4runner 5VZ-FE Limited

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

W koncu postanowilem pochawilc sie wszem i wobec, iz jakis czas temu zanabylem droga kupna 4Runner 3gen 2000 5VZ-FE Limited - przez zone nazwana Teresa, a ze niezbadane sa sciezki kobiecego umyslu, nawet nie probowalem dochodzic z kad takie imie, .

Za 4R rozgladalem sie dosyc dlugo, ale nigdy nie bylo bodzca zeby gdzies podjechac, obejrzec a byc moze i kupic.
Przyszla pora zmienic auto zonie, przy poszukiwaniach nowego srodka poruszania sie dla niej, zajrzalem z ciekawosci co jest dostepne w toyotach. Moja uwage zwrocil 4R 3gen SR5, a zona mowi "kup sobie jak ci sie podoba" (tu w domysle: "ja przejme twoje obecne auto" :)) Wiec nie czekajac 5min na zmiane zdania, nastroju itp.,umowilem sie na weekend zeby auto obejrzec. Wszystko pieknie, ladnie ale dwa dni przed umowionym spotkaniem z potencjalnie nowym samochodem, znalazlem kolejne ogloszenie, i do tego na drodze wycieczki, wiec czemu nie.

Pojechalim, obejrzelim - pierwsze wrazenie dobre, nie ma oznak korozji na karoserii, auto wyglada ogolnie dobrze jak na swoj wiek, wiaodmo ze cudow nie ma co wymagac. Auto mialo spotkanie 3go stopnia z psem czy innym malym zwierzem, ktory zdazyl zabrac ze soba polowe klosza kierunku.
Prosimy o odpalenie samochodu, a tu nic, cisza jak byla tak jest, zadnego pomruku silnika, zgrzytu czy nawet wielkiego bum.. aku padniete.
Podpiete kable zrobily swoje - "it's alive", silnik zaskoczyl od razu, praca rowna, przyjemny pomruk V6, po prostu cudo, wiec czas na jazde testowa. Pierwsze co to wycieczka na kanal obejrzec auto od spodu - rama zdrowa bez korozji, nie ma wyciekow z mostow czy centralnego dyfra.. test napedow w lekkim terenie - przelaczanie sprawne, wszytskie napedy ciche, silnik wkreca sie na obroty chetnie, skrzynia pracuje prawidlowo, bez zadnych zgrzytow, trzeszczen czy innych...
Przebieg na liczniku 120k mil, czy rzeczywisty nie wiem, ale auto wyglada na mniej wiecej tyle.
Szybka wizyta w stacji kontroli dla swietego spokoju i w rezultacie odbyly sie rozmowy konkretne a auto zmienilo wlasciciela. Na umowione jako pierwsze miejsce juz nie dojechalem. Zadzwonilem oczywiscie do wlasciciela SR5.. nie wiem czy to ktos z forum czy nie, ale bardzo duzo opowiedzial mi o tym modelu, sporo porad dal na co zwrocic uwage, takze przy okazji dziekuje rowniez za takie podejscie. Nie handlarz, a pasjonat toyoty - oby wiecej takich ludzi.

Podstawowa roznica pomiedzy SR5 a limited to naped multimode - czyli 2H (naped tyl), 4H (naped 4x4 centralny defer rozlaczony), 4HL(neped 4x4 centralny dyfer zblokowany), 4LL (reduktor i blokada centralnego dyfra).

Pierwsze kilometry - pelen banan na gebie.

Oczywiscie rozpoczalem doglebna lektore tego forum i kilku innych. Mechanikiem nie jestem, ale nie obce mi grzebanie w silniku (motocyklowym, ale zawsze silniku). Ogolnie lubie "babrac sie smarem" w miare jak czas oraz dzieci pozwola.
Zonie auto sie podoba, syn tak jak tata nie chce z niego wysiadac, corka ze wzgledu na wiek ma to w glebokim powazaniu.

Zamierzeniem jest aby byl to wycieczkowoz rodzinny na wakacje, weekendy, nad jezioro, morze, w gory, z namiotem czy kempingiem, ktorym wjade wszedzie - marzy mi sie najazd na gory w Rumunii.

Robione teraz:
Zmieniona bateria
wymieniana wszystkich plynow - olej w mostach i reduktorze, olej w skrzyni, olej w silniku, plyn w chlodnicy, plyn hamulcowy
wszystkei paski klinowe
sprawdzenie luzu zaworowego
sprawdzenie hamulcow (zaleznie od stanu czyszczenie, wymiana klockow/okladzin),
instalacja swiatel do jazdy dziennej
tylne czujniki parkowania - nie zebym nie umial zaparkoac, a po to ze jak mi jakies dziecko wyskoczy, szyba jednak wysoko, w lusterkach nie zawsze wszystko widac
dolozenie osobnej chlodnicy oleju dla skrzyni - eliminacja problemu ze zmieszaniem plynu chlodniczego z olejem ze skrzyni
wymiana anteny radia - metalowy automatyczny bat bedzie zmieniony na elastyczny

w niedalekiej przyszlosci:
instalacja LPG
urzadzenie do monitorowania pozycji auta (na wyjazdy)
oczyszczenie i konserwacja podwozia
aktywne zabezpieczenie antykorozyjne - couplertec
zmiana radia :)
montaz CB

w dalszej przyszlosci:
renowacja tapicerki siedzen przednich (kilka drobnych uszkodzen), jak tylko uda mi sie dopasc gdzies odpowiednia skore

kilka zdjec:
Teresa od dzioba
Teresa od dzioba
Teresa od zada
Teresa od zada
Serducho
Serducho

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: luk4s7 »

Świetne auto! STOP Gratuluję zakupu! STOP Zazdroszczę silnika. STOP :mrgreen:

Zakładam w ciemno że widzimy się rodzinnie na TLC Camp 2016! Trzeba za nie wypić bo się zacznie psuć :mrgreen:

szelma
Posty: 127
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:54
Auto: RAV4 2,0 , Hilux 2,5 d4d
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: szelma »

Teresa wygląda zacnie, a jak u niej z apetytem na benzynę ?

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

luk4s7 pisze:Zakładam w ciemno że widzimy się rodzinnie na TLC Camp 2016! Trzeba za nie wypić bo się zacznie psuć :mrgreen:
Chetnie, bym sie pojawil, jednak n achwile obecna do 3go czerwca jestem poza PL. Wypic trzeba koniecznie, ku**we rdze odstraszyc :)
szelma pisze:Teresa wygląda zacnie, a jak u niej z apetytem na benzynę ?
W sumie to ile wleje tyle przepali :)
Mam licznik w milach wiec na razie liczylem "z grubsza". Na pierwszej trasie ok 500km przy ciaglej predkosci ok 130 wyszlo mi 9-10l/100, miasto wychodzilo ok 15l/100 przy jezdzie bez szalenstw.
Przed majowka doszla do mnie zlaczka do OBD i testy tak na prawde dopiero sie zaczna. W majowke na trasie Szczecin - Dziwnowek - 2000km przy predkosciach 80 - 130 zaleznie od ruchu wyszlo ok 8,5l/100.
Ale jak zaczyna sie cisnac do podlogi to widac jak wskazowka poziomu paliwa idzie w dol, za to na asfalcie slady opon zostaja.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Rokfor32 »

Wersja limited i rynek USA - to auto powinno mieć układ DLR. Nie sa do światła do jazdy dziennej - ale taki wynalazakek na tamtejszy rynek w tamtych czasach: powinny świecić lampy główne, ale na obniżonym poziomie mocy. Jest do tego specjalny rezystor.

Sprawdź zatem, czy takowy układ masz - może też być że jest odpięty, bo jeżeli był to wogóle nie było opcji wyłączenia świateł głównych (albo połowa mocy - albo cała w normalnej pozycji).

Lampy masz też pewnie w standardzie USA - ale prawdopodobnie sa do tego modelu wersje asymetryczne. Nie mam jednak pewności na 100% - i nikt nie umie potwierdzić - więc potrzebny jest "królik doświadczalny" :mrgreen: Chodzi o to - że daje się znaleźć trzy numery dla lamp przednich: jeden to wersja USA, drugi to wesja JDM (asymetryczne, ruch prawostronny). No i sa jeszcze trzecie - występują dla aut z rynku arabskiego - ale jak faktycznie kształtują wiązkę światłą - nikt nie umie potwierdzić. Sa natomiast prawie na pewno LHD - bo tak się jeździ w krajach arabskich.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: namlooc »

Pare 4r 2gen juz widzialem na ulicy.
Natomiast 3gen takich jak Ty masz to w Polsce prawie nie ma! :wink:

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Staszek20VT »

No proszę, brat bliźniak mojego :) Gratki wersji Limited. A o różnicach między wersjami to radzę się zapoznać tutaj, bo różnica nie wynika z multimode. A nawet możesz mieć fabryczną blokadę tylnego mostu, tzw e-locker.
Tu temat generalnie o 4Runnerach 3ciej generacji:
http://www.toyota-4runner.org/3rd-gen-t4rs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj masz całą kopalnię wiedzy o naszych autach:
http://www.toyota-4runner.org/3rd-gen-t ... rence.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A tu temat o różnicach w rocznikach naszej generacji, najważniejszych doległościach (sposobach na nie) i tym co ma Twoje auto:)
http://www.toyota-4runner.org/3rd-gen-t ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A skąd auto było ściągane? Przebiegiem się nie przejmuj, bo one są wieczne jak się o nie dba. Silniki wytrzymują lekko po 500 tyś mil. Skrzynie też dają długo radę.

Pozdrawiam,

Staszek

EDIT:
Aha, tu jeszcze garść informacji:
http://www.top4runners.com/runhist/runhist32000.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

Rokfor dzieki za podpowiedz z DRL. Nie sprawdzilem dokladnei wczensiej co to jest, myslalem ze dodatkowe swiatla, a ze ich nigdzie nie widzialem to pomyslalem ze ich po prostu nie ma.
Przejrzalem juz schemat instalacji swiatel, bede musial ja przeszperac zeby sprawdzic dlaczego sie nie odpalaja na te pol gwizdka. Jesli da sie je przywrocic do funkcjonalnosci to poluje na halogeny, jesli nie to pierwotny plan z LEDami powroci do lask.

Staszek, dizkei za linki. Czesc z nich juz przejrzalem, dlatego tez w planie mam dodatkowa chlodnice AT oraz mysle nad zmiana hamulcow przednich na model z tundry - aktualnie szukam czy 13WL sie zmieszcza, bo 13WE wchodza na pewno.
Wiem ze roznic jest troche wiecej niz multimode, tu chodzilo mi o glowna roznice uzytkowa pomiedzy SR5 4WD a Limited 4WD dla wersji z lat 99-00. Od 2001 multimode chyba w SR5 juz tez bylo. Reszta jest raczej wyposazeniem komfortowym, jak kubelkowe fotele, automatyczna klima czy szyba bagaznika otwierana na pilota (uwielbiam ten bajer i kozystam caly czas).
E-lockera niestety nie mam.
Ogladalem juz twoja 4R, fajnie ze blizniak jest w PL. Jaki masz rozmiar tarcz w wersji sport ? Ciekawi mnie jakie maksymalne tam wejda. Jak sie scangauge sprawuje? Rowniez sie zastanawiam nad tym gadzetem.

Auto przyplynelo do PL z USA w 2005. Jeden, jedyny poprzedni wlasciciel przesiadl sie na nowszego 4R, dlatego sie pozbywal Teresy - taka wersje przynajmniej uslyszalem podczas ogledzin.

Czy masz moze juz jakies dojscia w PL do czesci dla naszej wersji z magicznego kraju za wielka woda jakim jest USA ?

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Staszek20VT »

Na razie nie miałem więcej czasu na testy Scangauge, bo wyjechałem do roboty, będę testował bardziej w czerwcu, ale przed zakupem oczytałem się na ww forum i chłopaki sobie chwalą. Zresztą testy postojowe były obiecujące. Ja mam u siebie prawdopodobnie 12,5 cala czyli 312mm, ale nie mierzyłem. Będę teraz wymieniał tarcze, bo już biją tak jak to wszystkim chyba :) Też się przymierzałem do większych hamulców na przód, ale na razie czekam na liftowane zawieszenie i felgi, a potem pewnie hamulce i nowa chłodnica, nie będę instalował zewnętrznej, bo po rozmowie ze znajomym mechanikiem zrezygnowałem z rozdzielania obwodów. Ja sobie części ściągam ze Stanów, ale są też w PL, tyle że droższe, o wiele droższe.
Wrzuć zdjęcia środka swojego 4Runnerka :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Rokfor32 »

Do 4R mk3 możecie zamontować tarcze i zaciski J9 (całość bolt on). tarcze maja wtedy 320mm - i taki set uniemożliwia już zakładanie felg 15".

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Staszek20VT »

Rokfor - kolego, jesteś wielki! Dzięki za tak cenną informację! Kiedyś, a jak czas pozwoli to na TLC Camp się odwdzięczę.
A masz może gdzieś dane szerokości tarczy w porównaniu do 4Runnerowej? Czy może jest to dokładnie to samo co Tundra, czyli wspomniane przez kolegę zaciski 13 WL/E?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Rokfor32 »

Tundra to inne grubości tarczy (szersze) - więc - zresztą tak jak i J9 - razem z zaciskami :wink: Do tego dochodzi dostępność - Tundra to nie nasz rynek, i pozycje katalogowe często sa jedynie wirtualne. No chyba że e-bay ... :wink:

Grubość tarczy J9 - to 22mm. Używane zaciski - po stówie, może ciut wyżej - wiadomo, do regeneracji zwykle - komplet tłoczków - około 3 stówy na obie strony , wliczając komplet uszczelnień).

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

Rokfor z nieba spadles z ta informacja.
Ja juz ebaya na druga strone wywrocilem a wychodzi ze nie trzeba i do tego taniej.

Co do dodatkowej chlodnicy, to ja sam sie nie rozeznaje. Rowniez myslalem o wymianie chlodnicy, zeby miec swiety spokoj na dluzszy czas. Natomiast mi znajomy mechanik powiedzial mi ze nie ma co zmieniac, tylko wrzucic zewnetrzna dla AT i miec spokoj raz na zawsze, dlatego tez taki plan jest. I wez tu badz madry :) Pewnie sa zalety i wady tego i tego rozwiazania, tylko trzeba sie na jakies zdecydowac.

Zdjecie srodka mam przy sobie tylko jedno, wiecej moge wrzucic jak bede w domu za jakies 2-3 tyg.
Sterownia
Sterownia

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Staszek20VT »

Eeee, Ty masz normalnie elektroniczną klimę :) Tylko wyświetla w Fahrenheitach?

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

trafilo sie, tylko tak jak napisales wyswietla w jednostkach nieprzyjaznych
jest jeszcze kilka przydatnych gadzetow, ale nie za wiele, bo co za duzo elektroniki to niezdrowo :)

ODPOWIEDZ