Szulbor i historia mojego 4runnera

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

O właśnie. Sesja to fajne słówko. Zapraszamy serdecznie w następnej sesji ;-)

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Mirekk »

Albo klasyk:
Michał Roman: Proszę pana...
Mechanik: Niestety, kochany. Nie przyjmujemy dzisiaj: już po godzinach, a w dodatku wolna sobota jest.
Michał Roman: Nieee, ale ja tylko...
Mechanik: Ale kochany! Nie ma żadne „tylko”! Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!
Michał Roman: Ale ja chciałem tylko...
Mechanik: Kochany! Chyba ja wyraźnie po polsku mówię: do końca roku nic nie biorę! Ja chcę wreszcie spokojnie zjeść!
Michał Roman: Ale do końca roku pan będzie jadł?
Mechanik (otwiera lodówkę, widać, że jest zapełniona): A co, nie starczy?

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Mirekk »

kylon pisze:O właśnie. Sesja to fajne słówko. Zapraszamy serdecznie w następnej sesji ;-)
Istnieje niebezpieczeństwo, że tak jak w tym dowcipie z przejęzyczeniem i "czy mogłabyś podać mi cukier?", Nastąpi przejęzyczenie i się wymsknie: " Zapraszamy w następnej sp...j" :)

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: CHX_Runner »

kylon pisze:Ja już kocham ten samochód jak Szulbor. Tylko odmienną miłością ;-)...
No to za 3,5 tygodnia wjeżdża do Ciebie mój Forfiter. Niestety bez kompresora. Ale też z uszczelkami do wymiany (między innymi). Już nie mogę się doczekać.
Może jednak pokochasz te nasze "bulwarówki". Cóż one zawiniły, że są takie ładne :D

Pozdro,
Marek

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

pierwszy wolny dzień od dawna, moj 4runner dostał skorzystał:

1. montaż siatki oddzielającej bagażnik od części pasażerskiej. ostatecznie decyzja padła na siatkę, mocna i można się jej pozbyć lub zamontować w 5 min

Obrazek

2. prawie rok czekało ale przyszła i pora na montaż CB radia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. wreszcie stała się światłość, wymiana wszyskich żarówek na LEDY, (oświeltenie wnętrza, bagażnika, oraz deska rozdzielcza)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: luk4s7 »

Nooo auto wygląda super! Słyszałem nawet że Kylon trochę już za nim tęskni

Siatka - 2 tygodnie temu na Modlińskiej przykuła mój wzrok. Mam taką tylko na pakę do pickupa kupioną dawno temu od Addamsa. Miałem przerabiać właśnie w celu oddzielenia bagażnika ale jest tak dobrej jakości że szkoda mi było pociąć.
Ciekawe czy ta Twoja by pasowała do J9. Tak na oko widzę że raczej tak. Główna różnica 4R vs. J9 to wysokość wnętrza. Mam wrażenie że u mnie jest więcej miejsca od sufitu do podłogi.
Jak ta siatka jest mocowana u góry? Widziałem jakieś blaszki w zestawie. Jakieś dedykowane otwory czy trzeba wiercić? A mocowanie środkowe to pod śrubę pasa?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

Na wkręty do ścianek gopsowych. Przez tapicerkę i dach. Od góry nad dachem trzeba tylko deseczkę podłożyć :mrgreen:

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

No no. Wkręty uniwersalne najlepiej do drewna bo do blachy jakoś nie teges. Jak sie odpowiednio długość dobierze to potem quechua na dach i jak znalazł. Trzeba tylko z długością uważać żeby w tyłek nie kulo



Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Mirekk »

Ciekawi mnie ta antena. Czy udało ci się zmierzyć realny zasięg pozamiejski? U mnie na zwykłym bacie w nienajbardziej fortunnym dla anteny miejscu , ale podobnym do twojego, udało się pogadać z dużymi szumami na 4,5 km.
Jaki masz typ anteny i jak daleki zasięg łączności?

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Dopiero w poniedziałek jadę ją wystroic. Dam znać jak sprawdzę.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Mirekk »

Póki niezestrojone, lepiej go w ogóle nie właczać, bo można spalić końcówkę mocy.

Ciekaw jestem jak karoseria tłumi sygnał w tym miejscu. Masz antenę trochę wysuniętą poza boczny obrys. U mnie jest całkiem z tyłu, na słupku obok drzwi bagażnika, za to dużo wyżej niż Twoja. Ciekawe, że wystarczy u mnie odchylić antenę od pionu o jakieś 15 stopni do tyłu, a sygnał polepsza się nawet o 15% (wg przyrządów). Najgorzej działa, jak chce się pogadać z autem które jedzie dokładnie przed nami w tym samym kierunku. Najdalszy odbiór jaki zarejestrowałem i jeszcze było można zrozumiec co mówią, był około 8 km (Janki - Nadarzyn)
Oczywiście, ogromne znaczenie ma samo radio.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

No jeśli do ma garaż 2m i nie chce się gubić anteny na krzakach (magnasy) to dużo opcji nie ma jeśli chodzi o miejsca montażu.

Tak naprawdę rozwazalem tylko przedni i tylny zderzak. Specem od cb nie jestem oczekiwania też mniejsze niż u kierowcy tira. Po strojeniu zobaczymy efekty. Radio puki co nie włączane.




Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: CHX_Runner »

Antena to najprawdopodobniej FirestickII z dodatkową sprężyną. W wersji 4 ft. Mam ten sam "setup".
Używałem przez 2 lata, ale nie byłem za bardzo zadowolony z jakości połaczenia.
Zasięg był w okolicach 1,5km. Może to wina samego CB (podpinane pod TTI TCB-770, wszystko zestrojone jak należy, samo radio było stuningowane w firmie Megum w W-wy).
Potem zdemontowałem to wszystko bo po położeniu lakieru wspornik był trochę za gruby i ocierał o klapę.
Dodatkowo zamontowałem go zamiast lewego odbojnika klapy i na wybojach to mi wszystko skrzypiało.

W międzyczasie kupiłem inne radyjko - takie właśnie do montażu w miejscu popielniczki.
I z wyjściem na PA :twisted: (głośnik już siedzi od dawna i nie może się doczekać...)
Czeka to wszystko do lipca na ponowny montaż.

A tak to wyglądało podczas pierwszej instalacji (sierpień 2014)
Obrazek
A tak w realu (sierpień 2016 - po tym wyjeździe zdemontowałem wspornik)
Obrazek

Pozdro,
Marek

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

To ile Ty tego lakieru nalozyles?

I mnie odboj został, blacha 2mm plus gumowa podkladka zeby nie rysowalo lakieru.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Mirekk »

CHX_Runner pisze:Antena to najprawdopodobniej FirestickII z dodatkową sprężyną. W wersji 4 ft. Mam ten sam "setup".
Używałem przez 2 lata, ale nie byłem za bardzo zadowolony z jakości połaczenia.
Zasięg był w okolicach 1,5km. Może to wina samego CB (podpinane pod TTI TCB-770, wszystko zestrojone jak należy, samo radio było stuningowane w firmie Megum w W-wy).
Wygląda, że z moją anteną za 2 dychy nie mam się co martwić o zasięgi :) Własnie mi przeszła ochota na dalsze inwestowanie w temat :)

ODPOWIEDZ