HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

Dawno, dawno temu czyli w 1996 roku auto opuściło fabrykę jako HDJ80. Od pewnego czasu przechodzi metamorfozę by za czas jakiś posłużyć swojemu właścicielowi jako samochód rekreacyjny. Sęk w tym,że Maciek za rekreacje uważa topienie samochodu w błocie po klamki lub głębiej połączone z extremalnymi wyprawami w odległe rejony :mrgreen: . Jak to wszystko poskładać w jedną całość :?: Oczywiście Maciek ma swoją wizję, często różną od naszej, ale "klient nasz pan" więc do dzieła. Oto Koyot "Wielka Stopa" 8)
Założenia projektu:
-Zawieszenie Slee Offroad +6"
-Koła 38"
- silnik 1HD-FT - intercooler i turbo VNT
- tylne półosie oraz przednie przeguby i półosie Nitro
-zabudowa wyprawowa
-lekki aluminiowy bagażnik dachowy
-przednia wyciągarka mechaniczna BRDM plus 100m liny- hamulec sterowany pneumatycznie
-tylna wyciągarka elektryczna - pneumatyczne sterowanie zapięcia
-przeróbka e-blokad mostów na sterowane pneumatycznie mechanizmy zastępujące silniczki
-kompresor elektryczny z dużym zbiornikiem powietrza
-dodatkowy zbiornik paliwa 140l
i wiele, wiele innych innych "patentów" , przeróbek, modyfikacji i oczekiwań :mrgreen:
Tak to się zaczęło:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

Silnik w tym samochodzie to seryjne 4,2TD 24V 1HD-FT. Lekko go "podrasowaliśmy" zakładając turbo VNT i Intercooler.

Najpierw czyszczenie kolektora dolotowego :wink: . To co zostawia w nim EGR to aż strach :o . Kolektor potrafi być zarośnięty sadzą w 60% :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Teraz turbo :
Seryjnie CT26- zamiana na VNT GT2359V

Obrazek

małe modyfikacje i mamy GT2367V 8)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz intercooler:

Szablon

Obrazek

Obrazek

Produkt finalny spawany metodą TIG

Obrazek

i duży wentylator pod spodem

Obrazek

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: tadeo »

Specjalnie na zdjęciach nie widać za wiele ? :):)
To chyba będzie latać nad błotem !

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: Zibi »

jakie modyfikacje przeszedł most przedni?

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

Zibi pisze:jakie modyfikacje przeszedł most przedni?
Wzmacniane półosie i przeguby Nitro , przełożenie Nitro 4,88, pneumatyczna blokada zamiast e-lockera, wzmacniane drążki kierownicze.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 15:14 przez proto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

Układ hamulcowy - zregenerowane zaciski , przedłużone przewody hamulcowe- teflon w oplocie, tarcze DBA i hydrauliczny ręczny zastępujący fabryczny ręczny który w maziudze działa 5 minut :mrgreen:

Zaciski hamulcowe:

Obrazek

Obrazek

Przewody hamulcowe:

Obrazek

Hamulce przód:

Obrazek

Hamulce tył:

Obrazek

trochę "świecidełek"

Obrazek

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

Tylny zderzak - stalowy z mocowaniem na koło 38" , zintegrowany z płytą pod wyciągarkę mocowaną w ramie oraz dodatkowym zbiornikiem paliwa.

Wycięta rama z tyłu:

Obrazek

Płyta z wyciągarką:

Obrazek

Płyta zamocowana w ramie:

Obrazek

Zderzak z tyłu:

Obrazek

Zderzak z poszerzeniem:

Obrazek

Obrazek

Dodatkowy zbiornik z mocowaniem do płyty i zderzaka:

Obrazek

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

Przedni zderzak- stalowy z bullbarem a w środku BRDM :mrgreen:

Przymiarka "mechanika"

Obrazek

Obrazek

Szablon zderzaka:

Obrazek

Gotowy środek zderzaka- projekt 3D wymiarowany z szablonu. wycinany laserem i gięty na giętarce

Obrazek

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: jezus »

Ostatnie foto , czy wyciągarka nie jest za nisko ?. Spory kawałek zbytnio będzie orać .

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

jezus pisze:Ostatnie foto , czy wyciągarka nie jest za nisko ?. Spory kawałek zbytnio będzie orać .
Jezusku, wyżej się nie da bo limituje tą wysokość wałek PTO przechodzący przez otwór w ramie.
W rzeczywistości nie jest tak źle przy lifcie 6" i kołach 38" :mrgreen:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: plum76 »

ja pier...... ile to będzie ważyć?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: Zibi »

niedużo, przeciez w pierwszym poście pisze, że będzie miała "lekki aluminiowy bagażnik" :)))))

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: proto »

Zibi pisze:niedużo:)))))
Zibi , punkt za czytanie "między wierszami" 8)
Podobnie skonfigurowane auto ważyło 2700kg

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: aadamuss »

Tyle co setka w serii :)

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HDJ80 Koyot " Wielka Stopa"

Post autor: jezus »

Przy tym aucie i jego dzielności terenowej oraz z tymi wyciągarkami waga ma mniejsze znaczenie niż jego szerooooookość. Wy to auto na Isle budujecie ?. Mam porównanie ze swoim , gdzie poszerzenia tylne ledwo się kupy trzymają przykręcone po chamsku śrubami na wylot do budy , przednie wywalone i zastąpione rurami by sobie przejazd przez naturalne przeszkody ułatwić. 80-ka to nie kobieta i nie musi mieć takich krągłości..... :-)
Autko mega budujecie, fajnie że ktoś jeszcze wierzy w ten kawał żelaza.... :-)
Na kiedy planowane zakończenie i w jakim rejonie naszego PRL-owskiego padoła będzie upalał ?.

ODPOWIEDZ