Strona 1 z 1

Mamut HDJ80 Jerrego

: 26 cze 2016, 11:53
autor: Jerry
Przyszedł czas się pochwalić, że kupiłem HDJ80 z 1991 roku. Teoretyczny przebieg to 388.000 km.
Został ochrzczony imieniem Mamut, bo jest naprawdę wielki: ma chyba 3" liftu, koła 35" i razem z boxem ma 2,5 metra wysokości... Poza tym jest przedstawicielem wymarłego gatunku ;)
Z ważnych rzeczy stan blacharski jest niemal idealny. W porównaniu do innych 80-tek, które oglądałem to jest niemal wzorowy.
LC80_front_side_small.jpg
Mamut
(92,69 KiB) Pobrany 55 razy


Niestandardowe rzeczy:
- blokady ARB Air (przód i tył)
- zderzak Fabryka4x4 przód
- bagażnik dachowy Fabryka4x4
- intercooler wodny
- brak klimatyzacji. To znaczy dostałem ją w częściach, ale nie jest zainstalowana.


Mamut ma oczywiście kilka typowych przypadłości:
- luz wagonowy (który w większości ustępuje po zapięciu blokady centralnego dyfra, czyli pochodzi z przedniego napędu)
- początki rdzy za tylnymi kołami i pod tylnymi oknami
Plany
Mamut ma mi służyć głównie na wyprawy typu Rumunia, czy Ukraina. MTki będą więc potrzebne, ale chętnie bym je wymienił na 33".
Na wyjazdy bardziej turystyczne w łatwiejszy lub po prostu mniej błotny teren zamierzam kupić AT 285/75R16. Jeszcze nie wiem jaki offset felgi, żeby to ładnie pasowało - bardzo nie lubię jak koło jest zbyt schowane w błotniku.
Nie ma jeszcze wyciągarki - trzeba coś zanabyć.
Później będę chciał też spróbować powalczyć z klimą. Wiem, że to niełatwe, ale docelowo powinno się udać.
Jest też trochę bałaganu z amatorską elektryką, ale z tym łatwo sobie poradzę.

Do naprawy:
- Skasować luz wagonowy
- Zregenerować wtryski - czasem strasznie dymi
- Ustawić pompę wtryskową - szarpie na wolnych obrotach
- Będzie trzeba też zająć się ogniskami rdzy, żeby się nie rozpanoszyła :)

To tyle na wstępie. Będę informował jak coś popsuję lub przydarzy się coś ciekawego.

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

: 26 cze 2016, 14:04
autor: kylon
Gratulacje.

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

: 28 cze 2016, 12:32
autor: Jerry
Chyba uszkodziłem tylną blokadę ARB. Na dużym wykrzyżu pod górę był głośny metaliczny "pink" i przestała się zapinać... Poza tym wszystko działa. Powietrze z układu nie ucieka. Drogo będzie?

Druga sprawa to ten luz w przednim napędzie.
Od czego zacząć? Luz na dyfrze, półosiach, przegubach?

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

: 28 cze 2016, 16:13
autor: Rokfor32
Półosie, przeguby i zabieraki. Jeżeli masz mega pecha - to jeszcze koła koronowe w koszu satelitów - ale one zużywają się najwolniej, i zwykle są akceptowalne.

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

: 29 cze 2016, 23:29
autor: Jerry
Tylko ASO, czy są sensowne zamienniki?

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

: 30 cze 2016, 06:57
autor: Rokfor32
Przeguby URW na przykład, półosie i zabieraki TT.

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

: 19 sie 2016, 20:34
autor: tourism
I jak tam z tymi luzami dałeś radę? Co wymieniłeś?

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

: 04 mar 2017, 20:21
autor: Gniew
Ładny. Jedyny słuszny kolor- czarny :)