Mamut HDJ80 Jerrego

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: Jerry »

Przyszedł czas się pochwalić, że kupiłem HDJ80 z 1991 roku. Teoretyczny przebieg to 388.000 km.
Został ochrzczony imieniem Mamut, bo jest naprawdę wielki: ma chyba 3" liftu, koła 35" i razem z boxem ma 2,5 metra wysokości... Poza tym jest przedstawicielem wymarłego gatunku ;)
Z ważnych rzeczy stan blacharski jest niemal idealny. W porównaniu do innych 80-tek, które oglądałem to jest niemal wzorowy.
LC80_front_side_small.jpg
Mamut
(92,69 KiB) Pobrany 55 razy


Niestandardowe rzeczy:
- blokady ARB Air (przód i tył)
- zderzak Fabryka4x4 przód
- bagażnik dachowy Fabryka4x4
- intercooler wodny
- brak klimatyzacji. To znaczy dostałem ją w częściach, ale nie jest zainstalowana.


Mamut ma oczywiście kilka typowych przypadłości:
- luz wagonowy (który w większości ustępuje po zapięciu blokady centralnego dyfra, czyli pochodzi z przedniego napędu)
- początki rdzy za tylnymi kołami i pod tylnymi oknami
Plany
Mamut ma mi służyć głównie na wyprawy typu Rumunia, czy Ukraina. MTki będą więc potrzebne, ale chętnie bym je wymienił na 33".
Na wyjazdy bardziej turystyczne w łatwiejszy lub po prostu mniej błotny teren zamierzam kupić AT 285/75R16. Jeszcze nie wiem jaki offset felgi, żeby to ładnie pasowało - bardzo nie lubię jak koło jest zbyt schowane w błotniku.
Nie ma jeszcze wyciągarki - trzeba coś zanabyć.
Później będę chciał też spróbować powalczyć z klimą. Wiem, że to niełatwe, ale docelowo powinno się udać.
Jest też trochę bałaganu z amatorską elektryką, ale z tym łatwo sobie poradzę.

Do naprawy:
- Skasować luz wagonowy
- Zregenerować wtryski - czasem strasznie dymi
- Ustawić pompę wtryskową - szarpie na wolnych obrotach
- Będzie trzeba też zająć się ogniskami rdzy, żeby się nie rozpanoszyła :)

To tyle na wstępie. Będę informował jak coś popsuję lub przydarzy się coś ciekawego.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: kylon »

Gratulacje.

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: Jerry »

Chyba uszkodziłem tylną blokadę ARB. Na dużym wykrzyżu pod górę był głośny metaliczny "pink" i przestała się zapinać... Poza tym wszystko działa. Powietrze z układu nie ucieka. Drogo będzie?

Druga sprawa to ten luz w przednim napędzie.
Od czego zacząć? Luz na dyfrze, półosiach, przegubach?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: Rokfor32 »

Półosie, przeguby i zabieraki. Jeżeli masz mega pecha - to jeszcze koła koronowe w koszu satelitów - ale one zużywają się najwolniej, i zwykle są akceptowalne.

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: Jerry »

Tylko ASO, czy są sensowne zamienniki?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: Rokfor32 »

Przeguby URW na przykład, półosie i zabieraki TT.

Awatar użytkownika
tourism
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2016, 16:42
Auto: HDJ80

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: tourism »

I jak tam z tymi luzami dałeś radę? Co wymieniłeś?

Gniew
Posty: 138
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: Mamut HDJ80 Jerrego

Post autor: Gniew »

Ładny. Jedyny słuszny kolor- czarny :)

ODPOWIEDZ