :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8336
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Chyba zrobię zaraz zdjęcie wałka pompy i krzywki, bo wygląda że nie łapiecie, o co z tym "przekręceniem" chodzi :wink:

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Hahaha, zrozumialem o co chodzi juz z pierwsza Twoja wypowiedzia ;) teraz woadomo czemu nie odpalala na pompie 2,4 skoro ona tez byla normalna nie kombinowana...

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Dobrze że napisałeś o zaworach i drugiej ręce bo zaraz było by pytanie o nowe zawory ;-). Paweł - pamiętaj też o trzeciej nodze co by sobie pomóc ;-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8336
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Rokfor32 »

Tak to wygląda we wnętrzu pompy
P1020506.JPG
P1020506.JPG (87,97 KiB) Przejrzano 3581 razy
A ustawienie (lub przekręcenie), o którym piszę - to ustawienie względem siebie wpustu na końcówce wałka (zaznaczony strzałką) i zabieraka na sekcji tłoczącej, zaznaczone kółkiem
P1020507.JPG
P1020507.JPG (93,28 KiB) Przejrzano 3581 razy
Typowe ustawienie większości pomp jest takie jak na zdjęciu - wpust i zabierak po tej samej stronie. Ale w 1KZ jest to w pompie odwrócone.
Da się tak - bo sprzęgiełko łączące wałek napędowy i krzywkę jest symetryczne, więc wałek da się zapodać tak jak na zdjęciu - albo obrócony o 180st.
P1020508.JPG
P1020508.JPG (80,6 KiB) Przejrzano 3581 razy

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Silikon szary, wiec raczej nikt kół nie ruszał. Ustawiłem dzis silnik na znakach, sprwadzilem krecac wałem brak kolizji z popychaczami Obrazek pompa od 3.0 założona, więc czekam teraz na turbo ktore sie weryfikuje i odpalamy Obrazek pasek niestety mi o jeden ząbek uciekł, ale juz nie chciało mi sie ściągać napinacza ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: kylon »

Pasek na pasku to tylko pomagajka. Wiele pasków go nie ma.

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: LJ70 - czarnulka znaleziona w namiocie...

Post autor: Jastrząb »

Wiem, ale wizualnie troche kuje

Wysłane z mojego LM-Q610.FGN przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ