Mamut HDJ80 Jerrego
: 26 cze 2016, 11:53
Przyszedł czas się pochwalić, że kupiłem HDJ80 z 1991 roku. Teoretyczny przebieg to 388.000 km.
Został ochrzczony imieniem Mamut, bo jest naprawdę wielki: ma chyba 3" liftu, koła 35" i razem z boxem ma 2,5 metra wysokości... Poza tym jest przedstawicielem wymarłego gatunku
Z ważnych rzeczy stan blacharski jest niemal idealny. W porównaniu do innych 80-tek, które oglądałem to jest niemal wzorowy.
Niestandardowe rzeczy:
- blokady ARB Air (przód i tył)
- zderzak Fabryka4x4 przód
- bagażnik dachowy Fabryka4x4
- intercooler wodny
- brak klimatyzacji. To znaczy dostałem ją w częściach, ale nie jest zainstalowana.
Mamut ma oczywiście kilka typowych przypadłości:
- luz wagonowy (który w większości ustępuje po zapięciu blokady centralnego dyfra, czyli pochodzi z przedniego napędu)
- początki rdzy za tylnymi kołami i pod tylnymi oknami
Plany
Mamut ma mi służyć głównie na wyprawy typu Rumunia, czy Ukraina. MTki będą więc potrzebne, ale chętnie bym je wymienił na 33".
Na wyjazdy bardziej turystyczne w łatwiejszy lub po prostu mniej błotny teren zamierzam kupić AT 285/75R16. Jeszcze nie wiem jaki offset felgi, żeby to ładnie pasowało - bardzo nie lubię jak koło jest zbyt schowane w błotniku.
Nie ma jeszcze wyciągarki - trzeba coś zanabyć.
Później będę chciał też spróbować powalczyć z klimą. Wiem, że to niełatwe, ale docelowo powinno się udać.
Jest też trochę bałaganu z amatorską elektryką, ale z tym łatwo sobie poradzę.
Do naprawy:
- Skasować luz wagonowy
- Zregenerować wtryski - czasem strasznie dymi
- Ustawić pompę wtryskową - szarpie na wolnych obrotach
- Będzie trzeba też zająć się ogniskami rdzy, żeby się nie rozpanoszyła
To tyle na wstępie. Będę informował jak coś popsuję lub przydarzy się coś ciekawego.
Został ochrzczony imieniem Mamut, bo jest naprawdę wielki: ma chyba 3" liftu, koła 35" i razem z boxem ma 2,5 metra wysokości... Poza tym jest przedstawicielem wymarłego gatunku
Z ważnych rzeczy stan blacharski jest niemal idealny. W porównaniu do innych 80-tek, które oglądałem to jest niemal wzorowy.
Niestandardowe rzeczy:
- blokady ARB Air (przód i tył)
- zderzak Fabryka4x4 przód
- bagażnik dachowy Fabryka4x4
- intercooler wodny
- brak klimatyzacji. To znaczy dostałem ją w częściach, ale nie jest zainstalowana.
Mamut ma oczywiście kilka typowych przypadłości:
- luz wagonowy (który w większości ustępuje po zapięciu blokady centralnego dyfra, czyli pochodzi z przedniego napędu)
- początki rdzy za tylnymi kołami i pod tylnymi oknami
Plany
Mamut ma mi służyć głównie na wyprawy typu Rumunia, czy Ukraina. MTki będą więc potrzebne, ale chętnie bym je wymienił na 33".
Na wyjazdy bardziej turystyczne w łatwiejszy lub po prostu mniej błotny teren zamierzam kupić AT 285/75R16. Jeszcze nie wiem jaki offset felgi, żeby to ładnie pasowało - bardzo nie lubię jak koło jest zbyt schowane w błotniku.
Nie ma jeszcze wyciągarki - trzeba coś zanabyć.
Później będę chciał też spróbować powalczyć z klimą. Wiem, że to niełatwe, ale docelowo powinno się udać.
Jest też trochę bałaganu z amatorską elektryką, ale z tym łatwo sobie poradzę.
Do naprawy:
- Skasować luz wagonowy
- Zregenerować wtryski - czasem strasznie dymi
- Ustawić pompę wtryskową - szarpie na wolnych obrotach
- Będzie trzeba też zająć się ogniskami rdzy, żeby się nie rozpanoszyła
To tyle na wstępie. Będę informował jak coś popsuję lub przydarzy się coś ciekawego.